vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
vaken.se = populärmedia?
Allt mer och allt oftare ser jag det skrivs om samma saker i media som här på vaken.se, trots detta skriver en hel del av användarna här att media är korrupta och frånhåller oss sanningen.

Ta exempelvis det här klippet från aftonbladet som hängt på det absurda som en del tycks tro här också. Alltså att vi närmar oss en zombieinvasion.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyhe ... straff/article14944756.ab

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: vaken.se = populärmedia?
Kanske ska lägga till att det här inte är något konstaterande, utan en iaktagelse och kanske att viss media kan omvärderas.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kom igen dude, menar du att folk här tror på en förestående zombieinvasion? metaforiskt lever vi ju redan i zombieland dock.
Nä du får nog hosta upp nå bättre exempel

Posted on: 2012/6/8 13:25
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Gordon: +++++ Resized Image

Posted on: 2012/6/8 13:49

See User information
Tjoffsson, du som nyligen dissade dom här på vaken som spekulerade om en förestående zombieapokalyps.

Vi får väl se hur framtiden ser ut, vi lär väl märka inom några år, en detalj gällande I Am Legend filmen som kom ut 2007 gör mig lite konfunderad, läs själva:

I Am Legend
http://en.wikipedia.org/wiki/I_Am_Legend_%28film%29

Resized Image

"In September 2012, military virologist Lieutenant Colonel Robert Neville (Will Smith)..."

Tar väl och postar min sammanfattning om zombieattacken i en annan tråd..

Posted on: 2012/6/8 14:14

Edited by TeBe on 2012/6/8 15:15:25
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
TeBe: Jag har inte dissat någon, utan kontentan av det jag säger är att media tar upp samma saker som här.

Jag tror själv inte alls på en förestående zombieapokalyps däremot. Det är fantasier.

GordonShumway: Tydligen är det ju så att en del faktiskt gör det, vilket du ser i TeBes inlägg. Men jag är helt på vad det gäller det metaforiska i en "zombieapokalyps".

See User information
Jag kan rekommendera filmen zombieland från 2009, kul zombiekomedi Woody Harrelson eller vad han heter är med

Posted on: 2012/6/8 16:56
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Tjoffson! Du kan inte veta huruvida en zombieapokalyps eller inte är fantasier. Konkreta bevis tack för det.

Däremot kan man nog säga att det förefaller mycket osannolikt.

Posted on: 2012/6/8 17:47

Anonym
Network: Jag skrev aldrig att jag vet, utan jag sa jag inte tror på det och att det är fantasier, vilket det hittills är eftersom det inte finns någon zombieapocalyps.

GordonSchumway: Jag har sett den och tycker den var ok.

See User information
Jag förkastar ingenting.

Vem vet hur hormonstörningar kan påverka folk.

Hormoner är väldigt starka grejer.

Och om virusar kan skapa hormonkrig vem vet.

Posted on: 2012/6/8 20:05
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper