vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Han som ny KD-ledare?
Nejmenvadihelveteärnudetta????
Marcus Birro kan väl för fan inte bli ny ledare för KD?

http://www.expressen.se/nyheter/1.257 ... -birro-vill-bli-kd-ledare

"Jag hoppas att de inte ser mig som enbart "kändis" utan en samhällsskribent med hjärtat i många av de frågor KD driver", säger Birro.

Han är väl ingen kändis? Utan bara en wannabe som vill synas överallt.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Han som ny KD-ledare?

See User information
Filmen han gjorde om proggvågen var väldigt bra. Marcus Birro är ingen idiot...

Posted on: 2011/10/3 8:49
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jo, han är visst en idiot!
Hur i helsifyr kan man vilja kandidera till en partiledarpost när man inte ens är svensk medborgare???

http://www.expressen.se/kronikorer/ma ... -nagon-av-nagon-anledning

See User information
Jag visste inte att en partiledare måste vara svensk medborgare? Jag menar, man måste inte sitta i riksdagen för att vara partiledare. Dessutom finns det folk som avsagt sig sitt medborgarskap av någon anledning, exempelvis idrottsstjärnor? Sk medborgarskap är ett relativt nytt begrepp, är själv med i en förening som kräver svenskt medborgarskap men det har faktiskt diskuterats om det är ett vettigt krav.

Posted on: 2011/10/3 10:49
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Nej, det är inte ett krav, men det borde vara det.

Fast här går det undan i svängarna... Velig som en kärring...
http://www.expressen.se/nyheter/1.257 ... -sin-partiledarkandidatur

See User information
Art 21 av the human rights...

Quote:

Article 21

1. Everyone has the right to take part in the government
of his country, directly or through freely chosen
representatives.

Så grannens hund borde få vara med, men det är bara min åsikt... Den härlige lille krabaten kan väl inte klanta till det värre än dagens politiker?

Den lurrvige krabaten skulle till och med bli glad för att göra människor till lags... Inte som idag, dessa skyltdockor som springer bankers ärenden...

Så borde han vara billig med... Och gör mer för en Frollik än vad "Stadsministern" skulle göra för 1 miljon.

Posted on: 2011/10/3 12:08

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Faktum är att en av de demokratiska svagheterna med EU är just åtskillnaden mellan de nationella parlamenten och EU-parlamentet. Läget med det nuvarande systemet är tyvärr att regeltolkare och byråkrater i Bryssel väger tyngre än både själva EU-parlamentet och de nationella departementen var för sig.

En lösning för att genomföra en riktig demokratisk beslutsprocess kunde vara att helt enkelt skicka hem EU-parlamentarikerna och istället låta partierna bli gränsöverskridande!

Jag tror nog att detta vore den "vaknaste" lösningen, för något måste faktiskt göras...

Det finns länder i Europa där oss närstående rörelser kan få hundratusentals anhängare på gatorna, Spanien och Grekland t.ex.

Med rätt skötta kort kunde en dag en vaken person sitta på makten och blicka över ett område från Ishavet via Atlanten till Medelhavet och Svarta havet.

Det är inte ens förbjudet att ha denna ambition!

Tror jag...

Posted on: 2011/10/3 13:45

Anonym

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper