Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Skummar av ord i text, viktigt!!!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Detta handlar om ett vägval! Total anarki med personliga vänskapsband som tillåter mer för en del än för andra. Eller klara tydliga gränser som alla måste rätta sig efter!
Där du beskriver en människa som "stencool och go" kanske uppfattas av andra som totalt vansinnigt! Att kapa hela Vaken.se för sin egen vinnings skull kan ju knappast vara "stencoolt eller gott! Jag tycker givetvis inte att någon skall kastas ut i kylan, men om man inte kan respektera andras åsikter utan att bli vansinnigt arg och sänka sig till personangrepp och bryta mot varenda integritetslag som någonsin existerat så kanske man skall välja ett annat forum än ett där argument för en bättre och mera upplyst värld skall leva och frodas! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ingen lust att diskutera, men jag skall skriva ner lite tankar o funderingar! Orkar inte sitta o va stressad o arg heller, längre!
Jag förstår allas åsikter i det prob som uppstod osv... Stencool o go är många som jag träffat, inkl Efekto, så jag kan inte säga nåt annat än så. Sen så vet jag att flertalet e lite annorlunda på webben, live e en sak, inte lajv e nåt annat, så är det bara. Hmm, viktigt är, ta lärdom av det som hänt i historien/historian o använd den lärdomen positivt. Jag har lärt mig så här, det som har hänt går inte att ändra på. Jag har också lärt mig att ett uppvaknande är fullt av karuseller, känslomässigt. Ibland ruskiga berg o dal banor. Aggerandet hänger med denna händelse, och alla känslor. Hur många har inte flippat ur ett antal gånger, jag vet flera hundra, och jag har också gått den vägen. Kan jag bli arg på folk som går igenom ett universiellt/käsnlomässigt uppvaknande, för de e precis vad de e...? ... Nej det kan jag inte... Så hur skall man göra i situationer som dessa?... Så lite som möjligt kanske!. Jag ville inte ändra på nåt från början, men mitt konto blev avstängt, "bummer" tyckte jag.... Alla inblandade ville göra si o så, o banna o kasta ut o stänga av o gagga ihop sig o så vidare... Vi kollade mest runt här o fundera på vad fasiken de e som händer... O sluttampen :) ... jag sa att jag bara skummar av text, o sen skriker till. O då säger jag ett o annat, o de e mest tankar som dyker upp. Jag sa nåt om nån polis, o de va de som dök upp. Tagga ner liksom, det finns såna också, o med tanke på hur vi alla mår o aggerar, o e attackerade o allt, vem som helst kan få för sig saker o ringa o anmäla o grejjer.... Jag tänkte inte göra det som sagt, det var bara en ironisk tanke... Vem som skrivit vad spelar ingen större roll i min värld, jag vet att ingen är perfekt, o jag erbjuder alla den möjligheten, o va människa... Mitt jobb som admin här på vaken kanske inte är vad alla förväntar sig, men jag vill prova i alla fall, o göra det som känns bäst. Att gruppera sig imot någon är fel. Jag tror inte på att någon skall kunna ha makt över någon annan... Det var som ett ex fel att banna ZPZ och Sanningen svider... Lär o se vad det är istället... Program... Det går inte att snacka med för starka program... Har man fått ett svar som är uppbackat med fakta eller utredning så förstår man som människa, inte som program... Människan bakom förstår, men programmet stökar till det. Andra saker skall till än förklaringar hit o dit, har man inte börjat tänka själv ännu så går det inte!!!!! Jag kan sträcka mig till att banna ett nick, kommer samma person tillbaka o snackar annorlunda, med mer insikt o tanke, så har han ju lyckats. Om samma person o program kommer tillbaka om o om igen, låt bli att svara... Så gör man med hundar, när dom varit borta länge/sprungit bort. Det är ingen idé att varken skälla eller va snäll o ge beröm... Man skall nonchalera hunden för bästa effekt, den förstår ändå inte, varken bu eller bä... Så, de va en fundering till!!! :) Hmm, hade egentligen mycket mer på hjärtat, men nån ska orka o läsa också.... Det var någon som sa att vi skulle börja om lite på ny kula, låter perfekt tycker jag... Jag tog reda på i pollen att flertalet inte ville ha det så bråkigt... Då slutar vi väl att bråka då, att bana funkar inte. Upprepar någon nånting, låt det stå o upprepa sig, vi kan ta bort inläggen sen... Så fort det nappar blir det som sagt var bara värre. Bannar jag så pluppar det upp ett nytt nick på samma ip, eller också så kommer ett anonymt mess, från en annan dator, o så vidare... Alla gör som dom vill, inkl admins... Gör man nåt fel så får man se effekten, o sen ere bara att ändra... Att räkna ut hur vi skall få bort probs går inte... Lusifer e väl ganska känd för att försöka räkna ut hur människan funkar, o skapa ett system för denne så att den inte gör fel. Jag vill inte vara likadan. Jag har mina vänner, de e ni allihopa o resten av jorden. Mina motståndare e program, o dom försöker jag lösa upp i folk. Vaken är ett perfekt ställe att lösa upp program på, o med detta följer reaktioner... Känslor, aggerande o reaktioner o sånt, går inte o kontrollera. Jag kör det stuket istället, det gjorde jag innan. Så fort jag ändrade på det dök det upp en massa missnöjda individer i min omgivning, o sen förlora kompisar hit o dit... Går inte för sig... Jag aggerade lite som fårflocken ville, gör si, gör så, en admin skall aggera så, borde inte folk som dessa behandlas så här o hans mormor o kalla fötter i Polen!!!! Ju mer info ju krongligare... Ju fler regler, ju svårare att kontrollera... Ursäkta alla banningar o sånt, problem kvarstår givetvis.. Men jag fixar inte att bygga upp ett nytt regelsystem som skall passa alla, det funkar inte o de har vi fått bevisat flera gånger om... Så, nu ere tomt på funderingar för den här gången :) ... Hare gott... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag aggerade lite som fårflocken ville, gör si, gör så, en admin skall aggera så, borde inte folk som dessa behandlas så här o hans mormor o kalla fötter i Polen!!!! Ju mer info ju krongligare... Ju fler regler, ju svårare att kontrollera... Jo du! Det var ett långt inlägg! Jag förstod kanske inte allt men om jag läser mellan raderna uppfattar jag det som du tycker att konflikten som uppstod var mer än jobbig! Det har du alldeles rätt i och det bästa vore väl om det inte hänt överhuvudtaget. Men jag tror också tror de flesta här som förstod vad som hände är tacksamma för att inte känslorna tillåts styra personalens agerande lika lättvindigt på Tridentubåtar som är bestyckade med betydligt tyngre artilleri än vad adminrättigheter på ett forum som Vaken.se inbegriper. Dock skulle jag vilja ha ett svar på vad du menar med fårflocken? Vilka är det du menar i just detta fallet? Alla som inte tyckte att hijacking av forumet var ok eller finns det andra du menar? No hard feelings... vill bara förstå vad du menar! ...mormors fötter i Polen??? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hehe
Hmm, fårflocken... Alla möjliga i min omgivning, personer, bekanta, vänner som inte riktigt känner en, lokalt o globalt. Vanligtvis så pressas man in i flocken o dom olika programmen, så fort man är annorlunda så drar man åt sig blickar o sånt... Jag flöt med ett tag, o sen blev det fel, inte mycket, men tillräckligt för att jag skall haja till lite, o ta nya tag... Vill tänka o aggera helt själv så gott det går... Mormors fötter i Polen... Nja, betyder nog inget specielt, = ballast :) Du har också rätt, konflikter är mer än jobbigt... Bättre o skapa nåt utan det, en by eller nåt :) Hare ... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nu vill inte jag måla fan på väggen! Men har en fråga ang. Vakenbyn som skulle varit hemskt kul att besöka om jag får tillfälle under sommaren... skall den vara totalt avskärmad från övriga världen rent fysiskt och moraliskt?
Undrar därför att om det skulle visa sig att egoistiska människor med mer hat än värme nästlar sig in i byn och sedan vill ta över och ställa till det negativt! Skall ni ha en total anarki och låta var och en göra som de själva vill eller har ni tänkt på hur man skall agera om bråkstakar tar sig in i verksamheten? Det kan ju vara bra att ha sånt klart för sig innan om det t.ex. skulle finnas små barn med i sammanhanget... de kanske inte tycker det är lika lätt att ha överseende med som vissa vuxna! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
I byn råder lugn, sanning, ekologisk mat, NOLL mobiltelefoner, inge porr, inge politik, inga gräl (vi diskuterar allt väldigt lugnt)..... Målet med övningen är att använda all den kunskap vi kan få tag på, o så använda den (ENDAST) positivt.
Allt löses på vårt vis, med hjälp av webben, o den egna hjärnan. Med andra ord så blir livet annorlunda i byn... Min son har blivit mycket mer praktiskt o hjälper gärna till ute, istället för att vilja sitta framför dator eller TV... Som ett ex... O sen tänker vi på att bygga upp allt, så att det blir kul för alla... Väldigt få regler.... 1. Mobilförbud 2. Plastförbud kommer det att bli Efterhand så försöker vi intala oss själva verkligheten, o sen slänger vi regeln.... Ex, behöver man ha en skylt som säger - Trampa inte på den rostiga spiken i brädan som ligger nedan???... Nej, det förstår man o vet... Hmm, fick besök, återkommer... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hehe, va inte ens halvfärdig :) ... Men men....
Det sista ja snacka om, regler o sånt, vad jag skulle komma till var.... Jag gillar inte regler som sagt, o de e fel att skriva ner regler som man måste följa... Bättre o lära sig leva rätt, o tänka rätt. Då lär vi ut rätt saker o så behöver man inte gå hela tiden o säga fy o aj aj, till barn då först o främst. men det gäller även vuxna... Allmänt, den som vill se o prova på nåt nytt, då e den här byn nåt coolt, bättre än vilken semester som helst :) ... Vi labbar o planerar, sätter upp mål efter mål, o jobbar dagligen, sakta men säkert... O så blev det fel, tråden handlade ju om nåt annat. Ja ja, vi slänger snart upp ett starpaket, med bilder o text, vad vi har gjort, vad vi skall göra, o vad vi har kommit fram till så här långt, o så vidare... Hare gött... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Ok, så nu inser du att dessa banningar var fel!? Bra! Skulle du då kunna vara rakryggad nog att återställa dessa användarnamn zpz och Sanning_svider, så att vi kan deltaga i diskusionerna igen? Ja då slipper man ju hålla på och trixa för att få vara med, det kan ju bli rörigt både för er och mig att hålla reda på ett gäng olika användarnamn för samma person. Hur zpz har gjort har jag ingen aning om, men jag har reggat om mig ett flertal gånger sedan Sanning_svider blev bannad. Helt enkelt för att även de nya användarnamnen blev bannade eller så glömde jag själv bort mitt lösen Notera dock, att jag aldrig har använt två användarnamn avsiktligt samtidigt för att det skulle se ut som om min ståndpunkt stöds av flera. Sköter ni er så sköter jag mig, även om diskussionerna ändå kan bli rätt tuffa men då med sanning och fakta från min sida. Jag ska troligen till Gotland under sommaren, kanske jag hälsar på och ser om flygplanen syns eller inte....
Posted on: 2006/7/13 20:52
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hmm, rakryggad... Jag kör ju helt öppet, från början till slut, jag skriver vad jag tänker, oediterat, de e väl relativt rakryggat tycker jag. Jag snackar igenom mina misstag helt öppet, de e inte så många som gör det. Ofta hör man, nää, så kan man inte säga, o de här skall man inte tala om o så vidare.... Varför ha 2 liv?...
Nåja, det var inte jag som fysiskt bannade zpz o sanningen_svider. Vet inte riktigt hur dom blev bannade, så jag får överlåta detta till den som bannade... Om dom ska få komma tillbaka kan inte jag bestämma själv kanske???... Men för mig är det ok om dom dyker in igen... Men som sagt, blir det samma race igen så upprepas väl grejjen förmodar jag. Jag kan inte bestämma hur dom andra admin´s aggerar... Jag jobbar på mitt håll med en eller 2 lösningar tillsammans med Niko, o andra funderar väl på sitt håll.... Lugn i stormen på vaken tyckte jag lät som en klockren ide... Se om de kan gå väl, då blire ju inge probs... Hare gött.... PS... Hmm, fel o banna just zpz och sanningen svider?.. Nja, man får väl lära sig att man måste vara aningens lugnare, då behöver vi ju inte ens diskutera banningar o sånt. De e inte en admn som gör fel med banningar, försöker bara lösa problem som uppstår... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
av cee den 06-07-13 23:29:15 Jo, jag noterar att du dryftar dina ev. misstag eller vad man ska kallad det, öppet. Det om rakryggat var inte riktat till det utan endast kopplat till att återställa zpz och Sanning_svider. Jag, som då givetvis är Sanning_svider, i ny svid om lustigheten tillåts. Har svårt att se att man kan bli bannad eller avstängt för att man ifrågasätter och låter båda hjärnhalvorna jobba med den info som finns från båda sidor och kontra fysikens lagar m.m. Därför att det är ju precis det ni själva proklamerar att man skall göra. Enda problemet som då kan uppstå är att vi drar olika slutsatser, och därmed får olika åsikter. Men då ni påpekar att allas åsikter ska respekteras så är vi tillbaka på ruta ett igen, att banningen/avstängningen var felaktig och ett uttryck för diktaturfasoner. Att tillägga är att även om jag förvisso var stundom hård i min formulering så blev jag kallad eller insinuerad att vara värre saker än vad jag kallade mina motdebattörer. Vilket bara styrker att banningen var felaktig. Jag har skrivit PM/mail till maggot om detta, men ännu inte fått svar (semester kanske?) och nu har du cee fått infon om detta. Så nu väntar jag bara på att någon av de som håller i trollspöt på Vaken snarast kan återbörda mitt användarnamn Sanning_svider och även låta zpz komma tillbaka (notera att vi inte är samma person, om nu någon tror det)
Posted on: 2006/7/13 22:15
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hej Cee!
Jag kanske förklarade mig lite diffust! Jag menade givetvis inte att man skall överbeskydda någon eller ha skyltar för rostiga spikar! Jag ville göra en jämförelse med vad som hände på Vaken.se när en person tog över rubbet bara för att denne hade en möjlighet att göra det och inte kunde styra sina känslor! Jag säger inte detta för att jag vill hålla fast vid incidenten där en person kapade Vaken.se (för detta har redan blivit lite tjatigt), utan snarare för att jag med ålderns rätt sett exakt samma sak upprepas ett antal gånger tidigare. Kort sagt! Har du eller ni någon strukturerad plan för som kan göras om det kommer folk till Vakenbyn som inte är lika ödmjuka som dig själv utan på olika sätt vill intrigera och styra det mot en mer egoistisk riktning. (Eller är det "hang loose and let it bleed" som gäller)? Kanske svårt att svara rakt på en sån fråga men jag tycker det skulle vara intressant att veta! Någon som du med ett gott hjärta och goda avsikter startar någonting som skall leda till bättre möjligheter för människor att utvecklas på många plan, och förutsätter att alla andra har lika goda avsikter. Men somliga newcomers kan ha helt andra avsikter där de undermedvetet styrs av en själslig eller känslomässig omognad som omedvetet leder till den makthunger som fått hela samhällen, grupperingar eller byar slås i spillror. Jag känner att du inte vill tro någon om ont eftersom det i din värld (som jag uppfattat det) är slöseri med energi som kan satsas på bättre saker. Men ber dig ändå ha med i beräkningen att kanske inte alla har nått samma andliga nivå. Keep on with the good work! Jag håller på dig! Lycka till! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hej hopp...
Jag är väldigt medveten om vilka probs som kan uppstå, men vill ändå vända på det o säga att det inte finns tillstymmelse till möjlighet att hitta på nåt i byn som förstör, det finns inte i min verklihet, o inte i dom andras heller, som håller till där.... Den som vill joina får också sitta o snacka med oss, ett par kvällar o dagar, innan man släpps in.. Inget utfrågande eller nåt. Vi vill bara vara säkra på att allt går smooth... Så de e lite oneness sessions o sånt... För övrigt så skyddas denna idé av intresserade, lokalt, vääääl,.. fysiskt, o då ere inte lika roligt längre näre blir live så att säga... Lätt o sitta vid datorn o ställa till det... Har förberett en del :) I byn släpar vi inte heller på tankar o grejs från det förflutna, vi tittar framåt o skapar det vi vill istället.... Man blir vad man tänker, man blir vad man äter o så vidare... Kolla "The Secret" ... Den förklarar det lite lätt hur det fungerar.... Hare gött.... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
No probs!
... undrade lite bara... lycka till! |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login