vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Illa luktande säng
#1


See User information
Jag flyttade in i en 3 för cirka 6 veckor sedan. Det är bara jag och tjejen som bor här så ett rum står tomt. Ibland så kommer det en frän kemikalie likande doft typ som lim blandat med mögel. Där jag bodde innan var det mögel och det luktade annorlunda och syntes =) Nu tror jag att jag har funnit källan av lukten och det är sängen gästrummet. Jag googlade på det och fick reda på en hel del intressanta och skrämmande saker. Alla maddresser och möbler har flamskyddsmedel på sig och dom billigare varianter luktar tydligen mer. Huvudvärk och täppt i näsan är symptomen om man är känslig mot det. Det är tydligen hormon rubbande och cancer framkallande också.

Jag brukar aldrig ha huvudvärk, men min näsa tror jag det är någe fel på för jag är alltid lite täppt. Men nu har jag haft huvudverka flera gånger och är täptt i näsan. Jag har också blivit jordens gottegris. Käkar godis dagligen och jag har aldrig varit särskilt förtjust i godis innan ( hormon rubbningar). Jag fick någon infektion i örat förra veckan också, kändes som en finne inne i örat lixom men det är borta nu.

Jag hittade den här pdfen, ganska bra info om kemikalier i hemmet, lätt läst och snygg layout. Kanske borde läggas upp i läsa arkivet?

http://www.kemikaliedetektiven.se/giftiogsoffa.pdf

Quote:
U nder de senaste femtio åren har en uppsjö nya kemikalier tillkommit i vår närmiljö. Många av dessa är skapade av människan och främmande för levande organismer. Fler och fler forskare varnar för att vi ut- sätts för ett gigantiskt biologiskt experiment. Det är inte bara vad vi äter som har betydelse. Det vi andas in kan ha större effekter. – Det finns en allmän föreställning om att det vi äter påverkar kroppen mer än det vi andas in. Det motsägs av att man är bekymrad över rökning, radon och avgaser. En del forskare menar istället att det är skadligare att andas in kroppsfrämmande kemikalier eftersom det vi äter hamnar i kroppens utrensningsorgan där vi lättare blir kvitt ämnena, säger Monica Kauppi. – En enda ny möbel, till exempel en soffa, kan ge förhöjda halter av flamskyddsmedel i blodet i upp till ett år.



Quote:
Risken för barn i Sverige att drabbas av allergi har på hundra år ökat från 1 till 40 procent. Studier har påvisat samband med kemikalier vi utsätts för. Det är också fastställt att fortplantningsförmågan hos människor och djur i de industrialiserade länderna minskat drastiskt. Antalet spermier i mannens sädesvätska har minskat med upp till hälften de senaste 50 åren.



Quote:
Jag blev väldigt förvånad över att till och med en del miljömärkta sängar, förutom flamskyddsmedel, organiska lösningsmedel, härdningsacceleratorer och annat, också testas för tungmetaller så som bly och kvicksilver, vilket borde betyda att det kan finnas i


Quote:

KEMIKALIEDETEKTIVENS TIPS
1. Lukta på varan/möbeln! Luktar den illa (fränt eller L konstigt) – avstå från köp! 2. Ta del av tillgänglig information, t ex möbelfakta.
3. ställ frågor om vilka kemikalier som de olika materialen S kan innehålla/vara behandlade med. (Räkna inte med att alltid få svar...)
4. Återförsäljare är skyldiga att informera konsumenterna om 29 olika EU-listade värstingkemikalier ingår i varorna de säljer. Tveka inte att fråga! Dock kan du få vänta i 45 dagar (!) på svar. Se hela listan på www.kemikaliedetektiven.se
5. Undvik i möjligaste mån syntetmaterial som plaster, samt spånplattor.
6. Köp ekologiskt eller miljömärkt! Om du väljer miljömärkt läs kriterierna för produkten på respektive märknings hemsida.

Posted on: 2011/7/17 9:14
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illa luktande säng
#2


See User information
Om du flyttade in för bara 6 veckor sedan är det högst otroligt att du har fått hormonrubbningar vilka ledit till ett godissug. Att äta godis leder till mer godissug i sig. Däremot, luktar sängen illa och du tror att doften ger dig huvudverk bör du ju göra dig av men den.

Posted on: 2011/9/26 17:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illa luktande säng
#3


See User information
Kolla om birkabonat hjälper att strö ut.

Suger åt sig dofter.

Posted on: 2011/9/26 18:55
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illa luktande säng
#4


See User information
En del madrasser och kuddar av den där väldigt segmjuka typen luktar alltid rutten fisk i början och det brukar stå på förpackningen. Men det försvinner så småningom. Om det är hälsovidrigt borde väl framgå tycker man?

Posted on: 2011/9/26 20:02
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illa luktande säng
#5


See User information
Så, har du hittat källan? Var det madrassen? Och isf. vad för madrass så man vet vad man bör akta sig för.

Posted on: 2011/10/14 10:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illa luktande säng
#6


See User information
Wel jag har kvar maddressen men har luftat den en del och drar fram den framför tvn ibland och kollar på film. Det luktar fortfarande lite, är övertygad om att det är brandskydds medlet. Godis ätandet har jag skärt ner på.

Posted on: 2011/10/16 20:07
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
70 user(s) are online (70 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 70

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS