vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vaknar om natten - svårt att andas?

See User information
Hej!

Det har hänt några nätter att jag vaknar plötsligt ur ett sovande tillstånd, sätter mig upp automatiskt i sängen som en scen ur en skräckfilm. När det sker känns det som att jag har svårt att andas. Jag blir arg och irriterad av detta och lägger mig och sover igen som ingenting har hänt. Det hela är över på några sekunder. Känns som att "något" sitter på bröstkorgen och stryper mig, svårt att beskriva känslan. Jag är inte rädd och kan röra mig utan några problem. Är det hälsan som spökar eller något övernaturligt? Är inte överviktig och tränar regelbundet, röker ej. Så vafan?

Posted on: 2011/9/18 14:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vaknar om natten - svårt att andas?
Det där är ganska vanligt. Det heter någonting speciellt, men jag har glömt bort vad.

Jag återkommer.

Kan bli så om man har sömnapné också.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jodå, sömnapné kan det mycket väl bero på, kanske faller tom tungan tillbaka och stoppar andningen (känns ömmt under tungan dagen efter). Har själv blivit tvungen att börja använda snarkapparat efter att i stort sett ha strypts av mej själv hela nätterna. Jag hade 30-40 andningsuppehåll i timmen på vardera 30+ sekunder, dvs nästan varenda andetag, jag vaknade ofta och kände mej "strypt" Och det behöver inte ha med övervikt eller dålig kondition att göra, själv hade jag fruktansvärd apné även när jag var vältränad enduroförare.

Inga problem med hjärtat? känslan av tryck mot bröstet är en indikator på hjärtproblem.

Det kan kanske vara någon mardröm som ger kännslan av trycket på bröstet, hade själv ofta fruktansvärda mardrömmar till för ett år sedan då jag slutade med fluortandkräm? Har inte haft en enda sedan dess, låter sjukt, men är helt sant.

Posted on: 2011/9/18 22:58
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Okej, får ta en titt kring sömnapné. Kanske är något man har...
Jag har inga problem med hjärtat. Har bra puls under träning osv. Kanske lite trång i näsan och täppt ibland, men jag snarkar inte. Körde iof nyligen en detox på 5 dagar, körde igång med flour tandkärm nyligen och gjort med enormt seg. Vette fan, nu äre slut på flour tandkärm och det ska inskaffas vatten filter.

Posted on: 2011/9/21 16:04

Anonym
Är inte vattenfilter lite samma debatt som vacciner osv? Att vi behöver vissa bakterier som finns i vattnet för att det främjar vår bakterieflora.

Det är lite samma sak som förr när vi inte hade samma höga hygien vi har idag. Vi var friskare då.

See User information
Soul Eater
by Former White Hat

This video was brought to my attention. I have not seen one of these in a long time, sice the Saturn Ring Wars when I thought they were all destroyed. It is a Soul Eater from the Kupier Belt. It must have hitched a ride on ISON when the comet/ship passed Jupiter’s moon, Io, causing massive volcanic activity. I now know that 300 soul eaters were in hibernation on Io. I do not know how many made it to earth and if they all hitched a ride or only a few. I may have to come back to the 3D and deal with this. They eat human souls but that does not kill a person, it leaves the body without a soul that can be taken over by another entity, or simply result in soul-less people walking around. Souls cannot be recovered from the Eater because it completely devours the spirit form energy and becomes a part of the Eater. They were last on earth in the 17th Century when they were instrument in the creation of the Rothchilds. Napoleon tried to form an alliance with them but they turned against him and ate his soul before he was exiled.
http://www.youtube.com/watch?v=beX2aMws_qw

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/beX2aMws_qw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

http://formerwhitehat.wordpress.com/2013/11/23/soul-eater/

Posted on: 2013/11/23 19:27

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper