Vakencorner
|
Anonym
|
Svenska kärnvapen
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det här är lite märkligt.
http://svt.se/2.22620/1.2754772/svens ... nium_till_usa_i_hemlighet Jag brukar promenera förbi den här anläggningen när jag är ute med hunden, så jag har funderat över den bevakning som råder där och har läst på lite om det. Faktiskt har jag lärt mig lite om kärnkraft också när jag gjort det och kommit till slutledningen att det här kraftverket endast är uppfört för att skapa kärnvapen för Sverige. Någonting som förnekats av regeringen. Sveriges första reaktor som ligger under jord på KTH var helt enkelt för liten, men byggdes för Sveriges kärnvapenprogram. Man behövde mer kapacitet och därför byggde man Ågestaverket. Kunskap om kärnreaktorer hade man ju redan, så varför göra det här verket så småskaligt? Svaret är att det inte behövde vara större för att tillverka kärnvapen, men officiellt sätt var det ju ett civilt kraftverk, så därför säger man det är en testanläggning. Verket lades ner 1974 eftersom det inte var lönsamt hette det då. Hur kom man till den slutledningen? De hade ju från början valt det minst lönsamma sättet att producera elkraft (Men mest effektiva för vapenframställning). 1974 var det dessutom energikris i världen och oljebrist. Jag har inga som helst bevis för att Sverige tillverkat kärnvapen, men allting pekar på det. Nu dessutom har jag åtminstone bevis för att vi tillverkat vapenplutonium. Detta väcker ju också lite nya frågor. Varför köper USA upp vapenplutonium? Och varför försöker de hindra andra att ha inbillad eller möjlig framställning av vapenplutonium? Hur kunde de inspektörer från IAEA missa att det var vapenplutonium vi framställde när de inspekterade verket? Det är ju ganska tydligt att just så var fallet. |
||||
|
||||
|
Re: Svenska kärnvapen
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Man måste sälja ammo så det behövs mer kärnkraft till mer vapen.
Posted on: 2012/3/27 9:55
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Svenska kärnvapen
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Så du tycker inte alls att det är konstigt att USA vill ha all världens vapenplutonium?
Jag ser det som en avväpning. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login