vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Är vaken platt?
Usla tölpar till svin..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Kan någon ta bort kontot eller? Man skriver mail och får inget svar??

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Och världseliten bygger upp den nya världsordningen i lugn och god ro medan de andra tjafsar (usch, vilken tjatmoster jag blivit...)

Posted on: 2012/3/12 8:53

See User information
Hej alla!

Vaken forum har nog alltid gått igenom olika svårigheter. Sådant är livet.

Att vi gör reklam för anonymmasker är kanske inte helt perfekt, men vad ska man göra? Bara för att hela världen är en del av makteliten så kan man ju inte bara lägga sig ned och dö, eller slåss mot alla runtomkring.

Nej lösningen är att ansluta sig till dem och ta över dagsordningen.

Frid
M

Posted on: 2012/3/12 18:14
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Man får göra reklam för vad man vill, men samtidigt måste man ju då veta vad de står för när det gäller uppbackning på det här sättet.

Jag har en tid efter sedan jag registrerat mig undrat vad egentligen vissa står för. Nu menar jag inte dig som beklagade dig över maskerna, men en del aktiva forumsdeltagare kan i ett inlägg säga att Anonymous styrs av eliten, för att sedan tycka en anonymous-mask är en hipp sak att ha och andra klagar på media och myndigheter i ett inlägg för att sedan svällja med hull och hår vad amerikanska FBI säger med hjälp av världsmedia. Den som först gick ut med denna 'nyhet' var FOX news. Ändå sväljer folk detta med hull och hår.

Jag vet att just den utpekade Sabu i flera månader varnat för FBI och att de är infiltrerade. Det skulle ju vara väldigt konstigt om han varnade för sig själv.

Anonymous är ganska löst sammansatt och i stort sett vem som helst kan delta i deras hacktiviteter genom att ladda ner olika verktyg från deras server.

Och vad LulzSec gjorde att hacka PSN ser jag inget politiskt motiv med. Att sen lägga ut privatpersoners kontouppgifter är beklagligt. Men visst är det ett högprofilierat hack.

Jag har ingenting emot någondera av dessa grupper, men jag är väl införstådd att det mer handlar om auktoritetstrots än politik.

Ett annat väldigt stort problem är att medelsvensson är livrädd för hackers. Det finns dom som drar ut kontakten till datorn för att de råkat knappa in fel lösenord på facebook och när de inte kan logga in tror de att de är hackade.

Så fort det blir något fel i datorn är hackers de första man anklagar. Att det blivit ett registerfel på datorn är det sällan en novis misstänker i första hand. De tror att det gäller det de blir överösta med genom media.

Alltså är det ganska farligt att ansluta sig till en gruppering folk är rädda för.

Jag är väldigt bekömrat över storföretagens integritetskränkningar på internet och med annan teknisk apperatur. Min rädsla är inte i första hand att informationen läcker, utan vad företagen själva gör med informationen. Att då ha script-kiddies som offentliggör all denna information så ännu fler kan ta del av den ser inte jag som någonting positivt eftersom jag i första rummet inte oroar mig för hack-attacker som sagt, men det blir ännu vanskligare.

Självklart är det bra att man belyser säkerhetsproblemen, men om man jämför med en bil så är det inte så svårt att slå sönder en bilruta och stjäla ur bilen.

Allting går bara man vill om man inte följer lagen och ju fler följare såna här grupperingar får, desto hårdare åtstramningar på integriteten. Även om vi jublar lite inombords när någon sätter sig upp mot systemet. Jag tycker exempelvis helikopterrånet i Västberga var spektakulärt och tycker det var beundransvärt genomfört. Men även om jag jublar lite inombords skulle jag ju så klart inte ansluta mig till dom och bli bankrånare.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper