vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Du väljer om du vill le eller inte
Jag satt igår på ett cafe och snackade med några snubbar.
det var helballt!
Tackar!

ja tänkte berätta en grej vi snackade om.

ja vet inte om de missförstog mig eller om de bara inte höl med mig.

Jag menar på att resultatet till din hälsa är tankens kraft!

om du tänker att vara frisk! då förblir du frisk.

tänker du på sjukdomar som kan attackera dig blir du sjuk
om du oroar dig för din hälsa köper vitaminer och har ett stort lager med medicin hemma, har du förbrett dig för att bli sjuk.
och blir det antagligen.

(ja har inte en enda alvedon hemma, okej ja har näspray men den har ja gömt så ja inte ska bli påmind)
om du lyssnar på vacker musik vill du vara vacker i själen
DU VILL VARA ETT MED MUSIKEN.
om du lyssnar på punk måste du bli arg för att balanseras med ilskan.

om du går i skogen vill du vara skogen är du på en sk "dreggkrog"
vill du vara ett dreg för o passa in.
och vad är inne svart eller skogen!

(jaja enlig "den store filosofen maggot" iaf)

Du bestämer om du vill vara lycklig eller olycklig!
många människor vill vara olyckliga o investerar i det.

även JAG

ex:
jag vaknar upp det regnar ja e bakis o har inte en tanke på att vilja må bra utan förbreder mig för att må dåligt.

klär inte på mig ,dushar inte,äter dålig kost sätter på kass musik o kolla på dokusåper

Barn! ex på dagis.
om du är lycklig och leker märker du plötsligt
"ingen ser mig nu jag har det för bra"

barnet börjar gråta och helt plötsligt börjar hans vänner bry sig om han, o de vuxna frågar vad är det?

om barnet gråter blir han uppmärksamad!
om han kommer till dagis o är jätteglad.
tänker ja som barnskötare.
"vad bra allt är frid o fröjd."

men om ett barn gråter.
kramar ja han, bär omkring på han o frågar om vi ska läsa en bok.

olyckan belönas!

den lyckliga får klara sig själv.

du tjänar på att vara olycklig om folk vet att du har det svårt.
börjar folk bry sig om dig de ringer o kommer o hälsar på mer osv.

Sen vill ja även säga (kanske ja påstår) att det är ballt att bära på ångetst.

en pajas är inte inne.
men folk som är deppiga är inne!
ex musik.
här i sverige har vi "broder daniel" och dess frontfigur (glömnt namnet)
iaf.
han visar vägen det är inne att bära lite ångest.

se dig omkring.

om du ser en man på stan med ett byxben som är gult ett som är rött och dessutom bär han en lustig hatt.

som dansar o skrattar.

då tänker vi ."fan han där är väl helt tokig vilken galning lås in den jäveln"

om vi tittar åt andra hålet ser vi en helt svartkläd man där leendet är så långt bort att det aldrig kanske kommer tillbax.

men han ser vi som normal!

det är alltså normalt att vara olycklig och det är lite inne att ha ångest o skära sig med rakblad.

iaf till vis mån

MVH Masken i Angered

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Du väljer om du vill le eller inte

See User information
Bra sagt Maggot!

Posted on: 2006/7/14 14:52
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Lightsaber suck!

ja säger bara BRA saker hela tiden!!!!!!

nej ,
haha ja skoja bara

tack!
nu blir det middag

bör även tillägas att ja hämtat mycket inspiration från andra

Anonym
Damn Maggot!

Du är ju en riktigt god filosof som öppnar upp diskussioner långt bort från WTC! Kanske inte ses med så blida ögon av alla men detta är nog så viktigt det du tar upp!

Det finns människor som sagt mig att allting börjar med en tanke och det har ju du bevisat nu! I en värld där människor skulle välja att gå omkring och le hela tiden skulle jag dock bli mycket misstänksam och tro att de antingen var brainwashed eller drogade på nåt sätt... men det är ju min osäkerhet det beror på.

Jag tror att du förstår om jag påstår att olika sinnestillstånd kan fylla en funktion och vara ganska sköna. De är ju livsviktiga för att vi skall kunna indentifiera oss med varann vid tillfällen som inte är så där himla kul! Tårar har sin tid och plats precis som vrede och sorg kan hitta sina anledningar att uppfylla våra känsliga själar. Det handlar om motsatsförhållanden ungefär som i en ytlig beskrivning av Yin och Yang. För att leendet och skrattet skall kunna kännas riktigt riktigt skönt så är det bra om man kan ställa det i relation till hur det är att vara riktigt riktigt olycklig.

Jag fattar vad du menar med att unga människor fascineras av deppiga idoler som beter sig som trumpet bortskämda treåringar och utåt sett vägrar att mogna känslomässigt. Oftast är det knutet till att man vill sälja mer skivor till unga tjejer som annars skulle släpa hem föräldralösa kattungar hela tiden. Svartmålade med sorgsna miner och i många fall drunknande i texter som bara klankar och klagar på allt i hela världen utan en enda konstruktiv lösning på problemen. Nja förutom att ta livet av sig då. Helt fel signaler till unga osäkra tonårssjälar.

Det finns dock undantag... när de tunga känslorna kan vara till stor nytta. Det är om och när man är i en skapandeprocess av den historia man vill berätta genom böcker, konstverk, film eller musik t.ex. Då kan man ha stor nytta av att leva sig in i mer negativa sinnestillstånd för att skapa historier som berör.

P.S. De enda jag hittills mött som i princip går och ler hela tiden... är antingen nyfrälsta religiösa glasväggar eller en del av de utvecklingsstörda som levde i ett gruppboende strax intill det området jag bott i tills nyligen. Jag har alltid fascinerats av deras leenden för att dessa personer verkar så extremt äkta och att det riktigt strålar av godhet omkring dem.

Nja ok det finns ju ett läge till då det inträffar att den tänkta tanken är som mest fri... i det läget uppstår ofta också ett tidlöst leende. Det brukar infinna sig hos tillfredsställda kvinnor efter sexakten... nu snackar jag om det underbart vackra och paradisiska leendet som öppnar gaten till heaven!

Anonym
"utspilt vin längst en bardisk
dom vanliga unkna skämten
ett meningslöst rått skratt

och vad kommer de lämna efter sig

skrev du
någonstans i sluet av ditt brev"

detta är en dikt från Bruno K öijer
ja tycker det visar vad vi strävar efter vad vi vill ha vi vill inte ha vacker musik vi vill inte ha vacker poesi.

sovjet förbjöd vacker musik o färgfulla glada kläder.
och uppenbart excisterar kommunismen idag fast under annat namn.

kolla poesiforumen på andra sk forum som helgon.net eller lunarstorm inte är det vacker poesi.

rena karl marx dikterna

Anonym
Och hur ser en Karl Marx dikt ut? Har faktiskt aldrig läst någon själv! Men det skulle vara intressant att göra det!

Anonym
okej här är en.
namn den bleka jungfrun.

"så har ja förverkligat himlen
det vet jag och faller väl
min själ som en gång trodde på gud
är utvald i helvetet."

här är ett utdrag ur dikten "fiolspelaren"

"helvetesdunsterna sitger och fyller min hjärna
tills ja blir galen och hjärtat i grunden förvandlas
ser du det här svärdet?
mörkrets furste sålde det till mig"

Anonym
oh yeah!

Give me more... spännande !!!

Anonym
Kör hårt!!!

Hjärnan förstår sig på bilder. Om Du skapar dom eller inte vet inte det undermedvetna om...

Går jag upp en dag o känner att, nää va allt e trögt o jobbigt o så vidare, så blir det en trög o jobbig dag... Om jag vaknar med ett smajl o med en positiv tanke, så följer en sådan dag istället.

Man får tillbaka det man skickar ut, skicka då endast ut bra vibbar, o va positiv i alla situationer...

Här kommer det här jag länge tjatat om osså, o de e bra att Du drar igång en sån här tråd igen Maskrackare :)

Det Du vet blir Din verklighet... VET DÅ OM ATT DU MÅR PRIMA, och att nästa dag, o nästa dag o så vidare, bara blir bättre o bättre, Du blir friskare o friskare etc... Det räcker inte med att tro, o förvänta sig ... Ta kommando över tankarna, för så fort Du inte har det riskerar Du att bli deprimerad som ett ex...

Hare gött så länge...

Anonym
Re: FILM Tankens Kraft ....... Hemligheten ?
Ja tanken det är ju grunden till hälsa .. ...

Den som blir sjuk tänker inte på en massa sjukdomar ..Det är resultatet från samhället ...Dålig mat Strålning från Tv Radio Telefoner Avgaser Förgiftningar Klor Mat som inte innehåller näring ...Och är man stressad idag och inte äter rätt mat så blir du sjuk(utbränd) men så skulle det inte behöva vara om man åt som en toppidrottsman ...

http://video.google.com/videoplay?doc ... abel%3Athe+emerald+tablet

Film The Secret Tankens kraft
en intressant film om tanken och om önskningar hur du skapar din egen verklighet ...

Skriv en lista med vad du är tacksam för :

Skriv en lista vad du önskar dig :

SIMSALABIM "POW"

Ha tacksamhetssymboler "sten" i fickan ...

Kvinna som bota sig själv från cancer med endast positivt tänkande och komedier på video hela dagarna ..Skratt ,Taksamhet ,Positivt Tänkande botade henne på 3månader utan några behandlingar .

Man totalt paralyserad utan egen andning som inte skulle kunna bli normal .Gick ut från sjukhuset inom några månader efter daglig önskningar om att kunna gå och andas .Han kallas nu The Miracle Man .

Anonym
Jaxtone det är inte så många mer som ja har tyvär.

tror jag kanske har tre till.
en när det står att han ska våldta kvinnor osv
om ja inte minns helt jävla fel nu.

men ja ska kopiera dom till dig så får du dom

Anonym
Great!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper