vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: David Icke till Stockholm 7 maj 2011
David Icke 2011.05.08
http://vimeo.com/19009215

Biljetter och närmare info inom kort på davidicke.com

http://god-morgon.se

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har varit reggad på Vof länge. Betyder inte att jag sympatiserar med det synsättet, au contraire.

Varifrån kommer då alla slags hänvisningar till reptiler av alla de slag i religiös och annan mytologi världen över genom årtusendena? Och varför. Roligt Karsten att du har detta djur som symbol. Moloch.

Fly by night, away from here
Change my life again
Fly by night, goodbye my dear
My ship isn't coming and I just can't pretend

Moon rise, thoughtful eyes
Staring back at me from the window beside
No fright or hindsight
Leaving behind that empty feeling inside

Posted on: 2011/1/21 8:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Biljetter till David Icke kan man köpa direkt på Anarchos (arrangören) hemsida: http://www.anarchos.se/product_info.php/cPath/28/products_id/74

"Förhandsbeställer du din biljett senast den 31 januari erbjuder vi 10% rabatt på ordinarie biljettpris."

Posted on: 2011/1/21 9:41

See User information
quote]
Network skrev:
Jag har varit reggad på Vof länge. Betyder inte att jag sympatiserar med det synsättet, au contraire.

Varifrån kommer då alla slags hänvisningar till reptiler av alla de slag i religiös och annan mytologi världen över genom årtusendena? Och varför. Roligt Karsten att du har detta djur som symbol. Moloch.

Fly by night, away from here
Change my life again
Fly by night, goodbye my dear
My ship isn't coming and I just can't pretend

Moon rise, thoughtful eyes
Staring back at me from the window beside
No fright or hindsight
Leaving behind that empty feeling inside[/quote]

Jag stal idéen med ugglan från dollarsedeln.

Att bevisa [för] andra att saker eller förteelser existerar eller ej är svårt när dt kommer till det vi gnerellt uppfattar som övernaturliga väsen, gudar, änglar och demoner etc. Ma kan ha haft en egen upplevelse kring detta som är bevis för en själv. Kanske det är överflödigt att försöka överbevisa andra.

Snygg text - är det din?[

Posted on: 2011/1/21 15:12
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Svar Nej.

Resized Image

Posted on: 2011/1/26 14:07

See User information
Quote:
Columbus var likadan när det gällde "Jorden är platt"-normen.
Att på den tiden säga att Jorden var rund antar jag var lika svårsmält som att idag säga att reptiler (eller nåt annat väsen) styr världen.

Ursäkta men jag har sagt det här tidigare.
Det där är en myt, stora delar av världen trodde inte att jorden var platt när Columbus seglade mot Indien. Inte bara de lärda och utbildade utan även sjömännen visste att jorden var rund, det var därför masten alltid dök upp först i horisonten.

Historieprofessor Dick Harrison:
"Sanningen är att ingen misstrodde Columbus och att nästan ingen medeltidsmänniska trodde att jorden var platt. Det fanns ända sedan antiken en djup och vida spridd övertygelse i hela det bildade Europa,som gick ut på att jorden var sfärisk. Nästan samtliga västeuropeiska författare med allmänt geografiska teman på sin repertoar var alla rörande överens om att jorden var rund. Däremot var de okunniga om hur stor jordsfären var och exakt hur den såg ut."
Det man hyste misstro till var columbus grava missberäkning.

Wikepedia:
This idea seems to have been widespread during the first half of the 20th century, so that the Members of the Historical Association in 1945 stated that:
"The idea that educated men at the time of Columbus believed that the earth was flat, and that this belief was one of the obstacles to be overcome by Columbus before he could get his project sanctioned, remains one of the hardiest errors in teaching." [2]

Varför denna myten fortsätter att berättas och varför den sitter så ingrott i huvudet tror jag är en konspiration för att påvisa att man förr i tiden var helt dumma i huvudet. Sanningen var att om man tittar på Maya folket, greker, indier var de väldigt kunniga i astronomi, fullständigt medvetna om att det rörde sig om ett klot.

Källa:
http://www.faktoider.nu/platt.html
Myth of the flat earth (Wikepedia)
http://en.wikipedia.org/wiki/Myth_of_the_Flat_Earth

Posted on: 2011/1/26 16:23
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

Ursäkta men jag har sagt det här tidigare.
Det där är en myt, stora delar av världen trodde inte att jorden var platt när Columbus seglade mot Indien. Inte bara de lärda och utbildade utan även sjömännen visste att jorden var rund, det var därför masten alltid dök upp först i horisonten.

Hur som helst, så tror jag du fattar vinkeln. Byt ut Columbus mot den första som kom med påståendet då... DÅ var det lika svårsmält för folk att ta in som att idag säga att reptiler styr världen.

Posted on: 2011/2/15 12:10

See User information
Nu är det snart dags! Är det några härifrån som skall gå på David Icke-föredraget på söndag? :)

Om intresse finns kanske man kan gå och ta en öl nånstans efteråt för lite "efter-diskussioner" eller liknande... Vore kul att prata lite med folk som har samma intresse som en själv!

:)

Posted on: 2011/5/4 18:42

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper