vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
JAK Banken

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: JAK Banken

See User information
Funkar inte för alla situationer. Men kan vara bra för vissa tillfällen såsom microlån.

Räntefritt är det dock inte. Medlemmarna betalar en slags ränta ändå, i form av utebliven kompensation för att sparade pengar minskar i värde över tiden OCH en avgift som motsvarar minst 3% effektiv ränta.

"Sparräntan" kan bara fås ut genom att låna och slippa ränta motsvarande "sparräntan". Så det tvingar dig att låna i framtiden om du sparat i banken för att du ska gynnas.

För att få låna räntefritt MÅSTE du låna ut lika mycket.

Då är ripplepay ett bättre alternativ, helt utan avgifter. Du kan låna av andra i nätverket som litar på dig. Lite jobbigare att komma igång med, men i längden tror jag att det är bättre.

Fler videor

Posted on: 2011/4/20 16:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
jag ville gå in i deras bank med 200.000 för ett par år sedan, men de svarade inte ens på mina mail. min gissning är att de är precis lika slutna som alla andra banker. kanske till och med värre.

See User information
Jag ser pengar som ett verktyg, vi människor "valt" att använda oss av. Om du inte vet idag att pengar inte har ett sakligt värde idag, bör du utbilda dig.

Jag är mer på att skippa det verktyget och välja ett annat sätt att behandla varandra på. Lets face it, vi har alla andra verktyg för att kunna leva på ett mer sunt sätt mot varandra och naturen.

Här är lite att fundera på, gällande banksystemet...

Här är ett par killar som skrev ett papper där dom påstog att pappersbiten innehöll ett värde.

Njut av föreställningen. Kanske detta väcker till eftertanke...

Del 1.

Del 2.

Del 3.

Posted on: 2011/4/21 13:01

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper