vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Anonym
Informationsmarodörer på vaken... Till alla som surfar på vaken...
Det finns en eller flera som håller till på vaken just nu, endast för att förstöra o ställa till det. Vi skall givetvis ta hand om detta problem, tills vidare får i andra som är intresserade av personlig utveckling etc... Låt dom låta o skälla o kasta pajer... Han/Hon/dom/det mår bara dåligt, inget nytt med denna reaktion. Vanligtvis brukar aggerandet tröttna efter ett tag...

Återkommer...

PS, ett par ord till och jag tar ip och annat till polisen (ironi).

Ingen på vaken skall behöva stå ut med personliga påhopp etc. Vi är här och samlas här för att skapa något positivt, inget annat...

Hare gott go vänner...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Informationsmarodörer på vaken... Till alla som surfar på vaken...
Blir lite chockad av det du skriver Cee..

jag förstår att det blivit lite virrigt utan micro men att blanda in polis???

har du verkligen funderat över det alternativet ordentligt??

eller skräms du med oss här eller för jag gillar både, att kasta paj om det känns rätt och läser man helt plötsligt att vaken.se ska börja polisanmäla folk får iaf mig att känna lite ångest över hur fel man kan fördela sin energi..

hoppas du kan förklara lite bättre annars kommer iaf jag att säga upp allt som har med denna sida att göra...

Rakt av..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
hehe ja ser det som ett skämt eFeKTO

men men håller med om att det spårar ur totalt vissa stunder och det är helt jävla onödigt å vissa verkar inte ha annat för sig än att vara "troll"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Shaaaasss *viftar* *motar bort*....

Posted on: 2006/7/4 22:45
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Quote:
Efekto skriver:
Blir lite chockad av det du skriver Cee.. jag förstår att det blivit lite virrigt utan micro men att blanda in polis??? har du verkligen funderat över det alternativet ordentligt?? eller skräms du med oss här eller för jag gillar både, att kasta paj om det känns rätt och läser man helt plötsligt att vaken.se ska börja polisanmäla folk får iaf mig att känna lite ångest över hur fel man kan fördela sin energi.. hoppas du kan förklara lite bättre annars kommer iaf jag att säga upp allt som har med denna sida att göra... Rakt av..

----------------
Dooomedagen.. den kommer.
På slutet är det jag som har batongen.
Rättvisans morgon den gryr, en dag är det folket som styr..
-Ken Ring - Domedagen

Efekto är chockad! Antingen har du blivit en total Drama Queen eller också har du svårt att fatta att det finns regler och moral som gäller alla och givetvis då även dig. Ett sådant tilltag som att kapa någons namn för att tysta en annans åsikter, att fokusera på att bara kasta skit eller hålla på med personangrepp har inte på Vaken.se att göra! Hur mycket du än förespråkar att man skall prioritera skurkar framför offer i andra lägen så borde det vara uppenbart även för dig att detta sjuka tilltag tid ifrån annat viktigt man skulle kunna fokusera på.

För att vara en kille som är så himla kåt på batonger så kanske det inte är lämpligt att kritisera polisen i det här hänseendet eller något annat heller. För mig och många andra som inte går igång på adrenalin dygnet runt är säkerligen ganska oväsentligt om det är Efekto, "Ken Åke Kiprono Ring" eller traditionell polis som håller i den!

Med batongfetishism på agendan kanske istället för att lite småbarnsaktigt hota med ditt "stora" avsked från Vaken.se kan fråga Cee om du och herr Ken kan få bli Vakenbyns inofficiella batongbankare? (Obs! Detta är ett skämt som associerar på osannolika obalanserade adrenalinöverskott)!

Quote:

... för jag gillar både, att kasta paj om det känns rätt... ???

Att du stor del av tiden fokuserar på att "kasta paj" är ju uppenbart. Men använd den energin till att lära dig mer om hur man kan bli kompis med folk som inte alltid delar ens åsikter istället! Det kommer mer positiv energi från det istället för tvärtom!

Du väljer ibland att skriva på ett obegripligt sätt och jag har en känsla av att det inte är p.g.a. brist på svenskakunskaper utan mer en "svensk ikea getto style" stil du väljer för att vara lite mer invandrare än du är! Vad menar du med att du gillar "både" och sedan avslutar meningen mitt i? Menar du r:arnas osannolikt trevlige herr "Baude" så är han pensionär nuförtiden!

P.S. Jag väntar givetvis med att anklaga någon innan vi säkert vet vad som hänt! Det kan ju ha andra orsaker än ett hijackat konto! Men att sitta som en sinnessjuk hyena och gotta sig i att möjligheten överhuvudtaget finns visar ju inte någonstans på ett balanserat sinne! Och det trodde jag var en av anledningarna att du tillbringade tid på Vaken.se!

Anonym
bla bla bla..

kåt på batonger mmm visst, du får mer än gärna dela med dig av dina fetisher om du pallar..

jag kan säga så här mr. old ass jax...

jag kommer sluta bidra med mitt till vaken.se och det är inte pga att folk här inne hotar med att blanda in polis..

det är snarare pga kvaliteten på sidan sjunkit så avsevärt senaste halv året och att folk bara skriver en massa skit om hur dom lunchat med blattar på jobbet och hur snälla dom varit mot dessa stackars invandrare under sin lunch..

(den enda gången det var synd om dem var när du satt ner med dom..)

snacka om att pressa ur avföring genom munnen..

Quote:
du väljer för att vara lite mer invandrare än du är!

Vilka ord från en så upplyst gammal whiskey drickande slav jävel.. är minst lika mycket blatte som dom stackars invandrare som varit tvugna att stå ut med dig på sin lunch..

Så sluta trolla omkring någon gång.. du sänker kvaliteten med all din kvantitet.. du e gammal, kanske för gammal för att hålla på försöka mäta dig med mig..

vi talar knappt samma språk, änglarna för mig är jävlarna för dig, vi är på helt olika planeter du och jag försök förstå, jag har varit vaken i stort sätt hela mitt liv, medans du slavat hela ditt som varit det dubbla mitt..

Så sluta hacka på mig för DET!!! det är inte mitt fel att du Slavat så länge och gått omkring och kallat dig själv arbetare..

och ska du skriva av dig dina goda (invandrar) gärningar så gör det i någon personlig dagbok eller nått, för vi här inne ska inte behöva läsa sånt patetiskt skitsnack om hur duktig någon varit när dom lunchat med blattarna..

patetiskt är ett snällt ord idag... hittade inget bättre som skulle göra dig rättvisa.

Anonym
Jaxtone och cee,...vem var det nu då som hade ändrat jaxtones namn? Jag förstår att ni förmodligen misstänker snälla och fina maggik,...men jag var det då inte i allafall.

Hur som helst,...fixa fram uppgifterna i logen så att de som inte gjort detta kan bli rentvådda och slippa smyghotelser om farbror blå osv...

Jo, förresten,...även jag har faktiskt tröttnat på vaken.se då det finns förmycket smygrassar, nazister, och NWO förespråkare härinne.
Har också tröttnat på alla insinuationer och hotelser emot mig. Är också trött på det hyckleri och orättvisa som råder här inne då vissa svin behandlas bättre än andra svin.

Så,...nu blev nog de flesta på vaken glada kan jag tro, och jag har visserligen tagit breakouts tidigare,...men detta får vara nog nu.

Maggik

See User information
I möten och kommunikation med andra människor sätts alltid olika processer igång beroende på vad den andre personen triggar igång inom oss. Ibland är det behagligt, ibland är det obehagligt och ibland mera diffust, en kombination av båda. När andra inte svarar upp till våra förhoppningar om en möjlighet till positiv bekräftelse reagerar vi inte sällan med besvikelse och ilska vilket brukar resultera i att vi projicerar ut våra egna, ofta omedvetna, aggressioner mot dem.

Skuld föder skuld, vrede föder vrede och i botten av allt ligger alltid rädsla och sorg. Sorgen blir till ilska, ilskan blir till hat och hatet blir till våld, antingen verbalt eller fysiskt. Den vanligaste formen av våld på jorden är det verbala. Nästan dagligen slungar vi ut kommentarer, gliringar och maskerade skämt i syfte att döma och göra ned andra. det brukar resultera i att motparten känner skuld vilket triggar försvarsmekanismer som övergår i ilska och inte sällan utmynnar i att personen ger igen med samma mynt.

Och så här håller vi på, vecka efter vecka, månad efter månad och år efter år, fast vi skulle kunna ha lagt mycket av all denna energi till att kunna ta bättre hand om våra kroppar, våra psyken och våra närmaste. Jag tycker att både eFeKTO och Psilo har mycket vettigt att tillföra Vaken även om det barkar iväg och övergår i impulsivt, infantilt attackerande på tok för ofta. Innan ni eller någon annan hoppar av tycker jag att ni bör ställa er följande fråga:

Är det val ni gör nu något som gynnar er själva och Vaken, eller är det något som är helt i linje med vad eliten, Illuminate, de mörka krafter som styr denna värld vill ska ske och som de har lyckats med så många gånger förut, nämligen; härska genom att söndra. Sannolikt är det så, att de enda två saker som verkligen bekymrar eliten är:

1: Att de människor de ska styra är så många.

2. Att alltför många av dessa vaknar upp.

Eftersom man inte kan kontrollera 6 miljarder människor fysiskt så måste man göra det psykiskt. Därför indoktrinerar de via religioner, politiska ideologier, skolsystemet, massmedia
och läkemedelsindustrin för att bara nämna några sätt. Genom att se till att skapa ett konsenussystem där alla måste följa ett visst tänkande och beteende ser man till att marginalisera, förlöjliga och tysta dem som försöker se världen på ett annat sätt eller att leva på ett annorlunda sätt och vår bristande självkänsla och rädsla för att inte bli accepterade av gruppen gör att vi ofta rättar in oss i ledet.

Det som ofta händer intelligenta och klarsynta människor som inte lyckats bli vän med sig själva och sina aggressioner är att de har en tendens att isolera sig och bli cyniska istället. Man ger upp helt enkelt och det är precis vad jag tror att eliten vill att vi ska göra.

Så min uppmaning till eFeKTO, Psilo och alla andra här på Vaken är:

GE INTE UPP!

SLAGET OM PLANETEN JORDEN ÄR INTE ÖVER ÄN!

Frid!

Lightsaber

Posted on: 2006/7/5 8:25
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Hej!

Återupprepar vad jag tidigare sagt och om ni inte vill fatta så är det upp till er!

Quote:
P.S. Jag väntar givetvis med att anklaga någon innan vi säkert vet vad som hänt! Det kan ju ha andra orsaker än ett hijackat konto! Men att sitta som en sinnessjuk hyena och gotta sig i att möjligheten överhuvudtaget finns visar ju inte någonstans på ett balanserat sinne! Och det trodde jag var en av anledningarna att du tillbringade tid på Vaken.se!

Anonym
Jag vill att alla läser detta noggrant så att inga vidare växlar dras på missuppfattningar för att man står för det man skriver utan att sjunka ner i "koncensus trans"!

Quote:
Det är viktigt att vara medveten om att det medför en risk i sig, att dra alltför stora växlar på begreppet troll. Det händer att användare falskeligen anklagas för "trollande" trots att de har seriöst uppsåt. Användare kan anklagas för att vara "troll" antingen som ett uppsåtligt retoriskt knep, eller som följd av missförstånd. En person med åsikter som skiljer sig från andras, upplevs lätt av andra debattörer för att ha provokation som sitt syfte (d.v.s. att därmed vara ett troll), trots att det egentligen alls ligger till på det sättet. En annan orsak till att en person felaktigt upplevs som "troll" kan vara att hans meddebattörer har en annan uppfattning om vart forumets debatt bör leda. Om någon part uppfattar att socialt umgänge är forumets syfte, och den andra parten uppfattar att syftet är att genom analytiskt resonemang nå logiska slutsatser, kan de två partena se varandra som troll utan att de egentligen alls uppfyller internettrollets definition.

Anonym
jag har blivit cencurerad på vaken av micron redan en gång, hellre blir jag avstängd än att någon bestämmer vad som kan stå i mina inlägg..

men nu är det ändå så att mr "jaxtone" fortsätter att bestämt upprepa sig trots att det bryter mot forums regler och här med har jag tröttnat på din totala översittar attityd och bannar dig för en obestämd tid framöver. iaf till fuhrer micro e tillbaka.

"tyvärr har jag brottats lite för med troll här inne på senare tid så pass att det smittats av lite troll fasoner på en.."

och om någon av admins störs sig på det så är det bara att ringa snuten eller några andra balla reprisarier..

See User information
Efekto märker du inte att du gör mot Jaxtone vad du inte vill att andra ska göra mot dig; sätta munkavle på. Enligt Micro kan man inte bli bannad utan att först ha fått en varning så jag tycker du ska ompröva det här beslutet innan du bannar Jaxtone eftersom du tydligen är admin. i Micros frånvaro.

Har du läst mitt senaste inlägg i den här tråden?

Posted on: 2006/7/5 9:49
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
självklart har jag läst det..

här är varningen förresten..

http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... um=21&post_id=17464#17464

jag är tydligen (inofficiel sådan) och munkavel är lite för snällt mot sånna här psykotiska gamla slavar.. man kan inte anklaga andra för grejer man gör själv.. det blir lite för mkt "G W Bush" feeling..

anklaga andra för det man sysslar med själv.. gång på, gång på gång..

jag har redan blivit cencurerad, nu gör jag det bara det micro inte hade mage att göra mot mig..

här med lägger jag ner helt, iaf till fältmarsalk micro återkommer..

Nu ger ja mig ut å solar..

See User information
go morron alla goa medmänniskor!

Ja att ta ett break och lämna dator och forum då och då är ingen dum idé alls .. man behöver använda alla sina sinnen för att behålla balansen. Jag pysslar ofta med sådana "break"!.

Alla gör som dom känner och inge konstigt med det i slutändan, men jag kan inte göra annat än att berömma Lightsaber för hans briljanta inlägg och hålla med han till 99% i den här frågan. Orkar inte citera, är bara klicka där uppe^^ .

Tack för att ni finns allihopa för vår gemensamma framtids skull, men speciellt Lightsaber som lyckas skriva fram samma som jag tänker men inte får ut i fingrarna

peace&love

Posted on: 2006/7/5 10:41
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Så då har det hänt på riktigt! På Vaken!

Den lilla obetydliga mannen fick lite makt som admin / moderator och började genast likt en diktator att stänga av alla som inte tyckte exakt likadant som honom i vissa frågor. Snacka om att använda Vaken.se för sina privata vendettor! Är detta seriöst eller ett bara ett sätt att sänka forumet till apstadiet?

Om vi för en sekung bortser från tidigare taffliga försök att ändra mitt användarnamn eller skapa mer nedsättande benämningar som Jax Ass etc... Så måste de ansvariga för forumet agera snabbt och beslutsamt för att stoppa att denna infekterade stämning backas upp inifrån själva hjärtat av verksamheten.

Det är fan inte acceptabelt på något sätt att de som nu är moderatorer och admins gett mig bilden av att de vill agera men samtidigt gett en kille är så full av hat mot mig personligen tillgång till mina uppgifter!

Det kan ju inte vara förtroendeingivande för ett forum som säger sig leta efter sanningar att ge en sådan adrenalinstyrd projektil rätt att agera överhuvudtaget! Med en sån moderator / admin behövs fan inte NWO, Bilderberggrupper eller frimurare längre. Jag trodde aldrig att jag skulle skriva nåt sånt här men en av Vakens admins axlar den rollen utan problem!

Att alla mina tidigare inlägg nu fått rubriken "Anonym" och under veckan dessutom hijackades och fick mindre smickrande benämningar inifrån Vakens hjärta tolkar jag bara som ytterligare ett bevis på att det en av era representanter sysslat med är så jävla lågt att det blir svårt för nån att presentera detta forum för en enda seriöst sanningssökande människa!

Väljer ett citat som Blackie använder:
War is peace, slavery is freedom, aggression is compassion, economic devastation is wealth, immorality is piety - The state of fascism has never been stronger.

Posted on: 2006/7/5 11:01

Anonym
"men nu är det ändå så att mr "jaxtone" fortsätter att bestämt upprepa sig trots att det bryter mot forums regler och här med har jag tröttnat på din totala översittar attityd och bannar dig för en obestämd tid framöver. iaf till fuhrer micro e tillbaka.

"tyvärr har jag brottats lite för med troll här inne på senare tid så pass att det smittats av lite troll fasoner på en.."

och om någon av admins störs sig på det så är det bara att ringa snuten eller några andra balla reprisarier..
"

skandal efekto!

tänk så många gånger du brutit mot reglerna ja kan leta fram det om du vill.

jag lämnar in en protest.

mycket dåligt gjort
va fan har hänt med vaken.se?

vad tänker folk som är här för första gången.

här sitter folk som kallar sig andligt upplysta och sett egenom politiken.
men kan fan inte ens lyckats hålla ett FORUM i "rulljans"
lunarstorms skunks passagens helgon.net forum håller högre klass o har minmdre personangrepp

lev som man lär va?

Anonym
mmm visst jag fick admin nyss...
har haft dessa rättigheter i stort sätt hela tiden, fråga fuhrern..

du verkar redan veta allt jax, vad gör du här förutom att agera troll?

kommer se till att du hålls borta till micran e tillbaka..

sagt som gjort..

vi får väl se vem som är liten och obetydlig snarare än snarast..

eftersom det verkar så viktigt för dig, ålder, rank, regler osv..

Anonym
Bra effekto,...nu sket "herr tumör" (jaxtone) på sig och fick byta kalsonger. Då jaxtone själv kör med spydig och nedsättande stil i sin konversation får han samma stil tillbaka, det är det enda språk sådana där figurer förstår.
Den kalkylerande "herr tumör" behöver lära sig respekt och inte jämt se ner på alla som inte har samma "nationaldemokratische" agenda (tumöragenda) som han.

See User information
DeFeKTO som admin !?! Ha, ha, någon måste ett enormt sinne för humor...

Posted on: 2006/7/5 11:56

See User information
Om man nu ska vara admin på ett forum tycker jag iaf att man bör hålla en relativt låg ton mot besökarna och medlemmarna. Man bör även visa mycket stor ödmjukhet, även mot folk som har andra åsikter än sig själv.

Quote:

eFeKTO skrev: du verkar redan veta allt jax, vad gör du här förutom att agera troll?

Detta påstående är varken det ena eller det andra. Och detta påstående är tämligen milt.

Denna fejd mellan eFeKTO och Jax är så typisk för samhället i stort. Jag förstår inte att du eFeKTO orkar trampa Jax på tårna varje gång du får chansen för att sedan, ganska ofta, anklaga honom för diverse saker. Att du sedan blir så illa berörd av Jax åsikter har jag också svårt att förstå. Om man skall ha ett fritt samhälle så är det väl just åsiktsfriheten man måste värna om till 100%. Att man har en livlig diskussion om dessa åsikter är en helt annan sak men det tenderar oftast bli just som du skriver pajkastning. Och att du själv skriver att du gärna kastar paj om det är _befogat_ är ju inte direkt smickrande för dig som person måste jag säga.

Posted on: 2006/7/5 12:34
- -

See User information
vilket skämt att ha en clown som eFEKTO som forum admin.
är jax bannad nu ????? jesus lägg dig på avdelning 19 och be att få långitdsbehandling med haldol ,lär du behöva din stackare.

Posted on: 2006/7/5 13:22

Anonym
tycker vi borde visa vår protest via bojkott

tills jaxtones port öppnar igen

censurera åsikter
nej fy fan här har ja gjort mitt

hoppas micro kommer hem snart o tar tag i detta dravel

See User information
Just för tillfället sitter jag och är överlycklig över resan ner till Arvika som sker om en vecka, men jag vet inte om jag behöver bjuda in folk till ett forum där "headline":n är om ett ämne som detta.

eFeKTO!
Upphör genast med detta barnsliga beteende som du anammat senaste tiden tillsammans med Maggik. Det finns bara ni två som stör er på sättet som Jaxtone skriver, jag funderar på om det är bara för att ni inte _förstår_ vad karln skriver och därför ska vilda upp dig och börja använda (läs: missanvända) dina rättigheter som administrator.
Jaxtone har _inte_ gjort sig orätt, annat än att upprepat sig och det är då något som alla här inne gör vilt fram och tillbaka - ingen annan har väl blivit bannad som jag sett för det så -

Jag kan gott stå för att jag inte vill att du ska ha denna rättighet längre då du missbrukat den fler än en gång *glira* Det är något som både micro och fler admins kommer att få höra. Jag säger då alltså inte att jag vill tysta ner dig, dock ta bort din makt över andra.

Det verkar ju som att micro kommer bli borta ett litet tag till, jag vill inte att han ska behöva komma tillbaka till något kaos där folk kastar paj fram och tillbaka.

Fred och kärlek.

Posted on: 2006/7/5 13:51
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi

Anonym
Så farligt är inte detta pajkasteri på vaken. Det är en spegelbild av samhället i övrigt - inget konstigt alls.

Efraim

See User information
Quote:
Så farligt är inte detta pajkasteri på vaken. Det är en spegelbild av samhället i övrigt - inget konstigt alls.

Efraim

Du verkar ha bra koll på samhällets spegelbilder..
Nu är det så att pajkasteri har alltid förekommit, men har ökat drastiskt sista månaden och gått över en gräns som folk inte tycker är ok.
Du har blivit medlem idag ser jag, du kanske har varit medlem förut eller så är du bara en aktiv medlem med bytt namn. Men faktum kvarstår att bara för att pajkastning förekommer i samhället i form av fördomar och elitism så behöver det väl inte betyda att det är ok? Det är därför vi har våra regler här, som klart och tydligt är _emot_ pajkastning.

Så om du inte tycker att pajkastningen här på forumet är så farlig, har du fel, för den ska inte existera. Jämför du oss kanske med någon annat forum där pajkastningen sker på en bredare nivå?

Posted on: 2006/7/5 15:04
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper