vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Öppet forum
Varför kallas öppet forum för just öppet forum, när man inte kan se det oinloggad?

Borde det inte vara tvärtom?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Öppet forum

See User information
Jo du har rätt det borde döpas om till nåt i stil med Slaskhinken och så kan folk registrera sig om dom vill posta inlägg! Moderator kan sen flytta rent trams dit. Skulle det rena tramset sedan mynna ut i nåt konstruktivt kan tråden ju flyttas tillbaka! Ungefär som det var ett par år tillbaka.

På det sättet kan trollen få sitt och alla vara glada och nöjda!

Kanske skulle det gå att ta tillvara på "off topic" på nåt bättre sätt också.

Saker som senare visar sig relevanta går ju att söka på där. Jag tror att det var Pingubenji som hade en ide om nån sorts kunskapsbank.

Inlägg från icke medlemmar kan man kalla det de är: insändare!

Posted on: 2012/2/24 4:07
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Öppet forum är inte representativt för vaken.se och har egentligen inte med vaken.se:s områden att göra. Det faller utanför ramen om vad som är relevant.

Vi har fått önskemål från olika användare om att öppet forum ska finnas tillgängligt för de som loggar in, eftersom innehållet håller mycket låg kvalitet.

Paralellen med slaskhink är väl ganska talande.

Posted on: 2012/2/24 8:57
Administrationsgruppen
www.vaken.se

Anonym
Då förstår jag, även om namnet kan ses som en smula missvisande. :)

See User information
Problemet är att vi alla har inbyggda fördomar, som gör att vi helt enkelt inte ser vissa saker även om nån står och pekar på dom.

Jag skall ta ett exempel: även om Försäkringskassan "åt små barn" skulle jag själv aldrig orka ta mig igenom en lång och krånglig text om hur extremt självrättrådigt en som kommit i kläm och råkat upptäcka detta faktum upplever deras handläggning.

Därför kan man ju mycket väl ha en "slaskhink" med den funktionen att "mellanförvara" sånt som inte platsar i en som man tycker, mera seriös eller begriplig debatt.

Ibland kan det man kasserar tjäna som nån sorts kvitto på att man verkligen gjort en transaktion eller hjälpa en att ange en tidspunkt.

Och, sist men inte minst, valt att låta det "gå i hinken"!

Jag tänker på amtisemitiska och krigshetsande inlägg. Det vore mot principen om yttrandefrihet att inte ta in det, men samtidigt blir en redigerad webbsida där sådant placerats utanför den allmänna diskussionen ett skydd mot anklagelser om att Vaken som sådant skulle bedriva verksamhet i konflikt med sina egna principer.

Posted on: 2012/2/25 7:29
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Dom äter säkert små barn ochså det skulle inte förvåna mig.

Finns det en teknologitråd man kan posta saker som detta i?

http://www.ted.com/talks/pranav_mistr ... ixthsense_technology.html

Posted on: 2012/2/25 7:52
Resized Image

See User information
Antisemitism ?

Varför ska ett "folkslag" göras skillnad på gentemot andra folkslag för?

Överhuvudtaget så är ju uttrycket "antisemitism" löjligt
ålderdomligt och förlegat.Det bör inte användas i modernt
språkbruk.

Förstår man inte detta har man förmodligen stora problem med fördommar.

Posted on: 2012/2/25 18:41

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper