vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

’Vaccinera dig – eller få cancer’ - aftonbladet.se

See User information
Quote:

Läkemedelsföretag skrämmer 16-åriga flickor

Använd vårt vaccin – annars kan du få cancer.

Det budskapet levererades i veckan med posten till tusentals minderåriga flickor.

– Bedrövligt, säger mamma Anna Kettner.

”Minst en kvinna varje dag får diagnosen livmoderhalscancer i Sverige”, står det i reklambrevet adresserat till 16-åriga Sara Kettner.

Och tusentals andra unga tjejer.

Texten från läkemedelsföretaget förklarar att man för säkerhets skull bör ta en spruta. Med en total kostnad på tusentals kronor.

Blivit oerhört rädda

Mamma Anna Kettner, före detta socialdemokratiskt landstingsråd i Stockholm, är upprörd över utskicket.

– Flera av min dotters kompisar har läst det här och blivit oerhört rädda.

Läkemedelsreklam till minderåriga är inte bara olagligt. Kampanjen skapar även oro i mindre välbeställda familjer, tror hon.

– Jag som tjänar bra har ju råd med vaccin. Men för många av mina grannar i Rinkeby är det värre.

Enligt Sanofi Pasteur MSD, som ligger bakom utskicket, har det blivit fel på adressetiketterna.

Fel på adresserna

– En del av breven har av misstag adresserats till dottern i familjen och inte till målsman, säger företagets vd Einar Vollan.

Totalt omfattar kampanjen 120 000 hushåll. Hur många felaktiga brev företaget skickat vet han inte själv.

– Vi håller på att utreda saken och kommer skicka en förklaring och en ursäkt till de berörda.

Läkemedelsverket har inte tagit ställning till hur man ska hantera ärendet.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3567399.ab

Posted on: 2008/10/18 13:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: ’Vaccinera dig – eller få cancer’ - aftonbladet.se

See User information
De kanske borda ändra det till vaccincera dig - och få cancer.

Posted on: 2008/10/18 15:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
...och imorgon kör de en artikel om ur hemskt det är att tjejer inte vaccineras mot humant pappilonvirus o får cancer....

Men vad ska man göra? Detta är en fri marknad, läkemedelsbolag, reklamfirmor o massmedia gör väl vad de vill med sin egendom?

Posted on: 2008/10/18 17:38

See User information
Lyssna på Ann-Chartotte Steward ang detta virus så föratår alla.
http://www.youtube.com/watch?v=5v_UY0 ... FB1w&index=1&feature=plcp

Posted on: 2012/6/17 4:03

See User information
Jag kan varmt rekommendera boken Vaccinationer risker och skador, jag har läst igenom 1/4 och det är en bok fullspäckad av avslöjanden om det räv och rackarspel som försiggår. Det hade varit underbart om jag varit så informerad om vaccinationer som jag är i dag för 15 år sedan, nu är jag inte drabbad av någon hemsk sjukdom men bara tanken på skiten man tryckt i sig gör mig tokig. Skall nämnas att min Mor bara gav mig stelkrampsspruta som lite för hennes far min morfar var välinformerad redan på den tiden och insåg farorna med vaccinationer redan då.

Posted on: 2012/6/18 21:29
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper