vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Carlos Slim sägs nu vara Världens Rikaste med 69 miljarder dollar.

See User information
<p>125 SVT Text Onsdag 07 mar 2012 INRIKES Publicerad 7 mars Svensk bland de tio rikaste i världen Klädjätten H & M:s styrelseordförande Stefan Persson är bland de tio förmög- naste i världen enligt magasinet Forbes lista över världens rikaste. Han har klättrat upp till en åttonde plats med sina 26 miljarder dollar. Totalt tio svenskar finns med på Forbes lista. Förpackningsmiljardären Birgit Rausing hamnar på 50:e plats och Ikea-grundaren Ingvar Kamrad på plats 377. Allra rikast i världen är den mexi- kanske telekommiljardären Carlos Slim med 69 miljarder dollar. ---------------------------------------- <br />
<br />
Varför beskriver aldrig de Rikaste familjerna i COMMITTE of 300? Familjer som J. P. Morgan, Warburgs, Rockefeller, Huset Rothschilds? Som inte längre är intresserade av "pengar" de är intresserade av "KONTROLL ÖVER LÄNDERNA OCH VÄRLDEN". Författaren Frederick Morton beskriver i boken Rothschilds,1962 hur Huset Rothschilds förmögenhet är obegripligt stor! [color=990000]Quotes: Frederick Morton "their fortunes are as ineffable as always....today the family grooms the inaudibility and invisibility of its presence as a result..." [/color]http://www.gold-eagle.com/gold_digest/markus112297.html Frederick Morton beskriver Rothschilds rikedom som helt enorm redan 1850! Hela $6 billion US in 1850 = 6 miljarder dollar 1850. Med en avkastning på låga 4% så skulle deras förmögenhet 1997 ligga på ofattbara $1.9 trillion US dollar! Vid 5% avkastning så stiger Huset Rothschilds förmögenhet till otroliga $7.8 trillion US dollars! The Rothschilds, LBMA, and Gold. http://www.gwb.com.au/gwb/news/banking/rothchild.html Utöver denna förmögenhet tillkommer till denna fantastiska skickliga "mästare"! Huset Rothschilds kontroll över strategiska råvaror, malmgruvor, guld, silver, energierna som råoljan, uranet, kolet, vattnet, mm. Fler Källor: http://www.mega.nu:8080/ampp/rothschild2.html</p>

Posted on: 2012/3/7 19:39
Citat: Prof. Antony C Sutton "Det var ingen frihet i Hitlers Tyskland, och det var ingen frihet under Marxismen, och inte heller kommer det att vara någon frihet under New World Order, om det låter som George Orwells 1984 så är det det!"

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Carlos Slim sägs nu vara Världens Rikaste med 69 miljarder dollar.

See User information
<p><font size="1">Citat: <span style="color:black">Nathan Mayer Rothschild&nbsp;</span><em><strong><font color="#800000">“ Jag bryr mig inte vilken marionett som sätter sig vid Brittiska kungatronen för att styra Brittiska imperiet där solen aldrig skiner. De som kontrollerar och tillhandhåller den brittiska valutan kontrollerar det brittiska imperiet. Och jag kontrollerar och tillhandhåller den brittiska valutan.”</font></strong><span style="color:black"> </span></em><span style="color:black"><span style="mso-spacerun: yes">&nbsp;<br />
</span>Adress sedan </span><span lang="EN-GB" style="mso-ansi-language:EN-GB">1809<span style="color:black">: </span><strong>N. M. Rothschild and Sons </strong>vid <strong>2 New Court, St. Swithin’s Lane</strong> i London. </span>Beläget nära Bank of England och Engelska aktiebörsen för värdepapper.</font><font color="#800000" size="1"><br />
</font><font size="1"><br />
<span lang="EN-GB" style="mso-ansi-language: EN-GB"><font color="#000000"><em><strong> <br />
"Låt mig utfärda och kontrollera ett lands valuta och jag bryr mig inte i vilka som stiftar lagarna </strong> "<br />
</em></font></span></font> <font color="#800000" size="1">Fader till de fem otroligt skickliga sönerna&nbsp;</font><font size="1"><span lang="EN-GB" style="mso-ansi-language: EN-GB"><strong><span style="mso-ansi-language: EN-GB"><font color="#800000"> </font></span></strong><font color="#0000FF"><strong><a rel="nofollow" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Mayer_Am ... thschild">Amschel </a> </strong><a rel="nofollow" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Mayer_Am ... gt;<strong><span style="mso-ansi-language: EN-GB"> <font color="#800000">Mayer&nbsp; </font></span></strong><font color="#800000"><strong>Rothschild</strong> 1743-1812. </font></a></font><font color="#800000"> Son till <strong>Moses Amschel Bauer</strong> som var guldsmed och bankir.&nbsp; Sonen </font></span><span lang="EN-GB" style="mso-ansi-language: EN-GB"><font color="#800000"><strong>Amschel </strong></font><strong><span style="mso-ansi-language: EN-GB"><font color="#800000">Mayer&nbsp;</font></span></strong><font color="#800000">startade sin karriär vid </font><font color="#000000"><strong>Oppenheimer Bank </strong></font><font color="#800000">som kontorist. Där han sedan grundade Reichsbank . </font></span><span lang="EN-GB" style="mso-ansi-language: EN-GB"><font color="#800000"><strong>Amschel </strong></font><strong><span style="mso-ansi-language: EN-GB"><font color="#800000">Mayer </font></span></strong><font color="#800000">Gifte sig&nbsp; med den fantastiska kvinnan <strong>Gutele Schnaper&nbsp;</strong> 1770 hon var då bara vid 17 års ålder och fick totalt <strong> 20 barn</strong>, varav <strong> tio </strong> klarade sig. Fem pojkar och fem flickor.&nbsp;<br />
</font></span></font></p>
<h1 class="firstHeading" id="firstHeading"><font size="1"><span dir="auto">Rothschild family: http://en.wikipedia.org/wiki/Rothschild_family<br />
</span></font></h1>
<p><font size="1"><span lang="EN-GB" style=""><font color="#800000">Dessa fantastiska och skickliga bankmän kom att ta kontroll över Europa och dominerade till slut städernas finansiella öden. Där de i dag kontrollerar det mesta inom guld, diamanter, uran, olja, järnvägarna i USA och Europa och stora delar av infrastrukturerna.&nbsp;Fler källor, var kritisk till vissa fakta: <a rel="nofollow" href="http://www.iamthewitness.com/DarylBra ... .iamthewitness.com/<br />
DarylBradfordSmith_Rothschild.htm</a> </font></span></font></p>

Posted on: 2012/3/7 20:20
Citat: Prof. Antony C Sutton "Det var ingen frihet i Hitlers Tyskland, och det var ingen frihet under Marxismen, och inte heller kommer det att vara någon frihet under New World Order, om det låter som George Orwells 1984 så är det det!"

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har jobbat för en av Sveriges rikaste. Men tittar du i taxeringskalendern, eller om du åtminstone gjorde det för tio år sedan så ser du bara en ytterst blygsam inkomst och en "förmögenhet" på kanske ett par hundra tusen kronor. Stormrik vet alla att han är på grund av helt andra saker.

Rockefeller, Morgan mf l är fattiga som kyrkråttor om du tittar på deras bankkonton. Pengarna finns någon annanstans och de ser du aldrig.

Vill du ha en bild av hur det fungerar på nationell basis tittar du på USA och den till synes utarmade ekonomin, där nästan allt vad pengar heter försvinner ner i det stora svarta hål som kallas den svarta budgeten...

Alltså, de som det då skrivs om att de är så och så rika - de är inte med i "häftiga gänget" av en eller annan anledning. Som vår egen Kamprad är ju också ett exempel.

Posted on: 2012/3/8 7:26

See User information
Ja, denne rikaste jag jobbade för ägde massa dentalföretag och handlade med tandguld och antikviteter. Han försatte sina firmor i konkurs och blåste mig och många andra.

Själv gick han torrskodd.

Jag brukar säga att jag skulle inte tro ett ord på något vad jag läser, hör och ser som i folkmun kallas "konspirationsteorier" utan mina egna personliga erfarenheter i bagaget.

Posted on: 2012/3/8 7:28

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper