vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Jorden en gammal Stjärna

See User information
nakenbilder och kometer som slår ner..

Är det sånnt du vill sprida på Vaken innan 21 December?

men varför?

MVh

Posted on: 2012/12/7 11:50
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Sanningen är tyvärr naken.

Posted on: 2012/12/7 12:50

Edited by NightMaster on 2012/12/7 13:13:39
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vit dväg jemfört med Jorden
Resized Image

Början på Liv Cell ( Eukaryota)
Resized Image

Livskapelse i Universrum (Planetary Nebolusa)

Resized Image

När du vill ha svar på "små" frågor jemör dem med stora saker
Och svar på "stora" frågor jemför dem med små saker

Vad som finns inom dig, finner du även utaför.

Posted on: 2012/12/8 21:24

Edited by NightMaster on 2012/12/8 21:40:36

See User information
Denna tråden är faktiskt riktigt bra!

De stämmer ju de du säger as above so below.
Väldigt häftigt när man verkligen kan kolla lite på de från en annan vinkel.

Om det är något väldigt stort som man försöker förstå sig på så är ett väldigt bra redskap att andvända sig av den här jämförelse metoden då det kopplar snabbare :)

Moder jord och fader sol, ta aspekter från det här livet och gör om det till planet aspekter och se likheterna, rätt häftigt :)

Posted on: 2012/12/8 22:51

See User information
tack så mycket. det glädjer att höra att du kopplar det..

Det är faktist inte mer svårare än så, en människa ska kunna finna svar på vad som helst under dem 100 år han får, liksom vattenet , har det en kokpunkt vid 100 grader, men kan koka vid olika tid beroende på vilken värme den kokas med. hjärnan vi fått är så pass avancerad att det tillomed kan bli svårt att använda det för att lösa dem lättaste sakerna pga vi tänker för avancerad, och tyvär efter anvisade skol system.

men allt finns där ute och man bör jemföra allting med jorden och universum så har man svar till allt, det svåra skulle jag säga är att hitta frågorna.

Posted on: 2012/12/9 2:25
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
aa riktigt häftigt. Hjärnan har faktiskt en egenskap att komplicera saker. Finns så mycket bevis som lagts fram för oss och lägger man ihop allting stämmer allt och hör ihop på det mest precisa sättet. typ byggnader och texter osv.

Tyvärr har hjärnan en förmåga att glömma saker :P
Men om jag inte minns fel så var det denna otroliga dokumentär som förklarar det mest sjukaste.

http://www.youtube.com/watch?v=ooy2LTJoMVM

Man kan inte fortsätta skylla på slumpen efter man sett den!

sen såg jag en annan film också om hur alla gamla byggnader som dom inte vet uppkomsten av är byggda i en perfekt linje osv osv osv. tyvärr har jag förträngt hela handlingen och vad filmen hette haha...

en sak jag önskar att jag gjorde när jag började "forska" är att jag skrev ner allt jag har sett å lärt mig så jag kan motbevisa slumpen för andra, och inte bara för mig själv

Rätt kul också å se på filmer med budskap nu med, såg man dom för typ 3 år sen fattar man inte budskapet, men nu blir det bara spot on!

Posted on: 2012/12/9 3:36

See User information
Hej...

Ser väldig få filmer i annat fall men såg den du länkade om pyramiderna vilket verkar itressant ska sitta titta på den.

Angående hjärnan som du skriver har vi förmågan att glömma saker vi sett eller lärt oss, "men" vi glömmer faktist inte i verkligheten, det hamnar endast i speciella fack som ej används allt för ofta blnad andra saker.. Det fungrar som viss skydd för oss så man inte får allt förmycket smatidigt på den facken som vi anvvänder dagligen vilket förnyas hela tiden i stort sett.. Allt det som fallit i glömska återkommer tillbaka så fort du är på samma arbets nivå igen så att säga, ungefär so när man ska måla en tak så börjar man ju leta efter målar verktygen som kan ligga bland andra vertyg i viss skåp, och vips så dyker dem upp.

även våra vänner vi har omkring oss är fantastiska, dess akna göra att man återkommer saker som man har glömt bort, genom att dem kan sitta och berätta om något helt annat ur ett annat perspektiv och vipss, så kopplar du ihop tråden med vad du en gång vetat men som du trodde du glömt bort:)

Posted on: 2012/12/9 13:27

See User information
Ska berätta en liten rolig historia jag var med om.
En dag, samlade jag några vänner som tidigare inte hade tittat i teleskop samt några ungommar och sa att dem ska på riktigt nu se hur stjärnor ser ut på nära håll.

Många kunde knappt hålla sig till dagen då vi skulle ut, och jag sa att vi måste dit under en solig dag för att ställa upp teleskopet på en bra höjd.
När dagen väl kom samlades vi och åkta mot utkiksplatsen, och så packade vi ut utrustning , det blev nästan tjafs mellan några vem som skulle få bära teleskopet och stativet :)
Och så tog vi oss upp genom skogen till ett ganska högt bergs område ...
Dem var laddade som bara den och ivriga att det skulle bli natt så vi kunde börja kika hur stjärnor såg ut. Beundrar deras glädje och fantasi dem hade föreställt dig.

När vi väl hade monterat upp teleskopet, så sa jag till dem.. Ok grabbar så ni vill verkligen se stjärnor på nära håll, jaa som fann säger några.
Och då säger jag till dem det som dem ine hade förväntat sig, tyvär grabbar jag har bara lurat er man kan tyvär inte se stjärnor så nära med teleskopet som jag hade lovat er och som ni tror, ni kan tillochmed se dem mycket bättre utan teleskop, då teleskopet endast är gjort för att se djupa rymdobjekt som ej sysn för ögat.

Men, ni som ville se hur verkligen stjärnor ser ut, var inte ledsna nu, ni kommer faktist se på hur dem ser ut om ni klarar av att titta, och ingen teleskop kan zomma någon stjärna lika bra. Vaa säger en, det kan inte vara sant, ska vi titta på bilder eller.

Nej grabbar nu ska ni få se det som ni velat se på i flera veckor, och ni behöver inte vänta på kvällen.

Se upp mot Solen mina vänner, och där har ni bilden av hur stjärnor ser ut, ingen teleskop kan få in sådan bild som ni kan få med era ögon. Det där är en Stjärna men vi kallar den sol.
Fyfan va besvikna några av dem blev och trodde jag hade jävlats med dem hela tiden och lurat dem. :) men dem förstod till slut vad jag menade och var glada att komma ihåg det nu för alltid. O så kom kvällen och vi skådade på stjärnor, stjärn samlingar, galaxer, nabolusor mm, som minst uppfylde deras förväntningar trots tidigare besvikelsen, och dem fick faktist se vad jag hade lovat dem, hur en stjärna ser ut från när håll. :)

Posted on: 2012/12/9 17:46

See User information
Glömt inte gå ut och titta ikväll på geminids Meteroregnet som är en spektakulär händlese ...

Titta mot tvillings stjärnbilden till vänster om Orions stjärn bild. Hoppas på klart himmel.

Resized Image

Posted on: 2012/12/12 10:39

See User information
Resized Image

Resized Image

Posted on: 2012/12/12 23:35

Edited by NightMaster on 2012/12/13 0:03:21

See User information
Sluta tramsa med ditt religösa snack om att vi är planeter.. Allt är faktist en slump och du gör ju narr av alla människor som tror att universum och livet inte är en slump hahahha närå nu skojjar jag igen!

Okej kanske inte världens roligaste skämt nu när jag ser tillbaka på det men för tillfället var det fruktansvärt kul, när det skrev ..

KRam

Posted on: 2012/12/13 0:55
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Tydligt att NightMaster skolkade även från Kemilektionerna. Att väte skulle vara "en annan kemisk form som vatten" var det dråpligaste jag hört.

Finns det ingen hejd på killens dumhet?

Posted on: 2012/12/13 5:11

See User information
vatten består av väte och syreatomer.. H2O
Så gå inte över än, bron håller inte..

Kram

Posted on: 2012/12/13 5:22

See User information
Cannabis stimulerar tillväxten av nya hjärnceller och 1 miljon svenskar har rökt cannabis..

Låt oss inte sticka under stolen med att 8 miljoner andra svenskar fortfarande tror att cannabis förstör hjärnor, eftersom alkohol är den enda drogen dom känner till och ja, alkohol upplöser fett och hjärnan är gjord av fett precis som cannabis.. Det är just därför cannabis kan "glida" helt oberört igenom hjärnmembran och leta upp cancer för att ge cellerna ett medelande om att dom ska döda sig själva och ge fan i resten av cellerna..

Bra arbete svenska media, och politiker..

En varm aplåd.. Nightmaster, du är lika klockren som svenska politiker som grävt sitt eget hål i dessa dommedagstider.. Fortsätt bara..

Du vet vilken tid det är nu..
Alla reaktioner har sin motreaktion och jag tror motreaktionen kommer visa sig snart vad gäller politiker mot naturen och nightmasters mot frihet och människor..

Oj sorry nu gick jag loss på tangentbord..

Nightmaster är ganska bra för alla trots allt, vi fr ta itur med saker på insidan av oss och se saker från andra perspektiv.. Tack vare Nightmaster.. Så försök se det positiva i denna Nightmaster precis som denna vise mann Avatar sa.. (tror jag)

Skulle fortfarande vara kul att höra nåns åsikt på denna film och vem som spelat in den men det kanske är lite fel landatt födas i om man gillar att höra andra människors åsikter..

Kram

Posted on: 2012/12/13 15:47

See User information
Quote:

NightMaster skrev:
Resized Image

Resized Image

Posted on: 2012/12/13 17:23

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper