vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Fråga om PVC

See User information
För ett tag sedan blev jag inlagd akut på sjukhuset och fick en blodtransfusion. I det tillståndet jag var i då var jag inte riktigt i form att avböja. Annars är jag väldigt skeptisk till vården och konventionell medicin. Jag läste att de påsar blodet förvaras i innehåller höga halter av PVC, en kontroversiell substans med många sidoeffekter.
Betyder detta att jag nu kan ha flytande gift i mitt blodomlopp? Vilka konsekvenser har det för min hälsa? Hur mycket "fäller" dessa påsar till innehållet?
Och om mina farhågor stämmer, finns det något sätt att rena blodet i efterhand och hjälpa kroppen att göra sig av med gifterna?

Någon som är lite mer insatt i detta...?

Vääääldigt tacksam för svar

Posted on: 2011/12/29 13:19
kolla gärna in min blogg på passagen: http://blogg.passagen.se/infinituss/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fråga om PVC

See User information
Svettas inte plast östrogenliknande substanser ?

Posted on: 2011/12/29 19:43
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vissa plaster innehåller bpa http://www.bisphenol-a.org/about/otherChemicalNames.html dessa förpackningar ska vara märkta 7, men även andra plaster kan vara obra, sök "plastmärkning" på nätet så finns massor att läsa, ex: http://www.naturskyddsforeningen.se/gron-guide/kopa/plast/

Eller ännu hellre, www.mercola.com (han är betydligt mer vaken än naturskyddsför(o)reningen) registrera dej på sidan, så har du fri tillgång till all info, passa även på att prenumerera på nyhetsbrevet, mercola verkar ha koll på hälsofaror när det gäller mat, kosmetika, medicin, plaster osv.

Posted on: 2011/12/30 1:54
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Du överlever nog om du bara kommit i kontakt med PVC en enda gång på sjukhuset. Vi vanliga drönare har ätit PVC-leksaker hela vår barndom utan att bli allvarligt sjuka.

http://www.youtube.com/watch?v=a7X-J1DhfjE

Eller så kan man göra som skaparen till dokumentären plastic planet, dvs sälja skivorna i plastfodral. Då inser man hur allvarligt skaparen ser på problemet. :D

Posted on: 2011/12/30 7:52

See User information
Jag hörde en gång nåt som förmodligen var en skröna, om just PVC. Det sades att PLO som producerade allt hasch i Bekaa-dalen i Libanon som var dåtidens motsvarighet till Afghanistan hade mellanhänder som drygade ut rökat med PVC.

PVC sades ha den effekten att dess molekyler liksom duplicerade andra molekyler och därför drygade ut varor som det blandades ut i, i detta fall haschet.

Om detta stämmer kan ett antal hjärncancerfall bero på att den drabbade i unga år rökt sånt här.

PVC i mycket stora mängder läckte för övrigt ut i Göteborgs skärgård för tjugofem år sedan i samband med en brand i en kemitank i Ryahamnen.

"Det kommer att ta många år innan det är borta ur kretsloppet" sa Miljöförvaltningen.

Vad är "många år?"

Posted on: 2011/12/30 9:09
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
sorry försent... folks
plast finns överallt.
datorn, tangenterna samt musen.

Posted on: 2011/12/31 0:58

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper