vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Jimmy Åkesson : Arabiska ungdomar ifrågasätter World Trade Center attackerna
#1


See User information
Som många kanske vet så hade riksdag/regering en debatt om extremism inom islam förra veckan, SD hade önskat denna debatt..

På kvällen står sen representanter från S, fP och SD i TV4 kvällsöppet och diskuterar all möjlig extremism, vänster som höger.. se hela debatten och spetsa öronen efter ca. 10 minuter..
Jimmy Åkesson säger iaf 10.50 in i programmet:

"Ungdomars syn på World Trade Center attacken.."
Han syftar på arabiska ungdomars radikala/extrema syn på 9/11..

Vad är han ute efter? Är han som man anat en springpojke åt Israel/USA, en kontrollerad opposition som får komma med djärva förslag/lagar/åsikter för att införa mer övervakning/censur osv..?

De verkar som om dom vill blanda bort korten, dom pratar hela tiden om det öppna samhällets säkerhet vs terrorism..

Qui Bono, vem tjänar på terror? Staten eller individen? Hitler hade sin egna terrorism och se hur det gick!

Stalin/Lenin/Mao detsamma..

Posted on: 2011/1/31 23:59
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jimmy Åkesson : Arabiska ungdomar ifrågasätter World Trade Center attackerna
#2


See User information
Här är länk till det Tebe pratar om:
http://www.tv4play.se/nyheter_och_deb ... dal_del_2&videoid=1207363

Jag vet inte om du riktigt kan stämpla och tolka det Åkesson säger här när han inte ens får redogöra vad han menar. Det han syftar på kan ju vara att muslimska ungdomar i någon undersökning har en positiv syn på terrordådet mot world trade center. Vilket är ganska radikalt och just extremt.
Att han utnyttjar terrordåd för sin egen politik är nog motiv nog att han talar om det.

Angående censur och övervakning; under extremism debatten, klagade Beatrice Ask på SD då de flertal gånger sagt nej till förslag om ökat internationellt samarbete mot terrorism. Ask sa att SD förhindrar arbete mot terrorism.
Dessa förslag gäller gränsöverskridande samarbeten inom EU och FN, även gällande brotts och terroristbekämpning.

Kanske ska man istället fokusera på dem som röstar Ja till dessa förslag istället för de som röstar nej. Det känns i.a.f. som det går mer i linje för NWO agenda.

Posted on: 2011/2/1 1:02
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jimmy Åkesson : Arabiska ungdomar ifrågasätter World Trade Center attackerna
#3


See User information
Tack för länkningen BiReal, glömde visst den mitt upp i alltihopa..

Jag hör vad du säger BiReal, men nåt är skumt, först pratar dom om extremism och sen pratar Åkesson om WTC-attackerna, visst han kan ju mena att många arabiska ungdomar tycker att det var rätt åt USA.. Och att dom då hyllar extremister. Men jag tycker att dom pratar om äpplen och päron isåfall..

Åsikter ska man ju inte bestraffa, dom pratar ju t.o.m. i programmet om att förhöra folk som varit utomlands i CIA's "träningsläger", hur ska dom kunna veta vilka som varit på bröllop i Afghanistan och vilka som har varit i CIA's "träningsläger"

Dom kan ju iofs fråga CIA om diverse individer ingår i CIA's egna terrorceller..

Posted on: 2011/2/1 1:24
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jimmy Åkesson : Arabiska ungdomar ifrågasätter World Trade Center attackerna
#4


See User information
En Sverigedemokrat högt uppsatt i partiet och som sitter i riksdagen har vunnit priset årets sionist. Notera hur de inte har något emot synagogor men vill totalförbjuda moskéer. Läste en del på SDUs forum under Gaza-konflikten, väldigt många var helt på Israels sida och visade inget medlidande mot de tusentals civila som dödades och skadades. Dock så undrade några forummedlemmar varför så många stödde Israel och om partiet inte var för Sveriges bästa och inte Israels. Jag tror att det finns ett sionistiskt inflytande i SD men samtidigt är de emot EU, Afghanistankriget och massinvandring som ingår i elitens agenda.

Jag skrev en del på SDUs forum utan att vara medlem i partiet. Tog bland annat upp 911 truth, växthusbluffen och agendan bakom EU. Det verkade vara ok att uttrycka sig nästan rasistiskt vilket en del medlemmar gjorde men jag blev avstängd av SDUs ordförande Almqvist troligtvis främst för att jag skrev om 911 truth och växthusbluffen.

Posted on: 2011/2/1 12:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jimmy Åkesson : Arabiska ungdomar ifrågasätter World Trade Center attackerna
#5


See User information
Att de inte är villiga att lyssna på dig Jin83 med din 9/11 fakta är för att de inte vill höra det, att Islam ligger bakom elfte september ligger i linje för deras egna politik och hjälper deras egna agenda med att svartmåla Islam, vilket enligt mig inte behövs för det sköter muslimerna själva.

Att man vill förhindra ett utökat muslimskt inflytande är inte konstigt, Islam är idag den religion med högst aktivt utövande i Sverige. Det är den enda religion som kräver förändringar i svensk grundlag allt från djurrättslagstiftning till kvinnorsrättigheter i samhället. Man vill införa könssegregerad skolundervisning, könssegregerad simundervisning, man vill förändra kosten som ges på skolor, man vill förändra svenska högtider och lediga dagar då de inte passar med Islam, man får inte julpynta på vissa dagis längre, det sker ingen avslutning i den kristna kyrkan, på någon skola i landet sitter kvinnor i heltäckande ninja dräkter bakom skärmar för att inte få ögonkontakt med män, man vill slakta djur på ett plågsamt sätt. Och svenska staten ger med sig på dessa krav. Sjävklart ser då SD ett ännu mer utökat Islam som ett hot mot den svenska kulturen och det enligt mig med all rätt.

Tar man då judendomen som är direkt besläktat med kristendomen som är vår statsreligion, som inte kräver någon förändring i svenskt levande eller lagstiftning för att verka så är även det självklart att man inte känner sig hotade av denna religion, dessutom så är judar den gruppering som får utstå mest hatbrott i Sverige och i övervägande fall så är det just ifrån muslimer. Men det arrangeras inga fackeltåg för dem, inga presskonferenser med snyftande politiker som t.e.x. när en muslimsk kvinna i Tomelilla nyligen fick stenar kastade mot sig. (vilket är självklart hemskt).

Om de nu är kontrollerade av sionister på högre ort, vet jag inte men jag tror många har för höga tankar om SD, de rider bara på vågen anser jag och mycket riktigt Jin83 så börjar tongångarna bli väldigt hårda och på snudd till rasistiska på flera forum.

Posted on: 2011/2/1 17:37
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jimmy Åkesson : Arabiska ungdomar ifrågasätter World Trade Center attackerna
#6


See User information
Jag ser många inom SD som endast verkar vilja försvara svensk kultur och kämpa mot globalism. Jag fick stöd av vissa användare på SDUs forum när mitt konto höll på att stängas. Det var bland annat folk som stödde Ron Paul och som inte var nästan hatiska mot muslimer. Jag fick intrycket att det rådde en toppstyrning i alla fall på SDUs forum och att de som inte hade rätt åsikter, t. ex. om att de flesta terrorister är muslimer, att de var ensamt ansvariga för 911 motarbetades.

Det verkade vara viktigast för dem att få makt och spela på folks rädsla för muslimer. Det är ju ändå positivt att SD vill lämna EU, med det är alltid svårt att få något gott ur politiska partier i Sverige, enskilda bra initiativ kan rätt lätt krossas av toppen av ett parti.

Hade föredragit om det funnits ett parti likt UKIP i Sverige eller än bättre om politiska partier avskaffades och riktiga personer valdes samt att det kunde hållas folkomröstningar och en konstitution som försvarar individen infördes.

Posted on: 2011/2/1 19:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jimmy Åkesson : Arabiska ungdomar ifrågasätter World Trade Center attackerna
#7


See User information
Absolut det är tråkigt men vilket parti är inte toppstyrt med partipiskan i vädret , det är ju hemskt att det accepteras t.e.x att det dimper ner ett mail från högre ort som berättar vad man ska rösta i riksdagen vilket resulterar att riksdagsmannen/kvinnan går och röstar utan att ihuvudtaget sätta sig in i ärendet, och detta får de betalt för. Vi såg ju under FRA vilket liv det blir när någon går emot.

SD har nog en väldigt bred grupp bakom sig, då de är det enda partiet som lyft fram kontroversiella frågor och grundar sin partipolitik på nationalistiska värderingar med ställningstaganden som anti EU som kan tolkas som anti globalism, man har därmed lockat personer som kanske inte fullt ut stödjer deras politik men som finner dem som det enda alternativ, så nog finns där säkerligen öppensinnade som slutna individer att nå.


Posted on: 2011/2/2 1:07
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jimmy Åkesson : Arabiska ungdomar ifrågasätter World Trade Center attackerna
#8


See User information
De är vettiga de där arabiska ungdomarna.

Posted on: 2011/4/2 19:27
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jimmy Åkesson : Arabiska ungdomar ifrågasätter World Trade Center attackerna
#9


See User information
Får ett par år sedan satt Jimmi Åkesson i SVT Debatts publik där 11:e september diskuterades. När kameran flyttades och Åkesson nästan kom ur bild säger han:
-Det är många som anser att 11:e septemberattackerna var en Israelisk-Amerikansk konspiration.

(Jag reserverar mig dock för att inte kunna citera honom exakt rätt.)


Posted on: 2011/4/2 23:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
57 user(s) are online (57 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 57

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS