Vakencorner

Filma orber med IR-kamera och blixtfoto
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag har hållit på och filmat och fotat orber en del under det senaste året och undra om någon har samma erfarenheter som jag.
THE REAL TRUTH ABOUT ORBS http://www.youtube.com/watch?v=dRiDJzBgXsY CATS, ORBS, AND THE PARANORMAL http://www.youtube.com/watch?v=TjZ_7edzxVg&feature=relmfu Personligen anser jag inte att detta är "THE REAL TRUTH ABOUT ORBS ", utan mer ett par exempel för de som inte vet vad orber är. ************************* När jag filmar orber med min DV-kamera (nightshot-mode), upplever jag det som att de inte vill vistas i det infraröda ljuset, utan håller sig i utkanten av strålen. Det är väldigt sällan de i mitten av IR-strålen och då de är det känns det som att de vandrade in i den av misstag. Jag får känslan att de undviker det IR-ljuset att det bländar dem, irriterar dem eller liknade. När jag fotar dem med blixt med AF-assist Beam på(röda skenet innan blixten kommer)kan jag ibland se dem(i displayen) sticka iväg som kackerlackor när man tänder ljuset. Om AF-assist Beam är av så verkar jag kunna "överraska" dem lättare och lyckas få dem på bild. Men om de tror att jag ska fota flera bilder verkar det som de flyttar på sig för att undvika hamna på bild. Om jag tar många bilder i rad verkar det som att de gömmer sig helt. Så frågan är om jag irriterar eller skadar dem med starkt ljus eller om det är så att de är blyga eller hemliga av sig. Någon med erfarenhet som har lite input, det skulle uppskattas att höra vad ni tror.
Posted on: 2012/3/15 8:38
|
|||
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa |
||||
|
Anonym
|
Re: Filma orber med IR-kamera och blixtfoto
|
|||
---|---|---|---|---|
Skämt åsido - det är bara teknisk fråga, hur kamerans teknik fungerar. Det är inget strange med det alls.
Ex: http://psychedelicadventure.blogspot. ... n-2009-part-5-august.html |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Det är tvillinghjärtat hos anden.
Posted on: 2012/3/16 10:31
|
|||
![]() |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Intressant Network, Kvibergs kyrkogård är ju i mina krokar.
Det hade varit kul att se bilderna. Det har varit en tanke jag har haft ett tag att ge mig ut i naturen med mitt night-vision-kit och se vad jag kan se. Men först ska jag fixa en batterikoppling till min IR-strålkastare(lyser upp till 15m). Tyvärr är jag ganska kass på el, men jag ska fråga en kompis om lite hjälp. Fick min nya step-ring till min vidvinkel idag. Så när NV-kitet är klart kan jag både filma/se långt och brett i mörker:)
Posted on: 2012/3/16 17:37
|
|||
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa |
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login