vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Kollektiv skuldbeläggning

See User information
Vi har en tråd om psykologuttalanden att alla som inte tror på den officiella 9.11-teorin borde söka psykvård. Vi har en tråd om XBox's "kontrollpaket för hemmiljön" som följer med en ny sorts spel.

Dessa företeelser ansluter tätt till något som vi människor har en medfödd tendens att känna:

SKULD!

Kristendomen har djupt inne i systemet föreställningen om att vi är "stackars syndare" allihop. Observera, jag protesterar i och för sig inte mot synsättet eftersom jag är döpt, konfirmerad och betalande medlem i Svenska Kyrkan.

Men man måste inse att alla ställningstaganden har konsekvenser i den betydelsen att "det finns ett straff för allt"!

Även för öppenhjärtighet, hederlighet och försynthet!

Det finns dock även en tendens att förtränga uppenbara fakta som är väl utvecklad. Här spelar en viss tidsförskjutning en viktig roll.

De som sitter högre upp i samhällshierarkin kan genom att vara de som stiftar lagarna och sätter trenderna alltid hålla sig utanför det som anses klandervärt eller brottsligt!

Jag skall ta tre exempel ur min egen erfarenhet:

När jag var barn och flyttade till Mölndal från mitt hemland lekte alla barnen Hitlerjugend. Det var få år efter kriget och ingen hade besvärat sig att tala om för barnen att man inte skulle springa omkring med en liten dolk, bära läderbyxor och skrika "Heil" hela tiden. Och att det fanns andra lekar än att slå på trumma och sparka med benen när man gick. När man lärde sig stava sa man alltid "parkering för juden" när man såg en P-skylt.

Men de tongivande kretsarna visste mycket väl att dessa lekar var minst sagt ute... ändå hade signalerna att leka dem kommit därifrån några år tidigare.

Sen har vi det där med haschet! Först var det inne bland kulturfolk och skådespelare att röka på, gärna hemodlad majje. Sedan spred det sig till politikerna och ett tag röktes det ganska friskt inom politikerkretsar ända upp i samhällets absoluta topp. Jag som var med vet att jag har absolut rätt, det är inget att snacka om. Men vilka vågar erkänna detta förhållande idag? Det råder ett totalt förnekande och ingen vill vidkännas något som helst.

Och sist men inte minst: Porren! Jag tittar själv ibland på diverse porrsajter och förvånas varje gång över hur ofattbart många det finns och hur många som tycks vara involverade. Bara i Sverige tycks det finna flera tusen aktörer och miljoner tittare. Men kommer frågan upp nekar alla till att de någonsin tittat. Det innebär omvänt att om någon skulle ha dristat sig till att titta kan man hänga ut dom i skandalsammanhang hur lätt som helst, polis som riksdagsman!

Bakom alla dessa hycklade eller förträngda och förbjudna tankekategorier finns det gyllene utpressningsmöjligheter!

Har någon funderat på varför vissa porrklubbsägare har ett så förtroligt förhållande till vissa instanser? Ja, dom är ju nätet som alla filurerna eller motståndare fastnar i förr eller senare.

Och vem är deras lydiga medhjälpare?

Två kvällstidningar och i växlande grad kanske fyra tv-redaktioner.

Så här är jag: fd nazisten, lömske självförsörjaren och snuskige porrtittaren.

Bara välj hur ni vill hata mig...

Men vänta er ingen nåd den dagen jag har fatt i den långa änden... det blir öga för öga och tand för tand.

På förhand tack, O Härskarornas Herre...

Posted on: 2011/9/24 6:38
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Kollektiv skuldbeläggning

See User information
Varför hata dig det ligger ju mycket i det du säger.

Har sett insidan på flesta bransher så vet att du ligger i rätt fil.

Posted on: 2011/9/24 7:48
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper