vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 »

Re: 9/11-snack på jobbet

See User information
Nej, jag försökte inte bevisa mer än den meningslösa diskussion du fortsätter med. Jag lägger mig inte i er diskus i detalj. . jag kan lika väll banka mitt huvud mot en vägg. ger mig samma resultat.
som t.ex "sanningen svider" han har redan bestämt sig för vad han tror- och han har all rätt att tro vad han vill.

Posted on: 2006/7/10 12:44
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

BiReal skrev:
Nej, jag försökte inte bevisa mer än den meningslösa diskussion du fortsätter med. Jag lägger mig inte i er diskus i detalj. . jag kan lika väll banka mitt huvud mot en vägg. ger mig samma resultat.
som t.ex "sanningen svider" han har redan bestämt sig för vad han tror- och han har all rätt att tro vad han vill.

Men varför utelämnar du en viktig del av händelsen, för det är väl ganska fastställt att det flög in 2 st flygplan i byggnaderna?

Meningslös enligt dig, men är man ute efter vad som hände så är det en mycket väsentlig uppgift att ta med i beräkningarna.

Steve Jones har ju med detta, så då håller han också på med meningslösa diskussioner?

LC 1 och 2 har med detta men det är väl meningslös information det också?

Eller är det så att när någon inte har samma åsikt som dig så blir det meningslöst?
Det är helt ok att du tycker detta, men då har det inget med någon sanning att göra!

Var rädd om väggen!

/Gert

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
*gäsp*

Posted on: 2006/7/10 13:06
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Quote:

BiReal skrev:
*gäsp*

Förstod det!

See User information
I vilken annan brottsutredning i historien har man forslat bort bevismaterial från brottsplatsen och sålt det till andra länder?

Det var vad som skedde med materialet från WTC strax efter 11 september.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2611059.stm

http://www.serendipity.li/wot/debris.htm

Posted on: 2006/7/10 14:17
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:
I vilken annan brottsutredning i historien har man forslat bort bevismaterial från brottsplatsen och sålt det till andra länder?

Det var vad som skedde med materialet från WTC strax efter 11 september.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2611059.stm

Jag har köpt en bil som varit inblandad i en dödsolycka där föraren var rattfull.
Inga problem där och detta sker dagligen.

Varför skall man inte kunna sälja detta efter undersökningen är klar?

Artikeln du länkar till är ju från 28 dec 2002 mer än ett år efter attackerna!

Sen kan jag hålla med om att det är lite magstarkt att bygga krigsfartyg av det till US marin.

Anonym
Lite om vad som händer i New York just nu!

Ett 4 våningshus har exploderat och rasat ihop.

Vittnen säger att dom hört och känt en stor explosion.
CNN´s Larry King var i närheten jämförde smällen med andra världs krigets bomber.

Då undrar jag om ett år från och med nu hur kommer det att låta då?

"Huset ägdes av en kusin till en mormor som har varit tillsammans med en halvbror till vaktmästaren som jobbar i huset bredvid FBI.

"Alla vittnen är trovärdiga då dom säger att dom hörde en explosion då är det bomber/sprängladdningar som är orsaken till hus raset"

"Bush mörklade hela operationen för att det skulle se ut som en vanlig gas-explosion"

Så vi år väl se vilka som får rätt om ett år...

För just nu vet jag inte något om denna explosion.

Anonym
Quote:

"Varför skall det finnas stora bitar av ett flygplan som kraschade in i en byggnad med hastigheten 852 km/h?"

Finns det ett enda annat fall i världen där flygplanskroppen helt försvinner vid krash? Din ovanstående inställning är så fruktansvärt naiv och enfaldig att det snarare blir humoristiskt att läsa dina inlägg.

"Of the more than 170 areas examined on 16 perimeter column panels, only three columns had evidence that the steel reached temperatures above 250ºC… Only two core column specimens had sufficient paint remaining to make such an analysis, and their temperatures did not reach 250 ºC. ... Using metallographic analysis, NIST determined that there was no evidence that any of the samples had reached temperatures above 600 ºC. (NIST, 2005, pp. 176-177; emphasis added.)"
"Why Indeed Did the WTC Buildings Collapse?" S.Jones.

Elden var inte speciellt het, och inte tillräcklig för att sänka stålets hållfasthet, ska du börja dra fram delar om att kontorsmöbler och annat såg till att öka eldens intensitet, isåfall tycker jag du ska kolla i NIST-rapporten vad dom säger om det.

Vi avslutar lite paradoxalt.
Vart kommer det smälta stålet i källaren ifrån?

"Eat official story and choke on it´s hopelessness."

Anonym
Quote:

void skrev:

Finns det ett enda annat fall i världen där flygplanskroppen helt försvinner vid krash? Din ovanstående inställning är så fruktansvärt naiv och enfaldig att det snarare blir humoristiskt att läsa dina inlägg.

Din generalisering är lite konstig i detta fall, det finns ju massor av delar från planet och dess kropp, titta på filmen som seraphim länkade till i tråden nedanför denna.

Så ordet naiv biter inte riktigt då dina skrivningar är allt för generaliserande för att kunna föra en seriös debatt.

Det är ett faktum att det finns delar som kommer från en Boeing 757-200, det vore bättre för er sak att påstå att dom var dit placerade efter kraschen, då har vi haft en bättre utgångspunkt. För det finns massor av bilder på delar inne i Pentagon och utanför!

/Gert

Anonym
Quote:

void skrev:

Vi avslutar lite paradoxalt.
Vart kommer det smälta stålet i källaren ifrån?

Ja du skall ha kredit för ordet paradoxalt.

För du kan inte bevisa ditt påstående.

Anonym
Du börjar klaga på särskrivningar, och sätter ned nivån, tråkigt.
Det smälta stålet? Har du inte förstått det än?, läser du inte nyheterna på vaken.se:s hemsida?

OSPA: "För det finns massor med bilder på delar ... "
och sedan följer en tom och slående tystnad utan länkar eller bilder.

:)

See User information
Quote:

OSPA skrev:

Jag har köpt en bil som varit inblandad i en dödsolycka där föraren var rattfull.
Inga problem där och detta sker dagligen.

Varför skall man inte kunna sälja detta efter undersökningen är klar?

Artikeln du länkar till är ju från 28 dec 2002 mer än ett år efter attackerna!

Sen kan jag hålla med om att det är lite magstarkt att bygga krigsfartyg av det till US marin.

Tja, jag gissar att om den rattfulle föraren hade deltagit i ett av historiens mest spektakulära terrorattentat och 3000 människor hade strykit med till följd av hans agerande så skulle man inte ha haft så bråttom att sälja bevismaterialet. (De första delarna började säljas redan i slutet på september.)

Såvida man inte ville dölja något förståss.

Posted on: 2006/7/10 16:34
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Lägg OSPA till listan av disinformatörer. Om OP plockar fram hans IP-adress kanske den t.o.m är till ett statligt organ eller media

En kommentar bara angående delarna som hittats, det är inte det som är saken, dom kan med lätthet ha planterats,

det är delarna SOM INTE HAR HITTATS som är frågetecknet. t.ex. motorerna gjorda av bl.a. titan.

Pentagon borde utropas till en helig plats där materia bara försvinner rakt ut i tomma intet.

Posted on: 2006/7/10 16:55

See User information
Quote:
bråttom att sälja bevismaterialet...

Vilket "bevismaterial" ?!?
Vad skulle bevisas ? Två plan brakade in i WTC som kollapsade, vad behövs "bevisas" ?
Inga andra än några konspirationsteoretiker ser det som att "bevis" har sålts...

Fortfarade ingen kommentar på detta:

Ett väldigt aber för konspirationsteoretikerna är varför man skulle göra sig besväret att göra en kontrollerad rivning om man ville få byggnaderna att kollapsa.
Det hade räckt att rigga sprängämn så att byggnaderna kollapsar. Det fanns ingen som helst anledning att de skulle kollapsa kontrollerat, snarare tvärtom för att slippa spekulationer.
Det hade varit SÅ mycket enklare att bara spränga så pass mycket att byggnaderna garanterat kollapsade fritt än att göra en kontrollerad rivning och riskera att det skulle synas utifrån, som de gör enligt somliga..

Posted on: 2006/7/10 17:15

Anonym
Quote:

cee skrev:
Ju färre ord ju mer betydelse

ZPZ och Sanningen_svider får ta en paus, så fort Void dyker in... Ni får vila en vecka och fundera över läget...

Hare gott...

Hej hej.

Ok, så du/ni klarade inte att bemöta faktatyngda argument alltså? Utan stänger av folk för att du/ni ska slippa svara?

Och jag fick rätt då jag förutspådde just detta beteende från Vakens sida.

Luktar diktaturfasoner i min näsa...

Anonym
/// Ok, så du/ni klarade inte att bemöta faktatyngda argument alltså? Utan stänger av folk för att du/ni ska slippa svara? ///

Nej, det är inte alls som Du säger.

Det här med 911 och konspirationen handlar mycket om "beliefesytem"... En person med ett system, krockar med en annans o så rullar det på, har hänt många gånger förr i forumet. Ofta så tröttnar flertalet på att läsa...

Hitta en annan ton eller nåt i diskussionerna. Jag får många pm o mail angående dessa situationer.

Återkommer...

See User information
Jag ska göra det enkelt så även verkligen, OSPA, sanningen_svider förstår...

1. "Vi" vet att 2 boeing träffade WTC, ingen har sagt nåt annat, det är bara det att WTC var byggt för att utstå kollisioner med flertalet Boeingplan, lyssna på Kevin Ryan så får ni höra..
2. Angående Pentagon så kan ni inte mena allvar när ni tror att ett Boeingplan har träffat väggen, inte gjort några avtryck med vingar+motorer+stjärtfena, samt att allt verkar ha förångats innanför väggarna som fortfarande står upp intakta?!

Skulle ett Boeing har rammat Pentagon så borde väl ändå den yttre ringen ha kollapsat totalt?? Men den stod ju upp i ca. 1 timme...

Om USA,Bush, Regeringen hade sagt att det var Törnrosa och dvärgarna som gjorde detta hade ni trott på det oxo?? För det är iaf en bra saga..

Posted on: 2006/7/10 18:41
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Dock så är den sagan lite sötare :) ...

Att tänka på också, jag tror fler håller med mig. Man studerar o ser dokumentärer, o tänker, o vrider på allt, o helt plötsligt ser man o förstår... (hypnosen släpper o man vaknar till)...

Efter det så har man ett annorlunda tankesätt när man kollar info o diskuterar...

Skyll inte på mig angående banning heller, jag aggerar såsom flertalet vill, som sagt nåt... O de e väl demokrati eller? :) ...
Visst kan jag banna själv, men jag funkar inte som en diktator som det var någon som påstod. Alla tycker inte lika, dom som messat mig o så tycker jag skall göra som jag gör. Duger inte det heller så vet jag inte vad...

hare...

Anonym
Quote:

void skrev:
Du börjar klaga på särskrivningar, och sätter ned nivån, tråkigt.

Nu börjar du fara med osanning medvetet eller omedvetet, jag har INTE klagat på dina särskrivningar, du får nog ta och lära dig läsa lite bättre.

Eller letar du fel som inte finns?

Jag vill ha en ursäkt av dig i tråden som visar att du läst fel och nu kan vi gå vidare med dom saker jag faktiskt skriver.

Quote:

void skrev:OSPA: "För det finns massor med bilder på delar ... "
och sedan följer en tom och slående tystnad utan länkar eller bilder.

Jag har visat dig länkar på bilder sen skrev jag att seraphims video visade massor av fina delar från ett Boeing 757-200.

Anonym
Quote:

cfr2 skrev:
Lägg OSPA till listan av disinformatörer. Om OP plockar fram hans IP-adress kanske den t.o.m är till ett statligt organ eller media

En kommentar bara angående delarna som hittats, det är inte det som är saken, dom kan med lätthet ha planterats,

det är delarna SOM INTE HAR HITTATS som är frågetecknet. t.ex. motorerna gjorda av bl.a. titan.

Pentagon borde utropas till en helig plats där materia bara försvinner rakt ut i tomma intet.

Nej Void skrev att det inte fans några delar!

Detta är det jag jag utgår ifrån.

Eller anser du också att Void har fel i detta uttalande?

Anonym
Har jag skrivt att det inte finns några delar?
Snälla, gör detta inte löjligt nu. Läs vad jag skrev innan där jag tom DEFINERADE vad jag menade med signifikanta. Jag definerade för att sådana som du inte ska sopa ned debatten till en ordmärkar tävling. Tror du på fullast allvar att vi är ett gäng knäppgökar som inte sätter oss in i information? Tror du jag en skulle försöka ge mig på att säga att det inte finns några delar alls? Pentagonresearch tycker jag en av de bästa förklaringarna och undersökningarna sofar till Pentagon frågan.

Jag ville se verkligt stora rester från ett flygplan. Jag har observerat bilderna du skickat och det gjorde jag även för länge länge sedan, men några stora delar har jag eller någon ännu inte sett. Motorer förångas inte, det är bara helt ovetenskapligt löjligt att få för sig något sådant, skärpning.

Videokamerorna vid pentagon förblir ett sådan mysterium att det nästan är löjligt att debattera detta tills de är släppta.
OSPA kanske har en förklaring till varför de konfiskerades och inte släpps?

Anonym
Quote:

void skrev:
Finns det ett enda annat fall i världen där flygplanskroppen helt försvinner vid krash?

Detta har du skrivit.

Helt försvinner kan bara tolkas som det inte fanns några delar kvar.

Jag visar dig bilder på detta men kommenterar du detta? NEJ, bara massa snömos som vanligt.
Konstigt sätt att debattera.

Landningsstället som bevisligen ligger inne i Pentagon, varifrån kommer det?

Sen skall du sluta och ljuga i tråden.
Antingen tar du fram texten där jag klagar på dina särskrivningar eller så erkänner du att det var ett misstag från din sida.

Är du så feg så att du inte ens vågar stå för vad du skriver?

Sen har du frågor obesvarade i tråden.

Anonym
Frågorna som du undviker är dessa:

Bra, är du då villig att här och nu diskutera fallhastigheten på World Trade Center med mig?

Diskussionen skall handla om siffror inte tyckande om andra personer, ok?

Jag startar gärna en egen tråd om detta ämne då det är så att säga detta som det hela faller på!

/Gert

Anonym
Särskrivningen verkar vara ett misstag faktiskt. Ill take that one. Konstigt, jag måste haft flera forum öppna samtidigt. :)

Varför ska jag övht börja barnsliga spekulationer om landningstället när det bevisligen inte finns en flygplanskropp att finna. Det är att börja i fel ände. Det är ju upp till dig att bevisa hur motorer som tillstora delar har titan i sig förångas och försvinner. Eller hur en hel flygplanskropp blir totalförintad.

Nu har du ringat in dig kring free-fall speed, och svar kommer du få, så sluta tjata. Det gör inte din trovärdighet större.
Du har alltså gett dig på att ta sönder idén om WTC och att det raserade under explotionerna i från stående till marken på 9.2 sekunder. Intressant val av området OSPA. Jag återkommer om ett tag med det.

« 1 2 3 4 (5) 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper