Vakencorner

Anonym
|
Al Qaida hotar Israel
|
|||
---|---|---|---|---|
Hej!
Läs vad tokstollarna i Washinton vill få oss att tro nu.. http://di.se/Index/Nyheter/2006/07/27/195470.htm?src=xlink / fr3D |
||||
|
Re: Al Qaida hotar Israel
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
void....
kan du vissa din källa vart du har läst att al-qaida är en del av usa? alla vet att al-qaida bildades av usa men dem har inte äns kontakt med varandra.... sen till huvud inlägen...kan du bevisa att al-qaida inte har hotat israel? det är bra o veta:D
Posted on: 2006/7/27 18:19
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Void <-- Håller med dig om att vi måste få in en fot i den offentliga massmedian, detta kommer aldrig att få ett stort genomslag.. så enkelt är det, se hur massmedia står på Israels sida gällande Palestina/Libanon.. Patetiskt..
Tyvärr tror jag bara man kan få stort genomslag om man gör som Alex Jones och det måste påbörjas snart..För det är extremt svårt att få massmedia med sig, det har väl ni märkt som mejlat diverse material till dom?! NO RESPONS!!
Posted on: 2006/7/27 21:00
|
|||
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Bevisa att Al-qaida är fristående och att hotet från Al-qaida inte kom från Amerikanska påtryckningar!
Varför är det alltid så enkelt att ta det som står i mainstream-media som en perfekt självklarhet? Varför är det alltid mainstream-media som får sätta standarden, när den mycket väl historiskt sätt visat sig fara med osanning. Tebe: Jag tror knappt mina öron när jag hör ekonyheterna och du dom verkligen sätter Israel som den mindre och "attackerade", jag blir så jävla förbannad. Hopplöst med människor som sedan skapar sin uppfattning från att leva med att läsa DN på morgonen och lyssna på ekot under dagen och sedan avsluta med en Dos TV4-nyheterna. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Alla vet väl att al-qaida bildades av usa men DE har inte ENS kontakt med varandra.. Intressant påstående, har du några som helst belägg för det?! Du kan ju inte ifrågasätta någons inlägg och sedan själv göra exakt samma sak som du ifrågasätter? Och SNÄLLA nu barn. SKA ni använda er av orden de och dem istället för att använda ordet dom... LÄR er först HUR det används. Det är jätteenkelt: DE kommer FÖRE verbet. DEM kommer EFTER verbet. Alla visste att det var DE som KÖPT kakorna. Alla visste att kakorna var köpt av DEM. Voila! Då var svenskalektionen över... Back to work.
Posted on: 2006/7/27 21:38
|
|||
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Bra timing måste jag säga.
Al Qaida dyker upp i rutan precis när världen är på väg att kritiserar Israel för attacken mot FN.
Posted on: 2006/7/28 0:00
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
StrayLynx...
hade du inget bättre att komma med att rätta min svenska..jag är kanske inte svensk eller hur.. sen jag vet fan inte vilka nyheter du kollar på om al-qaida....sen jag kollar sällan på svenska nyheter.. utan jag kollar på andra utlännska kanaler som al-jazira o dem som vissar vem det är som styr al-qaida o inte usa som du består... du kanske skulle få reda på vart alla terorist grupper får sina mislier i från? när du har hittat det så kan vi ta den här diskutionen...
Posted on: 2006/7/28 15:18
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
menar alla arabiska terorister...
Posted on: 2006/7/28 15:18
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
neo..
hizzbolha dykte upp oxå bra när G8 hade möte om hur man skulle göra med iran konflikten om kärnvapen... juste allas ögon vändes ditt o alla glömmde iran nu...mmm vem kan det vara som ligger bakom allt..
Posted on: 2006/7/28 15:21
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Nu vet ju ingen av oss vem som har störst påverkan över någon av dessa grupper.
Jag tror att det är ganska komplicerat, men att både Iran och USA har en viss kontroll över olika terrorister/frihetskämpar. USA har sedan en viss kontroll över Iran. England, Tysklan, Frankrike och Israel har en viss kontroll över USA. Det är nog lättare om man säger så att De superrika familjedynastierna har kontroll över det mesta.
Posted on: 2006/7/28 16:58
|
|||
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
micro..
mycket bra inlägg... jag blir sur bara för att folk klagar bara på USA men skiter i dem andra länder som gör värre saker... jag hatar USA o jag förstår att ni gör det oxå men man kan inte bara klaga på dem....
Posted on: 2006/7/28 18:58
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Iran har skrivit på icke-spridnings avtalet till skillnad mot kärnvapenmakterna Israel och Pakistan. Varför fördömmer inte USA dessa nationer? John Pilger skriver: Iran utgör inte något "nukleärt hot". Det finns inte tillstymmelse till bevis för att landet har de centrifuger som behövs för att anrika uran för vapenproduktion. Chefen för IAEA, Mohamed ElBaradei, har vid upprepade tillfällen sagt att hans inspektörer inte har funnit någonting som stödjer amerikanska och israeliska påståenden. Iran har inte gjort någonting olagligt; landet har inte visat prov på några territoriella ambitioner och inte heller har det deltagit i ockupation av ett främmande land - till skillnad från Förenta staterna, Storbritannien och Israel. källa: http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,775646,00.html Quote:
Alla glömmer Iran, du skojar va?
Posted on: 2006/7/28 19:49
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Jag tror inte någon här på forumet hatar USA (förutom du) där imot så finns det individer innom den amrekanska regeringen som många här anser vara psykopater mm... Vi står bakom våra amrekanska bröder och systrar i fighten mot dessa galningar!
Posted on: 2006/7/28 19:56
|
|||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Precis som Neo skrev. Här hatar vi inte utan stödjer dom Amerikanare och Andra som försöker Avslöja " Packet " som styr hela Skådespelat. rza du menar säkert väl.. Studera Gärna lite om Illuminati, Zionismen, OrdensSällskap m m MainStraem-media går tyvärr inte att lita på så studera den Alternativ media som finns på I-net och jämför informationen. Vi lever i en Cynisk Värld och blir Programerade redan i tidig Ålder. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
ni får tro att jag älskar usa då....
jag har alla mina kusiner i iran o vet vad jag snakar om...jag tror ni behöver läsa på lite om iran... oj glömmde att i sverige vissar man inte vad som händer varje dag i iran..nej det är inte interssant... landet är ett farligt land annars vad fan gör jag sverige o massa andra... sen förästen FN styrs ju av USA enlig mig:D ps..iran kommer bli anfallt när som helst.
Posted on: 2006/7/29 10:41
|
|||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
RZA: Vi fattar dig compadre! Iran är ganska ofta ett hett topic hos tex Alex Jones. Minns programmet för någon månad sedan när Ray Mcgovern (CIA analytiker i 22 år) var med och varnade för den kommande invasionen av Iran.
http://www.prisonplanet.com/articles/june2006/010606iranstrike.htm Ahmadinejads brev till Bush är ju ganska intressant. Det verkar som att han faktiskt också vet att 911 var ett inside-job. Jag litar på Paul Joseph Watsons artikel i nuläget då jag inte kan persiska. http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 10506presidentsletter.htm Saken är väl att USA inte kan dra igång ett direkt krig mot Iran, därför är det hela regisserat så att Israel ska dra igång en konflikt och sedan ska USA "tvingas" gå med och då har man mer majoritet bland befolkningen som stödjer det än om USA själva hade startat kring mot ex Iran eller Syrien. Det bästa är nog när jag såg Noam Chomsky i Kulturhuset i sthlm 2002 och han talade om hur USA skulle gå in i Irak, hur det skulle gå till och varför. Sedan sade han att de skulle gå in i Iran. Det var 2002, minns det som han sade det igår. Scary stuff, vi får vilket nästa land det blir som dom smustar ned med utarmat-uran. Irak är rejält nedskitat av det nu och det verkar även som Israel använder det i Libanon. *ryser* ![]() |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
void..
till o med min pappa som inte äns kan svenska visste att USA skulle anfalla irak innan bush var vald...det jag vill säga är att alla som läst på vet att USA har andra planer för hela mellanöster o villa ändra hela bunten... sen du tar upp en viktig sak att USA inte vill dra i gång kriget o låter isreal göra det...men det jag har förståt så var det hizbollha som började med den här kriget genom att kiddnappa två isrealer o döda 8 stycken.... accpterar du ett land som ledaren är terorist? menar Ahmadineja...
Posted on: 2006/7/29 18:53
|
|||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Du är på helt rätt väg kamrat...
Låt mig formulera det så här. Ser du inte orimligheten i att dra i gång ett krig av den magnitud som Israel nu gjort pga två kidnappade Israeler och 8:a dödade? Det finns bara inte. Vi har genom mainstream media lärt oss att lyssna på små små "sak-exempel". Tex någon snyfthistoria om en kidnappad soldat, eller ett litet barn berättar hur "soldaterna kom". Vanlig media ger bara dessa historier där man har ett exempel och vägrar diskutera den större bilden. Därför blir vi fördummade och förstår inte världen. För varje dag som går och jag håller mig undan main-stream media förstår jag vad som pågår i världen. Tog upp en aftonbladet idag på jobbet och den var fylld med snyft-historier med stilen "ett enda offer" av alla möjliga arter. Den bluffen måste synas av alla människor och _fort_. Krig är alltid _planerade_ och _regisserade_ in i minsta detalj med en väldigt bestämd agenda. Utfallen kan dock inte alltid bestämmas, men krig startas inte av slump. Inget i politik sker av "slump", eller att några få blev dödade/attackerade. Whatch for the B-i-g - p-i-c-t-u-r-e. Vem har satt irans president till makten? |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Var det Hizbollha som Började ?
Tror inte det. Allt bottnar i Okupationen 1967. Igentligen tidigare av Bildande av den Zionistiska Rörelsen för över Etthundra år sedan. "'Our race is the Master Race. We are divine gods on this planet. We are as different from the inferior races as they are from insects. In fact, compared to our race, other races are beasts and animals, cattle at best. Other races are considered as human excrement. Our destiny is to rule over the inferior races. Our earthly kingdom will be ruled by our leader with a rod of iron. The masses will lick our feet and serve us as our slaves.' - Former Israel Prime Minister and terrorist, Menachem Begin (who won the Nobel Peace Prize!). Ett utalande av en Fredspristagare och Zionist !! Bara av det här utalande kan man undra över hur Nazismen kom till och vilka Krafter som låg Bakom. Dom Äkta Judar som Genomskådat Zionismen kommer tyvärr alldrig till tals i Våran styrda och Hjärntvättade Media. Det finns Judiska och Palestinska/ Arabiska organisationer som samarbetar men dom når alldrig igenom Mediabruset och den Propaganda som vi ständigt matas med. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
void...
så här skrev du.. "men krig startas inte av slump. Inget i politik sker av "slump", eller att några få blev dödade/attackerade." mm det är det jag ville komma fram till varför började hizbollha atakera isreal? varför en libanesisk "parti" (menar hizbollha) lägger sig i isreal konflikten? hizbollaha är ett libanesisk "parti" varför skickar dem medlemar till isreal o införa ataker och sedan blir dem gripna av isreal o sen vill de ha tillbaka dem också... det är många frågor man ska ställas sig själv....gerjen är ingen vill förhandla med isreal utan dem vill få bort isreal från kartan så är det helt enkelt.... sen om iran....men void tror du verkligen att den iranska ledaren blev valt demokratisk...han blev valt som bush ska du veta....varför ingen vågar säga nåt i iran utan bli häng eller tortyrat...varför skrev inte svenska media om en ung kille i iran som fick iran o skakas men vad gjorde dem med han.....vill du ha artiklar o sånt om iran kan jag länka till dig (det är på svenska)... tack för mig
Posted on: 2006/7/30 0:11
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Noam Chomsky: Yeah. Well, he's correct that hundreds of rockets have been fired, and naturally that has to be stopped. But he didn't mention, or maybe at least in this comment, that the rockets were fired after the heavy Israeli attacks against Lebanon, which killed well, latest reports, maybe 60 or so people and destroyed a lot of infrastructure. källa: http://www.democracynow.org/article.pl?sid=06/07/14/146258 Quote:
SAYYED HASSAN NASRALLAH: Between 1978, 1982, up ’til the year 2000, the international community did nothing to help the Israeli occupation forces out of Lebanon, nor did it, meaning the international community, do anything to prevent these aggressions on Lebanon. There was a resolution called 425, but it was put on the shelf. We, as Lebanese, were left to face our fate. We are a group of Lebanese youth. We took the decision that we needed to confront and resist the occupation. The resistance which we have established, when we started with it, I was -- our ages, he’s talking about the ages of the young who took part in this -- I was 22 years old then. The oldest among us was 27 years old, because those who were over 30 then believed that it was impossible to defeat Israel. They viewed themselves as sage, as wise people, and they viewed us or considered us as the crazy youth. källa: http://www.democracynow.org/article.pl?sid=06/07/28/1440244 Quote:
Inte alls sant.
Posted on: 2006/7/30 0:30
|
|||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login