vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

AB: FP: Byt ut de ungas förtidspension

See User information
Fler medborgare till ättestupan..

FP: Byt ut de ungas förtidspension
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13230752.ab

"Ett nytt system ska ersätta de ungas förtidspension, aktivitetsersättningen, föreslår Folkpartiet. De som har arbetsförmåga ska över till arbetsförmedlingen.

FP jämför med vad som gäller äldre: Det ska vara svårt att få förtidspension.

90 procent av de förtidspensionerade kan klara någon aktivitet, tror Johan Pehrson (FP) enligt Svenska Dagbladet. Han säger att mindre än hälften av dem med aktivitetsersättning deltar i en verksamhet, något han anser är oacceptabelt."

”Politisk katastrof”

"De som är arbetsoförmögna för överskådlig framtid ska in i sjukersättningen, anser FP. De som har nedsatt arbetsförmåga under kortare tid kan få ett basskydd som omprövas minst två gånger om året."

Är det nån gruppering som vill starta revolution även i Sverige, för det ena idiotiska förslaget efter det andra släpps och politikerna verkar tycka att det är bra förslag?

Johan Pehrson, vilken idiot! Detta är inte det första idiotiska förslagen som han verkar tycka är bra.. Senast var det FRA/IPRED!

Well, även svenska politiker kan dömas för förräderi/högförräderi.. Vi har återigen en grundlag som bör följas och ingen politisk ideologi sätter sig över grundlagen!!

Posted on: 2011/6/26 23:44
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: AB: FP: Byt ut de ungas förtidspension

See User information
Snygg amerikanisering vårat lilla land lilla Usa med komplex..

lägg ner sjukvård och försäkringskassa och gör det en förmån för dom rika vettja.

Just ja glömde att det gör dom redan sakta med säkert.

Ett steg i taget demonterar vi smygkommunismen till en annan smygfashism.

Vad ska vi ge oss på härnäst?

Jantelagen säger väl ändå allt.

Posted on: 2011/6/26 23:51
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Äsch! Gud straffar nog en sådan enfald förr eller senare. Ju senare, desto hemskare blir uppvaknandet!

Idioten är avundsjuk på spastiker, blinda, människor födda utan armar och ben, folk som lider av obotliga sjukdomar som tar deras liv inom få åt och personer med påtagliga förståndshandikapp!

Och själv sitter han och röstar för de mest ödesdigra förslag som tänkas kan utan att blinka...

Posted on: 2011/6/27 6:52
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Låter ju jättebra.
Redan idag finns flera läkare som säger att dom skulle behöva ge upp läkaryrket helt och börja tjafsa med försäkringskassan på heltid för att kunna hjälpa sina patienter.

Varför inte bara slopa förtidspension och aktivitetsersättningen helt och hållet. Det ju ändå bara friska bidragsfuskare som orkar gå igenom alla avslag och överklaga tills dom får sitt bidrag.

Posted on: 2011/6/27 10:16
John Moore även känd som patentnummer. 4,438,032.

See User information
Mmm människor är bra för blinda för att tydligen kunna blinka det uppenbara och helt klart broder.
Jo förr eller senare drabbar okunskapen praktikanten allt har sin tid folk är bra korkade ibland .
Tänk att deras andliga erfarenheter är så få att dom inte har någon högre förståelse för det gudomliga kretsloppets energi lagarna .
Kan inte varit mycket i dendär vasen som fyllts till sina bräddar med strävandets illusion kan man nog säga kanske.
Folk är lättpåverkade genom känslolivet vi är ju känslodrivna djur och går på vana ochså.
Om du frågar mig Asgeir så är människan sinnesvag till stor del.
Dom vet varken vad som är av riktigt värde för dom har inte lyckats få en holistisk bild av varandet och har ingen uppfattning om sina egna processer och saknar andligare erfarenheter och smaken av högre visdom.

Om så är fallet så visar det på svaga sinnen.
Säkerligen människor som somnar lätt under medtitation pga dom inte klarar av när sinnet rycks med sömnen när kroppen lägger sig.
Såna som lätt får panik och trampar ner andra.
Såna som saknar mental kapacitet och känslomässig intelligens. Såna som tror att fattigdom exempelvis är förtjänad och inte kan se den falska kunskapens beblanding i sin världsbild baserad på okunskap med det jämförbara dvs andlig kunskap och sin egens naturs processer.

Egot är en lägre del av människans natur som har sin rot i okunskapen ordet oberoende är bara en illusion.

Tomhet är allt natur allt förändras och rör sig.

Dom som inte tror på döden tror inte heller på livet.

Och när du konfronterar dem med något om andlig logik mot deras inlärda dogmer kan dom besvara dig direkt : Nej jag tror inte nej jag vet att det du säger är fel. Så kan dom säga faktiskt utan att ha studerat ditt ämne närmare ens det minsta och bara förkasta.
För alla tror dom håller i en sanning och är för högmodiga och lyssna på andra och försöka ta till sig något nytt till förändring vilket ger framgång.
Trots allt ändras vårat perspektiv och uppfattning med allt nytt vi lär oss och gör oss till dem vi är.
Men eftersom människan inte förstår sin mångsidiga natur och förmågan alla nästan har att dela med sig av sig själv oavsett hat eller kärlek eller sökande vilket leder till att även dom som håller falsk kunskap vill dela med sig av den och hävda sig eller i vissa fall rentav påtrycka den andra för egen illusions vinnings skull och egots invanda känslovanor. Det saknas mycket insikt överallt för det saknas förmågan att lägga ner möda pga självdiciplin och mental meditation över den egna känslo och tankevärlden och det är så mycket som saknas om tomheten och den högre andliga naturen . Naturen vill spara energi därav lätt att förutsäga människors beteende ochså.
Därför man hellre dömer än förlåter eftersom det kostar energi och sudda ut minnen. Men utan möda ingen framgång.
Man kan inte klandra människor för dom är en produkt av sin omgivning sannerligen och dom vet inte bättre.
Därav förlåt dem enkla varelserna och be för dem och vakna.
Se anden och kanalerna fylla personen med ljus i väckelse.
Ger bättre resultat och om dom är motstridiga förlorar dom själva bara genom sjukdom som uppstår när ljuset krockar med känslohindrena och slagget i meridianerna inför eldens uppvakanande .
Den som lär sig ge alla oavsett vem det är både ljus och kärlek får ett upplyft liv.
Det ligger en stor frälsning i att kunna älska sin fiende, vem ska du då känna hat inför eller tävla mot ? Det är sann gränslös kärlek och ger en stor del innre lycka. Kunde folk bara göra den enda lilla enkla grejen skulle världen se helt helt annorlunda ut.

: Må ljuset flöda.

Posted on: 2011/6/27 10:22
Resized Image

See User information
Ja, det kan jag nästan hålla med om. 60 har ju blivit det nya 40.

Posted on: 2011/9/26 11:59

See User information
Jag blir gråtfärdig bara jag hör orden "unga" och "förtidspension"!

Det är så ofattbart typiskt. Det onda har sitt ursprung nånstans på stäpperna runt Örebro. Det gnälls så oerhört att man kan få tårar i ögonen och stoppa en slant i en bössa bara dom berättar om festen i weekenden.

Man börjar förstå Stalin och pojkarna när dom nackade alla gnällprinsarna.

Av ren barmhärtighet: slå ihjäl dom snabbt så att dom slipper att lida, liksom

Hade jag bestämt (men jag bestämmer ingenting i denna värld) så hade ingen fått sparken utan fått gå direkt ifrån en uppsagd arbetsplats till min egen uppfinning:

NATIONALVERKSTÄDERNA där också maskiner och annat från nerlagda industrier skall stå uppställda i väntan på order från de enda undantagen från den obligatoriska anställningen alla får vid födseln

ENTREPRENÖRERNA! Som måste ha ett godkännande av MIG för att få beställa något som helst.

Lön? Ja den blir summan av alla bidragssystem delat med antalet invånare utbetalt kontant sista lördagen i månaden.

"Vill inte jobba" eller har "konstiga kläder": inga problem gör vafan du vill men spring inte och tigg.

Skatt? Rent omoraliskt, man skall inte kunna betala sig från sina skyldigheter.

Hur vet jag det?

Jo, hela samhällsbyggnaden vilar på lösan grund och bygger på helt felaktiga antaganden. Exempelvis tror en massa människor att de betalar skatt när bidragen betalas ut med skatten ovanpå. För det första: de grupperna betalar ingen skatt, de får skatt eftersom det inte finns någon motprestation. De som betalar mest i skatt därför att de faktiskt presterat något betalar i själva verket oerhört mycket mer. Jag har sett uträkningar som visar att de 40% som tjänar minst förutom att få pengarna i näven bara betalar under 2% av de samlade skatteintäkterna, medan de drygt 20% som tjänar hyfsat betalar 55% av skatteintäkterna. Och de 10% som har toppintäkter betalar 40% av desamma.

Alla problem löses med medborgarlön! Det skall vara raka rör, det är det enda sättet att som lågavlönad men arbetande faktiskt få betalt för mitt arbete.

Jag vägrar vara slav i ett idiotsystem!

Och jag klär bra i svart skjorta, men det finns aldrig några att köpa. Det finns vita, röda, skära, gröna osv men inga svarta. JAG VILL HA EN!

Så, nu har jag gnällt av mig. Och hata mig gärna, jag trivs i motvind!

Posted on: 2011/9/26 13:32
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper