vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Förlåt om jag tjatar, men 74 dollar för ett alex jones-seminarium...
Ja, förlåt mig nu alla AJ-fans men alltså 74 usd för
ett seminarium inom detta ämne är bara äckligt!

....är fortfarande skeptisk till Alex...

http://www.wingtv.net/shame.html
http://www.wingtv.net/thorn2006/shill.html

"“Ego” Alex Jones, as many called him, received more than twice as many votes as any other recipient. Over twice as many! Consider what this means. One of every four voters categorized Jones as the biggest shill around; and in all honesty, we were surprised at how deeply the distrust of this man goes in the patriot community. Of course he still has his loyal sheeple-groupies, but this poll is very convincing in that people have caught on to Alex’s schtick.

In addition, his latest publicity stunt at the Canadian Bilderberg meeting backfired horrendously, for people saw immediately that after Jones deliberately got himself detained by customs officials, this “created” event (just like the mainstream media does) quickly became all about Alex Alex Alex. Egomania run rampant.
"Furthermore, we get the impression that the community at large is repulsed by Jones’ $74.00 ticket price for his upcoming Los Angeles 9-11 event. Imagine, “Hollywood” Alex Jones is charging good-hearted, well-intentioned, hard-working patriots $74 to walk through the door. Repulsive. This confirms yet again that Jones’ only god is the Almighty Dollar."

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Förlåt om jag tjatar, men 74 dollar för ett alex jones-seminarium...

See User information
Det måste vara nåt skumt med wingtv, dom lägger jag i samma korg som allas våran kära DBS..dvs Gatekeepers/Whitewash papperskorgen..

Om man inte inser vad Alex gör för alla människor så har man en bit kvar innan man kan se genom all disinformation därute..

Var för övrigt väldigt nära att åka över till USA.. men det kanske sker runt 11/9 istället...

Posted on: 2006/7/11 19:59
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
jag vet inte...varför inte styra upp så att det kostar...max 25 dollar så att väldigt väldigt många fler kan få ta del av informationen och energin???

Jag inser vad Alex Jones gör för människor, både bra och dåligt.

Han rapporterar som vilket nyhetsmedium som helst i mina ögon, med skillnaden att man får mycket mer av vad som egentligen händer från honom än från cnn etc.

Men killen lägger aldrig fram några alternativ, bara att oj så förjävligt detta är, hela hans hemsida lyser inte direkt av hoppfullhet, inspiration, skapa en ny och bättre verklighet, och är det någonting den här världen behöver så är det alternativ och inspiration. Jag blir mer nedstämd av att läsa prisonplanet.com än vad jag blir upplyft...

See User information
Hmm, nån måste ju rapportera om dom idiotsaker som den amerikanska regeringen gör, eftersom den etablerade massmedian som från början ska göra detta inte sköter sitt jobb..

-"You got you facts foxed!"
/Jim Fetzer

Posted on: 2006/7/12 0:11
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Helt riktigt. Men det är också jätteviktigt att det samtidigt läggs fram nya ideer, nya alternativ, o.s.v. (ja visst är det förjävligt med XXXX men om vi alla i stället gjorde YYY eller ZZZ så skulle vi kunna fixa till det) så det inte blir socialdemokrati av allt (d.v.s. inte ett skit händer).

Anonym
CS: Hur kan du köpa WING-TV BS:et? jag fattar det inte.

Vet du omständigheterna kring hans 911-symposium. Vilka lokaler de hyrde osv?

Varför blir det så fort gnäll när någon som gör något bra (alex), tar betalt för det. Är det fortfarande fult att ta betalt för en tjänst. Vore det bättre om Alex gjorde allt gratis och därmed inte nådde ut lika mycket? Tror du han sitter på en guldtron i ett minislott nere i Austin och baddar kroppen med dyra oljor?

Hur mycket lyssnar du och läser du av det alex har att säga i förhållade till hur mycket du googlar och söker efter skit kring honom?

Kanske låter lite agressivt av mig, "men jag är inte arg"... (tomas öberg).

Vill bara förstå varför folk tenderar att hänga upp sig på de negativa detaljerna istället för att ta del av allt det goda som kommer ut?

Anonym
CS: Hur kan du köpa WING-TV BS:et? jag fattar det inte.

*Vet du omständigheterna kring hans 911-symposium. Vilka *lokaler de hyrde osv?

Nej.

*Varför blir det så fort gnäll när någon som gör något bra (alex), *tar betalt för det. Är det fortfarande fult att ta betalt för en *tjänst. Vore det bättre om Alex gjorde allt gratis och därmed inte *nådde ut lika mycket? Tror du han sitter på en guldtron i ett *minislott nere i Austin och baddar kroppen med dyra oljor?

Nix, det är inte fel att tjäna pengar, speciellt inte på det Alex sysslar med. Skulle han gjort allt gratis skulle han nog ha blivit tvingad att lägga ner för länge sen, men det har inte med saken att göra!!!

*Hur mycket lyssnar du och läser du av det alex har att säga i *förhållade till hur mycket du googlar och söker efter skit kring *honom?

Jag har tagit del av väldigt stora mängder av hans materiel, har sett en 10 dokumentärer av honom, läser prisonplanet dagligen för att jag är intresserad av att hänga med, jag söker inte aktivt efter "skit"... men jag har frågor...som Charlie Sheen sa...

*Vill bara förstå varför folk tenderar att hänga upp sig på de *negativa detaljerna istället för att ta del av allt det goda som *kommer ut?

För att i så fall skulle man kunna tro att t.om Bill Gates är snäll...
att han har världens största välgörenhetsfond gör inte honom till någon ängel om ni tänker efter litegrann på vad han använder pengarna till...

Min fråga till dig är: Hur kan du veta så säkert att han är vad du säger att han är och VARFÖR talar han ALDRIG NÅGONSIN om sionisternas roll i den globala konspirationen? Det undrar jag...

Han väljer väldigt väl vad han vill avslöja och vad han vill ska fortsätta att vara hemligt...

http://www.wingtv.net/shame.html väcker väldigt många frågor...

Är Alex Jones så helig att man inte får ifrågasätta honom om man anser att det finns saker att ifrågasätta som man vill ha svar på?

See User information
74 dollar är ju inte så värst mycket pengar. 450 spänn eller så. med tanke på vad det kostar att hyra en lokal för så mycket folk och sen kostand för att hyra in gästtalare och annat löst folk så kan nog Alex vara glad om det täcker kostnaderna.
Tänk också på att Detta är hans jobb. Skulle du göra ditt jobb utan att få något betalt för det? bara så att det täcker utgifterna?

Jag tycker inte Alex verkar vara någon pengahungrig svikare utan tvärtom så står han för sina åsikter och verkar genuint ärlig.

Men alla får ju ha sina åsikter, det är bara synd att det ska vara så mycket smutskastning inom "konspirationsteori" genren. Alla vet ju redan vart det kommer ifrån.

Posted on: 2006/7/13 0:27
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
ja, 450kr, har du rätt i, dollarn är ju katastroflåg, men 75 dollar är väl fortfarande 75 dollar för amerikanerna? som sagtm karln ska ha lön för sin möda, absolut det tycker jag, jag gav david icke 50 euro här om dagen som en hjälp på vägen, så ja missunnar inte honom betalt, det var snarare en fråga om allmän tillgänglighet. dock gav han ju bort martial law om jag inte minns helt fel.

Ber om ursäkt för min griniga ton på senaste, ska också skärpa mig :)

jag vill inte skälla på alex jones, jag tror att han tror på sin sak, jag har dock en tendens till att hela tiden se på den stora, största bilden och tycker att t.ex hålla på och fokusera på 9/11 hela jämra tiden blir som att skjuta sig själv i foten eftersom att illuminati är way ahead of you om du fastnar på 9/11...men utan folk som bara fokuserade på t.ex. explotionerna i wtc hade man saknat en viktig pusselbit som verifierar den stora bilden så, ja...ja ni fattar nog....

och alex jones antingen glömmer eller tvärignorerar den sionistiska agendan, jag kan inte tro att han inte känner till den, det måste vara omöjligt att inte stöta på den så som han gör research.... och att INTE rapportera om sionisternas roll när man känner till den och är i en position som alex jones är i mina ögon väldigt väldigt sorgligt och en smula misstänksamt och jag anser mig ha rätt i att tycka att en förklaring på detta är på sin plats.

ljus

See User information
Klart han känner till detta om sionisterna, men som jag skrev i en annan tråd så ligger makten/pengarna/kontrollen i London/Belgien,

Cosmic <-- det borde väl du veta som har lyssnat på David Icke, han säger ju att hela London är fyllt med Illuminati tecken,byggnader och att mkt styrs därifrån..

Posted on: 2006/7/14 1:01

/Benjamin Franklin

See User information
Hi Cosmic!

Re: Zionism, Alex seems to have done well in the Terrorstorm documentary in exposing Israeli involvement with the Attack on USS Liberty.

It doesnt take much to connect the dots there.
To Zionism.

We can speculate all we want, but lets focus on what we know:

Jones and company have done a great job getting the word out on Neo Cons (not too hard to find zionists there) Govt Terror, media lies (oooh alot of zionism THERE) and for whatever reason he hasnt directly touched the zionism thing. Maybe.

But so what?

What did the network or Alex say when u asked them?

Lat time I visited the United Snakes of Amreikkka it was money that talks there baby!

Dont know how often you have been smack dab in the middle of such a capitalist economy, but money is what keeps alot going IN THE LIVES OF MILLIONS PARACTICALLY EVERY DAY.

Lets just do like Alex and Get the Word out.

I am willing to organize a FREE seminar or film showing in Sept.
With you.
And anyone else that wants to play.

Är du med?

PS, shit-casters like Wing-Tv are either DUPES or have an agenda of their own.

Such internal criticism is necessarry, though I began to find little interest in their programs when the content became so personal and egotistical.

They have a right to say what they want, oh, and they pay money too, to keep things going, they say it comes out of their own pockets.

Money money money money money money is whats getting the word out alot of times, and we are gonna need some to get the word out to as many people as possible.

Time is of the essense, and who cares if you pay 20 kr for a subway ticket or gas to Centrallen to give out info or 75 bucks for a seminar in LA.

Self help seminars routinely cost THOUSANDS of dollar-oonies in US, nothing new there...

Prove him and them wrong, show US ALL the non-money alternative, with the time we have, cause things are heating up...and we will learn from your example.

Teach us.

Lets get some stuff DONE and stop sweating the samall stuff, the Seminar happened, ALOT of good info came out, lets move on!

Posted on: 2006/7/14 11:07

Anonym
homopope: jag skulle kunna vara på om det inte vore så att jag vore så upptagen, arrangerar musik-events i två länder i september så.

och igen för att förtydliga mig: NO, MONEY IS NOT EVIL, jag missunnar inte alex jones att tjäna pengar på det han gör, det
var fortfarande inte det som var själva grejen... jag vet mycket väl att det kostar på att arrangera saker, jag har gått back 3000€ en gång på att arrangera en mindre musikfestival, samt gått plus på andra events, så jag är absolut medveten om de inblandade kostnaderna och utmaningarna.

Ang money-free-alternative så tror jag bara att det finns ett sätt och det är att (med)människor (som inser att det ligger i deras intresse att ställa upp) ställer upp med resurser som annars kostar pengar.

Wing-TV - jag är ledsen om jag inte insett någonting viktigt om wing-tv, jag har inte undersökt wing-tv's trovärdighet, detta var första gången jag stötte på dem, har jag missat någonting viktigt, homopope, var söt och upplys mig.

edit: läste http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... ad&topic_id=2937&forum=10 och mitt svar som jag skrev i tråden:

thank you, very very good point, and it has been taken.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper