vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#1


See User information
Bidra du med!

(alla bilder: http://img220.imageshack.us/g/hrnsandkyrka1pinealglan.jpg/ )

Härnösand Kyrka 1 - Pineal gland - Third Eye
Resized Image


Härnösand Kyrka 2
Resized Image


Härnösand Kyrka 3
Resized Image


Hultsfed - TempelR
Resized Image


Kyrka Mora
Resized Image


Kyrka Mora - Pineal gland - Third Eye
Resized Image


Kyrka Mora - Jesus & Skull
Resized Image


Kyrka Mora - TempelR
Resized Image


Kyrka Mora - TempelR
Resized Image


Kyrka Mora - TempelR
Resized Image


Linköping
Resized Image


Linköping
Resized Image


Linköping Kyrka - Double-headed eagle - 33
Resized Image


Mariestad
Resized Image


Mariestad - Pyramid
Resized Image


Mariestad
Resized Image


Örebro
Resized Image


Stockholm
Resized Image


Storuman
Resized Image


Posted on: 2011/3/18 19:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#2


See User information

Posted on: 2011/3/18 20:13

Edited by Anahata on 2011/3/18 20:30:53
Edited by Anahata on 2011/3/18 20:45:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#3


See User information

Posted on: 2011/3/18 20:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#4


See User information
kolla loggan http://eiscat.se
(Nordiska motsvarigheten till HAARP)

Posted on: 2011/3/19 9:22
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#5
Väldigt fin bild där på pineal i Härnösands kyrka!

Är det lampa ovanför?

Är StrayMonk och Anahata samma person?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#6


See User information
Bara för att det är en triangel/pyramid/kotte i bild betyder det väl inte att det är Illuminati/frimurare som varit i farten?

Finns faktiskt fler som uppskattar denna geometriska form...

Posted on: 2011/4/6 23:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#7
Riktigt pingu.

Så är det det med treenigheten etc.

Men det där med bilder på strålande sol med ögat och triangel blir ofta något vad det inte alls är... i ögonen på de som jagar konspirationer istället för att söka sanningen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#8


See User information
Det hänger allt samman.
Illuminater, frimurare eller ej.

De sitter alla på en förståelse och kunskap som vi andra blivit snuvade på.

Vilket betyder att alla som besitter denna förbjudna kunskap utan att dela den med folket tillhör samma pack!

Det är inte riktigt så enkelt som det låter.
Och ja, konspirationen ÄR större än någon av er kan föreställa er.

Vi ses i gryningen!

Posted on: 2011/4/7 8:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#9


See User information

Posted on: 2011/4/7 8:41
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#10


See User information
Under mina strövtåg tillbringar jag en del tid i närheten av en hel flock enorma paraboler. Det är dock förbjudet att fotografera dom.

Är inte bilden av Eiscat sålunda en förbjuden bild?

Ett fotografiförbud är alltid detsamma som ett erkännande av nån sorts "förekomst" av något man inte vill att folk skall komma åt eller känna till.

Ungefär som skyltar med "Fiske förbjudet" talar om att här finns det fisk!

Det är lätt och roligt att läsa mellan raderna...

Men det Allseende Ögat i Triangeln manar väl snarast till eftertanke vare sig det är Vår Fader i Himmelen eller The Capstone som åsyftas... eller är det samma person och/eller Hans Ställföreträdare som avses...

Kanske är skillnaden på frimurare och vakenläsare inte så stor. Ju mer inopportunt det blir att läsa och skriva på Vaken desto större blir drivkraften att göra det...

Posted on: 2011/4/7 9:02
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#11


See User information
Fadern sonen helig anden säger dom? Beror på hur man ser det. Helig anden befinner sig ovanför huvudet och kommer in i kroppen genom huvudet och händerna och möts i hjärtat varav bildar en triangel och går sen vidare ner i marken.

Det är huvudsakliga andliga yang kanalen.

Sen öppnas 2 st paralella kanaler och vidare flöden då blir det bara en cirkus.

Allt har sitt eget perspektiv och kan ses från många olika håll.

Posted on: 2011/4/7 9:14
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#12
Quote:
Det hänger allt samman.
Illuminater, frimurare eller ej.

De sitter alla på en förståelse och kunskap som vi andra blivit snuvade på.

Vilket betyder att alla som besitter denna förbjudna kunskap utan att dela den med folket tillhör samma pack!

Det är inte riktigt så enkelt som det låter.
Och ja, konspirationen ÄR större än någon av er kan föreställa er.

Vi ses i gryningen!


Jag tror alla "snyter" sig själva.

Vilka är de där "er"?

Men kunskap är förbjuden... för att det är nonsens.

Det finns en motsättning mellan kunskap och förståelse.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#13


See User information
Förståelse är kunskap.

Högre visdom andlig visdom.

Det är skillnad på intelligens och känslomässig intelligens.


Posted on: 2011/4/7 10:36
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#14


See User information
Filosofins kraft är grovt underskattad. Man stirrar sig lätt blind på mediamakt och paraboler och föregiven ockult kunskap. Men på torgen sitter det skäggiga män och talar med ungdomen... och sår de frön som sedan präglar kommande tider...

Just nu går en massa människor i mitt tillfälliga närområde runt med lysande blick och är fullständiga dygdemönster demonstrerande en enorm ärlighet på grund av att en ny profet framträtt i deras kulturkrets... skall kolla upp det lite närmare och lovar att återkomma i saken, det tycks ha inträffat relativt nyligen men tycks ha något med 9.11 att göra så det är ju ultrarelevant här på Vaken!

Posted on: 2011/4/7 10:56
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#15
Quote:
Förståelse är kunskap.

Högre visdom andlig visdom.

Det är skillnad på intelligens och känslomässig intelligens.



Bludder är bludder är bludder är...



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#16


See User information
Quote:

rehnen skrev:
Quote:
Det hänger allt samman.
Illuminater, frimurare eller ej.

De sitter alla på en förståelse och kunskap som vi andra blivit snuvade på.

Vilket betyder att alla som besitter denna förbjudna kunskap utan att dela den med folket tillhör samma pack!

Det är inte riktigt så enkelt som det låter.
Och ja, konspirationen ÄR större än någon av er kan föreställa er.

Vi ses i gryningen!


Jag tror alla "snyter" sig själva.

Vilka är de där "er"?

Men kunskap är förbjuden... för att det är nonsens.

Det finns en motsättning mellan kunskap och förståelse.


Vad är nonsens?
Att de som kontrollerar (eller iaf försöker) den här verkligheten lutar sig mot denna "kunskap" är väl ett ganska entydigt tecken på att det är allt annat än nonsens?

Det saknas både kunskap och förståelse hos dom allra flesta, tyvärr. Vi är många som tror oss förstå denna resans kunskap med hjälp av det tredje ögat, talgkottkörteln.

Men tyvärr är det inte så enkelt att bara erkänna att detta tredje öga är en dörröppning till en högre förståelse, utan att förklara exakt vad denna högre förståelse är eller säga hur den fungerar i praktiken.
Det är ungefär som att peka på en bil och säga att det är en bil, men inte kunna köra den.
Det räcker inte.

Så visst snyter vi oss själva.
Men Illuminaterna/frimurarna/you name it som tapetserar sina monument med ögon/trianglar och solar i guld, vet något som vi andra inte vet.

man kan säga att de kan köra bilen.

Frågan är om de är som oss?

(för er som inte vill tillhöra "oss:et" i detta resonemang får helt klart bortse från vinkeln ur resonemanget är skrivet)

Posted on: 2011/4/7 11:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#17
Patrik75, "de" kan inte köra någon bil.

Vad skulle det vara som "de" vet som skulle ha någon som helst betydelse?

Vad förstår du, som skriver talgkottkörtel istället för tallkottkörtel?

God morgon!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#18


See User information
Vad "dom" vet? -jag vet inte, men du kanske vet?
till skillnad från andra anser jag mig inte sitta på en högre stol eller förstå det som sker runt oss...
Jag tillhör skaran ovetande, vad skulle jag annars göra här? ...i jakten på sanning.
Och vad har ett stavfel för betydelse? Ord är bara ord, ett trolleri skapat i fördunklandets begynnelse.
Vad är det du försöker bråka om? ...satX?
Tråden handlar om Illuminati/Frimurare i Sverige, och tro mig, "dom" är högst verkliga.

Jag försöker bara förstå vilka "dom" egentligen är...

Posted on: 2011/4/7 11:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#19
Patrik, jag tror du är dubbelbusted nu.

Grattis.

Du vill förstå vilka "dom" är... är det så långt "kunskap" har fört dig?

Den som istället Förstår har naturligtvis inte fokuset på andra.

Men hur skulle du kunna förstå det, bara 17 år och aktvist.

God morgon!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#20


See User information
När man håller hemligheter för sig stänger man hjärtat. Vill du skapa psykopater som tror sig vara förmer än andra? Skapa en klubb som övertygar medlemarna att dom lär sig saker som ingen kan och tvinga dom till hemlighetmakeri så får du automatiskt psykopater på händerna.


Posted on: 2011/4/7 11:44
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#21


See User information
Min läromästare Aleister Crowley var stjärnpsykopat enligt vissa och ändå gjorde han allt helt offentligt.

I dagens värld får man be sin aftonbön i hemlighet bak nerrullade gardiner. Den som ber en bordsbön anses dimdimdingdong hullalej smågalen och får sitta ensam vid matbordet.

Det skall vara svordomar och korsade fingrar och djävulstecken hela dagen och mardrömmar är roligare än att räkna får.

Jag är så fruktansvärt ofattbart elak så jag ber små små böner ibland och det händer att jag smyger mig in och sätter mig längst bak till vänster i en kyrka då och då och smyger ut igen efter mässan och hoppas att ingen sett mig.

Detta på fullt allvar!

Om nu någon undrar vad detta har med frimurarna att göra så säger jag: "Tänk!"

Posted on: 2011/4/7 12:35
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#22


See User information
Dubbelbusted? På vilket vis. Aktivisten du snackar om är inte jag. Jag är 36 om du nu är intresserad av min ålder, hur gammal är du själv?

Är det rakad skalle, dr martens, folköl & ultimathule ur stereon på lördagskvällarna som gäller? ...eller övergår det efter tonåren till mer sofistikerad stil med cigarr i mun och sebastian bach i lurarna?

Jag gömmer mig iaf inte bakom nynazistiska namn och avatarer. Det är liksom svårt att ta människor med rasistiska åsikter på allvar. Det är synd att användare med sådana åsikter ens vistas här och drar vaken.se's namn i smutsen.

Och ja, jag är övertygad om att ett "dom" existerar och är högst verkliga. Jag betvivlar att ålderna har med saken att göra hurvida förståelsen om deras existens infinner sig eller ej. Om det vore solklart vilka "dom" är så skulle jag inte sitta här.

Lägg ner den här stenkastningen nu. Du har väl bättre saker att spendera din tid på hoppas jag?

Posted on: 2011/4/7 12:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#23


See User information
Det är lite lustigt om allt prat om frimurare, symboler mm, ingen som reflekterar över att ni ungar inte kan använda det svenska språket? Titta bara på första inlägget. Vilken tönt. Förklara gärna symbolvärdet i att använda engelska och fascinationen av amerikanska videoklipp på nätet. Man kan ju undra vilka som har slutat tänka självständigt och är hjärntvättade. Eller som det står i bibeln :

Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?
Så sant så sant.

Posted on: 2011/4/7 12:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#24


See User information
På Österlen i Skåne finns en liten by som heter Glemmingebro. På ena sidan, det blir alltså åt Öster, åt Simrishamn till (detta är i Ystads kommun) vid utgången ligger det en sten som uppenbarligen är äldre än denna i övrigt mycket pampiga kyrka... Säkert är stenen från 16 eller 1700-tal.

På stenen synes en bild av en Skorpion (!) och en hund som ser synnerligen aggressiv ut (Kerberos - helveteshunden??)

Har tyvärr ingen bild på den, åk dit och kolla tex om ni åker förbi.

Posted on: 2011/4/7 12:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS