vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Den amerikanska direktdemokratin in action

See User information
Som ni kanske vet om så har Washington och Colorado legaliserat cannabis, inte för medecinskt bruk heller för det är redan lagligt. Nu är det lagligt för alla i dom delstaterna att ha en ganska stor mängd cannabis utan att kunna bli slängda i fängelset för det.

Detta kommer att gynna folket men absolut inte kriminella gäng som är dom största förlorarna iomed att dom förlorat sin största inkomstkälla..

Jag visste själv inte om att dom hade direktdemokrati förutom i Californien..

Tur att vi slipper ta val som förstör för kriminella gäng i Sverige, jag menar tur att dom får ha kvar sin inkomst iaf. medans staten ljuger för barn om cannabis för barnens eget bästa såklart.. Vi slänger barnen i fängelset och förstör deras liv ochså om dom testar cannabis och ååker dit..

För så mycket tänker svenska staten på barnen så dom åt minstånde ställer upp och ljuger för barnen för deras eget bästa.. Och även förstör barn och ungdommars liv om dom blir tagna med cannabis, för så mycket älskar staten barnen så innan nånting får hända barnens liv så förstör vi barnens liv med hjälp av lagarna, varför hjälpa barn som har problem med beroenden, nej fyfan, släng dom i fängelset bara och släng nyckeln, det ska nog lära svenska barnen att dom minsann inte går emot vilsna vuxna när dom hittar på lögner om saker som inte kan döda någon för att skydda barn från saker som inte kan döda någon..

Ja svenska statens dynga går ut över barnen som mot all förmodan inte går på propagandan som ska skrämma bort bart ifrån droger, istället gör det fler barn intreserade, tillåmed så polisen sagt i vissa län att dom slutar att ge information om droger i skolan eftersom siffrorna visar tydligt att ungdommarna tar mer dorger när polisen informerar och försöker skrämma barnen..

Jag kan se en anna bieffekt som att tex. barnen inte vågar prata med polisen för polisen används för att rädda barn från droger genom att skrämma skiten ur barnen med polisen..

http://www.aftonbladet.se/senastenytt ... trikes/article15738678.ab

För övrigt så har Obama sagt att han ska "ge sig på" dom delstater som legaliserar så visst kan det möjligen bli revolution på grund av det här, för en sak är garanterad..
Och det är att om dom försöker sttoppa amerikanernas cannabisrökning så får dom en revolution likt den på 1800talet då dom skrev lagarna att alla ska ha vapen om nån nånsin försöker ta friheten från folket..

MVH

Posted on: 2012/11/7 12:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Den amerikanska direktdemokratin in action

See User information
Ingen svensk på Vaken som bryr sig?

Även om jag säger att cannabis motverkar cancer i väldigt stora vetenskapliga studier.. Fortfarande ingen lycka bland svenskarna på Vaken?

MVH

Posted on: 2012/11/9 20:16
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag förstår inte varför vi ska blicka åt det destruktiva USA hela tiden? USA är genomkorrupt och har i princip ingenting vi bör ta efter.

Posted on: 2012/11/9 20:27

See User information
Anvendernamn: jag förstår inte vad du är ute efter. Finns väl knappast nån här som vill förbjuda cannabis.
Direktdemokrati är förmodligen bättre än korrumperade politiker men principen för demokrati är ju fortfarande 100% våldsbaserad. I det här fallet var det lyckat, men jag tror det är liten chans att svenskar skulle rösta för legalisering av cannabis.

Posted on: 2012/11/9 21:48
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Får inte glömma att det är endast legaliserat på delstatsnivå (Washington och Colorado) och inte på en federal nivå.
Så DEA, FBI, CIA och alla dessa typer får med all rätt låsa in folk för röka, sälja och odla m.m.
Kan ha fel på den punkten, men har för mig att federala lagar står över delstatslagar.

En tanke slog mig här om dagen.
Om nu alla delstater legaliserar cannabis och/eller andra saker och substanser som inte är ok på federal nivå så skulle man med lagliga medel kunna låsa in miljontals människor. Eller har jag fel?

Kanske dom får användning av alla dessa FEMA-camps nu då?

Posted on: 2012/11/10 0:52

See User information
Wow Sten jag hoppas du känner fel i den situationen men visst känns det som att det kan vara fruktannsvärt rätt i prick och inte bara möjligt..

Jag vill bara understryka det som vi alla skulle tjäna på som är en legalisering för att ta kriminella gängens inkomstoch samtidigt låta missbrukare med problem söka riktig vård utan att riskera att bli slängd i fängelset..

Det verkar som att Sverige var det landet som det var enklast att fortsätta kriget i 30 år senare. Folk är ju så blåögda i Sverige så det har vi inte förstått än att vi har en idébaserad narkotikapolitik medans allt annat är evidensbaserat i Sverige..

En del drivs av samma vilsna idé som början och bara för att det första man lärde sig om droger på 19080-talet i Sverige var att det var så extremt hemskt och att man inte kan lyssna på människor som har blivit slavar under drogens beroendeframkallande egenskaper..

Det fungerade så bra på dom flesta svenskar så dom såg inte ens nån anlending till att ta reda på sanningen om kriget mot droger och hur farliga egentligen drogerna är i jämförelse med andra lagliga droger och jämfört med kriget mot dom som också skördar liv och är farliga..

Vet inte riktigt vad jag vela säga men jag satt hur som helst uppe på valdagen och då var det inte för att lyssna på Obama utan för att se hur det går med cannabisen..

Frågan för blir hur lång tid det kommer ta för Sverige att få hit en medecin som med vetenskapliga bevis har bevisat att det motverkar cancer och en hel drös med andra sjukdommar som svenska vetenskapstidningen Illustrerad Vetenskap skrev år 2005.. Hittils godkänner bara läkemedelsverket Sativex för svenskar som har MS... Folk som har cancer får vänta tills Läkemedelsverket råkar slå på Discovery Channel och får se Weed Wars elller American weed där dom visar patienter som har cancer och som redan får cannabis för att motverka cancern utskrivet av läkare eftersom det finns vetenskapliga bevis för att cannabis motverkar cancer..

Så tråkigt bara när svenska befolkningen vet att alla droger är så fruktansvärt hemska så det finns absolut inget man måste veta om droger eller kriget mot dom. Man ska bara ta avstånd från droger och dom som använder dom sen är man inte skyldig längre utan det är dom som köper drogerna som är bovarna om dom väljer att köpa drogerna, staten bestämmer inget...

Men staten bestämmer bara priset på drogerna genom att ha dom lagliga eller olgaliga.. När droger gjordes olaliga tvingade man bara upp priserna till ofantliga höjder och sen fick kriminella nätverk bemöta efterfrågan..

Hela svenska folket och samhället förlorar på kriget så det är väl mest därför jag tycker det är ganska högt upp på listan över vad iaf jag bryr mig om och sen får väl ni avgöra själva..

Jag tycker svenska folket borde skriva kontrakt med varandra att vi läst vetenskapen och att cannabis måste få utrymma att användas som medecin om det finns tydliga bevis för att vi kan rädda liv..

Lika med misbruk, det finn tydliga siffror som visar att man kan nästan ta bort dödafall av droger genom att göra en klar skillnad mellan lätta och tunga droger...

Sverige kör en omvänd taktik där, svenska staten tycker att cannabis är så fruktansvärt farligt så det är helt försvarbart att överdriva om cannabis och ljuga för barn, enbart för att knark är så farligt i jämförelse med att ett samhälle ljuger för barn som kommer få reda på det förr eller senare..

Posted on: 2012/11/10 6:52
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Hmm, tror du att läkemedelsverket INTE vet att cannabis kan bota cancer?
Om du har lättillgängliga bevis i skrift så kikar jag gärna på länken. Jag tvivlar inte på att cannabisolja botar cancer men jag har inte sett vetenskap på det

Posted on: 2012/11/10 8:52
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Medical Marijuana Stops Spread of Breast Cancer - NBC NEWS
http://www.youtube.com/watch?v=FNerRVJklsg

http://www.youtube.com/watch?v=uJ1fI3JLocI&feature=related

Xtra:
http://www.youtube.com/watch?v=jFEap8xT0mI

Det har gjort väldigt stora tudier på cannabis och cancer men jag hittade inte dom doktorerna som testat men dom finns på youtube och redovisar sina resultat i diverse intervjuer..

ganska noterbart att svenska regeringen använder skattebetalares pengar för att skrämma barn och ungdommar från cannabis.. Finns ingen inom regeringen som bryr sig tillräckligt mycket om att berätta för svenska folket att det finns medecin som motverkar cancer..

Det skulle göra att svenska folket kunde lägga 1+1 och Stockholmsyndromet skulle upphöra att påverka hela Sverige kollektivt som det gör idag.. http://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmssyndromet

Posted on: 2012/11/12 5:57

See User information
Danke.
Jag hade hoppats på studier med ren hampaolja. Men jag kan personligen inte se vem som skulle finansiera det. Enorma kostnader och ingen produkt att sälja :(
Dock tycker man ju att nån cancersjuk miljardär nån gång borde göra nåt dylikt, men dom fixar väl medicinen till sig själv o håller truten antar jag. Bara risk o hamna i finkan annars.

Posted on: 2012/11/12 7:33

See User information
Jag tycker vi skriver ett kontrakt eller protestlista för att cannabis som medecin ska få användas baserat på existerande forskning istället för att vänta på Läkemdelsverkets vinstberäkningar innan folk får tillgång till en medecin som fungerar helt utan bieffekter när det äts..

Men jag är också lite för "hard-core" för Sverige jag vill stå upp för dom sjuka medans folk lider av Stockholmsyndromet och ignorerar vilka dom riktiga skurkarna alltid varit..

:(

Posted on: 2012/11/12 11:00

See User information

Ang. Cannabis...;

1 Moseboken, Kapitel 1:29
Gud sade: "Se, jag giver eder alla fröbärande örter på hela jorden och alla träd med fröbärande trädfrukt; detta skola ni hava till föda."

1 Moseboken, Kapitel 9:3
"Allt som rör sig och har liv skolen I hava till föda; så som jag har givit eder gröna örter, så giver jag eder allt detta"

Jag undrar hur en "Domare" skulle reagera om en slängde fram detta i en "domstol"... Tror ni denna "Domare" skulle ställa sig och påstå att denna Gud ändrat sig?

Bibeln jag refererar till är tryckt 1950, men är av 1917 års utgåva...

Lite mer om den "Den amerikanska direktdemokratin in action";

16 states file to withdraw from the union

Posted on: 2012/11/12 20:15

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
First Announcement of Marijuana Legalization EVER in World History (Amendment 64)

http://www.youtube.com/watch?v=_VvMRFQh_Gk&feature=related

Posted on: 2012/11/13 2:14

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper