vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

BBC: Spying on Europe’s farms with satellites and drones

See User information
Allt för att folk inte ska kunna fuska..

Spying on Europe’s farms with satellites and drones
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-16545333

"Farmers who claim more EU subsidies than they should, or who break Common Agricultural Policy rules, are now more likely to be caught out by a camera in the sky than an inspector calling with a clipboard."

Det finns väl ingen anledning att oroa sig för en ändamålsglidning i detta fall?? Vi bor ju inte i USA "Land of the Free, Home of the Brave..

Drones over U.S. get OK by Congress
http://www.washingtontimes.com/news/2 ... -to-a-sky-near-you/print/

"The agency projects that 30,000 drones could be in the nation's skies by 2020."

Bill Clears Path For 30,000 Surveillance Drones Over US In Next Ten Years
http://www.prisonplanet.com/bill-clea ... us-in-next-ten-years.html

"Once signed by president Obama, the FAA Reauthorization Act allows for the FAA to permit the use of drones and develop regulations for testing and licensing by 2015."

DHS To Launch Insurgent-Tracking Drones Inside America
http://www.prisonplanet.com/dhs-to-la ... rones-inside-america.html

"Technology used to hunt enemy combatants in Afghanistan will be used for “non-emergency incidents” within the U.S."

Posted on: 2012/2/9 22:44
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: BBC: Spying on Europe’s farms with satellites and drones

See User information
För kanske tre år sedan observerade jag droner som flög lågt över hustaken inne i centrala Göteborg, inte långt från Chalmers. Två gånger, andra gången ritade jag av dronen.

Samma rutt avprovades först av helikoptrar som flög kanske 50 meter över hustaken åtskilliga gånger, förmodligen för att fastställa olika leder som förmodligen utmärktes med nån sorts signaler från de massor av G3-master som finns inne i stan.

Sen kom dronerna någon vecka senare. De flög dubbelt så fort som helikoptrarna, alltså egentligen inte särskilt fort.

Men medan helikoptrarna bullrar ganska kraftigt, hördes inte dronerna alls. De lämnade heller inga synliga avgaser, det flimrade bara lite grann baktill.

Storleken kan ha varit typ som landningsstället på helikoptrarna och så hade de korta vingar på mitten och en bulb längst fram.

Trots att det faktiskt hade nämnts i pressen att nån sorts "sniffare" skulle sändas ut för att "mäta luftföroreningar" tycks jag och kanske någon enstaka annan person varit de enda som lagt märke till företeelsen, som båda gångerna ägde rum ungefär efter att lunchen slutat, typ 13.30.

Givetvis har jag försökt tala om mina iakttagelser både här på Vaken och i andra sammanhang, men bara blivit bemött med huvudskakningar och "historiegeirar".

I och för sig är jag förmodligen allmänt ansedd som en galning redan i förvägen... men det finns alltså NOLL iakttagelseförmåga nuförtiden, det visas inte minst av chemtrailsdebatten.

Jag trodde i min enfald att hästar var de enda varelser jag ibland umgås med som bara tittar neråt, men människor är också väldigt dåliga på att vrida på nacken!

Posted on: 2012/2/10 11:47
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Sambon jobbar med växtodlingsrådgivning och EU-stöd åt jordbrukare och sliter ständigt med att korregera kartor pga denna övervakning. Många tror att dessa kartkorregeringar görs därför att jordbrukarna fuskat för att få mer stöd, men det är oftast korregeringar av länssyrelsens officiella kartor som görs, då dessa tidigare mätts upp med gps och kan fela något. Men drabbad blir jordbrukaren som ofta får betala tillbaka stöd flera år tillbaka, (och blir utmålad som fuskare i media). Den vanligaste anledningen till att bönder tvingas återbeta stöd är dock (iallafall här) att det finns för många träd på betena. (å då snackar vi inte om skog, utan några enstaka små björkar som inte skulle varit just där enligt EU:s regler).

Posted on: 2012/2/10 13:48
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Jag vet hur konspiratoriskt det låter, men jag tror att detta millimeterpeteri är en ursäkt för att linjera upp dronernas anfallsrutter. Sverige har flygfotograferats flera gånger under förra århundradet och det finns redan mycket precisa kartor, inkopieringspunkterna från den förra mätningen ligger fortfarande kvar ute i terrängen som vitmålade rutor med svarta kanter och en metallstav mitt i.

Inte fan finns det behov av ytterligare precision för att bedöma EU-bidrag!

Skalkar behöver alltid något att dölja sina verkliga avsikter med... lantmäteri??? Pyttsan!

Lika lite som man behöver lågflyga över tätbebyggda områden för att "sniffa" efter luftföroreningar.

Att vara så omisstänksam som den svenska allmänheten är kan illustreras med en idiot som står i givakt och gör honnör medan fi spänner ett band med en sprängladdning om halsen på honom!

Posted on: 2012/2/10 14:02
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper