vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Bredband stängs för fildelare
Aftonbladet

Hmm, ja just det... Fortsätter det så så får vi väl sluta andas också, vi behöver luft för att tala. Talar man konspiratoriskt så stänger dom väl av luften!!!... Eller tar jag i för mycket?... Varje gång man ligger lite före med händelser o regler o sånt så reagerar folk, näää, så kan dom inte göra. Men vi glömmer så lätt, och blir vana så HIMLA fort, så det rullar på o på o på... Allt som dom bara inte kan göra kommer snart, o boxar sig in i vår vardag.... O alla sitter o funderar, hmm, jo men vad skall jag göra åt det?... Eller ännu bättre, jag tror inte det, eller..... Eller också är det bara en teori alltihopa...

Sista raden med tanke på Totalt blinda politiker, mediafolk, journalister o annat sovande folk... Vakna för bövulen...

Hare gott på Er....

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bredband stängs för fildelare

See User information
ja sakta men säkert höjer de temperaturen.

Posted on: 2006/7/12 9:47
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Som vanligt så agerar staten emot vad folket vill.
Och dom gör det för att dom vet att dom kan, för ingen stoppar dom.

Jumer dom trycker på åt det hållet desto fler vanliga människor kommer drabbas.

Snart kommer det sitta wlan-förstärkare i skogen med små vindkraftverk.

Anonym
"Tydliga steg mot total övervakning av allas kommunikation. Sedan jag började prata om att upphovsrättens gamla intäktsmodell bara kan bevaras genom att införa total övervakning av all privat kommunikation, och därmed offra såväl brevhemlighet som meddelarskydd, så har jag generellt mötts med skepsis. Brevhemligheten, rätten att skicka brev utan att de blir lästa av staten på vägen, och meddelarskyddet, rätten att vara anonym i kontakt med journalister, är hörnstenar i en fungerande demokrati. Folk har frågat mig, det finns väl ingen som på allvar skulle börja övervaka privat kommunikation på nätet i stor skala?

Jo, det är faktiskt precis vad FBI har gått ut och sagt att man vill kunna göra, visar det sig nu. Så långt är man beredd att gå.

Jag har sagt det tidigare, och jag säger det igen: Upphovsrättsindustrin har inget intresse av att skydda vare sig demokratin eller rättssäkerheten. Nu ser vi faktiskt de första tecknen på att brevhemlighet och meddelarskydd börjar försvinna. Datalagringsdirektivet, som jag skrivit tidigare om, är också ett sådant tecken.

Piratpartiet behövs. Prata med dina vänner."

- Rick, pirat

Anonym
FBI plans new Net-tapping push

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper