vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


EAP, Ett parti för vakna
#1


See User information
För er vakna som letar efter ett vaket politiskt parti, ta gärna och titta på EAP (LaRoucherörelsen i Sverige)

Deras partiprogram för valet 2010:

* 1. Ny banklag: Glass-Steagall
* 2. Återgå till nationell kreditpolitik
* 3. En miljon nya jobb i Sverige
* 4. Slutet på grön ideologi och brittisk imperialism
* 5. En ny utrikespolitik
* 6.a Mänsklighetens gemensamma mål
* 6.b Tänk långsiktigt: Rymdkolonisering
* 7. Högre och ädlare människosyn: klassisk utbildning








Posted on: 2013/2/7 16:28
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#2


See User information
Jag vill själv bestämma över mig själv. Helt och hållet. Varför ska jag välja någon som ska bestämma över mig. Det är vad partipolitik går ut på. Makt, med psykopater i ledningen. Jag kommer aldrig att rösta i något illusoriskt val. Det borde ingen vaken göra. Aldrig. Det är att erkänna att vi har demokrati, vilket är så långt från sanningen man kan komma.

Skulle gärna vilja se 20% valdeltagande nästa val. Det är en makt demonstration av rang.

Posted on: 2013/2/7 19:20
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#3


See User information
Håller helt med Karsten. Politikerna har länge nog spelat teater som fått oss att tro på förändring när det faktiskt verkar kvitta vilket parti man röstar på, alla ljuger ju ändå. Söndra och härska...

Posted on: 2013/2/7 21:03
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#4


See User information
Jag håller med om att det absolut inte spelar någon roll vilket parti man röstar på om vi talar om de vanliga höger/vänster partierna. då kan man lika gärna lägga ner sin röst, men å andra sidan förändrar du ingenting då, ingen röst = 0,5 till V-blocket och 0,5 till H-blocket.

Varför inte hjälpa till att lyfta fram ett litet parti i rampljuset. Kanske inte i tron att "dom ska vinna valet" utan för att dom kan föra upp ämnen till diskution så allmänheten får reda på vad som sker i världen.

Att strunta i att rösta, är att lägga sej platt och låta skiten fortsätta som förrut, höger, vänster, höger, vänster och ingenting förändras.

Själv ser jag kanske mer EAP som en intressant "Anti-NWO-tankesmedja" än som ett politiskt parti. vill man bara ha många röster så finns det enklare vägar, ni kommer väl ihåg Chiccolina eller Bert Carlsson. att få röster är lätt om man det är enda målet.

Här är EAP:s youtube sida:
http://www.youtube.com/user/LAROUCHEpunktSE


Titta bara på det senast uppladdade klippet, är dom inte värda att få några röster ändå, bara för att uppmärksamma dom.

Publicerad den 6 feb 2013
"Ett viktigt meddelande: Hussein Askary uppmanar de svenska medierna att sluta mörka Obamas mordiska avsikter, och politikerna att fördöma den politik som Sverige tills dags dato stödjer. Politiken yttrar sig förutom i drönarmord även i stöd till terrorgrupper som vi samtidigt på andra håll i världen slåss mot"






Posted on: 2013/2/7 23:08
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#5


See User information





Posted on: 2013/2/7 23:39

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#6


See User information
Som Karsten sa, jag vill bestämma över mig själv.
Men visst, dom har förmodligen bättre politik än alla alternativ, bara det att dom vill bestämma över mig som är problemet

Posted on: 2013/2/8 9:28
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#7


See User information
Man förändrar absolut ingenting genom att rösta. Det är det som är själva illusionen.

Om alla la ner sin röst. Då skulle det ske avsevärt större förändringar.

Posted on: 2013/2/8 12:19
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#8


See User information
Hehe, EAP kör på spåret planekonomi. Det ska byggas magnettåg, kärnkraft generation 4 och genomföras geoengineering samt dyra projekt för att avsalta havsvatten till sötvatten. Allt detta enligt en masterplan.

Varför de inte tar hjälp av naturen för att skapa sötvatten är ett mysterium... Det är ju bara att plantera träd om man vill höja grundvattnet, då får man ju samma sötvatten helt gratis, utan extra kärnkraftverk och avsaltningsverk.


Men helt klart, de har liknande politik. EAP vill likt Enhet ha en penningreform och skapa ett nytt kreditsystem. De vill båda hantera problematiken med ändliga resurser som tar slut. Båda partierna vill göra öknen grön med den främsta tekniken. Båda vill skaffa fram pengar till att utveckla och bygga infrastruktur i samhället.


De delar faktiskt samma kortprogram

1) Nya produktiva arbetsplatser
2) Ny valutapolitik
3) Ny infrastruktur
4) Satsa på utbildning och forskning, reformera skolsystemet
5) Fred genom utveckling
6) Skydda regeringsformen och sjukvården från privatisering


Båda erbjuder det som krävs för att ta oss ur krisen. De lägger fram lösningarna utan att valfjäska. Det är främst språket som skiljer dem åt.


http://www.larouche.se/program

http://enhet.se/partiprogram

Posted on: 2013/2/8 16:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#9


See User information
EAP är i slutändan suspekta. Känns mer eller mindre som en sekt. De "vet" exakt om allt.
Jag har häng där förr men min mage sa att dessa lirare är bluffmakare så jag har droppat dem för flera år sedan.

Politik kan aldrig förändra något för den enskilde människan. Vem som är diktaturens ansikte spelar ingen roll.

Vi behöver älska mer och bygga mindre. Vi behöver definitivt inte bygga mer. LaRouche vill bygga enormt mycket mer. Varför? Han vet inte vad kärlek är, och har, så vitt jag minns aldrig nämnt det ordet kärlek, likt alla andra psykopatpolitiker. De vet nämligen inte vad kärlek är.

EAP... Inte min grej.

Jag för min lilla: - "vägra rösta kampanj" - så det gäller även här.

Posted on: 2013/2/8 22:17
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#10


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Hehe, EAP kör på spåret planekonomi. Det ska byggas magnettåg, kärnkraft generation 4 och genomföras geoengineering samt dyra projekt för att avsalta havsvatten till sötvatten. Allt detta enligt en masterplan.

Varför de inte tar hjälp av naturen för att skapa sötvatten är ett mysterium... Det är ju bara att plantera träd om man vill höja grundvattnet, då får man ju samma sötvatten helt gratis, utan extra kärnkraftverk och avsaltningsverk.


Men helt klart, de har liknande politik. EAP vill likt Enhet ha en penningreform och skapa ett nytt kreditsystem. De vill båda hantera problematiken med ändliga resurser som tar slut. Båda partierna vill göra öknen grön med den främsta tekniken. Båda vill skaffa fram pengar till att utveckla och bygga infrastruktur i samhället.


De delar faktiskt samma kortprogram

1) Nya produktiva arbetsplatser
2) Ny valutapolitik
3) Ny infrastruktur
4) Satsa på utbildning och forskning, reformera skolsystemet
5) Fred genom utveckling
6) Skydda regeringsformen och sjukvården från privatisering


Båda erbjuder det som krävs för att ta oss ur krisen. De lägger fram lösningarna utan att valfjäska. Det är främst språket som skiljer dem åt.


http://www.larouche.se/program

http://enhet.se/partiprogram


Visst delar dom dessa ganska självklara punkter på vad som borde ändras, tror de flesta skulle ställa upp på dessa punkter. Däremot skiljer sej nästan allt annat.

Ta bara dessa punkter.

Enhet hyllar FN och NATO;s frammarsh, medan EAP förkastar den totalt.

Enhet menar att co2 måste minskas för att förhindra global uppvärmning, medan EAP menar att AGW-teorin är en skapad bluff.

Enhet menar att kärnkraften ska bort och ersättas med "grön energi" Medan EAP menar den gröna energin är ineffektiv och inte kan ge den el vi behöver, ny kärnkraft behövs för att klara framtidens krav på elförsörjning.

Är dessa partier lika?
Bortsett från några generella punkter så är det helt olika med helt olika lösningar på världens problem.




Posted on: 2013/2/9 0:34
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#11


See User information
Quote:

sliparn skrev:
Enhet hyllar FN och NATO;s frammarsh, medan EAP förkastar den totalt.


haha, yrar som vanligt...

Quote:
från programmet:
"Enhet anser att Sverige fortsatt bör vara ett neutralt land och därför inte gå med i NATO eller någon annan militärpakt."


i övrigt har du rätt, det som skiljer är främst kärnkraftsfrågan och synen på koldioxid.

Koldioxidskatten är bara ca 25 miljarder. Det är en droppe i havet i relation till all skatt som samlas in. Så man kan säga att partierna skiljer sig med 25 miljarder i budgeten. 25 miljarder som EAP vill samla in på annat håll.

Stora punkter såsom penningreform är de överens om, denna reform skulle vara väldigt omvälvande och påverka Sverige tusen eller tiotusen gånger mer än lilla koldioxidskatten.

Posted on: 2013/2/9 10:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#12


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Quote:

sliparn skrev:
Enhet hyllar FN och NATO;s frammarsh, medan EAP förkastar den totalt.


haha, yrar som vanligt...

Quote:
från programmet:
"Enhet anser att Sverige fortsatt bör vara ett neutralt land och därför inte gå med i NATO eller någon annan militärpakt."


i övrigt har du rätt, det som skiljer är främst kärnkraftsfrågan och synen på koldioxid.

Koldioxidskatten är bara ca 25 miljarder. Det är en droppe i havet i relation till all skatt som samlas in. Så man kan säga att partierna skiljer sig med 25 miljarder i budgeten. 25 miljarder som EAP vill samla in på annat håll.

Stora punkter såsom penningreform är de överens om, denna reform skulle vara väldigt omvälvande och påverka Sverige tusen eller tiotusen gånger mer än lilla koldioxidskatten.


Vem är det som yrar egentligen?

Läs vad enhet skriver om FN och nato:

" En hållbar utveckling globalt kommer inte att vara möjlig så länge som fattigdomen finns kvar. Vi tror att Förenta Nationerna (FN) är rätt forum för detta arbete, och att FN ska ges större auktoritet för att kunna agera globalt med fattigdomsbekämpning, global rättvisa och konflikthantering."

(FN:s "konflikthantering sköts av deras egen armé NATO.)

Men sedan skriver dom precis som du citerade att Sverige ska vara neutrala samtidigt som NATO ska sköta krigen i världen. Kan det bli mer motsägelsefullt?

Koldioxidskatten verkar du inte heller ha koll på, enbart den co2 skatt vi årligen betalar för den RENA elen är ca 30 miljarder, då systemet är uppbyggt så att priset sätts efter den dyraste produktionen, och är den "fossil" så beläggs den med ca 15 öre i co2 skatt, som sedan all annan produserad el får som "bonus" Du kollade väl klippet jag postade för en tid sedan där villaägarnas riksförbund förklarade hur detta bedrägliga system fungerar, det är skapat för att ösa pengar över elbolagen, inte för att rädda världen från global uppvärmning.


Jag begriper inte hur du tänkte när du kallade Enhet för ett parti för dom vakna?
Hela partiprogrammet ser ut som FN:s Agenda 21?


Posted on: 2013/2/9 13:01
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#13


See User information
Det finns olika sorters konflikthantering. att du bara läser in väpnad konflikthantering säger väldigt mycket om din personlighet.

30 miljarder koldioxidskatt?
Var får du dina siffror ifrån?

Koldioxidskatt, bensin 9 868
Koldioxidskatt, oljeprodukter 14 674
Koldioxidskatt, övrigt 826

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/S ... -produktion/Punktskatter/

Posted on: 2013/2/10 11:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#14


See User information
Partiet som kallas EAP är grundat av en i många avseenden intressant personlighet, Lyndon Larouche. Den som är intresserad av idéhistoria har en hel del aha-upplevelser att göra. Att sedan en rörelse åtminstone i starten färgas kraftigt av grundarens smak i olika egentligen ovidkommande saker som musiksmak och den sortens värderingar är väl egentligen ofrånkomligt men överskuggar tyvärr ofta att det kan finnas djupare liggande ställningstagande av större värde.

Den tid Lyndon Larouche var ung präglades av sådant som The Beat Generation och reaktionerna på sånt som "Tjutet" av Jack Kerouac, saker som är helt glömda idag och alltså synnerligen orelevanta. Känt är också hans förhållande till Leo Trotskij.

Han är inte den ende amerikanske miljonären med ett känslomässigt förhållande till en rysk bolsjevikrevolutionär.

En annan amerikan som lustigt nog också var ganska synlig i debatten var oljemagnaten Armand Hammer (i USA betyder Arm and Hammer detsamma som Hammaren och Skäran) som var Lenins bäste vän och länge hade kontakt med regeringskretsar när väl Stalins inflytande var på retur.

Dock tycks Armand Hammer och Lyndon Larouche knappast ha varit hjärtevänner (Armand Hammer är död sedan tjugo år).

Det går inte att avfärda EAP, lika lite som någon annan "relikt" från förra århundradet. De har lagt ner mycket tankemöda på att skapa alternativ som håller ihop rent logiskt och besitter en djup kunskap om för andra helt okända militära och psykologiska sammanhang som fortfarande spelar en roll bakom kulisserna.

Posted on: 2013/2/10 11:51
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#15


See User information

Quote:

pingubenji skrev:
Det finns olika sorters konflikthantering. att du bara läser in väpnad konflikthantering säger väldigt mycket om din personlighet.

30 miljarder koldioxidskatt?
Var får du dina siffror ifrån?

Koldioxidskatt, bensin 9 868
Koldioxidskatt, oljeprodukter 14 674
Koldioxidskatt, övrigt 826

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/S ... -produktion/Punktskatter/


Vad har min "personlighet" med att FN:s "konflikhantering" kan betyda rena krigshandlingar?
Tycker du tex att libyen "konflikten" sköttes bra av NATO?
Om vi då ska ge NATO större befogenheter som Enhet säjer, tror du inte att sådana "konflikter" kommer öka? Enhet säjer även att vetorätten ska bort, med andra ord kommer ingen enskild stat kunna stoppa dessa krigshandlingar (som ryssland och kina nu stoppat en "no fly zone" i Syren.)

Koldioxidskattens inverkan på elpriset redogörs av villaägarnas riksförbund. Visst, det heter inte "koldioxidskatt" men vi betalar den ändå, och direkt i fickan på elbolagen, se klippet så förstår du hur bedrägligt systemet utformats av de så "Gröna" elbolagen.





Men det finns mer som inverkar fördyrande i koldioxidens namn. Ta bara de gröna elcertifiketen, ca 5 öre belastas varje Kwh, och vi i sverige konsumerar ca 140 000 000 000 Kwh, ta det gånger 0,05 så får du yttligare en kostnad på 7 miljarder.

Alla subventioner för miljöbilar osv hör också till kostnader som co2 skräcken ställer till med. (biltillverkarna älskar dock dessa subventioner)

Så allt heter oftast inte "koldioxidskatt", men är det i praktiken. Det är så politikerna lurar o-vakna svenssons att tro att det inte klimatsatsningarna kostar så mycket.

Du borde vara lite kritisk till all den gröna propagandan, du köper den rakt av utan att ifrågasätta. Lyssna på kritikerna, och kontrollera fakta, att bara låta sej styras av ideologier får förödande konsekvenser. Jag vill inte vara elak mot dej, jag försöker bara få dej att vakna.

Posted on: 2013/2/10 12:06
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#16


See User information
Har hängt här i många år. När man satt sig in i faktan på djupet så kommer man tillbaka till att naturresurserna används i snabbare takt än de återbildas. Och det råkar vara samma lösningar för att bromsa naturresursförbrukningen (av bland annat fossila energikällor) som det är för att stoppa koldioxidutsläppen.

Om du varit uppmärksam så har jag redan nämnt att koldioxid inte är problemet. Det är miljöförstöringen och överkonsumtionen av natur som är problemet. Och detta hanterar både EAP och Enhet. Så båda är vakna. Alla andra partier vill fortsätta med ekonomisk tillväxt som innebär ökad resursförbrukning, miljöpartiet inkluderat.

Jag stödjer Enhet just eftersom de lägger all sin kraft på att stoppa överkonsumtionen och miljöförstöringen. Klimataspekten är mindre viktig för mig. Men bromsande av smutsig kolindustri/fossilindustri/fracking-verksamhet som förgiftar människor och förstör människors hälsa har samma medicin som projekt för att bromsa koldioxiden.


Enhet står för fredliga lösningar. Och de kan mycket väl stödja FN's fredliga verksamhet samtidigt som de inte stödjer NATO. Förstår inte hur du inte kan förstå detta. Jag menar alltså att din personlighet hindrar dig från att se de fredliga insatser som FN gör. Du ser bara krig och elände, som de flesta på vaken.se.

Det är många vakna som lämnar vaken.se eftersom det bara sprids sovande doomsdayinformation här. Fredliga lösningar och konstruktiv aktivism för att uppnå fredliga lösningar är det brist på här. Grundaren av vaken har tillockmed tagit sig vidare till konstruktivt "grönt" leverne, det är bara de sovande kvar på vaken.se nu.

Posted on: 2013/2/10 15:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#17


See User information
Enhet står absolut inte för fredliga lösningar. De vill ha demokrati = våld

Posted on: 2013/2/10 15:44
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#18


See User information

Posted on: 2013/2/10 15:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#19


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Har hängt här i många år. När man satt sig in i faktan på djupet så kommer man tillbaka till att naturresurserna används i snabbare takt än de återbildas. Och det råkar vara samma lösningar för att bromsa naturresursförbrukningen (av bland annat fossila energikällor) som det är för att stoppa koldioxidutsläppen.

Om du varit uppmärksam så har jag redan nämnt att koldioxid inte är problemet. Det är miljöförstöringen och överkonsumtionen av natur som är problemet. Och detta hanterar både EAP och Enhet. Så båda är vakna. Alla andra partier vill fortsätta med ekonomisk tillväxt som innebär ökad resursförbrukning, miljöpartiet inkluderat.

Jag stödjer Enhet just eftersom de lägger all sin kraft på att stoppa överkonsumtionen och miljöförstöringen. Klimataspekten är mindre viktig för mig. Men bromsande av smutsig kolindustri/fossilindustri/fracking-verksamhet som förgiftar människor och förstör människors hälsa har samma medicin som projekt för att bromsa koldioxiden.


Enhet står för fredliga lösningar. Och de kan mycket väl stödja FN's fredliga verksamhet samtidigt som de inte stödjer NATO. Förstår inte hur du inte kan förstå detta. Jag menar alltså att din personlighet hindrar dig från att se de fredliga insatser som FN gör. Du ser bara krig och elände, som de flesta på vaken.se.

Det är många vakna som lämnar vaken.se eftersom det bara sprids sovande doomsdayinformation här. Fredliga lösningar och konstruktiv aktivism för att uppnå fredliga lösningar är det brist på här. Grundaren av vaken har tillockmed tagit sig vidare till konstruktivt "grönt" leverne, det är bara de sovande kvar på vaken.se nu.


pingubenji skrev
"naturresurserna används i snabbare takt än de återbildas"

Jo, nu har vi en värld där vi ska elda upp all skog i kraftvermeverk och göra bränsle av mat för att inte använda "klimatfarlig" mineraloljan (benämningen "fossil" var förövrigt skapad av Shell på 50 talet i syfte att få oljan att se ändlig ut) slavar i kina tillverkar skräp av samma resurser som kunde ha blivit närproducerade kvalitéts varor osv. klart det blir ett ökat tryck på naturens resurser, men varför hylla dom som utför denna rovdrift? varför inte använda mineralolja, kol, naturgas, uran osv till energi, dessa resurser mättar ändå inga magar och är inget som tär på naturen. Givetvis ska de ha stenhårda regler för rening, slutförvaring mm, (dagens kärnkraft skulle tex inte tillåtas, det behövs säkrare reaktorer) Låt åkrarna producera mat, och skogen vara kvar. klimatskräcken utarmar naturen.

pingubenji skrev
"Enhet står för fredliga lösningar"

Jo tack, det säjer sej FN också göra, titta bara på hur duktiga dom var i Libyen osv.

pingubenji skrev
"Det är många vakna som lämnar vaken.se eftersom det bara sprids sovande doomsdayinformation här"

Du menar doomsdayinformation som tex att jorden kommer att råka ut för en skenande global uppvärmning för att våra kossor rapar å sånt? Doomsday-dravel hittar du på TV, discovery, History channel, SVT osv. är evigt trött på den skiten med, dock ser jag inte mycket sådant här på vaken.se.

Får man fråga vart dom som du anser vara vakna hänger på för sidor och forum? VOF, uppsalainitiativet, WWF, Naturskyddföreningen?

Posted on: 2013/2/10 20:06
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#20


See User information
Quote:
varför inte använda mineralolja, kol, naturgas, uran osv till energi, dessa resurser mättar ändå inga magar och är inget som tär på naturen.


Det tär otroligt på naturen! Du får läsa lite mer om miljöproblemen som de uppräknade naturresurserna skapar när de extraheras från naturen och när de konsumeras.

Ang. abiotisk olja (som jag också tror på). Den återskapas inte heller lika snabbt som vi förbrukar den. Så det blir samma resultat, dyrt att extrahera den. Peak oil existerar både för organisk olja och abiotisk olja...

Ang. doomsdayinformation: Det är ett ord jag valde för att prata om överdrivet användande av negativa nyheter, allt är skit, dystert och ondskefullt på vaken.se. Om man bara fokuserar på det negativa så kommer man aldrig framåt. Nästan allt på vaken.se är fruktansvärt, och besökarna blir inte stimulerade till att arbeta fram något bättre. "Doomsdayinformation" är information som skapar passivitet, det är en härskarteknik som eliten använder för att kontrollera sanningssökare. Sanningssökare blir så överväldigade av negativa upplevelser att de antingen blir galna eller tappar all energi för att rätta till samhället. Om syftet med vaken.se är att förändra samhället så misslyckas ni fullständigt. Ni gör precis som eliten vill. Ni blir elitens verktyg för att stoppa revolutionen som vill komma fram. Istället bidrar foliehatt-kulturen här till att bromsa samhällsförändringarna. Det är min bestämda åsikt, ni är lurade till att agera precis som ni gör. och det är till elitens fördel.

Exempelvis så behöver eliten inte arbeta aktivt mot vaken.se, det sköts automatiskt genom VOF som blir motpolen utan att eliten behöver lyfta ett finger. De låter folket splittras och kämpa inbördes istället för att lyfta blicken.

Posted on: 2013/2/10 21:17

Edited by pingubenji on 2013/2/10 21:49:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#21


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
GordonShumway , vad tyckte du om boken?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Qu%27est ... la_propri%C3%A9t%C3%A9%3F

Inte läst den. Jag skulle gärna ta en diskussion IRL om innehållet men det förändrar inte att varenda lag som tjockskallar i kostym skrivit ned på papper och bestämt att jag ska leva efter kommer tvingas på mig med hjälp av våld/hot om våld. Sån är demokratin, så låt mig slippa snacket om fredliga lösningar, demokrati är inte fredligt för 5 öre

Posted on: 2013/2/10 23:17
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#22


See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Quote:

pingubenji skrev:
GordonShumway , vad tyckte du om boken?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Qu%27est ... la_propri%C3%A9t%C3%A9%3F

Inte läst den. Jag skulle gärna ta en diskussion IRL om innehållet men det förändrar inte att varenda lag som tjockskallar i kostym skrivit ned på papper och bestämt att jag ska leva efter kommer tvingas på mig med hjälp av våld/hot om våld. Sån är demokratin, så låt mig slippa snacket om fredliga lösningar, demokrati är inte fredligt för 5 öre


När du läst den så kommer du förstå att vi skulle kunna påbörja en resa mot ett mer frivilligt samhälle. Men det kräver att vi faktiskt rättar till stölden som pågår, för evigt. När detta oändliga rån hanterats och gjorts rättvist för alla parter så kan vi äntligen lämna höger-vänster (kollektivismen) och vandra mot ett volyntarism-samhälle.

Att det ens finns höger-vänster beror på att det är för få som läst den boken jag länkade. Det är för få som förstår vad som skapar konflikt i samhället. Och innan vi löst den konflikten så kommer politikerna fortsätta införa lagar som fungerar som plåster för konflikten. Att demokratin innehåller så många lagar beror på att politiker förtvivlat försöker lösa en konflikt de inte förstår. De förstår inte vad som skapar konflikten från första början.

Posted on: 2013/2/11 1:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#23


See User information
pingubenji:
2 saker:
Stölden som du fokuserar på finns PGA staten, staten är inte lösningen, staten är problemet. Företag som förstör jorden kan gömma sig bakom det juridiska systemet som är skapat till deras fördel, i annat fall skulle det ju tagit hand om eländet eller hur?
Att demokratin innehåller EN enda lag är våld, om det bara fanns en enda lag i lagboken så skulle det fortfarande vara våld eller hot om våld, hur ska lagen annars forceras.
Nä min vän det är du som har framför dig att genomskåda vad demokrati faktiskt är, ELLER...... säga dom orden som Larken ber dig om i videon jag länkade till, säg efter mig:
JAG FÖRESPRÅKAR ATT DU BLIR TVINGAD ATT FINANSIERA SAKER SOM DU FINNER DESTRUKTIVA OCH OMOROLISKA, det är vad demokratin är. Jag vet, det är tungt att slakta den kon, men om du inte är beredd att göra det, så säg åtminstone detta rent ut


Posted on: 2013/2/11 9:15
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EAP, Ett parti för vakna
#24


See User information
Quote:

pingubenji skrev:

Ang. doomsdayinformation: Det är ett ord jag valde för att prata om överdrivet användande av negativa nyheter, allt är skit, dystert och ondskefullt på vaken.se. Om man bara fokuserar på det negativa så kommer man aldrig framåt. Nästan allt på vaken.se är fruktansvärt, och besökarna blir inte stimulerade till att arbeta fram något bättre. "Doomsdayinformation" är information som skapar passivitet, det är en härskarteknik som eliten använder för att kontrollera sanningssökare. Sanningssökare blir så överväldigade av negativa upplevelser att de antingen blir galna eller tappar all energi för att rätta till samhället. Om syftet med vaken.se är att förändra samhället så misslyckas ni fullständigt. Ni gör precis som eliten vill. Ni blir elitens verktyg för att stoppa revolutionen som vill komma fram. Istället bidrar foliehatt-kulturen här till att bromsa samhällsförändringarna. Det är min bestämda åsikt, ni är lurade till att agera precis som ni gör. och det är till elitens fördel.


Visst, det är "negativa nyheter" att avslöja att vaccinen, mobilstrålning, Fluor, GMO osv är farliga saker.
"negativa nyheter" kan också vara att vi med våra skattemedel beväpnar och understödjer "rebellerna" i Libyen och Syrien som sedan utför fruktansvärda handlingar.
Visst har du rätt i att detta i o-vaknas ögon kan se ut som "Doomsdayinformation" och "foliehattkultur". själv tycer jag dock att folk ska få veta sanningen, även om den är obekväm.

fortsätt du att förlöjliga de som gräver fram sanningen, men var medveten om att du gör eliten en tjänst.

Posted on: 2013/2/11 14:17
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS