vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Thermite Identified As Likely Culprit Of WTC Collapse!

See User information
Nya uppgifter pekar mot att WTC-tornen togs ner med hjälp av sprängning.

Thermite Identified As Likely Culprit Of WTC Collapse

"A new branch of 9/11 research claims to have
identified the cause of the collapse of the twin
towers. The photographic and video evidence
makes a very strong case for thermite being
responsible for the unprecedented implosions
of steel framed reinforced buildings on
September 11."

Läs mer:

http://hm.indymedia.org/newswire/disp ... 78/index.php#quickcomment

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 406thermiteidentified.htm

Posted on: 2006/7/21 9:40
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Thermite Identified As Likely Culprit Of WTC Collapse!

See User information
Det handlar alltså fortfarande bara om fantasifulla påståenden utan förankring i konkreta bevis.

Och hur trovärdig blir det då de fortfarande envisas att visa bilder på pelare och helt utan bevis påstår att de kapats med Thermite, fast de helt uppenbart blivit avskurna med helt vanlig skärbrännare.

Sådana storys platsar knappt ens i kioskdeckare....

Posted on: 2006/7/21 9:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Zapata (Spanska för SKO?)!

Det blir lite fånigt när du m.fl bara använder reptilhjärnan att svara med och kommer med påståenden som "utan förankring i konkreta bevis".

Det finns konkreta bevis på att Thermite har använts på WTC tornen. En forskare fick tag på järnbalkar från ett sk "memorial monument" i vilken man använt skrot från WTC tornen.

Därmed inte sagt att det bevisar hela kollapsen. Det kan ju vara så att Thermite användes för att kapa stålbalkarna på marken efter kollapsen.

Men, och jag menar men! Det finns fotografiska bevis på hur smält järn sprutar ut från stålkonstruktionen. Och för det krävs något som thermite eller Thermate som jag tror den sorten man fann på balkarna hette. D.v.s. en mycket speciell form av Thermite som används av demoleringsbranschen.

Så din reptilhjärna gjorde dig en otjänst igen.

Dessutom är dom foto på balkar jag sett faktisk bevis för att en vanlig kapare inte användes. Kapare lämnar inte smält metal efter sig och ger en betydligt mer fintandad yta.

Zapata Petroleum Corporation, an oil exploration company, was created by George H. W. Bush in 1953, along with his business partners John Overbey, and brothers Hugh and Bill Liedtke. Its primary historical interest may be its ties to the 41st President and insights into his governmental affiliations and the workings of US government.

Posted on: 2006/7/21 11:00

See User information
Quote:
Det finns konkreta bevis på att Thermite har använts på WTC tornen

Äntligen, det är det jag har efterfrågat i flera veckor nu !!!

Kan du nu vara så snäll och publicera beviset ocskå ?!?

Posted on: 2006/7/21 11:53
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Quote:

cicero skrev:
Zapata (Spanska för SKO?)!

Det blir lite fånigt när du m.fl bara använder reptilhjärnan att svara med och kommer med påståenden som "utan förankring i konkreta bevis".

Det finns konkreta bevis på att Thermite har använts på WTC tornen. En forskare fick tag på järnbalkar från ett sk "memorial monument" i vilken man använt skrot från WTC tornen.

Därmed inte sagt att det bevisar hela kollapsen. Det kan ju vara så att Thermite användes för att kapa stålbalkarna på marken efter kollapsen.

Men, och jag menar men! Det finns fotografiska bevis på hur smält järn sprutar ut från stålkonstruktionen. Och för det krävs något som thermite eller Thermate som jag tror den sorten man fann på balkarna hette. D.v.s. en mycket speciell form av Thermite som används av demoleringsbranschen.

Så din reptilhjärna gjorde dig en otjänst igen.

Dessutom är dom foto på balkar jag sett faktisk bevis för att en vanlig kapare inte användes. Kapare lämnar inte smält metal efter sig och ger en betydligt mer fintandad yta.

Zapata Petroleum Corporation, an oil exploration company, was created by George H. W. Bush in 1953, along with his business partners John Overbey, and brothers Hugh and Bill Liedtke. Its primary historical interest may be its ties to the 41st President and insights into his governmental affiliations and the workings of US government.

Reptilhjärna? Om jag då kallar dig korkskalle, är vi kvitt då? Om det nu är den nivån du vill ha på diskussionen?

Annars, om det inte blir för svårt för dig, så kan vi ju diskutera som vuxet folk med vettiga argument och sanning istället för att kasta glåpord till varandra. Vad väljer du? Vad säger Vakens regler?

Nej, det finns ännu inte ett enda konkret vettig bevis för Thermite som orsak till rasen i 9/11. Det är fortfarande bara fantasifulla påståenden från dina idoler. Hade det verkligen funnits hårda bevis för detta så hade det stått på förstasidorna i varenda större tidning i hela världen vid det här laget. Det hade nämligen varit en våt dröm för alla tidningar och reportrar oavsett politisk inriktning eller påstått strypkoppel från högre intressen.

Dina påståenden om hur det ska se ut eller inte när man kapar med vanlig skärbrännare är faktiskt rena rama tramset. Jag har jobbat i merparten av mitt vuxna liv i en bransch där man kapar och svetsar balkar i alla möjliga dimensioner och material, mycket grövre än de i WTC, mest hela dagarna. Både med gasskärbrännare, Plasma (om du vet hur det funkar?) vattenskärning, pulverskärning.

Jag kan säga att du uppenbart inte vet vad du talar om i dina uttalanden om hur det ska se ut när man skär med vanlig skärbrännare.

Forfarande är det så att ni inte kan få fram ett enda verkligt bevis för era och era idolers fantasifulla påståenden. När ni klarar det så ökar genast er trovärdighet.

Posted on: 2006/7/21 12:31

See User information
Reptilhjärnan är snabb idag!
Om du hade läst rubriken: "Thermite Identified As Likely Culprit Of WTC Collapse" så hade du förstått att det inte handlar om något otvivelaktigt påstående om att det var orsaken till kollapsen.

I övrigt får du kalla mig vad du vill. Jag är inte den som backar för dina/era rallarsvingar. Mycket av era påstånden är förvånansvärt lätta att avfärda. Ni tror dock själv att bara för att ni bakar in kvasivetenskapliga referenser så är era påståenden riktiga.

Du anklagar "mina idoler" för att komma med fantasifulla påståenden trots att dom innehåller precis lika mycket fakta som dina/era teser. Jag vill gärna höra båda argumenten och det är ett faktum att man identifierat Thermite på balkarna och att det finns foto/film på smält stål som spiller ut ur konstruktionen.

Precis som ni ofta ankagar oss och "mina idoler" för att ducka för obehagliga fakta duckar Ni för sådant som inte styrker er tes.

Faktum är att 911 forskare har redogjort för fler enskilda bevis än 911 kommissionen eller många av dom officiella myndigheterna i USA har gjort. Det är kanske det som retar er och får er att försöka gå i klinsch med personer på sajter som den här.

Om du vill ha en vuxen diskussion förslår jag att du lämnar reptilhjärnan och skiter i att svara med falsk indignation och påhopp på personer som postar vad Ni anser vara felaktiga uppgifter.

Fortsätt gärna att argumentera för vad Ni tror på eller inte tror på men till dags dato har jag inte hört ett enda bevis komma från någon av er "förnekare" som har kommit att hemsöka detta forum.

Det finns inga bevis för Pankaksteorin.
Det finns inga bevis för 12 muslimska kapar teorin.
Det finns inga bevis för att man kan flyga en Boeing utan erfarenhet.
Det finns inga bevis för Osama Bin Laden kopplingar.

Precis som det inte fanns några bevis för WMD, kopplingar mellan OBL och Saddam och ett dussintal andra lögner som har motbevisats av en aktiv publik.

Det är bara spekulationer.

Jag medger att de flesta 911 teorier också är spekulationer. Men att påstå att dom är ogrundade eller rent osanna är att fördumma sig själv. Oftast ett täcken på att man vägrat ta till sig eller hent enkelt inte har läst eller studerat teorin/påståndet.

Istället försöker Ni med falsk indignation skapa en löjets skimmer över allt genom att bara ta upp mer spekulativa teorier och undvika att kommentera de fakta som faktiskt presenteras.

Thermite har verifierats på stålbalkar från WTC var skulle du vilja påstå att det kommer ifrån. Hur förklarar man smältande metall som kommer ut ur byggnaden.

Håll dig till saken.

Posted on: 2006/7/21 12:57

See User information
Nu var det mycket utsvävningar hit och dit, och som vanlig väldigt ont om konkreta bevis...

Quote:
Om du hade läst rubriken: "Thermite Identified As Likely Culprit Of WTC Collapse" så hade du förstått att det inte handlar om något otvivelaktigt påstående om att det var orsaken till kollapsen.

Ok, så bara för att nåt står i en rubrik så är det automatiskt sant och bevisat menar du?

Men då kunde ju vi slopa allt vad rättsväsende heter och bara låta länsman och några advokater läsa några lämpliga rubriker, eller hur...? Då behövs ju inget bevisas på riktigt längre, rackarns praktiskt...

Nä, det är väl inte det samhället vi vill ha.

Alltså är det nog hög tid för dig och Herr Jones att klämma fram med dessa fastställda bevis på Thermite, ja på ett mer konkret sätt än bara i en rubrik..... Innan detta sker så är det inte dessa påståenden värt mer än skiten under skorna tyvärr.

Om du tycker att de officiella förklaringarna är så lätta att avfärda, så är det väl bara för dig att göra det då, med egna ord och förklaringar som bevisar att det inte stämmer. Det kräver då att du konkret visar i vilka punkter förklaringarna inte stämmer och varför, och att du gör detta på ett sakligt sätt med stöd av fysikens lagar och aktuell vetenskap på området.

Klarar du det?

Var så god att börja....

Det enda jag själv tycker är lite märkligt är just att det rinner nåt som ser ut som smält metal från ett av tornen, men exakt vad det är eller kan vara vet jag inte. Men det känns ändå mer vettigt att tills något annat verkligen bevisats hellre tro att det är nåt som kan förklaras helt naturligt, och alltså inte är nåt som beror på Thermite eller annat avsiktligt jox.

I övrigt så stämmer de officiella förklaringarna mycket väl överens med fysikens lagar och välkända fakta från konstruktionsvetenskapen. Om inte alla förstår det så kanske det snarare brister i betraktarens kunskaper i dessa ämnen, än i vetenskap och fakta själva.

Posted on: 2006/7/21 17:48

See User information
Quote:
Thermite har verifierats på stålbalkar från WTC var skulle du vilja påstå att det kommer ifrån.

Men snälla nån, vad är det du inte fattar ?!?

VAD ÄR BEVISET !?!?

Jag kan också häva ur mig vad som helst som inte går att bevisa...

Det är ju samma bilder ni postar hela tiden...

Posted on: 2006/7/21 18:36
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

Anonym
Läs mitt inlägg om svaret från Steven Jones gällande undersökningen av Thermate / Thermite. :)
Använd sökfunktionen.

Men snälla nån, måste jag också säga. För de som följer den officiella vägen blir för varje dag mer och mer ensamma i ett hav av bevsining mot den konspirations teorin. Jag kan verkligen inte förstå hur någon medvetet som verkligen är insatt, påläst, nyfiken och studerande av 911 fortfarande mevetet tror på den ihåliga konspirationsteorin.

Occams Razor och grundläggande vetenskapsfilosofi är saker ni VERKLIGEN borde läsa på. Och definitivt en kurs i sannolikhetslära och statistik, för då skulle ni slutligen förstå orimlighetern i de officella förklaringarna kring mycket av det som inträffade den 11 september 2001.

Skärpning!

See User information
Quote:

ZaPaTa2 skrev:
Det handlar alltså fortfarande bara om fantasifulla påståenden utan förankring i konkreta bevis.

Och hur trovärdig blir det då de fortfarande envisas att visa bilder på pelare och helt utan bevis påstår att de kapats med Thermite, fast de helt uppenbart blivit avskurna med helt vanlig skärbrännare.

Sådana storys platsar knappt ens i kioskdeckare....

ZaPaTa2 Whatever....why are you getting so stuck on such points, and critical of people trying like hell to get this thing sorted out?

So how DID the building collapse oh ALL KNOWING ONE?

So, you are looking for attention by NEGATING all scientific examination and data, you have looked at several documentaries, read wtc 911 sites thouroughly or even attended such meetings yourself?

Or is your point that THAt SPECIFIC EVIDENCE IN THIS CASE IS MISSING?

Do you agree that it was criminal to remove the evidence before even FEMA investigators could come in?

That the investigation budget was a FRACTION of the amount allocated to Clinton scandel?

That Norad stood down?

That the WTC was powered down days before 911?

That buildings NEVER collapse like that due to fire before or after 9-11??

Posted on: 2006/7/21 19:45

See User information
Quote:
Läs mitt inlägg om svaret från Steven Jones gällande undersökningen av Thermate / Thermite. :)

..och jag skrev samma fråga där utan att få svar, använd sökfunkionen !

Hur kan det vara så svårt, bevis TACK !
Ni har ju hävdat detta i över en månad nu, tycker ni inte det börja kännas lite pinsamt ?

Posted on: 2006/7/21 21:20

Anonym
Du är irriterad för att ditt enda lilla grepp om att håna 911-rörelsen är just nu att Steven inte offentliggjort resultaten. Hur djupt in i hörnen måste vi knuffa er innan ni slutar härja på om att 11 september inte var ett insidejob?

JA, det börjar kännas pinsamt att ha dig här på forumet och att du fortfarande inte lär dig ta in information bortom de förprogrammerade skygglapparna som du har. Det är pinsamt för alla nya besökare och gamla besökare att det finns tröga individer som omedvetet eller medvetet vägrar acceptera att den officiella konpsirationsteorin kring 11 september är bland de sämsta av konspiratinsteorier någonsin.

Det börjar kännas väldigt pinsamt. Vi väntar på att du ska vakna till liv, tills dess kan du få härja på om att Steven inte offentliggjort resultaten. När dom kommer, vad ska du välja då och hacka på? Hacka vidare på en annan liten detalj och hänga upp dig på den också, innan du börjar förstå helheten.

Skärp till dig, eller somna om i din förprogrammerade dvala.

See User information
Quote:
...Steven inte offentliggjort resultaten...

BRA !
Så då kan man säga att det inte finns några bevis, än ?
Bara en mängd påståenden !
Tänk att det skulle behöva ta så lång tid innan vi kom fram till det...

Quote:
Hacka vidare på en annan liten detalj

Detalj ?
Tänk om det ändå kunde finnas ett enda bevis i alla era "detaljer"...

Märks i tonen på ditt inlägg vem som är irriterad
Orka inte ens kommentera ditt konspirationsteoretiska svammel a la programmerade som ni alla har som mantra mot oss som yppar något som kan "förstöra" er värld...

Posted on: 2006/7/21 22:12

Anonym
Haha. Har du väntat i en månad på att få igenom det där? hoho, stackare. Du kanske inte läst nyheten om Thermite och steven jones som vi har på framsidan av vaken.se? Läs den tydligare så kanske du fattar att du snöat in dig i ett semantiskt träsk.

Er värld? Vad yrar du om? Det är allas värld. Lider du av någon panikartad dualismkänsla nu när 911 inte var som du önskade att det var? Jag har inte någon anledning till att bygga upp något sekulariserat och avskiljt, jag vill ta fram världen som den ska vara och inte som den är nu, djupt ner i lögnerna. Vad tror du att jag vill uppnå egentligen? vad tror du mitt syfte är?

Du kanske missade Serpahims inlägg om att NIST vägrar ta en debatt om 911? Där har du en nyhet att debunka. SKa du inte ta och ge dig på den kanske? Eller vänta, du kanske själv ska ta en funderare varför NIST inte vågare ta en debatt?

Hur många bevis behövs för er som lider av grav kognitiv dissonans? Ni behöver uppenbarligen ordentligt med hjälp.
Tur att vi här på vaken.se ger er ofantligt mycket information varje dag så ni kan ta er ur er insöade lilla värld och komma ut i solen istället. Ta och möt mig personligen så kanske du förstår mig ännu bättre, vi kan ses i sthlm nästa vecka och gå och diskutera 911 och annat gött. Hittils har ingen av de gnällspikar som tror på den officiella historien här på vaken.se velat sig på att göra det. Antar att verkligheten blir för mycket, när ni snöat in er som forum-troll. Jag låter lite retsam nu, men allvarligt, jag vill verkligen träffa dig och argumentera/diskutera/byta idéer IRL.

See User information
Precis, en månad tog det att få det bekräftat att ni nu kan ta bort den nyheten från första sidan. Inget bevis finns !
Jo, jag läste den nyheten. Om du inte kommer ihåg:
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... 88&forum=4#forumpost16314

Då är vi väl klara med Thermaten tills vidare ?

Posted on: 2006/7/21 22:47

Anonym
Nope det är vi inte alls. Den står kvar på förstasidan och det är fortfarande en nyhet. Det finns ingen anledning i hela världen att ta bort den. "Steven Jones har bevis"...

Lessen buddy. Dina debunkningsförsök ter sig rimligen helt värdelösa. Vad ska du göra när Thermate är fastställt hos även andra forskare? Ska du ta och hänga upp dig på en ny detalj då innan du förstår helheten? Jag fattar inte. Är du dålgit påläst om 911 eller jobbar du för någon som vill att sanningen inte ska komma ut?

Ta och läst NIST rapporten som NIST inte ens vill försvara som godnatt lektyr. Thermaten kommer bokstavligen rinna över dig kompis. :)

See User information
Får jag fråga vad som gör att du litar blint på vad Steven Jones påstår ?
Bevis brukas det kallas när det presenteras som bevis, dit verkar det ju vara en bit.

Quote:
Vad ska du göra när Thermate är fastställt hos även andra forskare?

Varför spekulera ? Ändra mig torde vara en rimligt scenario.

Vad krävs för att du ska ändra dig ?

Posted on: 2006/7/21 23:32

See User information
Quote:

verkligen skrev:
Får jag fråga vad som gör att du litar blint på vad Steven Jones påstår ?
Bevis brukas det kallas när det presenteras som bevis, dit verkar det ju vara en bit.

Quote:
Vad ska du göra när Thermate är fastställt hos även andra forskare?

Varför spekulera ? Ändra mig torde vara en rimligt scenario.

Vad krävs för att du ska ändra dig ?

Ok, fine, we get your point, errr...WHAT is your point?

How do you believe the Trade Center Builgs collapsed?
And 4 airplanes were hijacked and not shot down?

I am not an engineer or a former airforce pilot, or a world class physics PROFESSOR, federal lawyer or a Congressperson, perhaps you are one of those?

I am however, intelligent enough to realise that listening to experts (and by EXPERT I refer to individuals outspoken AGAINST the cover up and TRUTH of events around 911 with a valid background and years or decades of proven experience in their field) will indeed help me understand the very unusual events around 911

I was in America on the day of 9-11 and the first thing I wondered was very basic:

Why didnt the planes get shot down?

I KNEW that was standard procedure and INTELLIGENT people realise that when standard procedure (read: LAW) isnt followed, there is something very wrong.

When the hundreds of relatives of the killed people of 911 began suing the City of New york for destroyiung evidence, I began to understand more, and finally, when the explanation by engineers as to the fallacy of such building crashing due to fires or planes being involved was brought to light, i realised something was very wrong.

So, what do you believe and why?

To rely blindly on NIST and FEMA reports is not only foolish, it is simply silly when their NON-coverage of key issues around the 911 events is made clear.

People can call anything what they want, they can call an investigation "An Investigation" all they want, they can call a dog a rabbit all they want, when they are a group of humans calling themselves a govt or commitee, they can call their investigation official truth all they want.

Doesnt mean its true.

I saw first hand the fear and cowerdice and confusion in N. America on the day and the months following. Especially with the media.

I have seen how nations and people act in countries at war, TWICE. Its anything other than sane or reasonable.

The people behind war and terror are not nice people.

One clue in case you missed this point: Killing children is wrong, people who support this are BAD.

People who cover up or do NOt investigate such a horrendous crime like 9-11 and use it to start wars and kill children are : BAD PEOPLE and not to be trusted.

So, please enlighten me to my questions. I am listening...Teach me something I dont know

Posted on: 2006/7/23 17:02

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper