vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#25


See User information
Ytterligare ett exempel på arkitektur i Sverige som knyter allt samman, denne småländske adelsman vid namn Malte som byggde sin alldeles egna speciella gravkammare:

http://www.frinnaryd.com/notiser/Stjarneborgsdagen%2005.htm

Posted on: 2011/4/7 13:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#26


See User information
Det påstås att slöa rakblad blir vassare inuti pyramider. I Köpenhamn finns det ett spa med bassänger inuti små pyramider där man kan flyta omkring på en madrass i mörkret vilket sägs öka ens tankeskärpa och alldeles intill där jag bor finns en kyrka med pyramidformat tak som jag aldrig besökt. Det får jag bättra på nu men först skall jag ner och höra om den nye profeten i kvarteret! För övrigt råkade jag passera rakt över pyramiderna sittande i ett flygplan för några veckor sedan, jag känner mig egendomligt skärpt på något sätt... tycker ni andra inte det också? (Gör mig inte besviken...)

Posted on: 2011/4/7 13:32
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#27
Quote:

god-morgon skrev:
Ytterligare ett exempel på arkitektur i Sverige som knyter allt samman, denne småländske adelsman vid namn Malte som byggde sin alldeles egna speciella gravkammare:

http://www.frinnaryd.com/notiser/Stjarneborgsdagen%2005.htm


"Knyter allt samman..."

Du ger oss så många roliga stunder patrik75!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#28
Quote:

god-morgon skrev:
Dubbelbusted? På vilket vis. Aktivisten du snackar om är inte jag. Jag är 36 om du nu är intresserad av min ålder, hur gammal är du själv?

Är det rakad skalle, dr martens, folköl & ultimathule ur stereon på lördagskvällarna som gäller? ...eller övergår det efter tonåren till mer sofistikerad stil med cigarr i mun och sebastian bach i lurarna?

Jag gömmer mig iaf inte bakom nynazistiska namn och avatarer. Det är liksom svårt att ta människor med rasistiska åsikter på allvar. Det är synd att användare med sådana åsikter ens vistas här och drar vaken.se's namn i smutsen.

Och ja, jag är övertygad om att ett "dom" existerar och är högst verkliga. Jag betvivlar att ålderna har med saken att göra hurvida förståelsen om deras existens infinner sig eller ej. Om det vore solklart vilka "dom" är så skulle jag inte sitta här.

Lägg ner den här stenkastningen nu. Du har väl bättre saker att spendera din tid på hoppas jag?


Jag menade inte det antal år du tillbringat i krubban, utan mer vad det lett till i psyke, 17 är symboliskt.

Nu gömmer du dig bakom egen pk-ism, Expotänk.

Där finns heller ingen förståelse, utan är aktivism och allmänt bakvänt tänk, så då kan du fundera över vad smuts i verkligheten är.

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#29


See User information
Malte ja, frun får ligga med i pyramiden. Älskarinnan får ligga utanför!

Han hade med sin sarkofag i tjugo år innan han dog, överallt.
Sicken gubbe.

Frimurare? Ja, säkert. Det är de väl alla?

Posted on: 2011/4/7 14:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#30


See User information
Quote:

god-morgon skrev:
Ytterligare ett exempel på arkitektur i Sverige som knyter allt samman, denne småländske adelsman vid namn Malte som byggde sin alldeles egna speciella gravkammare:

http://www.frinnaryd.com/notiser/Stjarneborgsdagen%2005.htm


Nu hamnar vi i mina hemtrakter :) har varit vid pyramiden flera gånger. det sas att om två personer vid midnatt gick 3 varv runt pyramiden åt varsitt håll , så skulle man mötas 2 gånger, den tredje gången skulle någon försvinna (vilket givetvis hände, då båda sprang till skogs för att skrämma den andre ;) Stjerngranat var en väldigt egensinnig människa, han har byggt många udda byggnader i omgivningen.

Posted on: 2011/4/7 14:23
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#31


See User information
Rehnen, ditt språk avslöjar vem du är.

Dina dåliga försök att låta bildad genom att skriva baklänges utan sammanhang. Jag orkar inte med att kasta paj med dig, men du tycks hitta nya offer vart du än vänder dig på detta forum.

Det tycks som att du inte gjort annat än sprida din dåliga energi och spy din galla på detta forum de senaste 5-6 åren.

Hur långt har du själv nått sedan dess?
Du verkar precis lika "allvetande" nu som då, vilket snarare får mig att känna att du inte tagit ett enda steg, vare sig framåt eller bakåt.

men det är väl det som sker när håret börjar ramla av och ålderns höst börjar göra sig påmind...

Inget mer från mig till dig.

/Patrik

Posted on: 2011/4/7 14:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#32
Quote:

god-morgon skrev:
Rehnen, ditt språk avslöjar vem du är.

Dina dåliga försök att låta bildad genom att skriva baklänges utan sammanhang. Jag orkar inte med att kasta paj med dig, men du tycks hitta nya offer vart du än vänder dig på detta forum.

Det tycks som att du inte gjort annat än sprida din dåliga energi och spy din galla på detta forum de senaste 5-6 åren.

Hur långt har du själv nått sedan dess?
Du verkar precis lika "allvetande" nu som då, vilket snarare får mig att känna att du inte tagit ett enda steg, vare sig framåt eller bakåt.

men det är väl det som sker när håret börjar ramla av och ålderns höst börjar göra sig påmind...

Inget mer från mig till dig.

/Patrik


Vaddå "avslöjar"?

Du skriver som en som är inom konspirationssökeri och aktivism.

Det är väl sådana som har något att "dölja"?

Det är somliga här som "döljer", ofta är de admins.

När de får svårt att dölja mm då bannar de, och gör fler till konsensusiserade admins.

Du försöker ständigt massa trix och knåp - men det går inte hem bland vakna.

Du försöker med att nyttja namnet vaken: "drar vaken.se's namn i smutsen" - du nyttjar vakenordet för egen vinning och vill samla gillande.

"din dåliga energi och spy din galla"

Sluta sprid fantasier och pk-grejer så ska du se att du känner dig bättre, dimman kan lätta succesivt.

Du klagade på "folket" eller hur du nu skrev, och slutade med din spridning i det där projektet.

Du respekterar inte andra, utan projicerar över egna tillkortakommanden på "andra". Det är inte andra som är dumma, inte andras fel att du möter motstånd över att andra inte ville ha massa INFORMATION.

Då ska vi se när du ändå postar till mig.


Edited by rehnen on 2011/4/7 15:16:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#33


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Det påstås att slöa rakblad blir vassare inuti pyramider. I Köpenhamn finns det ett spa med bassänger inuti små pyramider där man kan flyta omkring på en madrass i mörkret vilket sägs öka ens tankeskärpa och alldeles intill där jag bor finns en kyrka med pyramidformat tak som jag aldrig besökt. Det får jag bättra på nu men först skall jag ner och höra om den nye profeten i kvarteret! För övrigt råkade jag passera rakt över pyramiderna sittande i ett flygplan för några veckor sedan, jag känner mig egendomligt skärpt på något sätt... tycker ni andra inte det också? (Gör mig inte besviken...)


Ja nu har jag kollat upp vem det var som fick ögonen att lysa på mina grannar. Jag trodde att det var den fjortonde kalifen eller nåt liknande, eller nån annan islamisk profet utlovad i Koranen.

Men så fan heller, det är en vanlig trevlig människa som kan inspirera sin omgivning och då och då ger en jättegåva som plåster på såren om nån råkat illa ut.

Att han tjänar nästan 20 miljarder dollar om året gör att han har råd men han är hur trevlig som helst.

"Det du!" säger jag härmed till alla intorkade svennar med förutfattade meningar om muslimer!

Killen är hur trevlig som helst och har en trevlig fru och rör sig fritt på stan där han befinner sig. Han skyddas av sitt goda rykte.

Namnet? Adressen? Nä, det behåller jag för mig själv...

Posted on: 2011/4/7 17:56
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#34


See User information
Alla människor är olika.

Man vet aldrig vad en människa upplevt så man kan aldrig på förhand säga denna person är si och så.

Dom flesta intellektuella människor har upplevt saker i livet och sett bortom vardagliga nissens trångsynthet ,och upplevt många olika saker oftast så uppfattningsperspektivet är bredare.

Sånt märks ganska snabbt.

Posted on: 2011/4/7 20:03
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#35


See User information
Well, det förbjudna lockar..
http://www.youtube.com/watch?v=gg6jSfz0hpA

Posted on: 2011/4/8 1:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#36


See User information
http://www.youtube.com/watch?v=k-fmdf6mIVs

"Humor" på verkligheten....

....det obehagliga är väl bara att verkligheten är värre än humorn...

Den som tror att "Illuminati" (eller vad dom nu kallar sig) är ett gäng gubbar i frankrike, israel eller i vatikanen borde ruska om sig lite.
De sanna psykopaterna finns här!
De som PLANERADE fukushima.
De som PLANERADE sänkningen av tornen.
De som PLANERAR det som komma skall!

Sverige. Sverige som är så braaaa. Nähä?

Vågar jag säga "god morgon!"?

Posted on: 2011/4/8 1:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#37


See User information
Ptja, när är det färdigstekt måntro? Och vilka hamnar i pannan?

Posted on: 2011/4/8 1:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#38


See User information
Det hela rör sig om två saker:

1. Att omärkligt finnas på bägge sidor i alla konflikter, givetvis är båda sidor ovetande om att det finns vertikala kontakter inom både den egna sidan och motståndarna (eller de ideologiska fiendernas led). Typ konflikten FN (med den angloamerikanska överklassen som får representeras av Rockefeller) och de som kritiserar desamma som Djävulens representanter på Jorden (The Watchtower Society). Faktiskt sitter de på var sin sida av älven, Manhattan respektive Brooklyn!

2. Man skall inför den antaget ovetande oinvigda allmänheten ideligen "spela små spratt" för att sätta fart på händelseutvecklingen i olika sammanhang. Typ ett litet mord här och ett attentat där för att reta upp högst densamma allmänheten.

Vilka som hamnar i pannan? Tja, än den ena gruppen, än den andra, än några tredje! Det hela kan ses filosofiskt ur Hegels eller Marx perspektiv, men nog följer det mönstret alltid. Tänk bara på franska revolutionen som ju inspirerades av tankesätten hos medlemmarna av den jakobinska klubben (frihet, jämlikhet, broderskap) men som till slut sänktes av Napoleon som krönte sig själv till KEJSARE!

Allt detta hände inom en människas aktiva livstid, och det kan vara något att tänka på även för dagens människor.

Du kan både uppleva andligt uppvaknande, uppnå framgångar i ditt liv och ändå står du en dag med tvättad hals efter en åktur i bödelskärran undrande varför du som är så fin och klok hamnat där...

Sens moral: handla alltid efter ditt samvete, så har du i allafall inget att ångra den dagen du får lägga huvet på stocken...

Som Saddam Hussein sade: "Jag har levat ett häftigt liv och nu får jag ta konsekvensen!"

Posted on: 2011/4/8 7:23
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#39


See User information
Vad ska man tro om en grupp som tror på att skapa kaos för att skapa fred?

pga Dom inte insett att kaos är en illusion eftersom det finns en större ordning till allt bara att deras sinne inte kan uppfatta dess händelsekedja som är för lång för minnet att spåra.

En grupp som tror på Egot är en del av vår natur fastän egot är en produkt av okunskapen.

Det baseras på att inte ta itu med roten till problemen i grunden.

Det är skrattretande men alla kabbaler är av liknande falska natur, håll hemligheter för dig så hjärtat stängs så du avskärmar dig från resten av världen och börjar se ner på andra.


Posted on: 2011/4/8 11:29
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#40


See User information
Quote:

Shen skrev:
Vad ska man tro om en grupp som tror på att skapa kaos för att skapa fred?

pga Dom inte insett att kaos är en illusion eftersom det finns en större ordning till allt bara att deras sinne inte kan uppfatta dess händelsekedja som är för lång för minnet att spåra.

En grupp som tror på Egot är en del av vår natur fastän egot är en produkt av okunskapen.

Det baseras på att inte ta itu med roten till problemen i grunden.

Det är skrattretande men alla kabbaler är av liknande falska natur, håll hemligheter för dig så hjärtat stängs så du avskärmar dig från resten av världen och börjar se ner på andra.



Alright then. Det är din uppfattning.

Posted on: 2011/4/8 17:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#41


See User information
Hade det varit min uppfattning hade jag inte ens knystat ett ord.

Det är en sekts uppfattning.

Likväl att egot är en del av människan.

Att kaos är en del av naturens process till att sträva efter balans är ingen uppfattning heller det är orsak och verkans faktum.


Posted on: 2011/4/8 18:17
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#42


See User information
Vilken sekts uppfattning? Du omnämner det kabbalistiska systemets anhägare och ingen enskild praxis. Det finns en hel uppsjö av olika ordnar och trosuppfattningar som anknyter till kabbalan (och jämförbara gestaltningar), från judisk kabbala till thelema och kaosgnosticism - för att examplifiera ett fåtal. Tänk på att vara mer precis i dina utlåtanden. Men du kanske menar att all form av kabbalistisk praxis är förkastlig.

Vad är Egot om inte en del av människan?
Förvisso en icke-primitiv, framodlad sådan, men likväl en del av oss.
Ett decentralisering och upplösning av egot banar väg för gränsöverskridande utveckling.

Jadå, jag är väl medveten om kausalitetens maskineri.
Att kaosbegreppet inte är entydigt bör man däremot ha i åtanke.

Posted on: 2011/4/8 20:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#43


See User information
Egot är en födelse av okunskap.

Eller även och snarare oförståelse för sin egen naturs processer.

Och även bristen på upplevelser av högre uppfattning.

Dom flesta kabbalisternas läromästare jag stött på är inte 100% ärliga mot sig själva.

Likväl gäller mästare av andra former som förs fram av dogmatism och dömmer andra dom inte vet något om.


Jag märker mycket snabbt om dom upplevt ljuset eller inte.

Posted on: 2011/4/8 21:12
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#44


See User information
As I said. Det är din uppfattning, och ingen axiomatisk sanning.

Posted on: 2011/4/8 21:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#45


See User information
En till ser jag.

I ljuset finns bara en uppfattning där allt är ett , det är ett högre plan .det är här i kroppen vi är separata och även det en illusion.

Då tomeheten är allts natur som ljuset fyller ut.

Efter ljuset väcks delar av dig som ger dig större förståelse om allt och vår koppling till allt.

Vart detta ljus kommer ifrån vet du nog redan.

Inom buddistiska termer kallas det pånyttfödelse människor som genomgått denna process placeras i en limbo eftersom dom valt att börja leva på ljus och sluta trampa på gräset eller tugga likdelar.

Varför syssla med något haldant?

Antigen så gör man det eller inte.


Posted on: 2011/4/8 21:25
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#46


See User information
Spådomar och besvärjelser. Är det motsatser eller helt obesläktade företeelser? Kan fantasifoster bli verkliga? Aleister Crowley menade att man kunde frambesvärja odjur och monstruösa personligheter.

Posted on: 2011/4/8 21:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#47


See User information
Eftersom allt är tomhet manifesterar vi en del ju mer energi riktad mot en sak ju mer manifisterar man.

Man märker hurpass mycket allt är tomhet när man dirigerar energierna.

En annan sak är när man mediterar, sen jag började meditera är jag totalt medveten om mina drömmar och jag sover inte längre på samma sätt som förr.

Chi Kung = Tung andning, när du sover andas du tungt , när andingen komemr i takt med hjärtat börjar kroppen läka kanaler öppnas och ibland talar andarna även.

Sömn kallas inom vissa kulturer för guds språk .
Meditation är medveten sömn och sömn är omedveten meditation.

Men allt som händer oss är lagt framför oss av anden även.

Allt som ur grunden är dom stegen vi valt och ta med ett ärligt hjärta.

Vissa saker som händer oss är ochså saker som händer oss av karmisk betydelse antingen för att lära oss av misstagen eller för att förändras.

Livet är kort men anden är evig av en orsak ,, för livet är ett prov.


Posted on: 2011/4/8 21:32
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati/Frimurare i Sverige - Bilder
#48


See User information
Quote:

Shen skrev:
En till ser jag.

I ljuset finns bara en uppfattning där allt är ett , det är ett högre plan .det är här i kroppen vi är separata och även det en illusion.

Då tomeheten är allts natur som ljuset fyller ut.

Efter ljuset väcks delar av dig som ger dig större förståelse om allt och vår koppling till allt.

Vart detta ljus kommer ifrån vet du nog redan.

Inom buddistiska termer kallas det pånyttfödelse människor som genomgått denna process placeras i en limbo eftersom dom valt att börja leva på ljus och sluta trampa på gräset eller tugga likdelar.

Varför syssla med något haldant?

Antigen så gör man det eller inte.



..Och du syftar till att lära mig vad?
Bespara mig din predikan. Jag är ingen guru, men jag står inte heller utan kunskap.

Posted on: 2011/4/8 21:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS