vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



The Event...?
#1


See User information
Nån som tittar på The Event?

Tittade till del 10, sen blev det sändningsuppehåll, föll i glömska och nu går ju del 11-22 på SVT men jag har trott att det var repriser som gått.

Sen upptäckte jag i en av delarna en handling som jag inte kände igen, det var nån typ av pandemi/epidemi utförd av utomjordningarna..( Vart har vi sett det förut, i V kanske?)

Så jag har laddat ner del 11-22, och i del 11 blev saker och ting riktigt skumt, tänkte göra en lite synopsis om handlingen inklusive verkliga nyhetsartiklar, kommer att ta ett tag..

Som sagt, nån mer som följt The Event?

Posted on: 2011/6/7 23:47
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Event...?
#2


See User information
Tycker det var en mycket bra och intressant serie. Fast de senare avsnitten har inte så mycket "sanning" som de första, lite samma grej som med serien "V" som den har rätt många likheter med i övrigt.

Tyvärr verkar det inte som det blir några fler avsnitt, då TV-bolaget som producerat den inte vill göra några fler, fast seriens skapare har sagt att de försöker få några andra att finansiera den istället. Precis samma sak hände, och nästan samtidigt, med "V" också, och även om det säger skaparna att de försöker få något annat bolag intresserat!

Tycker i övrigt att dessa stora och påkostade TV-serier typ "Lost" o.d. är fruktansvärt ointressanta. The Event och V är överhuvudtaget de enda serier jag brytt mig om att se på många, många år. Vet inte om det kommer något nytt som är lika intressant, men just nu känner jag iaf inte till något som verkar bra.

Posted on: 2011/6/8 0:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Event...?
#3


See User information
Kollade del 14 nyss där Presidenten upphäver Possi Comitatus p.g.a. det "utomjordiska hotet", han hänvisar till att USA's förfäder aldrig hade kunnat förutspå en liknande händelse..

Thomas/Sofia och resten av utomjordingarna i deras "sleepercells" betraktas mer eller mindre som inhemska terrorister, så handlingen i serien och Obama-regeringens ( även Bush ) tillvägagångssätt i verkligheten går lite hand i hand även om det inte grundar sig på exakt samma orsak, så vitt vi vet?!

Verkligen skumt?!

Posted on: 2011/6/8 0:31
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Event...?
#4


See User information
Serien har tagit slut och ska inte sändas på den kanalen längre. Man leter efter en annan kanal som vill ta upp den, annars läggs den ner :(

Synd på den coola säsongsavslutningen som lovar gott.

Posted on: 2011/7/18 1:23
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Event...?
#5


See User information
Finns mkt serier/filmer just nu som verkar ha likheter med myten om Nibiru och Annunaki.

De jag tänker på är,

V
The Event, särskild sista sekunderna i sista avsnittet.

Och filmerna,

Transformers 3, planeten cybertron
Melancholia, handlar om tiden innan jordens undergång där en främmande planet kommit till vårt solsystem.

Sen kommer filmen "Contagion" om fågelinfluensa kolla trailer, http://trailers.apple.com/trailers/wb/contagion/

Jag tror inte det finns nått konspiratoriskt över detta. Jag tror däremot att skaparna hämtat inspiration från konspirationsteorier m.m

En del här säger ju att filmerna/serierna är till för att "förbereda/hjärntvätta" oss inför saker, men finns det något bevis för att det skulle kunna va så ?

Posted on: 2011/7/18 8:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Event...?
#6


See User information
Det skulle vara intressant att ha sett på tv, lyssnat på radio eller läst tidningar några år före WWII, inplanterades det ideer om ett världskrig då?

Iofs så hade dom ju Hitler att skylla på då, med hans planer på världsherravälde.. Så det kanske inte behövdes i den utsträckningen som det behövs nu.

Posted on: 2011/7/18 11:03

Edited by TeBe on 2011/7/18 18:20:02
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Event...?
#7


See User information
Hittade den här artikeln om just predicted programming:

Hollywood begins mass brainwashing campaign to get people ready for the next bioengineered virus release.
http://www.naturalnews.com/033019_contagion_movie.html

"The entertainment industry is no stranger to government propaganda campaigns, and the latest Hollywood flicks are no exception. A quick look at the trailer for the upcoming release of the movie Contagion (http://www.youtube.com/watch?v=4sYS...) reveals what appears to be a massive brainwashing campaign designed to prepare the American psyche for the next intentional release of a bioengineered virus -- and it also conveniently and subtly programs viewers into accepting the idea that vaccines might be the solution to a major, devastating disease outbreak."


Kanske rent av ett Zombie-virus..

When zombies attack! Bristol city council ready for undead invasion
http://www.guardian.co.uk/society/201 ... dead-invasion?INTCMP=SRCH

Posted on: 2011/7/18 18:34
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS