vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Kontaktannons sökes kvinna.
#1


See User information
Hej.
Jag bor på gotland just nu har varit o rest dom senaste åren jag önskar att träffa någon att bli kär i som vill resa jag söker efter "paradiset" vart det nu är!
Är bohemisk av mig är intresserad av det mesta som flödar på vaken söker dock mest självutväckling försöker att håla mig jordad så gått det går i denna underliga värld jag är ej intresserad av ekorrhjulets vardag.
Dom två senaste åren har jag övervintrat i södra spanien i bergena samt varit och ö luffat i thailand luffat i maurocco har även varit i indien för länge sedan.

Personlig information
Sexualitet: Hetero
Utseende: 179 cm, 64 kg slank, brunt hår och blåa ögon ser normal ut kan skicka foto
Bor: Ensam
Barn: I framtitiden
Språk: Engelska (Genomsnittlig), Svenska (Modersmål)
Yrke: sökare.

Söker.
En snäll varm hjärtlig kvinna som ej söker det vanliga "svensson" livet samt vill utforska livet.
Peace.

Här är en kvinlig artist som berörde mig djupt.
i gotta find peace of mind lauryn hill

Posted on: 2013/8/20 20:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#2


See User information
Lycka till min vän! Det finns en för oss alla där ute :) Gäller bara att hitta denne.

Posted on: 2013/8/20 20:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#3


See User information
Tack.
Får man fråga har du hittat den rätta?

Posted on: 2013/8/20 21:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#4


See User information
lyssnar nu på!



Posted on: 2013/8/20 21:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#5


See User information
Nix! Inte än :)

Posted on: 2013/8/20 21:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#6


See User information
Jag kanner ett par tjejer som finns pa Facebook, jag har traffat den ena som hastigast en gang men hon vet verkligen hur man svanger upp en tvattkorg pa huvudet och glider nerfor stigen till sjon. Hon talar bra engelska och ar sjukskoterska, kolla henne Lorna Isaacs heter hon och hon har fragat om jag inte kan hitta nagra vanner till henne.

Hon bor pa ett valdigt vackert stalle faktiskt.

Sen har jag en glad svagerska som jag dock aldrig har traffat annat an pa natet och som letar efter en ny karl. Hon har bade dator, bil och fast jobb men ocksa en liten dotter, hon verkar valdigt stabil. Hon heter Eucabeth Omollo och ar som sagt min svagerska sedan 2004. Hon bor i en vibrant storstad med massor av mojligheter.

Halsa fran Leo och sag som det ar, att vi kanner varandra genom internet.

Posted on: 2013/8/20 21:29
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#7


See User information
Hej asgeir jag använder inte facebook skicka dom till vaken forumet tack.
förvirande vad menar du?
Halsa fran Leo och sag som det ar, att vi kanner varandra genom internet.

Posted on: 2013/8/20 21:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#8


See User information
Problemet med Vaken är bara att det talas för mycket svenska, annars hade dom säkert varit med, dom tycker att mycket av det vi talar om är intressant.

Jag är i faggorna där dom bor åtminstone två gånger om året sedan åtskilliga år och känner jättemycket folk, fler än i Sverige.

Det hela är mycket enkelt. Det är levnadsglada helt normala tjejer som bara vill ha kul, komma ut och resa och träffa nån dom kan leva med. Det är inga större kulturchocker typ Thailand med buddhism, islam eller konstiga bokstäver och alla talar engelska.

Bjuder man dom på en öl på en bar säger dom tack och häller den i sig, men stoppar i allmänhet efter tre. Spelas det musik dansar dom och vill man gå och bada tycker dom att det är en god idé.

Dom är som folk är mest och det är vackert och trevligt där dom befinner sig och ganska billigt att leva och bo.

Stället råkar vara ungefärligen världens geografiska mittpunkt, det är lika langt hit upp och till USA, Australien, Japan och Sydamerika...

Där Lorna bor finns det av någon outgrundlig anledning ett hotell med glödristade älgar på en av dörrarna.

Vädret är högsommar året runt och det skulle kunna bli ett paradis för seglare. Det finns skojiga öar att segla till, bland annat en där trots isolationen folk är mest intresserade av världspolitik. Landets skapare, Tom Mboya, kommer därifrån.

Åker du med en sån gubbe i kanoten går snacket ungefär som på Vaken... det finns frimisar att irritera sig på och undra över där nere också. Brunnslock med bokstaven G på är inte ovanliga.

Går du ut en kväll kan du få höra riktigt bra musik, bättre än på de exkluxivaste ställena i en storstad som London.

http://www.youtube.com/watch?v=4yAmGIqcSTc

Och dansa kan dom...

Men, som sagt, dom har bett mig om jag inte kan hitta några kompisar som kunde vara lämpliga "offer" för deras ambitioner. Tyvärr är det mesta av min gamla bekantskapskrets fast i "boendekarriärer" eller nån sorts sörplande som håller dom fångna bak höguppvuxna trösklar.

Du verkar mer äventyrslysten... ta för dig!

Här en länk till en tjej från ett grannland vars gräns går någon mil ut sjön, hon sjunger om att langta till någon långt borta (Usiende mbali). Jag har aldrig träffat henne men väl en annan sångerska men hittar ingen sångtitel som passar

http://www.youtube.com/watch?v=6G2o5x2vgA0

Posted on: 2013/8/21 7:51

Edited by Asgeir on 2013/8/21 8:06:37
Edited by Asgeir on 2013/8/21 8:10:45
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#9


See User information
Låter som ett trevligt ställe har du ett eget hem som du bygger på när du är där?
vad ligger denna by? pm om du inte vill säga det öppet.
Tack...
Jag letar själv efter ett ställe som jag kan komma och gå som jag vill det ska vara lantlig lungt miljö där jag kan snickra o odlamat i värmen så det behöver finnas färskvatten samt vänliga människor som är åtminstone semivakan så jag kan älska i lung o ro.

Posted on: 2013/8/22 2:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#10


See User information
Du kan titta på Google maps. Börja vid gränsen mellan Tanzania och Kenya där den löper ut i Victoriasjön. Där finns det en halvö som heter Muhuru, där har jag ett hus som i stort sett är färdigt. Men jag skall hyra ut det till lärare på en närbelägen skola som håller på att byggas ut till universitet.

Om du går vidare forbi Muhuruhalvön (där det finns en stenåldersby med grottmålningar) och går upp några mil runt kanten till storsjön kommer du till en halvö vänd mot söder med ett samhälle som heter Nyandiwa. Det ligger en ö som heter Kiwa alldeles utanför udden. Där ute bor det många fiskare. Men inne på halvön vid Nyandiwa ligger det ett mer eller mindre avsomnat danskt projekt med ett jättefint hus att bo i alldeles vid stranden, på insidan mot viken.

Där bor Lornas släkt på shamban (tomten). Men hon bor i Mbita några mil norrut, för hon arbetar på en distriktsläkarmottagning där. Där är det också väldigt vackert.

Men i Nyandiwa finns det redan odlingslotter färdiga nedanför strandbrinken, det är bara att gå igång.

Jordmånen är lite karg, jag har aldrig sett mask där, men det är inte helt hopplöst. Tyvärr är det rätt torrt närmast sjön, men ändå grönt och mycket trän. Förutom att det fattas granar är det inte såå olikt Sverige egentligen.

Man kan ju ta vatten från sjön.

Det finns en del att fixa på huset, men gör man vid det och installerar lite solpaneler och så bliver det kanon.

Visserligen finns el några stolpar bort, men det kostar pengar.

Danskarna hade en vindmölla som står kvar men den använde dom till att pumpa upp vatten till en damm, jag har aldrig riktigt fattat varför.

Den gamle pappan i familjen har varit biskop och även besökt Danmark två gånger och är en mycket bildad man.

Om du vill åka ner är det nog bäst att jag uppdaterar dig på en del grejer, dessutom kommer jag förmodligen snart att sitta i kåken. Sist upptäckte jag att några takplåtar förmodligen behöver bytas, och sen kunde det kanske vara bra att ta med lite spackel att kleta på taksparrarna här och där för det finns nåt djur därnere som går in i dom.

Det är delvis förberett för el men jag gillar inte el utan vill ha alternativa lösningar, det är ett paradis för en fixare!


Posted on: 2013/8/22 8:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#11


See User information
Administrationsgruppen tycker att "Kontaktannons sökes kvinna" var den gulligaste, ärligaste och mest klockrena tråden på länge.



Posted on: 2013/8/22 11:05
Administrationsgruppen
www.vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#12


See User information
Jo tack ni gör ett bra jobb
Det har dock inte nappat ännu dom vakna tjejerna verkar gömt sig i vassen
hmm undrar vilket bete som är lämpligast

Posted on: 2013/8/22 18:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#13


See User information
Anahata: Skulle råda dig att söka på vår Facebook-sida, där finns en hel del honor som stryker omkring. Du kan ju regga ett "fejk"-konto där och söka via det. Mycket händer på Fejjan nu istället för här på forumet.

Posted on: 2013/8/22 19:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#14


See User information
Jo jag reggade mig på FB i går får se hur aktiv jag blir där inte min favo sida.

Posted on: 2013/8/23 1:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#15


See User information
Hej Asgier.
Låter som du har ett soft ställe vid victoriasjön.
det visar sig i framtiden om jag kommer att besöka afrika i gen.
Just nu söker jag en tjej som vill resa till indien med mig har haft det som mål länge.
Har oxå varit en sväng i cellen.
Ta hand om dig.

Posted on: 2013/8/23 2:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#16


See User information
Jag har aldrig varit i Indien men jag tror att det är mer trängsel där och att folk är lite mer gåpåiga, kenyanerna känns lite mer som vi när det gäller personlig distans. Dom är liksom lite blygare...

Men det finns många indier därnere, det är i stor utsträckning dom som har olika foretag och stora butiker.

Så du skulle säkert ha nytta av dina indienerfarenheter, men dom indier man ser är ytterst "medelsvensson" och inga flippare med långa skägg.

En av landets vackraste kvinnor är för övrigt en indiska (om man gillar den slanka typen) och hon säljer grävmaskiner!

Det finns stora jains-tempel och även lite mer harekrishna-aktiga plus några sikh-helgedomar, det är bland det första man ser vid busstationen i Nairobi.

Nere vid stranden i Mombasa finns en hel rad av indiska lyxvillor och tempel.

Posted on: 2013/8/23 7:16
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#17


See User information
Hej Anahata,


Inte är jag väl en merit, men kan gå i god om att Anahata är en riktigt trevlig broder att sitta och undgås med. Hjälpsam, trevlig och hänger inte direkt upp sig på detaljer. Han skiljer på handling och vem som handlar, alltså kan han skilja på att tycka en handling är o-konstruktiv, utan att döma eller tycka illa om vem som utgör den.

Håller halsbandet än broder?


@ admin

Om admin gruppen tycker denna post är Goaste å ärligaste på länge, kanske vaken.se kan tänkas implementera en egen match.com som ett underforum folk får söka sig till. Kanske även det skulle jaga fler besökare till vaken av dom sovande, så en av "primatens" drifter är att jaga en "partner"? Sen kan admingruppen mysa mest hela dan, vilket e helt ok i min bok...

Kanske en Sökes/bortskänkes/bytes (inget köp å sälj) del med, där folk kan utgöra byteshandel för att slippa 3e partsinblandning?

Vad vet jag, vad vet jag.

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/23 9:11

Edited by Avatar on 2013/8/23 9:48:13

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#18


See User information
Tittar nu på!



Posted on: 2013/9/6 2:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kontaktannons sökes kvinna.
#19


See User information
Tråden handlar om kontakt med specifikt kvinnor. Själv har jag haft flera perioder av ungkarlsliv och motsvarande som gift/sambo. Jag måste säga att båda delarna har sina fördelar...

Men framför allt lever man helt olika liv i de båda situationerna. Om man är ensam blir det som att vara en jägare som spanar efter byte. Men man skulle ju kunna vitsa lite med det och fråga sig "varför jaga nåt som man inte kan äta?"

Kontaktannonser löser bara ETT problem nämligen själva kontakten.

Personlig kontakt är ett måste, man kan skapa sig en bild av en annan person som gör en till ett lätt offer för bedragare. Finns det fisk i vattnen, fiskas det, så enkelt är det.

Så den som är beredd att skicka iväg pengar till en honungsfälla på nätet måste omedelbart inse att pengarna skall läggas på en personlig träff - snarast!

Oftast kommer dock inviterna från ställen där honungsfällorna är rikliga och urvalet stort.

Ut och res och kom hem med de underbart intressanta och käcka varelser som världen är full av...

Kontaktannonser måste tas med en stor nypa salt.

En kommentar angående dagens könsneutrala politik som jag hört är "olika kön, exempelvis män och kvinnor!" (Hahaha)

Resa är fantastiskt

Posted on: 2013/9/6 7:15

Edited by Asgeir on 2013/9/6 7:31:00
Edited by Asgeir on 2013/9/6 7:32:16
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
66 user(s) are online (66 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 66

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS