vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

(1) 2 »

Anonym
MICRO VARNING!
Det är någon som hijackat mitt användarkonto på VAKEN! Eller kom med en bättre förklaring om det finns... men jag hoppas inte att någon i forumets ledning roar sig med att stava mitt användarnamn fel och byta password bara för skojs skull.

Skulle logga in i går kväll och märker då att alla mina gamla inlägg har ett annat namn än det jag använt på VAKEN!

Jag har uppenbarligen alltid använt "Jaxtone" men plötsligt står det "Jaxstone" och det är omöjligt att logga in med mina registrerade uppgifter! Hur kan man lita på att mina uppgifter inte hamnar i fel händer och vem är ansvarig för att säkerheten på sidan är så låg?

PS. Jag reggade om mig som Jaxtone på nytt eftersom det var bättre att jag gjorde det innan nån annan gjorde det för att skapa förvirring under min signatur! Sånt här kan skapa stora problem och är inte acceptabelt! Skärpning moderatorer och andra som sköter sidan!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: MICRO VARNING!
jasså.. detta säkerhets hål ska vi se närmre på när micro kommer tillbaka, men till dess får du knipa ihop och hoppas på det bästa..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Okej. Det _kan_ bara vara någon som listat ut ditt lösenord på lokal nivå. Moderatorerna har nog inget med detta att göra. Jag undersöker om det går att spåra detta via IP. Innan vi vet någonting, så är det nog bäst att inte kasta skit på siten, admins eller åt annat håll.

Anonym
jag är igen expert på det här men borde inte din profil samt dina tidigare inlägg finnas kvar om nu bara ditt namn ändrats...

låter inte så trovärdigt de här...

Anonym
1. Jaxtone:s inlägg finns kvar, men namnet har ändrades av någon till Jaxstone.

Försöker just nu ta reda på vem som ställt till detta och represalier där efter. Detta är inte acceptabelt.

Anonym
Jag är säker på att ingen av oss som har adminrättigheter hittat på nåt skoj. 1 + 1 e 2, alltid varit, o vi vill förmodligen inte förstöra för oss själva.

Någon har väl hitta på o ställt till det lite, också för sig själv, med tanke på att vi alla här på vaken har goda görningar i baken...

Jag ska kolla lite, men kommer inte åt logs o såna saker... Hoppas Micro kan kolla påt...

De e beklagligt, men lätt o fixa förmodligen...

Hare så länge...

Anonym

Micro åkte till Norrland i lördags och kommer inte ha internet där han bor i 3 veckor framöver.

Förhoppningsvis löser det sig om jaxxtone byter lösenord. Annars är det ju skummt som sagt

Anonym
Quote:

void skrev:
1. Jaxtone:s inlägg finns kvar, men namnet har ändrades av någon till Jaxstone.

Försöker just nu ta reda på vem som ställt till detta och represalier där efter. Detta är inte acceptabelt.

vad exakt innebär ordet represalier ??

Anonym
Det är en följdaktion på något dåligt som man har gjort, typ bli bannad, bli smiskad eller få en snigel på ögat =)

Anonym
Det är säkert jaxtone själv som håller på att laborera för att få lite stackars uppmärksamhet.
Nu skall vi se hur länge det tar innan han beskyller än den ena än den andra för att vara en "hacker" som förgriper sig på stackars jaxtone.

Jaxtone har tydligen mycket dålig karma

Anonym
Anonym???

Jag hade hoppats på att Anonym dealen var avslutad eftersom jag inte har en aning om vilken av alla anonymklonerna du är?

Quote:
...jag är igen expert på det här men borde inte din profil samt dina tidigare inlägg finnas kvar om nu bara ditt namn ändrats... låter inte så trovärdigt de här!

Mitt username har av någon anledning ändrats!

Mina inlägg finns kvar men det går inte att logga in med de password jag tidigare använt! När jag eftersänder ett nytt password så kommer sekunden efter nya ansökningar om nya passwords för mitt konto som jag absolut inte efterfrågat!

Detta tilltag eller klanteri från admins är under all kritik och jag kräver att den som är ansvarig eller har kunskap tar reda på vilken piss--- a som sysslar med sånt här! Det borde till och med en som skriver under signaturen "Anonym" förstå!

Anonym
Anonym=Maggik=Philocyber=Analdoktorn=Svenne etc... skriver:

Quote:
Det är säkert jaxtone själv som håller på att laborera för att få lite stackars uppmärksamhet. Nu skall vi se hur länge det tar innan han beskyller än den ena än den andra för att vara en "hacker" som förgriper sig på stackars jaxtone. Jaxtone har tydligen mycket dålig karma

Den här "Anonym" grejen hade jag hoppats att Micro eller de andra ansvariga admins hade avslutat en gång för alla. Dock spelar det ingen större roll när det gäller just dig eftersom du bara har förmågan att skriva på ett och samma sätt!

Så bäste Philocyber jag trodde att du hade slutat att skriva under Anonym alias... det är sorgligt att du orkar hålla på att kasta så mycket skit hela tiden. Jag "kräver" att de ansvariga på "vaken.se" tar reda på vem som hijackat mitt nick och på något sätt försökt att underminera mina åsikter. Och att man sedan visar ett rättspatos genom att banna denna person för tid och evighet. Detta tilltag hör inte hemma på ett forum där de flesta besökare skall förmodas har högre mål än att leka hobbyhackers för att deras argument inte håller i en vanlig diskussion!

Så om du inte har några fakta eller vettiga uppgifter att komma med som visar vem som är skyldig, var snäll och fyll munnen med svamp istället för att babbla massa strunt.

Anonym
Efekto:
Quote:
jasså.. detta säkerhets hål ska vi se närmre på när micro kommer tillbaka, men till dess får du knipa ihop och hoppas på det bästa..

Vem är "vi" du talar om? Det är en återkommande fras i dina inlägg! Men ge mig en god anledning att jag skulle tiga över ett tilltag som detta? Skulle du strunta i det och vad visar i så fall det att du inte bryr dig om dina egna åsikter? ... har du inga uppgifter som styrker vem som gjort detta eller varför det hänt så bara stäng munnen liksom det tillför ingenting att höra vad du tycker eller tror! Och om du är utsedd till att leka polis på Vaken.se så är loppet kört för all credibility för tid och evighet för forumet!

Efekto:
Quote:
är micro på semester?? kul är den hemlig elleR?
hehe, så nu slipper vi cencuren på vaken akta dig jax'as! när katten är borta kommer gnagarna att gnaga sönder dig i sömnen.. SLurp,,

... kom aldrig att påstå att jag jämfört dig med en råtta! Jag vet inte hur du ser ut på närmare håll men de där barnsliga lekarna får du hålla på med alldeles själv! Snacka om självförnedring!

Är detta din lösning på problemen eller försöker du höja nivån på forumet? I så fall ber jag hemskt mycket om ursäkt för att jag tagit dig på allvar tidigare men mitt ödmjuka råd till dig är att inte använda tangentbordet innan du tänkt på vad du egentligen skriver! Det är oförståeligt att avsändaren till ett sådant naivt hot i nästa andetag vill ta på sig ansvaret för att förändra världen och har mage att överhuvudtaget kritisera andras åsikter!

Anonym
Cee:
Quote:
Jag är säker på att ingen av oss som har adminrättigheter hittat på nåt skoj. 1 + 1 e 2, alltid varit, o vi vill förmodligen inte förstöra för oss själva. Någon har väl hitta på o ställt till det lite, också för sig själv, med tanke på att vi alla här på vaken har goda görningar i baken... Jag ska kolla lite, men kommer inte åt logs o såna saker... Hoppas Micro kan kolla påt... De e beklagligt, men lätt o fixa förmodligen...

Hare så länge...

Jodå jag har det så länge!

Men om du har administratörsrättigheter och ens kan nämna ordet "skoj" i sammanhanget så gör det mig faktiskt besviken! ... det borde väl snarare vara sorgligt, förbannat fult och på gränsen till kriminellt beteende att hålla på med såna grejer! Att försöka komma åt en person genom att sno ett nick bara för att skada dennes åsikter är ju sjukt... Ett minimikrav för denna typ av verksamhet borde rimligtvis vara att den ansvarige stängs av från Vaken.se för tid och evighet! Det är ju ett allvarligt brott att kränka och skada åsikter annan person har på detta sätt...

Visst! Det kan bero på ett missförstånd från nån av de admins som finns tillgängliga... men i så fall vill jag ha en detaljerad förklaring och alla papper på bordet för hur detta har gått till!

Anonym
Bäste jaxtone

Har du aldrig funderat över varför du råkar ut för så mycket,...t ex så tycker många på vaken att du är helt ute och cyklar. Ändå har kronan inte trillat ner. Du som tror på slagrutor, vidskepelse och liknande,...vad tror du det är med din karma som gör att du råkar ut för än det ena än det andra?

Anonym
Hoppsan,...det var alltså jag maggik nyss

Förresten,...varför envisas du hela tiden med det där med "alias-leken" (maggik=philocyber=analdoktorn osv, osv, osv)

Har du inte fattat trots att jag påpekat det flera gånger att;...jag BARA använder ett alias,...MAGGIK.

Klart slut

Anonym
jag bad dig snällt förut att försöka sluta att tilltala mig överhuvudtaget eftersom du mer än gärna ser mig som kriminell osv..

om jag ska vara ärlig så ser jag hellre dig irl än att fortsätta stå ut med dig och ditt eviga skitsnack här!!

See User information
Maggik:

Helt ärligt så ser jag inte någonsin att Jaxtone påbörjar något som helst tvistande med dig eller någon annan. Karln har ett stort ordförråd och kanske ibland verkar som att han "vill veta mer/bättre" men efter att ha läst en hel del så har jag kommit fram till att det är väldigt fel.

Quote:
t ex så tycker många på vaken att du är helt ute och cyklar

Det är väl lite onödigt att försöka dra samman en massa som skulle vara emot det han säger, när jag framförallt ser att det är du och eFeKTO som faktiskt ofta jiddrar med honom, refererar till Jaxtone som Jax'ass eller något annat.
Han må kanske inte äta svamp (och det är något som är tråkigt att han ska behöva påpeka i enligt mig negativ dager) men försök _snälla_ att bevisa ditt drogbrukande med lite ödmjukhet och distans. Annars kan du lika gärna sluta upp med det.

Om hans konto har blivit hackat och använt på något annat sätt än det han skulle vilja, så är det en grov överträdelse på personlig nivå och det är INTE accepterat! Det är inte roligt och har ingenting med karma att göra. Eller är det karma om man blir misshandlad och rånad på gatan för att man har en åsikt? Det tror och hoppas jag inte du tycker..

Fred till er alla och SNÄLLA, försök vara lite trevligare i tonen nu...

Posted on: 2006/7/2 20:38
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi

Anonym
Quote:
Sluta förolämpa eller anklaga mig för saker som är osanna!

det här är precis det du gjort mot mig från första början, sedan kommer du här efter att jag ignorerat dig i minst 2 månaders tid med samma anklagelser som du själv hållt på med..

du är en oerhört skadad individ som ständigt söker efter nya offer att beskylla för det kollektiva förfallet som hänvisar till det som vi idag kallar för stat eller samhälle.

Anonym
Efekto:
Quote:
... du är en oerhört skadad individ som ständigt söker efter nya offer att beskylla för det kollektiva förfallet som hänvisar till det som vi idag kallar för stat eller samhälle.

Ehrmmm... hur var det att uttrycka sig så till och med en gammal man som jag förstår vad det är du skriver. Nya offer? Kollektivt förfall? Ja dina otrevliga förolämpningar förstår jag ju mycket väl men de talar ju mer till din nackdel än min... Jag har nu bett dig att antal gånger att sluta upp med att köra med lågnivåspråk och insinuera på temat förtal och icke faktabaserat dravel! Det finns en gammal oskriven svensk regel om att när någon överskrider gränsen mer än tre gånger då du ber honom sluta att tracka dig så upphör alla moraliska aspekter på att hålla igen... du börjar närma dig nu!

Ey yo! Kom igen med lite bra info istället för att hacka som du var vaccinerad med ett rostigt grammofonstift!

Anonym
tyvärr är vi alla vaccinerade med dessa gamla stifft och med största sannolikhet även du din gamla varg..

tycker inte du det är lite lamt att du ständigt och jämt ska skylla på mitt språk så fort jag träffar rätt..??

eller din ålder, eller hur länge du betalat skatt, eller mina mörka utländska kamrater, eller droger eller nått annat skit i din sjuka värld..

lägg ner, kvalitet framför kvantitet.. upprepa tillsammans med ditt oändliga ego nu..

så du kan tillföra lite sådan nångång.

See User information
Är det bara jag som inbillar mig eller känns det inte lite som att många av vakens inlägg allt oftare urartar i onödiga personangrepp?

Det finns inget som säger att vi måste älska varandra eller ens gilla varandra här på vaken men även om man är lite frän i tonen eller lite spydigt ironisk (vilket jag anser vara ok) så behöver man ju inte låta det utmynna i verbala våldsamheter som blir personliga.

Jag tror att vi alla har något att lära av varandra om vi vill och att det gynnar oss bättre i förlängningen än att projicera vår undertryckta vrede mot varandra genom personliga påhopp.

Posted on: 2006/7/2 22:57
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Nej du inbillar dig inte! Det är onödigt många av inläggen på Vaken.se som urartat och där vissa människor använder sig av rena personangrepp och lögner bara för att argumenten inte räcker!

Ironi och satir är utmärkta medel för att nå sina mål. Men det kräver ju att mottagaren har tillräckligt med humor, språkkunskaper eller intelligens för att uppfatta ironin, satiren eller humorn! ... och sist men inte minst klipper sönder sina snuttefiltar!

Den här tråden behöver ju faktiskt inga kommentarer från Maggik eller Effekto, om de inte har något vettigt att komma med. Men lik förbannat är de här och startar en totalt meningslös konfrontation bara för att de kan. Det angår ju liksom inte dem om någon försökt att sno mitt konto! Eller?

Anonym
jassså..

om jag ska vara ärlig så tykte jag det var ett kul skämt + att eran gemensamma sukt efter drama med att Man "Hackat" sig in på ditt konto (LOL) bytt ditt "lösenord" och att vakens säkerhet skulle vara i fara pga att "någon" lekt med ditt nick..

reprisarier, livstids avstängning, guantanamo....

är det nån som är kvar på vaken nyvån eller har alla svepts med av Jax'ass seriösa våg av skit??

snacka om att vara universums mittpunkt...

(1) 2 »

Register To PostTopic is Locked

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper