vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ship To Gaza enligt Israel

See User information
Hur lyder den israeliska retoriken om Ship To Gaza?

TRNN - Gaza Flotilla: The Media Battle in Israel

Så här såg det ut när Ship To Gaza blev hindrade av grekiska kustbevakningen att lämna grekiskt farvatten. (Givetvis är argumentet "av säkerhetsskäl")

Al Jazeera - Gaza flotilla ship turned around by Greek coast guard

Posted on: 2011/7/4 0:59
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ship To Gaza enligt Israel

See User information
Alldeles beroende på vilket tidsperspektiv man har på utveckligen i Mellanöstern i allmänhet eller Gaza i synnerhet finns det ett nuläge.

Och det måste man ta med i beräkningen när man handlar, eller också får man ta konsekvenserna senare och då förstår man kanske inte ens vad man ställt till med...

Saken är nämligen den att de palestinska områdena både i Libanon och Gaza, Västbanken kanske något mindre, är rena pesthärdarna för kriminalitet och våld.

De senaste åren har jag personligen

1. Haft en bekant vars far blivit mördad varefter hans myntsamling dykt upp hos palestinska loppiskillar. Var dom fått det ifrån är inte så svårt att gissa med tanke på att dom bor granne med offret. Jag har inte gjort anmälan, jag är inte hjärndöd. Jag återkommer till detta senare.

2. Min bil blev stulen från en parkeringsplats i Helsingborg strax före jul förra året och återfanns en bit därifrån med sönderbrutet lås. När jag satt i bilen och försökte fastställa skadorna dök det upp en kille som tydligen blev förvånad över att se mig och hastigt avlägsnade sig. En palestinier. Kom nu inte och säg att jag inte vet hur dom ser ut. Du som funderar på såna kommentarer: Skulle du kunna känna igen en kines? Eller en afrikan? Nå, då så och spola skitsnacket. Jag fick skrota den nybesiktigade bilen. Det var lika trist för mig som det är för en miljonär att skrota sin Bugatti.

3.Jag satt i bussen då två palestinska småpojkar med slangbella alldeles innan de gick av bussen gick fram till en intet ont anande blond kvinna och sköt henne rakt i ansiktet med en slangbella. Hon skrek av smärta och pojkarna sprang skrattande av bussen.

4. I går var jag på ett stort inköpscenter och hade parkerat min bil på ett upplyst parkeringsdäck där folk vandrade av och an mitt på blanka middagen. I baksätet låg en tom kartong som varit originalemballage till en dyr dator. När jag närmade mig bilen upptäckte jag en figur som hukade sig bakom bilen och när jag sprang mot platsen rusade han bort till en bil som stod mitt i däcket och försvann med en rivstart. Utan tvekan palestinier... men min nyinköpta lilla bil som jag var så glad för har nu uppbrutna dörrlås och krossad sidoruta.

5. Många av de ligor som härjar med våld och knark runtom i stadsdelarna i de nordiska städerna är palestinier.

Jag vet vad ni kommer att säga: dom gör det för att dom är vana att slåss om gatuterritoriet och har utvecklat en hårdför gangstermentalitet på grund av Israels mångåriga ockupation av deras områden

Men det är lika oacceptabelt ur min synpunkt i alla fall. Om Flotilla Gaza öppnar denna varböld och sprider ytterligare problem till våra länder måste vi göra allt för att stoppa det. Annars sitter vi med ett problem som kommer att förstöra våra länder totalt för alltid.

Leve Grekland! Och alla ni som utan att inse vilken avgrund ni balanserar på driver en linje som går ut på samarbete med dessa vilddjur: Drick ett riktigt stort glas kallt vatten och stöt er inte med vare sig Israel eller mig i onödan. Jag kan bli rätt gramse om jag får mycket mer av denna medicinen och då jädrar i min lilla låda...

Posted on: 2011/7/5 11:22
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
När israelisk press skrivit om Ship To Gaza har det använts krigsrubriker som "KOMMER FÖR ATT DÖDA", och de har skrivit att det i lasten skulle finnas "livsfarlig syra" med "avsikt att döda så många IDF soldater som möjligt".

Asgeir, inget av det du skrivit tyder på att dessa israeliska anklagelser skulle vara sanna.

Din respons är både rasistisk och hotfull.

Posted on: 2011/7/7 16:39
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation

See User information
Javisst! Och läs din egen byline... det är helt nattsvart, detta!

Posted on: 2011/7/7 17:52
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Du är rolig du Asgeir. Mig vetligen så hade inte arangörerna till Shipp to Gaza planerat för att exportera tonvis med kriminella Palestinier tillbaka till Europa. Fast kanske är du bättre informerad

Posted on: 2011/7/7 18:17

See User information
Hela grejen är fullständigt fruktansvärd och kan bara sluta i ett katastrofalt kaos. Det finns inte en fältherre i världshistorien som veknat i en slutstrid och överlevt. Ödet eller Fan har gjort så att den part som tvekar eller försöker göra en storslagen gest i hopp om att motståndaren skall vekna ofelbart förlorar. Kampen är på liv och död och det gives inga omstarter. Om någon inom Hamas skulle vilja förhandla vore det snart slut både på honom och förhandlingarna. Israelerna sitter lika fast, det är fullständigt meningslöst att förlänga plågan. Det hela har rent episka dimensioner, jag bara kan inte se någon lösning annat än Jordens undergång eller nån extrem farsot som skulle kunna stoppa denna konflikt.

Det vi ser är som sagt fullständigt fasansfullt och vad vi som åskådare än gör förlänger det bara plågan. Hade någon här försökt medla i slutstriden om Berlin 1945 hade det varit lika meningslöst, dom hänger i varandras strupar och tuggar. Den som försöker ingripa blir själv biten.

För övrigt var Flotillan full av israeliska deltagare vars medlidande med palestinierna är större än deras militära logik. Själv är jag dålig på att slåss och ger mig inte in på krig jag inte kan vinna. Jag skulle heller aldrig ge mig när jag har fått ett avgörande övertag. Har jag väl fått ett strupgrepp vill jag strypa min fiende i fred! Att släppa fram förnödenheter till en icke förhandlande fiende är fullständigt idiotiskt om man nu verkligen vill vinna och överleva... obs! det är inga åsikter det här. Det är vetenskap. Krigsvetenskap.

Posted on: 2011/7/7 21:46

Edited by Asgeir on 2011/7/7 22:09:56

See User information
@timosman: dom är här redan och har inlett striden.

Posted on: 2011/7/7 22:40

See User information
Så ett par ord om ligor: När jag skall in till stan (Nairobi) från förorten där jag ibland bor (Milolongo) ser jag hur ett gäng hårdhänt muddrar många busspassagerare och dom är helt stela av skräck för dessa gangsters som då och då är så påtända att dom mördar chauffören. Dom kallas mungikis och stirrar mycket snett på mig ibland men tydligen har dom en deal med polisen om att inte röra vitingar tills vidare. Får dom lust stoppar dom bara busstrafiken i hela stan som har minst 3,5 miljoner invånare. Tror någon att man kan impa mig genom att kalla mig nåt förolämpande så glöm det. Jag ser dagligen hur kriminella gäng kuvar urbefolkningen men vill inte se det i Sverige. Begrips??

Dom här hårdingarna från Palestina är samma andas barn. Dessutom är det numera omöjligt att betala kontant på de flesta bussar i Sverige och det förekommer redan att man kan bli hijackad även här och gissa hur gärningsmannaprofilen ser ut...

Det finns som jag redan sagt säkert anledningar till att det blivit så här, sådan ondska är knappast medfödd. Men det är lika oacceptabelt i vilket fall som helst. Jag skriver inte detta för att uttrycka en åsikt. Jag vill få de som inte förstår dessa saker att VAKNA!

Posted on: 2011/7/8 21:24

Edited by Asgeir on 2011/7/8 21:40:07
Edited by Asgeir on 2011/7/8 21:48:28

See User information
Vi blundar för mycket för verkligheten i Sverige. Vi är blåögda helt enkelt.

Förr varnades folk när de skulle åka till Canarieöarna eller tågluffa i Europa för ficktjuvar och andra brottslingar.

Vi har nu samma och till och med högre brottslighet i lilla Sverige men politiker och media som inte vill se problemet eller medvetet döljer och förvanskar sanningen och poliser som enbart är intresserade av fall de kan få upp sin statistik med, typ fortkörning.

Vi har högre frekvens av våldsbrott i Sverige totalt än många stora städer i USA. Samtidigt löser polisen knappt några brott och de som åker dit får löjligt låga straff.

När ökade polisresurser väl sätts in är det mot medborgarna i form av ökad hastighetskontroll, razzia på Essingeleden i samarbete med kronofogden, tillslag mot serverhallar och liknande.

Detta = vi är en stor fyrbråk för kriminella som relativt ostörda kan plundra och suga ut landet utan ingrepp från varken medborgare (vi har inget självförsvar) eller polis.

Den gemene svensken kommer inte resa sig förrän någon snor hans fjärrkontroll. Han tror fortfarande att Sverige är världens bästa land precis som grodan som sakta kokas levande.

Har vi tur är vår infrastruktur hyfsat intakt när Ryssland hissar flagg över Rosenbad. Rosengård/Malmö däremot kommer antagligen vara ett fristående kalifat innan dess om inte Danskarna går över bron av ren självbevarelsedrift...

Posted on: 2011/7/9 21:11

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper