vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Det är ju dags för beteendepåverkande Earth Hour i helgen..
#1


See User information
Så jag kommer att bidra med att vrida upp alla termostater i huset, datorerna får nog stå på, för dom som har tv så ska den givetvis stå på standby precis som DVD/XBOX/Digitalmottagare, kanske t.o.m. ha alla enheter igång?

Kanske kan bli lite varmt i huset så eventuellt så öppnar jag fönstren i vädringsläge..

Dessutom så vrider vi fram klockan en timme under helgen så vi måste ju kompensera för den oxo..

Vad kommer ni att göra?

Posted on: 2011/3/25 15:34

Edited by TeBe on 2011/3/25 15:52:25
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det är ju dags för beteendepåverkande Earth Hour i helgen..
#2


See User information
I princip samma som du. Jag blir så urbota trött på alla idioter som lyder minsta vink.SLÄCK LAMPAN!!! ja,det gör jag.Då räddar man ju miljön ju.

Posted on: 2011/3/25 15:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det är ju dags för beteendepåverkande Earth Hour i helgen..
#3


See User information
Det är snart dags för dom att utvidga detta jippo, snart kommer detta att hålla på en hel helg.. Kanske blir prat om detta redan efter helgen, vi får väl se..

Till slut kommer folket att sitta med sina stearinljus tända varannan helg, för miljöns skull..

Posted on: 2011/3/25 15:50
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det är ju dags för beteendepåverkande Earth Hour i helgen..
#4


See User information
Det skulle inte förvåna mig om det i framtiden blir straffbart att INTE släcka lyset.1000 spänn i böter för brott mot miljölagen!!!

Posted on: 2011/3/25 15:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det är ju dags för beteendepåverkande Earth Hour i helgen..
#5


See User information
Jag har sagt det förr och jag kan nämna det igen. Om alla stänger av sina elektriska saker samtidigt så blir det överskott av el hos elbolagen. Sedan när alla ska starta sina prylar igen så blir det underskott på elektricitet vilket gör att elbolagen kan få problem och eventuellt går saker hos dem sönder=elavbrott och man måste köpa in elektricitet från fossilproducerande elverk vilket gör att det släpps ut mer koldioxid än om alla alltid försöker minska sin elanvändning. Tänk på det.


Posted on: 2011/3/25 16:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det är ju dags för beteendepåverkande Earth Hour i helgen..
#6


See User information
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/ ... nte-losningar_6039527.svd


De flesta tankar är formulerade i denna text.

Posted on: 2011/3/25 18:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det är ju dags för beteendepåverkande Earth Hour i helgen..
#7


See User information
Jaha, då var det dags att hylla elbolagens vinstmarginaler igen då. För detta är ju en hyllning till cap and Trade systemet. vilket har bidragit till 500% prishöjning av elpriset på bara 10 år, samt en allt större import av utlänsk kolkraft. sjuka hjärnor som lyckats med detta konststycke.

Nåväl, vi är bortbjudna i kväll, så det är väl bara att rigga upp timerkopplade byggstrålkastare. Varde ljus!

Posted on: 2011/3/26 12:46
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det är ju dags för beteendepåverkande Earth Hour i helgen..
#8


See User information
Själv kom jag på att det vore skönt att ta en sväng med bilen snart när det drar ihop sig, självklart lämnar jag lyset på hemma. Kanske man skall dra på en tvättmaskin också?
Ondska när den är som ondast, muahhahahahaaaaaaa...

Posted on: 2011/3/26 19:40
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det är ju dags för beteendepåverkande Earth Hour i helgen..
#9
Är någon som funderat på om det kan va så att dom behöver elen till något annat, alla släcker ner och dom har +3000 miljarder watt på sitt experiment

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det är ju dags för beteendepåverkande Earth Hour i helgen..
#10


See User information
Det kanske vore att ta det ett steg för långt, men du har ju såklart en poäng. Spinn vidare...

Posted on: 2011/3/26 23:11
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Det är ju dags för beteendepåverkande Earth Hour i helgen..
#11
I Deja Vu med Denzel så fifflar dom med att se tillbaka i tiden och orsakar stora problem med strömförsörjningen. Inte för att jag tror att det är något sådant i görningen men ändå...
Menar bara att EH garanterat inte uppfanns för miljöns skull. Det kan även ha något med acceleratorn i Schweiz att göra?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Det är ju dags för beteendepåverkande Earth Hour i helgen..
#12


See User information
LHC har en magnetisk kraft som uppmäter 8,8 gånger jordens enligt wikipedia.
Att det dessutom är den dyraste anläggningen någonsin skapad av människan får ju en att fundera lite.
Den svaga officiella förklaringen att dom försöker återskapa big-bang eller "gudspartikeln" i studerande syfte, känns jävligt torftigt. Speciellt när man inser att kostnaden för hela bygget skulle mätta varenda mage i tredje världen för resten av deras liv.
Om det finns en viktigare agenda än att bekämpa fattigdom och svält så undrar man ju vad det är?

Senaste löpet på folie-hatts-nytt basunerar ju starkt ut ett kommande polskifte pga magnetiska förändringar av "något". Kanske är det ett försök att motverka detta kommande polskifte? (eller skapa det?)

Eiscat drar iofs ganska mycket ström när den är påslagen, men dagens hysteriska elpriser och som i detta fallet earth-hour-sparande, känns större än att bara skapa en ny "stormen gudrun", som exempelvis "lois" förmodligen gjorde.

Frågan är vad f**n det är vi betalar för varje månad?
Vår egen undergång, eller räddning? Det är frågan...

Posted on: 2011/3/27 18:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS