Vakencorner
|
Re: 9/11-snack på jobbet
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote: Vad förväntar du dig av ett plan som är som en konservburk, det flyger i 852 km/h in i en förstärkt och armerad vägg? Men det lyckades göra såpass mycket skada att en byggnad som var byggd för att klara två flygkrascher störtade efter 56 minuter? Läs nu Seraphims inlägg "Jag hittade denna nu..." och så ger du mig din syn på den. Eller tänker du neka allt han skriver och skylla på att han är en konspirationsteoretiker också?
Posted on: 2006/7/11 5:52
|
|||
|
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du verkar inte ha koll på vad som hänt och när. Dom enda byggnader som var kostruerade att klaras ETT flygplan var World Trade Center 1 och 2. Detta plan var en Boeing 707, konstruktören hade tänkt sig att ett flygplan i samband med dåligt väder kunde under landning navigera fel och flyga in i husen. Inget annat påstående är riktigt, det gäller ETT plan och ett Boeing 707. Annars får du gärna visa mig en länk som säger annorlunda. Sen pratar jag om Pentagon och dess konstruktion. "Vad Seraphim skriver" Nja det är ju knappast han som skriver, det är ju bara kopierad text så att du skriver över äran på han är fel! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
OSPA: Stray skrev:
"Läs nu Seraphims inlägg" inget om "Vad Seraphim skriver". och uppenbarligen läste du inte texten, vilket förstäker bilden av att du bara kör på och inte lyssnar på den information som finns. Precis så som Mohammed betedde sig för några månader sedan, jag känner igen och jag har minne som en elefant (ordspråk). Har du även missat denna? http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/design.html Den här gången får du faktiskt ta och läsa länken och inte bara fortsätta skrika. "According to Hyman Brown, a University of Colorado civil engineering professor and the World Trade Center's construction manager, 1 and 2 World Trade Center were designed to survive an impact and resulting fires from a collision by the largest commercial aircraft at the time, a Boeing 707-340. 1 Contrary to widely promoted misconceptions, the 767-200s used on 9-11 were only slightly larger than 707s." Du är även välkommen att starta ett nytt topic med en exakt formulering och kritik mot hur föremål accelererar i frittfall eller liknande. Om du formulerar dig exakt och presenterar de fel som finns i rådande uträkningar så förstår vi nog dig bättre. Du måste ställa en precis fråga, eller presentera PRECIS och exakt kritik mot den information du inte finner valid. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Då bevisar du ju att jag hade rätt då jag skriver att Konstruktören av World Trade Center hade räknar med ETT flygplan Boeing 707. Inte som flera andra skrivit 2 st plan. Bra då har vi rett ut detta. Men efter att du som vanligt generaliserar i dina inlägg så blir jag tvungen att daska till dig på fingrarna. "Contrary to widely promoted misconceptions, the 767-200s used on 9-11 were only slightly larger than 707s." En solkalr generalisering. Ett Boeing 767 är större än ett Boeing 707. Vingspan: 707 39,6 m, 767 47,6 m 20% bredare. Det är inte lite. Vikt: 707, 86 148 kg, 767, 179 170kg 210% mer. Fattar du galoppen? Du måste hitta fakta om det du skriver att generalisera och köpa allt som skrivs bara för att dom håller med dig är inte riktigt juste för debatten. Så då kan vi sammanfatta lite. World Trade Center 1 och 2 var kostruerade för att tåla ett Boeing 707 som vid landning (vilket innebär att den är mycket lättare än vid start) navigerat fel och kraschar in i husen. Vid landning så håller ett Boeing 707 ca 230- 250 km/h, Det Boeing 767 som flög in i World Trade Center hade över 800Km/h, så icke ens där så är jämförelsen relevant. Sen kan vi utan tvivel säga att ett Boeing är mycket störrer och enormt mycket tyngre än ett Boeing 707. www.Boeing.com Sen är det väldigt konstig att i din länk hänvisar han till ett Boeing 707-340, det finns inga sådana enligt Boeing.com. Så till du tar fram fakta över ett Boeing 707-340 så anser vi detta som ett spökplan och inte relevant för diskussionen. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
OSPA: Du är medveten om det inte är ens är planens "krash" med tornen som är den centrala delen för varför tornen kollpasade enligt den officiella historien, utan den efterföljande branden? Varför slösar du energi på sidospår? Om du verkligen ville bevisa att 911 var som den officiella historien finns det mycket bättre delar du borde ägna dig åt. Du lägger ned så enormt med energi på att visa hur dina små beräkningar skulle ge klarhet i den här frågan. Men jag håller fortfarande inte med dig och du _är_ ute och cyklar i vanlig ordning.
Jag ska hjälpa dig lite på traven: http://www.designcommunity.com/discussion/26121.html Forumtroll förblir forumtroll. Du har inte förändrats mycket Mohammed och dina kalkyleringar är fortfarande lika intetsägande. Du har inte hajjat en endaste bit av den här 911-galoppen och desto mer bevis som presenteras, desto sämre blir bemötandet från kritikerna. Fattar du galoppen att race:et för er del redan är förlorat? Men som vanligt vill nog bara forumtroll retas och retas utan att faktiskt komma fram till något vettigt eller att hålla sig till fakta. Det är tråkigt, men kan åtgärdas. Vem skulle ni tro på? CIA anlytiker Ray McGovern med 28 års erfarenhet inom CIA, bl.a. som rådgivare åt presidenter. Han är fullt medveten om att 911 var ett insidejob, eller litar ni på käre Mohammed/OSPA som följer antingen en väldigt förvirrad agenda eller så gör han dessa panikartade försvarstal till den officiella historien helt medvetet. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
B-25 Bomber Hits 78th Floor, July 28, 1945
Empire State Building ![]() Denna byggnad kollapsade inte. Det är fakta. http://video.google.com/videoplay?docid=5309061430403299166&q gammal film på en 52 bomber, om ni vill se hur den såg ut. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hej igen. Visst är det fakta. Men, varför berättar du inte att det var ett mycket mindre och lättare flygplan, som höll mycket lägre hastighet än 800 kmh och inte heller hade i närheten lika mycket bränsle ombord?? Är inte det viktigt att ta med i beräkningarna när man jämför den händelsen med WTC-tornen? Om inte förklara varför! Sen kan vi ju fundera på om ESB är av likadan konstryktion som WTC-tornen, eller menar du att det inte heller spelar någon roll? Förklara då varför! Om man nu säger sig jobba för att den verkliga sanningen ska komma fram, är det då inte av högsta vikt att alla fakta som kan hjälpa till med det läggs fram och ingår i bedömningarna innan man bestämmer sig för vad som har hänt och varför? Då ställer jag mig igen fråga varför du och andra här på Vaken i dessa trådar, så ofta och gärna blundar för en massa ytterst viktiga fakta? Förklara gärna. Till sist så kan du väl vara snäll och lista alla saker du kan komma på som skiljer mellan den händelse du visade och WTC-tornen, som du tror kan ha påverkat att det blev olika utgång i de båda fallen. Låt höra vad du kan komma på. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Inga svar på påståendena om att din länk är helt värdelös, just för att författaren har hittat på ett flygplan som aldrig funnits. Din nya länk vet alltså mer om ett gammalt Boeing 707 än vad boeing själva gör, ja det låter ju troligt. NOT. Jag tror nog Boeing har koll på sina plan lite bättre än någon som snickrat ihop en hemsida på fritiden. Källkritik, kan det vara något för dig Void? Köp inte allt som står på dina länkade sidor, kolla upp själv, använd båda hjärnhalvorna! Det är du som skall hålla dig till fakta, hänvisar till sidor som med en barns förmåga går att överbevisa, påhittade fakta om flygplansmodeller som aldrig funnits. Så kasta inte sten i glashus. Nej, du drönar vidare om filosofi och annat dravel, detta är vetenskap, inget annat. Blir det däremot en diskussion om varför det hände så blir det en annan femma! Sen till ditt barnsliga insinuerande att jag skulle vara någon som redan varit här är lika pinsam för dig som när du påstod att jag klagat på dina särskrivningar, du fick ta tillbaka det och du kommer att få ta tillbaka detta också. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Empire State Building = Betong i dom bärande delarna! World Trade Center = Stål i dom bärande delarna! Det är fakta. Tycker du att det är en juste jämförelse om vi vill ha fram sanningen om varför husen rasade? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
OSPA
Kan du inte vara lite intelligentare och sluta leka sandlåda. Det är patetiskt. Jag läser gärna vad du har att säga, men när du sitter och argumenterar som en 4åring så orkar jag inte läsa. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tittut:
Detta är ett forum, inte en bok. Man lägger inlägg. Där har du svaret varför. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det patetiska står du själv för då du jämför en olycka som skedde in i ett betong hus i 480 km/h mot ett attentat in i en stålbyggnad i över 800 km/h. Ser man inte skillnaden då är det riktigt illa! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag jämför inget, det är du själv som gör.
Jag lämnade bara information för alla att titta på. Sen får man göra sin egen bedömning. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Äh, låt oss se sanningen i vitögat: Det var nog Christer Pettersson som låg bakom 911. Han sågs med en mobiltelefon i handen den dagen men till skillnad mot för Bin Laden så satt han inte i en grotta medan han pratade i den.
En 12-åring skulle kunna räkna ut att 911 var ett inside job.
Posted on: 2006/7/11 12:39
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Insidejob eller inte, så måste ändå husras och annat kunna förklaras och bevisas inom fysikens lagar och annan vetenskap. Det har inte ni på eran planhalva lyckats med trots att ni vräkt ut en hel mängd mer eller mindre fantasifulla teorier om hur det skulle ha hänt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ok, du menade inte att jämföra alltså? Men om jag ber snällt, skulle du ändå vilja svara efter bästa förmåga på de frågor jag ställde? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Så det är ok att slänga in en tavla som Rembrant målat? För alla kan ju göra sina egna slutsatser! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tittut:
Jag har inget intresse av att övertyga någon. Jag ger enbart ut information som jag tycker är vettigt att fåreda på och som folk kan ha nytta av. Sen om det ger något värde eller ej, det är upp till den som studerar det. OSPA: Självklart :) Alltid ger det någon en idé. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ok, jag förstår. Men utan att du försöker övertyga någon. Kan du inte svara på mina frågor ändå? Är mest nyfiken på om du kan tänka dig att det finns skillnader i de båda händelserna som kan ha påverkat utgången. Vore kul att se om du kan se samma saker som jag kan se. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Inga kommentarer
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login