vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Alex Jones kommersialism gör mig fundersam.
När jag besöker www.infowars.com slås jag ofta om tankar kring den kommersialism och marknadsföring av produkter som är så central där.

Min magkänsla säger mig alltid att trovärdigheten ökar när informationen erbjuds gratis via bittorrent eller andra fildelningsformer.

Jag har funderat en del över detta och kommit fram till att det kanske bara är jag som inte förstår den amerikanska företagskulturen.

1. I USA är det inte lika fult att tjäna pengar som i Sverige och därför kanske jag inte borde känna den lilla negativiteten som uppkommer när jag ser alla produkter som skyltas ut på www.infowars.com

2. Alex Jones är också en människa som måste tjäna pengar för att fortsätta sitt liv alltså inte så konstigt om han har produkter och marknadsföring som en så central del av sin sida.

Jag vill gärna att internet ska följa principen "information wants to be free" och därför inte ska stoppas av pengar. Det känns på något sätt mycket bättre för mig när jag kan välja själv om jag vill donera pengar, betala för en produkt eller direkt få digital tillgång till den utan att krävas på pengar.

Är det någon annan som har några funderingar kring detta eller kanske t.o.m har något citat eller uttalande från Mr A.Jones om bittorrent och hans åsikt om fildelning. Vad han tycker om att vi laddar ned hans material utan att betala osv.

LC-produktionen med Dylan Avery (som jag tidigare hyllat) följer en princip mer i min smak där informations-spriandet och uppmaningar till att dela med sig av filmen är en av de mest centrala delarna. Även om det innebär att Dylan Avery & CO inte tjänar mer pengar på att vi sprider LC via internet.

Konkreta svar uppskattas väldigt mycket. Jag förutsätter att ingen börjar smått munhuggas och "försvara" Alex Jones för detta är absolut inget angrepp på honom. Tack för era tankar och engagemang i denna fråga.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Alex Jones kommersialism gör mig fundersam.
Jag har alltid stört mig på denna sort kommersialism hos han speciellt prisonplanet som är mkt mer begränsat osv..

Måste dessutom ta upp det som jag stör mig på lite på hans själv insikt, då han har samma kläder som dom han har sitt lilla info-war mot..
DVS kostymer, nu kommer förmodligen fler att hacka på mig men faktum är ändå att kostym och slips är frimurar utstyrsel till 100%!

det är tyvärr kostymerna som styr börser och banker och annat i systemet som som annars anses vara livsnödvändigt.

Hur som helst så bör man iaf se över hans kommersialism då han trots allt är amerikan och förslavad till det monitära system dom ändå har där borta.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
visst är det en del reklam, om du lyssnade på hans radioshow så uppmanar han sina lyssnare att köpa hans filmer och göra kopior för "non-profit education", dvs utan att tjäna pengar på det. jag tycker det är fullt normalt att tjäna lite pengar på det, då han faktiskt gör det med ett gott syfte. det kostar pengar att producera filmer, trycka upp dom, sen har han ju hyra och elräkningar att betala precis som alla andra i i-länderna. han jobbar nog mer än både du, jag och resten av vaken.se tillsammans på att kämpa emot NWO, så i mina ögon förtjänar han det.

effektos kommentar angående hans klädsel är lite... naiv/ytlig. han kan ju inte sitta och försöka vara seriös i tv i endast en sunkig t-shirt eller dylikt. en kostym ger ett enkelt och propert intryck. en okej, neutral kostym kostar ju inte många kronor... dom behöver ju inte göra det iaf, om man inte handlar hos armani eller nåt annat löjligt överprissatt märke.

jag tycker inte man ska fokusera på såna här små petitesser och istället kämpa tillsammans för att få ut sanningen, så gott som det går. har nyligen "väckt" en nära kompis om 9/11 och estonia, vilket delvis är pga alex jones information... så jag ser bara honom som en hjälte, men som ändå bara är mänsklig, som du och jag :)
...eller är du kanske en reptil från planeten x?!?!

Posted on: 2006/2/23 21:26

See User information
Alex Jones har vid flera tillfällen uttalat sig uppmuntrande om kopiering och spridning av materialet han producerar. Han ansluter sig därmed till majoriteten av de andra som tillverkar filmer om 11/9 (och likn.), som inte håller stenhårt på copyrighten. Det är upp till en själv om man vill köpa orginal från Infowars eller kopiera. Hans grejor ligger ju fritt på t.ex. på Archive.org och Google Video.

Visst vore det bra om allt var gratis, men även Infowars.com har utgifter i form av vad de betalar för bandbredden exempelvis. Många människor världen över går in på sidorna varje dag. Radio och TV-sändningarna kostar inte lite pengar de heller. Resekostnader och teknik är ett annat par utgiftsposter som snabbt tömmer plånboken. Om man sen även har planer på att utöka sin verksamhet, så behövs det mer pengar än att det bara går runt.

Kanske sticker det lite i ögonen att som svensk se ett pris på nästan allting. Men det svenska systemet där föreningar och instutitioner istället i hög grad är direkt beroende av staten för att finansiera verksamheten, är i mina ögon ett långt sämre alternativ, eftersom statens preferenser o riktlinjer påverkar verksamheterna som sådana. Det svenska systemet är ju ett pyramidialt kontrollsystem.

Posted on: 2006/2/23 21:35

Anonym
Tack för alla era svar. Mycket bra och skönt att höra detta. Skarpt jobbat. http://www.sacredcow.com med de mindre videoklippen presenterade gav mig just en annan bild av A.Jones också. En mer avslappnad och härlig bild. Måste lyssna mer på hans radioprogram än vad jag hittills gjort.

See User information
Alex och Co. De göra ett bra business. Håla med att i USA måste man känna pengar. Det behövar vi här med. De har public access tv, finns inte här på det sätet. USA, mer democratiska, fast snart kanske öppet polis stat.

Jone: Hats off to him. His style is rawer, but he is DOING his best. Dont agree with some of his christian stuff, but a good resource, and he is IN THEIR FACE.

If he makes money? So what, NWO in comparrison is the big number one mess

Posted on: 2006/3/4 12:23

Anonym
Jag betalar gärna för "korrekt" media! Som jag blir upplyst och informerad av, på rätt grunder. Nu har jag hört att Alex blivit lite nojjig, men det kan man kanske förstå på nåt vis, med tanke på att han jobbar dag ut o dag in med korruption och konspiration. Man kan lida lite med honom ibland när han febrilt försöker få igång folk, hallå vakna och aggera... Mer borde ha hänt med tanke på infomationsflödet, men det kommer väl...

Hare..

See User information
Det kostar pengar att cleara copyrightskyddat material till hans filmer. Det kostar pengar att ha flera gigantiska webbhotell med massor av filmer på. Det kostar pengar ha massa folk anställda.

Självklart måste han få in pengarna på nåt sätt. Jag tycker det vore fel om han skulle betala för att göra andra en tjänst.

Posted on: 2006/7/24 13:09

See User information
Kan bara hålla med alla andra som tycker att det är helt ok, undrar tex. vad hans kostnader för domäner/bandbredd/servrar kostar!?!

Nån skrev tidigare att Alex har blivit nojjig! Det är inte helt oförståeligt, man blir ju nästan lite knäpp själv av att bara höra den sjuka informationen som Alex går igenom ibland (Dyncorps slaveri, tortering av barn, Baers aidssmittade läkemedel osv) Och sen blir man frustrerad när man vet att många inte ens orkar/har tid att bry sig..

För en dos av en frustrerad och förbannad Alex så hänvisar jag till showen den 12 juli..

Nu har ju Alex haft lite semester och Jack Blood har ryckt in som värdig ersättare så nu åker nog hårdhandskarna på igen...

Posted on: 2006/7/25 1:16
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Jag tycker det 'r en bra mall p[ m[nga s'tt

Whoops engelska keyboard

I think its a great idea. Good going Jones and COMPANY for getting the word out!

Posted on: 2006/7/25 12:15

See User information
http://signs-of-the-times.org/signs/forum/viewtopic.php?id=1820

Här är ännu en diskussion om alex jones...

ett utklipp från diskussionen...

"
Let me ask you all a question.

Alex Jones' website shows this address:
Alex Jones Productions
3001 S. Lamar, Suite 100
Austin, TX 78704
512-291-5750
customerservice@infowars.com

One listener in Austin, Texas, decided to mosey on over to Alex Jones Productions and guess what he found?
He found this:
The above address is not Alex Jones Productions at all. It is CASTLE DENTAL. The listener went inside the building and watched people getting their teeth cleaned through the windows. There is no "Alex Jones Productions" inside the building either. I confirmed this with a telephone call to "Alex Jones Productions" yesterday.
The man who answered said, "Castle Dental" - NOT "Alex Jones Productions"
I proceeded to ask for Alex Jones Productions and he said I had reached CASTLE DENTAL and that there was no Alex Jones there.
People also get orthodontic and peridontal work done there. They don't produce fearmonger conspiracy videos and they don't sell overpriced fearmonger T-shirts. They sell retainers and perform oral surgery.

I am currently checking out the FOLLOWING information on Alex Jones:
Address: 1011 Meredith Drive
Austin, Texas 78704
(512-291-5750

Please note that the same phone number is used for both addresses, but when you call it, you get CASTLE DENTAL. Is Alex a dentist? (cheesy grin..)
So why does Alex have an incorrect address/phone number listed on his INFOWARS website TODAY, if he has moved elsewhere? Isn't this kind of...odd?
The listener mentioned previously was going to send payment for books, videos, etc.. to CASTLE DENTAL, thinking it is really Alex Jones Productions.
The guy at Castle Dental said nobody by the name of Alex Jones is there and he doesn't know if he was ever there. Isn't that interesting?"

Posted on: 2006/7/26 7:35

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper