vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

SVD.se : Stockholm vill se snabb vaccinering

See User information
Nu är det bråttom med vaccinet! Det verkar vara "nån" som har bråttom att förstöra unga människors liv, var det "nån" som fick mersmak efter att ha förstört unga människors liv med svininfluensavaccinet?!

Stockholm vill se snabb vaccinering
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sto ... b-vaccinering_6569211.svd

"Om allt går vägen kan flickor i årskurs fem och sex vaccineras i skolan redan vid årsskiftet, medan äldre flickor och unga kvinnor upp till 19 år får vända sig till vårdscentraler, vaccinationsmottagningar eller privata gynekologmottagningar."

Hur stoppar man ett sånt här vansinne, vi kommer ju få stå där återigen och utbrista: Vad var det vi sa! Unga flickors liv kommer att förstöras med detta vaccin..

Posted on: 2011/10/21 10:49
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: SVD.se : Stockholm vill se snabb vaccinering

See User information
Jag har också fått ett brev från min kommun där jag såsom äldre kan få en gratis spruta och där jag uppmanas att skynda på. Ett par professionella synpunkter saknas tycker jag. Finns det ingen här som är sjukvårdsutbildad?

Mina personliga tyckanden är helt klara, det är jäkligt märkligt att dom här utskicken alltid kommer samtidigt med gråborisets spridning av pollen som sker när frökapslarna spricker i den första frosten. Gråbopollen som är starkt allergiframkallande framkallar omedelbart "förkylningssymptom" som snuva och kliande röda ögon även hos personer som i vanlig ordning påstår sig vara "icke allergiska" (gärna med hysteri i rösten, allergi jämförs ju med aids efter alla snyftiga uppmaningar som "tänk på våra allergiker" och liknande björntjänster).

Men faktum kvarstår, detta är bara mitt eget tyckande och det är inte vetenskapligt underbyggt. Jag kan ha fel...

Varför är läkarna så tysta? Det är faktiskt ingen liten grupp vi talar om, ihop med sköterskeutbildade rör det sig om tiotusentals personer!

Kan inte nån med lite insikt ta bladet från munnen???

Eller är alla rädda att mista jobbet och bli stämplade som notoriska kverulanter...

Posted on: 2011/10/21 11:31
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Visst är det lustigt att det preaenteras en "bacillusk" film i dessa tider lagom inför programmet att spruta gifter i varandra?

Jag är nöjd att mina nära och kära nu väljer bort dessa giftsprutor. Från tidigare tyckte dom jag var lite konstig, men efter hur allt mer sanningar kommer ut, tar dessa mer öronen till sig och börjar göra egna val.

Jag vet även att detta sker på våra "vårdinrättningar", där "alternativa ersättningar" används... Går inte längre in på det...

Men det finns medvetna medmänniskor som jobbar aktivt för att inte skada sina medmänniskor på detta sätt som gör ett eget aktivt val att inte skada sina medmänniskor. Även om detta sker i det tysta, för att inte riskera sina "jobb".

All heder åt dessa hjältar!

Posted on: 2011/10/21 12:59

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Avatar, filmen du syftar på är väl Contagion?

Verkar vara nästa varning för en kommande dödlig pandemi, vi får väl se om H5N666 dyker upp i vinter!?

Posted on: 2011/10/22 14:09
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Det skulle inte förvåna mig det minsta.

Och det som är verkligen tråkigt är att man inte längre kan varna sina medmänniskor på kvällstidningarnas kommentarsfält.
Alla inlägg ska numera vara registrerade på "ansiktsboken "och därmed är de en åsiktsregistrering.
Det går inte längre att säga något positivt eller hjälpsamt
åt en medmänniska anonymt.
Jag vägrar att ha något med facebooks att göra.

Att tvinga någon att måsta gå den vägen är inte humant,utan det är djävulskt uträknat.

Vars ska allt detta sluta?

Varför tar det så lång tid för massan att vakna?

Posted on: 2011/10/22 21:00

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper