vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Direktdemokrati torgmöte i Halmstad
#1


See User information
Hej,jag har utlyst ett evenmang på Facebook. Anmäl dig om du är Halmstad-bo.

Mitt mål är att ge medborgaren möjligheten till veto, samt att kunna ropa upp valfritt ämne till folkomröstning via nätet, med elektroniskt id.

Jag är ingen vidare talare, men så fort jag har köpt min megafon kommer jag att hålla tal på torg i Halmstad, och i städer i mitt närområde (göteborg, lund, malmö).

Vill du samarbeta med mig, vill du att jag ska komma till ditt torg och tala? Kontakta mig på gmail.
Min adress är lasse.l.karagiannis

Förse mig gärna med ett manus om du vill ha inflytande över hur jag ska lägga upp saker pedagogiskt.

Jag vill förutom informera om nödvändigheten att komplettera vår representativa demokrati med direktdemokrati, även prata
om vårt monetära system där affärsbanker kan skapa pengar ur ingenting. (vart ska jag pejsta in min korrespondans med riksbankschefen, där han förklarar detta?)

Jag skiljer på judar och sionister, se mina inlägg i Carl Bilds blogg "I allt väsentligt en bra debatt".

Jag anser inte att Hamas är terrorister utan legitima frihetskämpar, i princip alla frihetsrörelser har TYVÄRR använt sig av bombningar av civila. Se Vietcong, och Algeriet. Tror också ANC använde sig av detta.
Personligen anser jag att detta är kasst, jag förespråkar icke-våld.





Posted on: 2012/2/20 13:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Direktdemokrati torgmöte i Halmstad
#2


See User information
Jag gillar iden med direkt demokrati även om jag inser att den inte går att applicera på en gång utan en övergång måste ske gradvis och det måste vara det värsta som finns för ett centraliserat styre och för dem som missbrukar makten mot andra på egen bekostnad.

Transparens delaktighet självansvar och ett icke centralt styre är väl huvudgången för DD.

Det jag gillar mest är att politiker inte behövs utan dom endast agerar som rådgivare och kan buras in som vilken människa somhelst om så visar sig rådgivningen vara falsk.

Gillar ochså transparensen dvs alla statens tillgångar ska vara tillgängliga för 100% tillsyn i realtime hela tiden för alla medborgare.

Och även självklart att folket får stifta och ta bort lagar så som dom själv vill så dom kan lära sig själva utan stofiler psykopater lögnare och mördares involvering.

Helt klart enda metoden för folk att lära sig av sina misstag och bli mer politiskt och globalt medvetna.

Manipulation av detta system bör ge livstid eller dödstraff och vara bland det grövsta brottet inom lagboken.

Posted on: 2012/2/20 13:32
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Direktdemokrati torgmöte i Halmstad
#3


See User information
Lägg gärna länk till event här, även kommande event.

Posted on: 2012/2/20 14:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Direktdemokrati torgmöte i Halmstad
#4


See User information

Posted on: 2012/2/20 15:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS