vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Jacob Johan Anckarström
Visste ni att Gustav III's mördare Jacob Johan Anckarström hade en dotter som gifte sig med en medlem i Illuminati?

Kyrkoherden Olof Bolander.

Dotterns namn var Gustafva Eleonora Löwenström. Familjen bytte nämligen namn till Löwenström efter mordet.

Jacob Johan Anckarström var dessutom förre moderatledaren Ulf Adehlsons mormors mormors morfar.

Gustav III annulerade året ett åtal mot sin baneman, JJ. Anckarström som rysk spion.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jacob Johan Anckarström

See User information
Något ställe online där man kan läsa mer om detta? Tack!

Posted on: 2012/3/5 19:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Om denna tråd utvecklar sig väl så är den kanske riktigt intressant.
Olof Bolander, en Illuminati. Går det att underbygga på något sätt?
Uffes farfarsfarfarsfarfar etc. Låter intressant som fasen.

Posted on: 2012/3/5 20:17
Resized ImageChip HappensResized Image

Anonym
Det står till och med på wikipedia.

Jag har själv hört Adelsohn i en intervju bekräfta att han är släkt med Anckarström.

Carl Bildt var ju dessutom gift med Mia Bohman, Adelsohns företrädare på partiledarplatsen och det var Bildt som presenterade Adelsohns hustru Lena Liljeroth för Adelsohn.

Så visst är det sammanhållning i Moderata samlingspartiet.

Edited by Tjoffsson on 2012/3/5 23:58:31
Edited by Tjoffsson on 2012/3/5 23:58:53

See User information
Neocons kallas dom i engelska termer.

Typ någon form av modern nazist teknkokrat .

Posted on: 2012/3/6 7:59
Resized Image

See User information
Vem vet vem som döljer sig bakom en Guy Fawkes-mask. Skulle inte förvåna mig om Carl Bildt i hemlighet har köpt en?

(Adelsohn tror jag mindre på, men Bildt är full i fan)

Det som är knepigt med Anckarström är att OM nu hans byst står i stora logen i Paris och mordet på Gustaf III är ett frimuraranslag, då står Gustafs bror hertig Carl i en mycket egendomlig dager.

Han var Gustaf III:s äldre bror och ansågs lite lallig. Han förbigicks också vid broderns död och den av många som oäkting ansedde Gustaf IV Adolf sattes på tronen.

Det kanske korsade hans planer?

För han var känd för att vara en mycket ivrig frimurare och klättrade i graderna, förmodligen hjälpt av välvilliga bröder som tyckte att han var bra att ha i ärmen utifall... att man skulle göra sig av med Gustaf IV.

När sedan den regerande kungen avsattes och skickades på livtids semester, blev ju Carl som dittills varit hertig tronföljare och regerade i nio långa år tills han efterträddes av den nya kronprinsen Bernadotte.

Två av tre dråp inom familjer där den dräpte är framstående politiker eller kung begås av en närstående.

Om man tillägger förkunskap och medhjälp blir talet ännu högre!!!

Anckarström bar svart mask, tydligen hade han inte tillgång till Guy Fawkesmaskerna som antagligen inte såldes på den tiden...

Posted on: 2012/3/6 8:29

Edited by Asgeir on 2012/3/6 8:44:31
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Det gick ju som Asgeir skrev ihärdiga rykten på den tiden att Gustav III inte var far till Gustav IV Adolf. Fadern utpekades som en frimurarstormästare vid namn Adolf Fredrik Munck.

Apropå den franska knugaätten Bernadotte kan ju nämnas att en av männen i sammansvärjningen mot Gustav III ropade "God afton, min vackra mask" på franska innan Anckarström tryckte av.

Glöm inte att Gustav III blev mördad 1792 och Illuminati inledde en ännu mer dold fas efter förbudet mot samfundet 1785.

See User information
Jag hittade namnet de Molay i nåt sammanghang i Stockholm, det kan man knappast heta om det inte är "taget" vilket väl knappast är så lätt. Det var nåt med gamla tider, om släkten de Molay har bott i Sverige för flera hundra år sedan kan det ju betyda vad som helst! Det finns en loge i USA som heter DeMolay, men som familjenamn är det ytterst anmärkningsvärt! Om släkten som det verkar var aktuell redan på sjuttonhundratalet i Sverige av alla ställen på planeten kan det betyda vad som helst i ordenssammanhang och illuminatiteorierna kan ta verklig fart... men jag hittade inte mer trots flitig Googling. Det som är bra med böcker och kalendrar är att dom inte kan redigeras i efterhand.

Posted on: 2012/3/6 16:49
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Gustav IV avsattes av genom en frimurar-konspiration vad jag förstått.

Posted on: 2012/3/7 9:14

See User information
Det hela är mycket motsägelsesfullt. Killen som var svensk envoyé i Paris under revolutionen försökte ju rädda den franska kungafamiljen men dom uppförde sig klumpigt och insåg inte situationens allvar och blev tagna trots sin svenske väns försök. Han hette von Fersen.

Drygt tio år senare blev han misstänkt för att ha förgiftat en efterträdare till Gustav IV Adolf som var dansk prins men avled när han helt enkelt ramlade av hästen när han inspekterade trupperna vid Kvidinge hed 1810 (tror jag att det var). Den danske prinsen var en glad festprisse av ovanligt folkligt kynne och hette Johan August och skulle alltså blivit Sveriges konung.

Inskriptionen på det sk. Kvidingemonumentet innehåller en märklig felaktig datering i texten, jag har för mig att det i den svenska texten står 10 juni och i en engelsk(!) text står det den 11:e! Just detta skulle tyda på frimurarinblandning.

När den alltså vid denna tid rätt välkände von Fersen efter det misstänkta mordet genom förgiftning på den populäre Johan August kom till Stockholm väntade en förberedd pöbel som sägs uteslutande ha bestått av frimurare på honom och slog ihjäl honom på öppen gata med en avdelning soldater i givakt som åskådare.

Jag har inte dubbelkollat datumen men alltihop finns att se för den som bekvämar sig att med egna ögon se Kvidingemonumentet, några mil utanför Helsingborg mot Stockholm.

Posted on: 2012/3/7 10:08

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper