vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

The War on Kids

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=i-tAQ56-gaA

The War on Kids: The Definitive Documentary on the Failure of the Public Education System

Otroligt ögonöppnande film.. Se den och låt oss diskutera.

Vi har diskuterat lite volontärism här på Vaken men det känns som att frågan blir skruvad av er i slutändan. För i slutändan vrider ni det till att jag iomed att jag tycker alla ska födas med rättighet att vara fri från allt våld och tvång ävan från staten och skolor. Samtidigt som vi frivilligt organiserat att det finns mat, el, bostad och rent vatten till alla utan att kräva /tvinga av någon pengar i utbyte. iomed de så är jag emot att det ska tas från nån och ge till alla men det enda jag gör är att förstå att varken mat, el eller bostad är nånnting som kostar pengar utan bara energi som tillverkas gratis och med teknologi tillverkar man mänder med mat utan att ens röra ett finger iomed traktorer på åkrar och sånnt..

Ska man siitta tyst och låta hela samhälletkolapsa steg för steg eller ska man peka på problemet och försöka start nånting som kan förändra problemet. Det är där jag tycker man måste förstå verktygen som finns för att nå dit. Internet, människor, sanningen, brevlådor, politik , media.. och dom sista är nog inget vi kan ignorera direkt så om vi vill ha en föränring bör nått parti ge folket direktdemokrati där man tillåmed kan avsluta direktdemkratin eller vad som helst.

Direktdemokrati i skolor? eleverna får bestämma exakt vad dom vill lära sig utifrån intresse som aldrig nånsin får påverkas av lärare eller samhället till den punkten at dom inte ens kritiserar tvånget..

Vad tycker ni ? MVh

Posted on: 2012/10/20 16:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: The War on Kids

See User information
Skolplikten måste bort. Valet att kunna hemskola måste återinföras.

Filmen pekar exakt på vad som händer/är på väg att hända idag. Och det är sedan länge planerat att smula ner hjärnorna på hela generationer. Med stress, våld och kemikalier.

Denna film borde det vara "titt-plikt" på för alla inom skolan, föräldrar och politiker.

Posted on: 2012/10/21 11:16
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Replay dags på denna film.. Rekomenderas.

Posted on: 2012/11/26 9:45
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
School System : Truth Exposed

OMG OMG

Posted on: 2012/11/26 10:07

See User information
Denna tråden visar väl hur rädda den självutnämda ledarna är för dessa själar som föds på denna moder jord... Och dom skyr inga medel...

Påminner om historien om någon som skulle jaga ihjäl alla "förstfödda"

Posted on: 2012/11/26 14:51

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper