vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

« 1 (2)

Re: MICRO VARNING!

See User information
Quote:

eFeKTO skrev:
jassså..

om jag ska vara ärlig så tykte jag det var ett kul skämt + att eran gemensamma sukt efter drama med att Man "Hackat" sig in på ditt konto (LOL) bytt ditt "lösenord" och att vakens säkerhet skulle vara i fara pga att "någon" lekt med ditt nick..

reprisarier, livstids avstängning, guantanamo....

är det nån som är kvar på vaken nyvån eller har alla svepts med av Jax'ass seriösa våg av skit??

snacka om att vara universums mittpunkt...

Jag tror inte att någon som får sitt konto hackat tycker att det är roligt. Oavsett om det är ett bankkonto eller bara ett medlemskap på ett forum. Det är simpelt. Vill man skoja kan man göra det på andra sätt, företrädesvis verbalt. Jag har svårt att förstå varför du hakar upp dig på jaxtone. Även om han och jag må ha delade meningar om ett och annat så finns det ju personer som är betydligt mer rabiata än honom. Jag tycker att han oftast försöker hålla en relativt sansad nivå på sina inlägg och sitt språkbruk.

Posted on: 2006/7/3 8:36
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Här är också en som inte låtit sig svepas med i jaxtones svammel...
Att jaxtone desperat försöker att få uppmärksamhet och försöker att spela på känslor, typ "jaa vad synd det är om stackars jaxtone den stackars kraken, nu har någon ändrat hans namn nu också", det är ju inget att bry sig om.

Det är ju LÖJLIGT att göra en sån stor sak av det här. Det var väl någon som bara ville ha lite kul, eller nån som inte gillar jaxtone eller nåt som gjorde det. So what? Livet går ju vidare,...allting stannar ju inte upp för jaxtones lilla trassel.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
illa jaxtone hoppas det ordnar sig

Anonym
jaxtone skrev:Quote:
Ironi och satir är utmärkta medel för att nå sina mål. Men det kräver ju att mottagaren har tillräckligt med humor, språkkunskaper eller intelligens för att uppfatta ironin, satiren eller humorn!

Herregud!? Så nu skall man anpassa sig efter omgivningen nu också? Nu kan man inte vara sig själv längre, utan nu skall man först "kontrollera" att mottagaren har rätt nivå av IQ & EQ, har rätt språkkunskaper, och att mottagaren har humor innan man kan vara ironisk eller skämtsam.

Det är ju sjukt,...t ex, om du pratar med en dåre, skall du anpassa dig till dåren och sänka dig ner till dårens nivå,...istället för att försöka få dåren att höja sig upp till en högre nivå, och bli mindre dåraktig?

Jag förstår vilket alternativ du föredrar,...kanske därför du är den du är idagens läge jaxtone...??

Avslutningsvis,...jaxtone,...du som inte har den minsta humor, vad vet du om humor? För att kunna uppskatta humor, och avlossa ett par ordentliga skrattsalvor krävs det att man mår bra,...och det gör inte du jaxtone. En anna sak som också krävs för att kunna uppskatta humor är att inte jämt och ständigt vara allvarlig.

Du är ju bara ett vandrande spöke som hasar omkring i en grå dimma av allvar, självgodhet, egocentricitet och ångest.

Psssst...***Jag sa ju att du skulle tagit det där receptet som din läkare ville ge dig...***

Anonym
Efekto!

Om du inte har nåt positivt att tillägga som kan lösa problemet så är det väl bara att tiga? Det jag efterfrågat är mycket enkelt. En rimlig förklaring till vad som skett och varför. Om det visar sig att nån trampat över gränsen för vad som kan anses vara juste så bör den personen givetvis inte kunna fortsätta att vara medlem!

Jag vet att du har märkligt stora problem med all auktoritet som ställer krav på dig! Och i detta fallet uppfattar du mig som en av de auktoriteter du hatar så innerligt! Du har själv berättat nedanstående ett antal gånger på Vaken.se så det är inget som kommer från mina läppar.

Att du ofta känner dig orättvist behandlad när någon med mer befogenheter än dig påtalar att det är fel att kuka ur p.g.a. ditt temperament. Jag dömer dig inte p.g.a. detta men hoppas för din egen skull att du kan förändra ditt förhållningssätt till omvärlden eftersom man alltid får tillbaka den energi man kastar i väg på ett eller annat sätt!

Jag är fortfarande fullt och fast övertygad om att ingen har nån större nytta av att höra om vad du "tror eller tycker" eller om du som i detta fall uppskattar kriminella skämt som går ut på att någon använder brottsliga metoder för att underminera andras åsikter!

Det är ett tillvägagångssätt som både den förhatliga fascismen och förrädiska kommunismen använt sig av för att skrämma folk från att använda sig av yttrandefriheten! Håll dig till fakta istället för att i ena sekunden påstå dig vara en sanningssökande människa med empati och i nästa andetag bli som de du föraktar!

Du nämner också att du vill inte bli kopplad till kriminalitet eller brott överhuvudtaget men visar ett märkligt förhållningssätt till allt som kan ge dig en stunds njutning av andras olycka genom att ofta välja att stå på förövarens eller brottslingens sida i konflikter. Offren har du fortfarande inte nämnt med en stavelse om det inte är du sjäv som drabbats... är detta brist av empati? Om du väljer att bygga hela din tillvaro på en svartvit skala med auktoritetshat å ena sidan och skadeglädje på den andra så är jag först att beklaga detta då det inte är en balanserad harmonisk upplevelse?

Det är bara att hoppas att när den sorgfyllda dagen kommer då du själv drabbas finns det goda människor runt omkring dig som backar dig till hundra procent! För jag lovar dig en sak... de kriminella hjältar du målar upp som den moderna tidens Robin Hood fenomen kommer totalt att skita i hur du mår! De bryr sig bara om den lilla fattiga sekunden av lycka då de ser din rädsla!

Unga killar som dig med tron på att de är odödliga finns det alldeles för många och jag kan bara hoppas att det kommer stunder i ditt liv som får dig att mogna och bli en bättre människa eftersom det av någon anledning ofta är de unga med härskarkomplex som får bita i gräset först!

Några små exempel på Efekto värderingar från tidigare inlägg:

... försvarar våldtäkter på svenska tjejer med att de får skylla sig själva eftersom de klär sig så utmanande?

... försvarar svenska butiksrånare bara för att indianerna i Sydamerikas djungel blir rånade på sin regnskog?

Jag upplever dig som ganska förvirrad och mitt råd till dig är att sluta ge dig in i fler verbala dueller på höjden när det gäller argumentation om du inte kan se bägge sidor av spjutet. Fortsätt att nicka stenhårda bollar på fotbollsplan istället... det verkar vara bättre för den andliga nivå du befinner dig på för tillfället.

Lycka till med vad du än väljer!

Anonym
Maggik!

Vad gör du i denna tråd överhuvudtaget? Försöker du att sno energi av mig? Du kan få den gratis och behöver inte ödsla tid bakom tangentbordet. Jag skickar dig en vänlig tanke!

Och varför är det så himla kul att stödja ett brottsligt sätt att försöka påverka yttrandefriheten på vaken.se? Eller om det uppstått ett misstag från admins som äventyrar forumets trovärdighet vad gäller sekretess etc... Det spelar väl fan ingen roll om det som sägs är vansinnigt viktigt eller mindre tungt. Det är principen jag är ute efter.

Men käre Maggik dina aggressionskomplex utlöser ofta ilska som en tickande bomb så snart någon kommer för nära något som ens påminner om en snuttefilt. Så om vi gör ett tankeexpriment och antar att någon stjäl något av dina många alias här på vaken.se... hur lång tid hade det tagit innan du vänt upp och ner på halva universum för att få tag i den skyldige då? En millisekund innan Maggiks halsvener slog ut som fullriggade segel i full storm... eller hur?

Om det hade gällt att någon kunde hacka sig in och påverka en makthavares eller någon av elitens företrädares uttalanden hade jag applåderat men att ge sig på en liten skit som jag. Vem kan tycka att det är viktigt... jo givetvis någon som känner sig ännu mindre och hotad av mina åsikter. Du väljer alltså att försvara ett så lågt beteende bara för att du inte tycker som jag i bl.a. drogfrågan. Det är mycket avslöjande och under all kritik för vad som kan anses vara "fair play"!

P.S. Varför får jag en känsla av att du som svamlar om påhittade läkare och märkliga recept skulle vara den som stod först i kön mer än villig att betala för receptbelagd medicinering? Det kan väl inte vara helt fel att anta en sådan tanke eftersom du hela tiden återkommer till dessa recept! Själv har jag alltid tackat nej till de mesigaste värktabletter eftersom jag tror att kroppen har allt den behöver utan dessa tillskott. Men dina personliga trauman med läkemedel kanske skulle passa bättre på en annan tråd än just denna?

Pröva "Medicin och Hälsa" den är till för sådant och det kanske finns någon där som är vänlig nog att hjälpa dig!

Anonym
Jaxtone,...så du anser att kroppen har allt den behöver utan en massa tillskott,...men,...hur är det då med din nappflaska som du burit med dig sedan barnsben, och som ständigt är fylld med whiskey?

Redan som pojkvasker på 17 år så var du ju redan förtjust i fördummande alkohol. Då bad du ju en äldre kamrat köpa ut en flaska whiskey åt dig från systemet på vårväderstorget anno -70 talet någonting. Minns du inte det?

Hur har det gått med whiskeydrickandet sedan dess? Har du alkohol problem? Alkoholist?

Berätta gärna...

Anonym
Fortsätt inte att posta era personliga vendettor här i forumet. Det där får ni diskutera i mail tillvarandra och inte skriva i forumet för det tillför ingenting till den stora massan. Det är personlig kommunikation mellan er och inget som andra är intresserade av.

Har ni något vetenskapligt eller intressant att komma med om Whiskey som ni vill dela med alla andra i vaken-forumet får ni dock gärna göra det, sånt är alltid kul. Men allt annat "Personligt" får ni hålla någon annanstans.

All cool my frinds?

Anonym
Maggik!

Sluta upp med att göra dig till en mindre människa än du är... har du inget vettigare för dig så byt hobby?

Att leka hobbytorsk vid din ålder och jaga IP-nummer, identiteter eller sjukjournaler tyder ju inte på en riktigt frisk människa!

Om du vill du att jag skall sluta posta på detta forum för att det stör dig på något sätt så säg det rent ut istället för att förnedra dig själv. Ditt beteende leder ju inte till att någon blir mer upplyst eller att fler fakta om hur världen styrs mot sin avgrund möter dagens ljus... möjligtvis ställer du dig själv i en sämre dager än du lyckats hittills med och det är inget jag eftersträvar!

Jag vet att du hittills lyckats få en del människor att inte vilja delta på forumet på grund av dina personangrepp. Att du i princip varje gång du väljer att penetrera en tråd med dina energikamper lyckas få dem att hamna i soptunnan "off topic"! Om det är din enda avsikt med att delta i forumet så har du lyckats väl... men det kan ju inte vara viljan från början att starta detta forum? Att servera dig offer för att du för några få sekunder av ditt liv skall hamna i rampljuset?

Anonym
Maggik, lägg ner eller också slänger jag ut Dig, nu e ja trött på den fruktansvärt dåliga respekt som råder... Snacka o fråga varandra, men kasta inte skit, de e omoget och ointeligent,... mycke!... Snygga till snacket o respektera andra och andras åsikter o liv...

Hare...

Anonym
Cee,...stick och göm dig - pucko! Varsågod, banna mig om du vill, det skiter jag i,...men vi får väl se vem som skrattar sist - jag skrattar redan.

Sedan jaxen,...så nu är det klappjakt på maggik som du och dina allierade vill få till "syndabock" och det svarta fåret.

Jag skiter väl i er,...loosers!

Anonym
Oj oj oj och nej nej nej! Vem annars på forumet skulle desperat skrattande välja att kalla någon som försöker tillrättavisa en för "pucko"!

Jag har sedan ditt första hatiska inlägg känt lite sympati för denna märkliga människa som inte kan bestämma sig för vilket alias han skall skriva under. Trott att bakom den iskalla masken döljer sig en god människa. Men jag måste fråga dig helt rakt eftersom jag fortfarande inte listat ut vad det är du sysslar med! Vad är det du håller på med? Vad är det du försöker åstadkomma?

Lägg ner alla paranoida tendenser om kollektiva klappjakter på dig och sluta med snyftandet om svarta får! Tror du på fullt allvar att det finns en slumpgenerator på Vaken som gör valet att folk blir irriterade på dina personangrepp och att samma maskin sedan väljer vem som skulle bli bannad? Det är väl ingen annan än du själv som orsakar problemen? Skärpning på alla plan!

(Det sista riktigt svarta får jag lärde känna var Kal P. Dal och trots hans kaxiga yttre var han en man med ett stort hjärta fyllt av empati, känner inte igen dig riktigt i den rollen ännu)!

Om någon på forumet är ute efter att du skall hamna ute i kylan så saknar det väl oss emellan inte helt en rimlig anledning... efter ett tag upplever jag att man blir väldigt trött på dina alter egos behov av uppmärksamhet hela tiden! Coola ner och sluta var så elak!

Men någonstans djupt, djupt inom dig tror jag att du som alla andra givetvis har en längtan efter att bli älskad som vilken människa som helst. Men eftersom du jobbar så hårt på att hela tiden ha taggarna utåt och på alla upptänkbara sätt förnedrar och smutskastar alla som inte direkt delar din uppfattning får detta behov av kärlek snarare motsatt effekt. Det är väl fan inte ditt privata krig mot hela världen som skall pågå på Vaken bara för att du inte är mogen att axla ett visst mått på juste uppförande mot dina medmänniskor? Visa lite vänlighet istället!

Du skulle tjäna massor på att lära dig att inte förnedra eller vara konstant elak mot dina medmänniskor! Du skaffar ju bara en massa ovänner på detta sätt! Om du vill ingå i någon gemenskap någonstans på denna jord så gäller att du tar seden dit du kommer och inte spelar kejsare på andras bekostnad! Anpassa dig så blir människor inte så jävla irriterade på ditt beteende!

Om du tycker att alla här som inte tycker exakt som du är losers fattar jag inte vad du gör på forumet överhuvudtaget... det börjar bli lite dagisnivå på att hålla den här nivån på i princip alla dina inlägg hela tiden! Tillför något bra istället!

Anonym
Får växla om, det känns som om tåget har spårat ur för länge sedan... Tråden låses...

« 1 (2)

Register To PostTopic is Locked

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper