vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Dagens Nyheter är Ondska!
#1


See User information
Ja, det är inte bara angreppen på sanningsrörelsen, alternativmedia och Vaken...

Denna propagandaskrift är signerad två DN-journalister.
Läs och beakta:

http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner ... ill-ghaddafis-sista-dagar

Posted on: 2012/7/16 11:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dagens Nyheter är Ondska!
#2


See User information

Posted on: 2012/7/16 12:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dagens Nyheter är Ondska!
#3


See User information
Det är svårt att skriva något neutralt om verkligt mäktiga och inflytelserika personer. Ghaddafy var en särling på många sätt och vis inom politiken, jag gillade honom efter att ha läst "Den Gröna Boken" där jag tycker att han plockade många poänger. Framför allt tyckte jag om hans syn på makt: "Den som är herre över dina behov är herre över dig!" sa han. Ack så sant. Vid den tiden gick jag själv i evig skräck för att inte kunna bo kvar i lägenheten när jag och min första fru väntade barn. Alla klagomål på barnvagnar i trappuppgången. Alla som fanatiskt bankade i väggarna vid barnskrik. Och till detta den pedantiske hyresvärden som hade tumme med Hyresnämnden och alltid fick rätt där.

Och så kommer det en kille som säger att alla bör äga sin bostad för att inte kunna bli utnyttjade och skrämda av små moderata skitstövlar som det kryllade av på den tiden och som till och med fick en av de sina tillsatt som bostadsminister...

Den senare omsvängningen i moderat bostadspolitik var enbart till för att man skulle kunna stycka upp och sälja fastigheter med enorma vinster, det hade ingen likhet med Ghaddafys linje som var att en bostad var en gåva till folket från inkomsterna på oljan.

Man drar sig inte för några som helst lögner i det här fallet.

Ghaddafy "dog" inte heller. Han mördades med en kniv i röven.

Men Dagens Nyheter är van att vräka ur sig floskler som de här artiklarna ger så många prov på. Och numera är man i stort sett oemotsagd. Detta dock mest för att de stora dyra dagstidningarna är på väg ut. Sakta men säkert.

Exakt vad som kommer i stället är ju inte säkert, men valmöjligheterna inom alternativmedia ökar hela tiden och genom att vara interaktiva slår de både TV och pappersmedia med hästlängder.

Det hörs inte så mycket längre när lögnhalsarna gapar. Deras tid rinner ut. Det finns ytterst få stora tidningar med pappersupplaga att tala om ute i världen, många ofta citerade tidningar är nere på några tiotusen i upplaga mot miljonupplagor för kanske trettio år sedan.

Så, skit i dom... låt dom hållas, det är inte många som bryr sig.

Posted on: 2012/7/16 20:16
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dagens Nyheter är Ondska!
#4


See User information
Man märker att det är den vanlige Asgeir som skriver nu..
Vem är den/de andra?

(Obs! Detta är inget negativt påhopp utan bara en lakonisk observation, en person kan bara inte skriva på så olika sätt olika dagar helt enkelt. Svårt att missa.)


Posted on: 2012/7/17 19:34
The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function.
-Albert A. Bartlett, physicist.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dagens Nyheter är Ondska!
#5


See User information
Äsch det lär man sig ju redan på de grundläggande stadierna inom reklambranschen. Dessutom kan närmast identiska texter nästan omärkligt manipuleras.

Men kanske jag är en dator egentligen.

En gång när jag var sängliggande i flera veckor pga ryggskott låg jag på rygg och stirrade oavbrutet på en I Ching-tavla som kallades "fattigmans dator" och som jag brände in i skallen en gång för alla.

Roligare än att konstatera att taket var vitt varje dag och att taklampan hänger snett!

Men det stod faktiskt i reklamen att man skulle börja behandla olika problem annorlunda och tänka snabbare och mer logiskt efter denna ganska långa meditation.

Så om du insinuerar att jag skulle vara en dator har du alldeles rätt...


En just nu lite småilsk dator

Posted on: 2012/7/17 20:12
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dagens Nyheter är Ondska!
#6


See User information
He he, jag tror fortfarande att ni är fler
Eller så tittade du på den där tavlan lite FÖR länge..

Posted on: 2012/7/19 1:31
The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function.
-Albert A. Bartlett, physicist.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dagens Nyheter är Ondska!
#7


See User information
Rent frånsett mig själv digitaliseras omärkligt en massa saker hela tiden. Titta bara på Kundservice både hos företag och myndigheter där man både knappar sig fram till en avdelning och sedan "chattar" med en dator.

Jag tycker faktiskt att det inte är otroligt om en del signaturer i olika bloggar faktiskt är datorer som gör inlägg som sen spårar ur. Givetvis för att skada eller trötta ut de verkliga debattörerna.

Tänk på Schackdatorerna som redan sedan länge varit oslagbara.

Det är faktiskt inte otänkbart att just ett forum som Vaken skulle vara särskilt utsatt för dataangrepp och att det inte bara skulle röra sig om vanliga virus utan också angrepp av humanoida datorer.

Det finns något som heter Turingtestet som går ut på att övertyga någon om att han chattar med en människa fast det är en dator.

Anonymiteten bakom signaturerna här på forumet gör Vaken till en perfekt experimentplats.

För att återknyta till ämnet saknar exempelvis DN förmodligen skydd mot sådana angrepp, man får ju sina informationer genom aldrig ifrågasatta nätverk.

Även här är vi årtionden före...

Posted on: 2012/7/19 7:10
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS