vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Mijailovic talar ut
#1

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mijailovic talar ut
#2


See User information
Tjoffsson fixA DIG ett friluftsliv!Du värkar vara hjärntvättad...

Posted on: 2011/8/28 17:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mijailovic talar ut
#3
Och vad grundar du detta på? Allt jag gjort är att visat detta reportage. Jag har inte sagt ett ord om mina egna värderingar i frågan. Så jag undrar vem som är hjärntvättad? En med rent sinne, eller en som säger onda saker till okända människor?

Du verkar vara ute efter att provocera.

Det är tråkigt när de som anser sig vara högre upplysta inte kan vara trevliga mot andra, vare sig de tycker annorlunda eller inte. Med upplysning kommer ansvar och förstånd, så jag tror knappast någon med ett högre vetande skulle uttala sig som du nyss gjort.


Edited by Tjoffsson on 2011/8/28 18:30:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mijailovic talar ut
#4


See User information
Tjoffsson.

Jag tycker att du slutar att Genaralisera allt och alla,anars får du en extrem stor folehatt.den är så stor att du blir dubbelt blind.

Citat:Det är tråkigt när de som anser sig vara högre upplysta inte kan vara trevliga mot andra, vare sig de tycker annorlunda eller inte. Med upplysning kommer ansvar och förstånd, så jag tror knappast någon med ett högre vetande skulle uttala sig som du nyss gjort.

Svar:Jag förstår ditt handikap...men det är fortfarande ditt...!

Känner du Mijailovic?

Posted on: 2011/8/28 18:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mijailovic talar ut
#5
Är du här enbart för att klanka ner på andra? Vad tråkigt.

Åter igen uttalar du dig på ett sätt som visar du inte har en aning om vad jag skrivit. Jag har knappast generaliserat, utan det stod du för genom att först missförstå mitt syfte med mina länkar till artikeln och sen uttala dig i oförstånd.

Det är människor som du som gör att folk uttalar sig nerlåtande om alla som diskuterar dessa saker genom att visa oförstånd och dålig attityd.

En som inte är hjärntvättad känner sig inte hotad, så man kan ju undra varför du känner dig hotad och tvunget måste uttala dig nedsättande mot okända på ett internet-forum.

Nu tänker jag inte ödsla mer tid på ditt oförstånd, utan ber folk med ett öppnare sinne kommentera länkarna. Jag startade inte den här tråden för att käbbla med dig.

Om jag känner Mijailovic? Vad har det med saken att göra? Jag postade länkar till ett uppenbart vridet reportage och om jag känner han eller inte spelar knappast någon roll. Jag tvivlar starkt på att du känner honom också, då han var en enstöring.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mijailovic talar ut
#6


See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
Är du här enbart för att klanka ner på andra? Vad tråkigt.
Jag tvivlar starkt på att du känner honom också, då han var en enstöring.


Jo,man känner alla andra som man känner sig själv..Men du bvem är högre upplyst?Bärätta/tala gärna om vem...utan att ja du vet,,, GENARALISERA!

Upplys mig gärna.

Posted on: 2011/8/28 18:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mijailovic talar ut
#7
Glöm nu inte att det var du själv som dömde mig.

Skulle jag veta någon som är högre upplyst skulle det knappast vara en generalisering.

Du uppvisar ett mycket besynnerligt beteende genom att först generalisera och döma mig och sedan få det till att det är jag som gör det. Det enda jag sagt är att du knappast kan vara högre upplyst, eftersom du angriper folk. Du svarar dessutom väl på hur samhället vill att folk som diskuterar konspirationer ska reagera, alltså genom att angripa folk.

Du sa jag skulle fixa mig ett friluftsliv, men jag tycker det är du som behöver ta en nypa luft. Själv har jag varit ute med hundarna hela dagen och känner mig inte alls för att hoppa på folk på nätet som du uppenbarligen gör.

Jag är inte din spegelbild. Vill du dig själv någonting, så följ ditt eget råd och ta en promenad för att rannsaka dig själv vad det är som gnager dig.

Lycka till!

Vill du fortfarande åt upplysning så kan jag enbart hjälpa dig med att det kommer med en attitydsförändring. Se igenom hur du kommunicerar med andra och döm inte någon utifrån neutrala uttalanden och inlägg, för detta speglar bara dig själv och dina värderingar. Jag sa exempelvis inte någonting om artiklarna, utan överlät till läsare i tråden att skapa sig en egen uppfattning och detta triggade dig att jag skulle ha en uppfattning som enbart motsvarade dina förväntningar på någon du inte känner. Konstigt. Eller hur?

Det är tydligt att du är fientligt inställd och det är tråkigt. Du är hetsig, otrevlig och fördömande.

Hur mycket du än lär dig kommer du fortfarande att vara just detta och då tror jag folk inte lyssnar på dig.

Eller är det bara på nätet du är otrevlig mot folk? Vad får dig att bete dig illa mot folk bara för att du inte kan se dom? Bara för att du inte känner dom? Är det ett sundhetstecken tycker du? Det är fortfarande människor du pratar med. Gör det det lättare för dig att bete dig illa när du inte ser den du sårar? Vore det inte enklare att inte såra alls?

Nu fick du lektion 1 till din upplysning. Hoppas detta hjälper dig i din strävan. Själv är jag så nöjd med mig själv så jag behöver inte hävda mig mot andra vare sig på nätet eller irl.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mijailovic talar ut
#8
Till de som är intresserade att diskutera Mijailovic kan jag tillägga att intervjun inte stämmer.

Mijailovic var nämligen inte hemma dagarna efter mordet och kunde därför inte se polisen spana på honom. Han var först hos en vän utanför södertälje, för att dagen efter gästa ett par i solna där han stannade till den 16 september tills polisen skjutsade honom till akutpsyk på st Göran. Kvällen efter kontaktade mannen i paret polisen och berättade han misstänkte Mijailovic för Anna Lindh-mordet och den 19e förhördes vännen och det var efter detta som polisen samlade in hår från Mijailovic lägenhet att jämföra med hårstråna i den upphittade kepsen.

Den 25 september fick polisen svar från england att Mijailovic DNA matchade det på mordvapnet och han anhölls samma dag.

Alltså förändras hela förfarandet med denna berättelse.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mijailovic talar ut
#9


See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
Till de som är intresserade att diskutera Mijailovic kan jag tillägga att intervjun inte stämmer.

Alltså förändras hela förfarandet med denna berättelse.


Så varför ta upp en massa blaj?Om du är dig själv ÄNDA UT. Då drar du inte till dig andras sabotagetrix.Så skulle du bli glad, ledsen, förbannad, upprörd e dyl, så är det dig själ" du ser - inte mig...

Posted on: 2011/8/28 19:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mijailovic talar ut
#10
Har du så svårt att förstå att den här tråden inte handlar om mig, utan om Mijailovic? Och du anser det är andra som har problem?

Det känns som om du speglar dig och då kan man undra varför. De som tycker bra om sig själva känner inget behov att mäta sig med andra eller trycka ner dom.

Ta en funderare på det medans du loggar ut och låter den här tråden vara för oss som vill diskutera Mijailovic.

Du vet ju inte vad du pratar om, eftersom du ser ju definitivt inte mig. Den som dömer andra blottar bara sig själv, och det var det du gjorde.

Jag förstår verkligen inte hur jag skulle ha kategoriserat mig själv genom att vilja diskutera Mijailovic mer än att jag gör det på detta forum.

Du däremot dömer ut dig själv genom att döma andra. Speciellt eftersom det baserade på rena fantasifoster som bara speglar dig själv.

Du pratar om att jag ska skaffa mig ett friluftsliv. Jag som är ute med hundarna i stort sett hela dagarna och har kolonilott mm. På vad baserar du din bedömning undrar jag? Då man dömer andra efter sig själv är det ju här din egen karaktär som lyser igenom.

Försök att förstå nu att jag inte vill diskutera mer med dig, då du bara skämmer ut dig själv. Du är off topic någonting fruktansvärt och ditt första inlägg tangerar på personangrepp.

Istället för att döma andra kanske du själv kunde skriva det du anser passar i tråden om trådens ämne.

Vem vet? Kanske du hade fel redan från början här.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mijailovic talar ut
#11


See User information
Jag fattar inta vad bråket handlar om. Tidigare samtal antar jag. Dock tycker jag inte att det passar sig att bråka i denna tråd utan att diskutera trådens ämne. Så sale, jag önskar att du slutar att bråka eller gör det på annat ställe.

Admin

Posted on: 2011/8/28 20:19
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mijailovic talar ut
#12
Tack admin, jag vet inte heller. Jag har inte kommenterat någonting Sale sagt innan hans påhopp, men han kanske retat sig på någonting jag sagt, även om jag har svårt att förstå vad det kan vara.

Tänk på alla nedlåtande kommentarer ni får för den världsbild ni har. Är det inte då konstigt man ger sig på folk som delar den i stora drag?

Jag hoppas Sale vill gräva ner sin stridsyxa nu och kanske vill diskutera sak, då han säkert har sin egen uppfattning om detta.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mijailovic talar ut
#13


See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
Tack admin, jag vet inte heller. Jag har inte kommenterat någonting Sale sagt innan hans påhopp, men han kanske retat sig på någonting jag sagt, även om jag har svårt att förstå vad det kan vara.

Tänk på alla nedlåtande kommentarer ni får för den världsbild ni har. Är det inte då konstigt man ger sig på folk som delar den i stora drag?

Jag hoppas Sale vill gräva ner sin stridsyxa nu och kanske vill diskutera sak, då han säkert har sin egen uppfattning om detta.


Vem bråkar,vem är det du ser?Micro... Att försöka bota en som är avstängd - "fullärd", är nog det svåraste. Barn som äter kommersens mat har inga föräldrar så att säga, det får klara sig själva. Varken de vill eller ej.

Vem känner Mijailovic?

Posted on: 2011/8/28 20:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mijailovic talar ut
#14
Jag bråkar definitivt inte, utan det var du som hoppade på mig. Nu försöker du vända på saker och ting igen och det är tråkigt att du inte tog mitt råd att ta en promenad för att reda ut detta inom dig själv. Sluta genast att hoppa på mig!

Ja, det var just det om Mijailovic jag ville komma till. Dessa uppgifter är fabricerade för att passa in i politikers agenda. Förut skulle vi vara rädda för den ensamma galningen, men nu ska vi vara rädda för kallhamrade mördare.

Anders Behring Breivik och nu är bakgrunden om Mijailovic ändrad att passa in samma gärningsmannaprofil.

Hade varit mycket trevligare om du lättat på ditt hjärta och velat diskutera detta istället för att komma med påhopp för att mina ord inte passade dina tankegångar.

Du vet, saker går att komma till rätta med om man är villig att diskutera. Du verkar vara mer intresserad av att angripa och det är beklagligt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mijailovic talar ut
#15


See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
Du pratar om att jag ska skaffa mig ett friluftsliv. Jag som är ute med hundarna i stort sett hela dagarna och har kolonilott mm. På vad baserar du din bedömning undrar jag? Då man dömer andra efter sig själv är det ju här din egen karaktär som lyser igenom.


OK som jag ser det så har det ett friluftsliv...super bra tycker jag...men att människor sätter koppel på deras bästa vän är skumt...inget ras snack nu:)

Posted on: 2011/8/28 20:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mijailovic talar ut
#16
Tack för en trevligare ton, och ändå om det är off topic ska jag besvara det. Tyvärr har vi lagar i det här landet som tvingar hundägare att ha hunden kopplad. Skulle jag, eller rättare sagt någon av mina hundar, stöta på en hundrädd person kan h*n anmäla mig.

I skogen är de lite friare och brukar oftare få springa lösa där.

koppel är däremot oumbärligt under valptiden för att visa vem som är alfahanne.

Ännu skummare är mitt senaste besök på skansen, då jag såg tre föräldrar av varann oberoende som hade koppel på sina barn.

Ha en trevlig kväll.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mijailovic talar ut
#17


See User information
Tjoffsson, Känner du Mijailovic eller har du kommit i kontakt
med honom på något vis?

Posted on: 2011/8/28 23:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mijailovic talar ut
#18
Nej, jag känner honom inte och har aldrig träffat honom, men har en del serbiska vänner varav ett par känner honom lite grann. Han är en ganska introvert typ tydligen och ganska våldsam när man inte tycker som han.

Han blev tydligen utsatt för någonting hemskt under första jugoslaviska kriget.

Det jag tycker är konstigt är att bilden av media nu låtits förändras för att ligga "rätt i tiden".

Det var inte okänt förr att Mijailovic hade politikerförakt och kände viss avsky mot sverige under tiden för mordet, men det lyftes inte fram då. Nu har det däremot blivit annat ljud i skällan. Även SvD har nu påpekat detta http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hur ... jailovic-gett_6422430.svd

nu kommer det säkert bli ramaskri, men SvD anser jag vara den mest trovärdiga av våra fyra största dagstidningar. Det är min åsikt och du som läser detta behöver inte hålla med eller opponera dig. Perfekt anser jag den inte däremot vara.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
48 user(s) are online (48 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 48

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS