vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Kameraövervakning på högstadieskola!

See User information
http://ekuriren.se/ekuriren/senaste_n ... elning_2=101&t=3654543581

Och allting är som man kan räkna med i Sverige-pressen skriver inget annat än positiva och lovprisande ord om hur bra det är att de äntligen fått möjligheten att införa det här. Ingen har ett enda kritiskt ord att säga, ingen är motståndare till det, och dessutom har de lyckats få till en intervju med den kanske enda elev som är för förslaget. Motståndare finns det ju ändå inga, så de behöver inte komma till tals... så säger vi. I Sverige nuförtiden.

Posted on: 2006/7/15 22:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Kameraövervakning på högstadieskola!

See User information

Har kameror i min skola (gymnasiet)
Ok om dom har vid alla datorerna och så ingången dit, men är det verkligen nödvändigt på skolgården å korridorerna ?

Posted on: 2006/7/15 23:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nödvändigt? Vad tycker du själv?

Behövs det för att du och andra ska känna er trygga? Blir man mer trygg av att vara övervakad eller känner man sig bara kränkt av det? Eller är det bara coolt?!

Samhället och kanske skolan speciellt ska väl lära människorna att känna och ta eget ansvar tycker jag. Att lära sig att vara kritisk till allt man ser och hör är en bra start för att man själv ska kunna bilda sig en uppfattning om sin omvärld. Om vi matas med information ständigt ja då slipper vi ju söka efter den men vad är det som säger att det är bra information vi får?

Sedan jag började min egna insiktsresa sedan ett par år tillbaka så har jag ändrat min uppfattning radikalt gällande vår omvärld. Och detta är inte tack vare skola, SVT, TV4 eller Aftonbladet mm. Alternativa källor har gett mig de saknade pusselbitarna och jag har pusslat ihop dom själv. Jag tror många här på forumet har snarlika upplevelse och tills dess att den stora massan kommer till samma insikt så kommer världen förbli som den är.

Det goda i människor finns redan, vi måste bara ta fram det och lära oss att hantera den gåvan på bästa sätt.

Posted on: 2006/7/15 23:34
- -

See User information
Med tanke på hur utsatt fröslunda skolan är tycker jag det är helt rätt med kamera övervakning, det har gått FÖR LÅNGT, det är krig på den lilla skolan och det är bara barn

Posted on: 2006/7/16 0:21

Anonym
Det är inte kameror som hindrar någon från att utsätta någon för våld.

Man har mer vuxna människor som går runt på skolan.
Sen kan man ha skolvakter osv så sertill att alla trivs.

En kamera hindrar knappast något från att bli arg och tappa behärskningen och sen hugga någon med något vasst.

See User information
Quote:
En kamera hindrar knappast något från att bli arg och tappa behärskningen och sen hugga någon med något vasst.

Precis bara leta upp en plats utanför skolgården där man kutta dom istället .

Posted on: 2006/7/16 2:51
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
precis, eller så går man medvetet fram till kameran och sätter ett tuggummi på den.

Sen bankar man skiten ur sitt offer.

Anonym
om man får hoppa lite från just skolan till spårvagnar?

Om ja inte mins helt fel nu så har kameraövervakningen i göteborgsspårvägar inte lett till resultat.

fler brott kunde inte klaras upp och våldet har inte minskat på spårvagnar eller skadegörelse!

(här kommer det väl säkert dock minska pga av att det inte är 500000 som går på skolan)

Det finns en spårvagnshållplats här i gbg där kameran är på dygnet runt.
(hammarkullen)

visst måste ja medge att ja kände mig tryggare men ja märkte oxå när ja bodde där att det var inte samma mask som väntade på vagnen till jobbet,

(jag kände mig nästan omyndighetsförklarad)

ungefär som när man var en liten grabb och morsan bad en handla i närbutiken, sedan stog hon och kikade ut genom fönstret när ja passerade övergångstället.

höhö

Tänk om de kunde ha lite poliser o nattvandrare istället!
okej det hjäpler inte här men lösningen är nog den samma mer pengar i kassan o egna insatser.

ungdomarna kan säkert själva lösa detta!

"Det är inte de onda människornas ondska som är farlig utan de goda människornas tystnad"

Hälsningar från mig

See User information
Hmmm....

Cameras to watch people and material posessions!

I say, ok, fine, put them everywhere!

Especially in the offices of all lawyers politicians and all forms of police and military.

Have THEM monitored 24/7 by citizen run cameras.

Otherwise, we have to shut them down dont we?

Posted on: 2006/7/16 10:40

Anonym
Not possible.

Because they have secrets.

And only government are allowed to keep their secrets.
According to themselves.

See User information
The Globalist ELITES believe EVERYTHING is possible.

So do the police state advocates

EVERYTHING is possible, through will and action.

Remember, humans will NEVER fly eh?

Posted on: 2006/7/16 13:10

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper