vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Två nordafrikanska ledare som påstår att revolutionerna är konspirationer

See User information
Ok, vi har minst två olika ledare i nordafrikanska länder som påstår att det pågår/pågått konspirationer mot landet och dess ledning, men dessa ledare är väl bara paranoida galningar, eller hur?

Han skyller på ”konspiration”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ana ... ansson/article12807735.ab

"Samtidigt hävdade han att Syrien var utsatt för "en världsomspännande konspiration".

President Assad tv-talade i Syrien
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13202457.ab

"Presidenten Bashar al-Assad har inledde sitt tal med att tala om en konspiration som har sina rötter utomlands, och liknar den vid "bakterier" som måste utplånas."

Khadaffis son: Det pågår en konspiration
http://www.expressen.se/nyheter/1.233 ... det-pagar-en-konspiration

"Han hävdade att en konspiration pågår mot Libyen och hotade med inbördeskrig om inte protesterna upphör."

Under mitt googlande så dök det även upp ett äldre liknande påståenden:

Utländsk konspiration hävdas
http://www.nyheterna.se/1.177390

"Protestmarscherna ingår i de konspirationer som systematiskt styrs från utlandet. Interna och externa destruktiva krafter drar sig inte ens från att dra in religionen, om det passar deras intressen."

När ska medborgarna förstå när en del människor verkligen berättar sanningen för dom?

Men det är väl så, en del kommer inte ens se sanningen fast den stirrar dom rakt i ansiktet!

Posted on: 2011/6/20 22:12
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Två nordafrikanska ledare som påstår att revolutionerna är konspirationer

See User information

Tänk om dom har rätt !!

I så fall så skulle Väst- Världens länder vara total-korrumperade och styrda av totalt hänsynslösa skurkar. som sitter i Eu-parlamentet, Bilderberggruppen.............som gömmer sig bakom Demokrati-begreppet. Nänä. Demokratier kan ju inte bli så korrupta. Eller är det så att våra kära Demokratier är en enda stor bluff och egentligen styrs av krafter inom Banksystemet och dess slutna sällskap, vars enda mål är att kontrollera hela Världens Penga-skapande.

Hemska tanke. Det får ju bara inte vara sant, då är vi ju alla lurade.

Posted on: 2011/6/21 7:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Två nordafrikanska ledare som påstår att revolutionerna är konspirationer

See User information
Exakt vad tror du att det var som hände i Sverige 1986??

Under åttiotalet hade vi "ubåtskränkningarna" som föranledde Bildt att mer eller mindre bosätta sig i Washington och alltså arbetade direkt för USA fastän han satt i svenska försvarsutskottet. Inget fel i det kanske, i alla fall har det ju inte lett till nån sorts åtal eller förundersökningar.

Men under 1984 och 1985 pågick det också nån sorts krig mellan polisen och hemvärnet om innehållet i de stora vapenförråden runt om i landet och ett par av dom sprängdes med väldiga brak så skogen låg ner platt runt omkring.

Samtidigt gjorde Palme uttalanden om bl.a att det skulle finnas ett farligt samband mellan frimurarnas verksamhet och diverse aktioner riktade mot bl.a Sverige.

Frankrike däremot tyckte att Sverige var en terroriststat och krävde visum för svenskars inresa i Frankrike. Någon närmare förklaring avgavs aldrig...

Men då gav frimurarna ut en bok där man kunde läsa att sällskapet visst inte sysslar med nåt sånt utan är en fosterländskt sinnad välgörenhetorganisation. Så det så och så var den saken avklarad.

Dessutom fanns det tydligen en hemlig regering utsedd inom en organisation som hette Sveaborg eller Suomenlinna, så vårt broderland i öst har inte glömt oss utan står alltid berett att ta över om vi skulle dumma oss för mycket. Där sitter viktiga personer inom media och näringsliv beredda att ta över om klantiga socialdemokrater eller andra skulle göra nåt dumt som inte deras husse gillar.

Fast Aftonbladet avslöjade en jättehemsk nazistliga som hade massor av vapen. Var kom dom ifrån i så fall, undrar nu kanske någon. Nåja det var ju alltför obekvämt att tänka sig nån sorts samband med sprängningarna av vapenförråden så saken fick bero tills vidare. Och det gör den fortsatt.

Men vi kan känna oss trygga, för allt är hemligstämplat inklusive palmemordet, Estonia och vapenhandeln.

Visst finns det en teoretisk möjlighet att allt detta berodde på att Olof Palme var bindgalen. Det sades ju att det alltid stod ett rum redo åt honom på Beckomberga. Men då måste man fråga sig varför inte den samlade pressen rasande gick till angrepp mot dåren. Istället sköttes det av privatdeckare av olika slag som exempelvis paret Gio Petré och (var det Alf Enerström?).

Om man nu skulle vilja rota lite närmare i allt jag vräkt ur mig vore det ju bra om det fanns nån bra faktabok om åttiotalet att läsa. Men det gör det inte. Fast jag har samlat på mig alla årskalendrarna och hittat flera intressanta redaktionella grejer som man nog inte är så stolt över i vissa kretsar.

Datafiler kan ändras och förfalskas men det är inte lika lätt att producera böcker tryckta på åttiotalet. Jag sparar dom inför den kommande rättegången mot vissa personer som nog önskar att dom hinner dö innan Sanningen kommer fram!

Så allt är lugnt i den bästa av världar och locket tryggt pålagt. Utom här på Vaken, men vi är ju så dumma, så dumma.

Tur att dom flesta inte är lika jättedumma som vi.

Nä nu skall jag suga tumme lite igen och leka journalist. Hoppsan, nu satte jag mig pladask på rumpan! Så dum man kan vara...

Posted on: 2011/6/21 9:21

Edited by Asgeir on 2011/6/21 9:38:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper