vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(AGR) Anti Girighets Rörelsen

See User information
Det sägs att kärlek inte kostar pengar.
Stämmer det verkligen när man tänker på vilken värld vi lever i? Ska man ta kärleken vidare till nästa steg då skall man förlova sig, då får man pröjsa dryga 30.00 - 50.000:- för förlovningsringen, om inte mer. Sen när man skall gifta sig, jävlar då blir det lån så det ryker om öronen. Kollade runt vad vigselringar låg på. Och om man ska bevisa sin kärlek till kärringjäveln då skall man pröjsa runt 80.000 - 150.000:-. Ju dyrare ring desto bättre kommer äktenskapet att hålla.

För att du vill ju visa hur mycket du älskar din brud, eller hur?

Samtidigt gottar sig sionisterna som styr centralbankerna på räntan du skall betala tillbaka, samt lånet som du bär med dig i årtionden. Glöm inte heller att du skall betala för vigseln, brudens klänning, resan (smekmånaden), festlokalen samt bjuda in typ 200 personer varav du inte känner 120 utav dem.

I ett samhälle där lycka baseras på girighet och brutal konkurrens om vem som är bättre (mer lyckad) människa än den andra, så är det svårt att vara en man som skall få det att gå ihop.

Mellan 250.000 - 500.000:- kan hela kalaset kosta dig.

Och sedan börjar dom ekonomiska problemen. För när man gifter sig skall man köpa ett radhus eller en villa.
Glöm inte heller den nya volvon, samt den jäkla vovven som endast du rastar under sena nätter.

Efter några få år, börjar äktenskapet spricka. Räntorna stiger, och din planbok blir tunnare. Ditt sexliv påverkas utav oron och din fru är missnöjd över att ni inte kan åka till Thailand varje sommar som ni brukade göra.

Och en dag skiljer ni er, förmodligen har någon utav er varit otrogen dom sista månaderna innan ni skriver under skilsmässan.

Varför skall man utsätta sig för detta? Finns det inte en annan lösning?

Och det är här min idé kommer in. "Anti Girighets Rörelsen" (AGR). Så här skulle rörelsen fungera:

Det krävs att många människor är engagerade och blir medlemmar, tanken är att detta skulle vara som en slags fond/förening för människor som inte vill bli ränte/lån-slavar. Om alla lägger en liten summa i en gemensam kassa då kan man exempelvis tillverka "specialringar", hyra en enkel lokal samt hyra en präst eller imam, eller en rabbi. Eller någon som har certifikat för att gifta folk (behöver inte vara en religiös person).

Man kan exempelvis ordna specialtillverkade ringar utav körsbärsträd med parens namn inristat i ringen. Det behövs ingen förlovningsring eftersom den här rörelsen baseras på att man hyllar kärleken och det enkla livet.

Om man hyr en liten enkel lokal, då kan man ha ett enkelt bröllop där folk tar med sig egen mat, eget dryck samt egen musik för att få en varierad fest.

Om rörelsen blir stor, då kan man köpa en lokal som alla medlemmar kan nyttja för bröllop samt fest.

För att spara pengar då kan man ha flera par som gifter sig under samma dag, och då menar jag inte att alla gifter sig samtidigt, utan par efter par.

Så om man nu skulle jämföra priset på ett vanligt västerländskt bröllop så förlorar man runt 250.000 - 500.000:-
Medan ett AGR-bröllop skulle kosta runt 1000 - 2000:- .

Om man behöver åka på en smekmånad, då kan man åka lokalt inom Sverige. Man kan ha en roadtrip genom landet, man kan åka på spa, Norrland har fin natur där man kan bo i en liten stuga och mysa. Det gäller att vara kreativ och kanske gemensamt skapa en slags idébank, med alternativa resmål inom Sverige som inte kostar dig en förmögenhet.

Det skulle bli kul att se hur många som skulle bli medlemmar, om den här rörelsen hade dragits igång?
Jag tror innerst inne, att det finns några enstaka människor i detta land som är väldigt enkla människor.
Och som inte behöver betala för varandras kärlek.
Jag tror inte att kärlek borde kosta pengar.
För ca. 10.000 år sedan köpte aldrig våra förfäder några diamantringar, ändå har våra gener gått vidare.

Men så som dagens värld ser ut, så kommer många män att bli ränte-slavar. Majoriteten utav kvinnorna har blivit hjärntvättade sedan barnsben, i tecknade filmer kommer riddaren och räddar prinsessan. Hon får drömbröllopet i ett slott fyllt utav diamanter. Men det tecknade filmer inte visar, är typiska problem ett gift par stöter på: otrohet, ekonomiska problem, stress m.m.

Någon som är intresserad utav att starta AGR? (Jag bollade bara fram idén, någon annan får ta stafettpinnen).

Posted on: 2011/8/14 18:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: (AGR) Anti Girighets Rörelsen

See User information
Sann kärlek är gränslös.

Därav ska man lära sig älska sin fiende.

lol Ska man behöva en kyrka som säger nu är du gift?

http://www.youtube.com/watch?v=hjChlyQpC6w

Jag gifte mig genom anden.

Vart jag och min fru nu än befinner oss så är vi alltid ihopkopplade det hon känner och tänker känner och tänker jag vi är en.

Posted on: 2011/8/14 20:15
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: (AGR) Anti Girighets Rörelsen

See User information
Jag är själv väldigt åt det där hållet, alltså att inte tänka för mycket på pengar. Allt kan nämligen inte mätas i pengar, även om många går på den niten.

Om man är lite listig kan man sy ihop en fullt acceptabel tillvaro utan lån. Jag har haft bekanta som har haft vardagsrum på 175 kvm med gallerier runt övervåningens insida mot den stora hallen som bildats med rader av sovrum utan invånare och balkong till varje rum och ändå har dom haft problem med grannarna som överskuggat trivseln.

Själv har jag bott i husvagnar, hönshus och kolonistugor i tiotals år och stortrivts.

Jag känner mig inte ens avundsjuk. Jag har nämligen HANDLINGSFRIHET!

När jag kör på landsvägen blir jag omkörd av vartenda fordon som alla har så jäkla bråttom att dom riskerar livhanken på både sig själva och sina familjer genom att ligga och köra om i långa rader med en meters lucka i hundratrettio.

Då tänker jag: "Stackars slavnaturer! Är husbonn hård mot er om ni kommer försent?"

Och så ler jag förnöjt medan stresspellarna stormar förbi.

Men dom skulle ändå bara hånle åt mig om jag försökte förklara hemligheten jag grinar åt.

Dom får komma på det själva...

Posted on: 2011/8/14 20:24
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper