vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#25
varenda jävla gång det snackas om konspirationsteorier i media ska de alltid komma med trams

som ex fottbolls vm
som inte är en teroi utan ett skämt.

har inget med sakenatt göra


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#26


En vanlig Taktik.

Vanligt folk Hjärntvättas på detta vis genom den mest Kontollerade Propaganda - Maskinen, MS_MEDIA.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#27
Har man inget att dölja så är man inte rädd för att ställa upp i en Tv-debatt.

När 42% av amerikanerna tror att det är något skumt med den officiella förklaringen så är en TV-debatt något man försvarar sin ställning inom.

Dina förprogrammerade undanflykter blir faktiskt bara sämre och sämre över tiden.

NIST har konventionell och rationell vetenskap emot sig, därför ställer dom inte upp i debatt. Har man lyckats skriva en rapport utan att nämna WTC7 kollapsen så vet man nog om att det inte är en smart idé att ge sig in i en live-debatt.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#28
Quote:

void skrev:
NIST har konventionell och rationell vetenskap emot sig, därför ställer dom inte upp i debatt. Har man lyckats skriva en rapport utan att nämna WTC7 kollapsen så vet man nog om att det inte är en smart idé att ge sig in i en live-debatt.

Say what?
http://wtc.nist.gov/progress_report_june04/appendixl.pdf

Jag förstår att man vägrar debattera i TV med folk som använder lögner för att driva sin agenda...
Håller ni er till fakta kanske ni får en debatt tillslut, men det är klart, då blir det ju inte mycket kvar av konspirationsteorin.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#29


See User information
Nu har de en till artikel på SVD.

"Politiker vill sparka lärare

Universitetsläraren Kevin Barret vill i sin kurs om islam tala med eleverna om möjligheten att USA:s regering inte säger hela sanningen om attackerna den 11 september 2001. Nu hotas han av avsked. Det skriver Los Angeles Times."

Läs mer här : http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_13292959.asp


Posted on: 2006/7/27 23:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#30


See User information
Nehe? Men så KAN man väl omöjligt göra?

Eller vad säger du ZPZ? Människor som försöker få ut (sin) sanning kan väl inte bli sparkade heller? För det skulle väl bara visa att man inte tål/accepterar vad de säger, antagligen för att det ligger någonting i det och man vill hålla dom tysta? Vilket faktiskt skulle kunna visa på en konspiration, helt omöjligt, eller hur?

Posted on: 2006/7/27 23:37
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#31
Men han ska väl för tusan undervisa om islam om kursen handlar om det, inte om sina knäppa ideer kring 9/11.

Tänk om en tyskalärare ägnade språklektionerna att undervisa om att förintelsen aldrig ägt rum. Han skulle nog få kicken samma dag, tror ni inte det?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#32


See User information
Quote:

zpz skrev:
Men han ska väl för tusan undervisa om islam om kursen handlar om det, inte om sina knäppa ideer kring 9/11.

Tänk om en tyskalärare ägnade språklektionerna att undervisa om att förintelsen aldrig ägt rum. Han skulle nog få kicken samma dag, tror ni inte det?

Ja! Verkligen en bra jämförelse, en snubbe som delar sin åsikt med 42% av amerikanska folket och en hel del andra runtom i världen.
Eller så en lärare som vill slå i ungar att förintelsen inte ägt rum, en nazist får vi väl kalla honom. För det är väl inte så många andra som tvekar heller...? Eller är det kanske så ZPZ att du inte tror den hänt?

Jag tycker det var en rätt löjlig jämförelse, men det är väl lite så när det kommer till skolor och lärarmaterial, man får inte välja riktigt själv vad man vill lära ut, hjälpa folk att se världen och ämnen från en annan synpunkt än statens.. löjligt.

Dessutom tror jag inte den läraren skulle få kicken, kanske en smäll på handen och en tillsägelse att inte göra det igen.

Posted on: 2006/7/27 23:46
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#33
NIST vill inte debattera för de skulle förlora debatten och då skulle mer focus hamna på att deras ihåliga rapport som inte ens nämner WTC7, inte är värt pappret den är skriven på. De har inte lämnat något svar till Steven E Jones paper som debunkar rapporten tillsammans med många andra.

Jobbigt läge NIST.

911-movement kommer nog hinna om vi bara jobbar på i bra takt. Det ska inte få bli som det blev med bluffen kring Kennedy-mordet iaf.

Vem skickade in vaken.se till http://www.911blogger.com/ ?
Bra jobbat! :)




 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#34
Quote:

void skrev:
NIST vill inte debattera för de skulle förlora debatten och då skulle mer focus hamna på att deras ihåliga rapport som inte ens nämner WTC7,

knack, knack, någon hemma?
http://wtc.nist.gov/progress_report_june04/appendixl.pdf

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#35
OSPA! Enda andledningen jag kritiserade dig var för att det blir nån slags "herre på täppanlek" i dina repliksvar... typ "min farsa är större än din"! Dina bevisföringar är inte min sak att bedöma...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#36
Quote:

micro skrev:
Om RZA var ny skulle han ju inte veta att OSPA mfl har blivit anklagade för att anväda fler nick.

Jag ska göra om forumreglerna snart och då ska det bli strängare. användare kommer inte kunna fortsätta att aktivt sabotera här. Det skall bli skönt med lite ordning.

Forumet är ite till för att ta reda på OM det finns planer på en världsordning, det kan man göra på lunarstorm. Här diskuterar vi HUR och VARFÖR den utförs.



Du kan inte tänka dig att RZA har använt er sökfunktion och letat efter olika användare, ämnen eller rubriker?

Nej, det är alltid en konspiration mot ert tänkande.

Moderatorer har bett om ursäkt till mig för att dom har haft fel då det gäller spekulationer om andra användare skall vara jag. Det hedrar den moderatorn som bad om ursäkt, men vissa fattar tydligen inget fortfarande.
/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#37
Quote:

jaxtone skrev:
OSPA! Enda andledningen jag kritiserade dig var för att det blir nån slags "herre på täppanlek" i dina repliksvar... typ "min farsa är större än din"! Dina bevisföringar är inte min sak att bedöma...


Du tolkar fel och du för inte en debatt om vad detta skulle handla om.

Jag låter bli att kritisera någon för ATT han skriver, vilket DU gör.

Jag kritiserar VAD han skriver, DVS skriver någon att det ligger krigsfartyg utanför Afghanistans kust så måste det väl vara ens skyldighet att påpeka detta?
Eller skal man se förbi dessa rena fakta fel?
Om man klistrar in en text med dessa uppenbara fel och det finns massor, blir inte DU misstänksam och funderar över om det andra också kanske inte är rätt?
I detta fall så fanns det fler fakta fel.

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#38
Jo Gert! Du skall inte ta åt dig hela äran för att debatten blir lite småsint... det är ju fler som blir irriterade över att bli emotsagda och att kasta spik är lika illa oavsett från vems händer spiken kommer.

Du snackar väldigt mycket om "faktafel", det är ett ord du upprepar väldigt ofta och jag vet inte om du har fastnat i detta begrepp eller om du vill att hela världen skall vara "faktarätt".

I världen finns det ju många olika typer av karaktärer men om jag får generalisera lite så ser jag det som den ytligt sett styrs av några arketyper som består av: Politik, vinstintresse, konstnärligt skapande, religion och teknokrati.

Dessa olika incitament klibbar ihop som ler och långhalm med ett superlim som få saker i världen kan rubba på. Men borde det inte i denna ormgrop också finnas en obunden kritiskt granskande massa. Svar NEJ!

Inte i gruppen. Kritiska sinnen som ingår i gruppen skulle inte överleva länge som fria och obundna. De skulle snabbt bli som instutionen i övrigt. Livrädd för att sticka ut och komma med nyheter som inte passar gruppen i övrigt.

Och om du strävar efter 100 % faktarätt så kan du bara bli besviken framöver hur du än vänder och vrider på steken... i den perfekta universitets eller forskarvärld du grundar dina teser på har det väl hänt fler än en gång att resultat förvanskats för att kunna få stipendier, anslag eller vinna gehör för en dålig teori.

Och Gert glöm inte bort vem som betalar för forskningen eller varför!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#39
Quote:

jaxtone skrev:

Och Gert glöm inte bort vem som betalar för forskningen eller varför!


Vem betalade sir Isaac Newton?


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#40


See User information
hehehehhehehehehheheh jag visste ni skulle säga jag är ospa heheh..
vill du ha adressen där jag bor eller:D
som sakt jag sa på min före inlägg att jag har läst här lite o sett vad ni skriver till ospa...
sen förästen man kan se på min skriv still o ospas skriv still....jag är en utlänning o han är en svensk...till o med en blind man skulle se det:D
som sakt bevisa att han har fel än att hoppa på andras privata liv:P
tack för mig

Posted on: 2006/7/28 14:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#41
Ber du mig ta reda på vem som betalade Isaac Newton? Jag förstår det som du vill anlita mina tjänster eftersom du inte har tid eller möjlighet själv! Jag kommer att fakturera dig 1 200 SEK per timma och räknar med att en total redovisning kommer att ta ungefär 3 månader. Är det ok med dig så skickar jag gärna en offert per omgående.

Gert! Jag har ett annat förslag... gör det själv om du har något intresse av det!

No hard feelings! Ett förslag bara...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#42
RZA!

Du är allt en härlig kille du! Har du aldrig funderat på att syssla med helbrädgagörelse? Det skulle garantera dig en juste inkomst om du genom att använda tangentbordet kan få blinda att se.

Skämtar bara lite... ha det så gott i alla fall!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#43
Quote:

jaxtone skrev:
Ber du mig ta reda på vem som betalade Isaac Newton? Jag förstår det som du vill anlita mina tjänster eftersom du inte har tid eller möjlighet själv! Jag kommer att fakturera dig 1 200 SEK per timma och räknar med att en total redovisning kommer att ta ungefär 3 månader. Är det ok med dig så skickar jag gärna en offert per omgående.

Gert! Jag har ett annat förslag... gör det själv om du har något intresse av det!

No hard feelings! Ett förslag bara...


Du vet inget mer än att det tar 3 månader.. Bra tänkt

Det hela går ut på att allt är en konspiration enligt dig, att det finns forskare som är betalda lär väl inte vara en hemlighet direkt. Det har nyss avslöjats att en forskare i Norge och en i Syd Korea fuskat och fått avsked, deras rapporter och uppsatser har strukits från alla kända databaser över forskningsresultat. Så det finns en välfungerande maskin som griper in då det blir fel. Men att som du insinuera att alla är betalda av mr Bush är att göra det väldigt lätt för sig.
Jag går inte på ditt skit snack.

Grejen med Isaac Newton är att det är hans formler som man räknar på när World Trade Center 1, 2 och 7 rasade, och dessa formler har fungerat i över 300 år, men nu är det några "vetenskapsmän" på vaken.se som tror sig kunna omkullkasta dessa beräkningar.

Men enligt dig är dessa fel och då är forskarna betalda, så då borde du redan nu ha koll på vem som betalade Isaac Newton för över 300 år sedan och fick han att hitta på lite formler som skulle kunna användas i framtiden då en president skulle konspirera lite mot sitt egna folk.

Lycka till.

/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#44


See User information
jaxtone..

nej självklart jag menade inte bokstavlig att blinda kan se..men menade typ alla kan se att jag är inte ospa...men gerjen är jag har sett i vissa ämne så hoppar dem på killen att han har många användar namn...

Posted on: 2006/7/28 15:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#45
Quote:

rza skrev:
hehehehhehehehehheheh jag visste ni skulle säga jag är ospa heheh..
vill du ha adressen där jag bor eller:D
som sakt jag sa på min före inlägg att jag har läst här lite o sett vad ni skriver till ospa...
sen förästen man kan se på min skriv still o ospas skriv still....jag är en utlänning o han är en svensk...till o med en blind man skulle se det:D
som sakt bevisa att han har fel än att hoppa på andras privata liv:P
tack för mig


Alla som säger emot dom är tydligen samma person.

Men du skriver vettiga inlägg med eget tänkande, det är bra.
Vi behöver inte tycka samma sak, men att man tänker och skriver egna saker är viktigt, i alla fall om vi skall söka efter sanningen.

Jag har fått en ursäkt av en moderator redan och det är nog fler som skall passa sig för att dra slutsatser som i detta fall inte stämmer.

/Gert


/Gert

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#46


See User information
Fan vad ni slösar tid på att försöka "överbevisa" varandra......
Har man en "färdig" teori om vad som hänt och hårdnackat håller fast vid den, så är diskussionen heeelt onödig, och kommer att sluta med pajkastning och sandlådekrig, och volka vinner på det i längden?
Har följt pajkastningen en längre tid, och kan säga att några av hackkycklingarna här, som iofs har en annan uppfattning än många andra, bara frågar efter bevis på att en konspiration ägt rum. det finns ingen här som har BEVIS, så är det bara. Däremot finns en hel del indicier.
Steven E Jones kanske har, men ingen av oss här.

Det som fångat mitt intresse är att jag redan innan attacken läst i en bok (Hidden agenda)om det stundande kriget mot "terrorismen". Ett krig som skulle lanseras inom kort.

Amerikanska energidepartementets egen hemsida dagen för attentaten, där man förklarade att man kört fast i Afghanistan och vilka geopolitiska intressen man har där.

WTC 7:s kollaps.

Mjältbrandspulvret.

Det konstiga med att tornen faller RAKT ner.
Då jag tänker på saken skulle det rimliga vara att tornen veknar där skadan är som störst och att kollapsen startar från den punkten, inte att allt, jag säger ALLT går paj samtidigt på hela våningsplanen.

Naturligtvis är det mest intressanta att få veta vilka som hade mest att vinna på allt ihop, och filka följdaktligen ligger bakom. Vilka "terrorister" attackerar den fiende som mest av allt behöver en attack? Dom e väl inte helt tappade bakom en vagn. Men man kanske ska börja med en sak i taget, nämligen att BEVISA att sprängämnen fanns i WTC. (det som många tv-rapporter 9/11 talade om)
Men sluta upp med pajkastningen! Det gynnar ingen....

Posted on: 2006/7/28 17:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#47
Offert beräknas på aproximativt tre månaders arbete... plus minus en vecka! Säg när du vill att jag skickar offert, Gert!

Du Gert förresten... vad är det du anklagar mig för egentligen?

OSPA:
Det hela går ut på att allt är en konspiration enligt dig...
(Detta har jag aldrig påstått)!

OSPA:
Men att som du insinuera att alla är betalda av mr Bush är att göra det väldigt lätt för sig...
(Detta har jag aldrig påstått)!

OSPA:
Men enligt dig är dessa fel och då är forskarna betalda...
(Detta är väl självklart)!

Jag berättade och skrev ganska tydligt till dig allra först jag inte haft några synpunkter överhuvudtaget på 9/11... men det verkar som du inte förstår vad jag skriver... har du fastnat helt i rollen av att vara en solofrälsare eller är du bara drabbad av lite solsting i sommarvärmen?

Förklara en sak för mig, "Gert"... angående den tredje OSPA kommentaren ovanför denna text... där du liksom jag och många andra klumpar ihop statsfinansierade institutionsforskare som en homogen grupp.

Du verkar förvånad över att det finns forskare som inte jobbar gratis! Men det är väl klart att de är betalda... de måste väl också äta, betala hyra och kläder... eller upplever också detta som en konspiration? Det verkar som någon här är lite paranoid för tillfället! Obs! Ett mjukt skämt Gert!

Men om vi nu klargjort att de inte jobbar gratis med sin forskning så måste ju någon betala dem!

Då skulle en intressant fråga kunna vara i vilket syfte de betalas! Inte helt oviktigt...

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/a ... ramID=1316&Artikel=855121

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
#48
" Kära Broder " " Vad är Klockan "

OSPA

"Alla som säger emot dom är tydligen samma person."

Vilka Dom ?

Drar du alla över en kant ?

Jag är en som inte tror på den " Officiella Förklaringen " . Det var inte så i början, men ganska snabbt Undrade man över vissa saker och det som stör mig mest är att MS-Media inte ens berör den Alternativa Information som finns. I och för sig vet Jag varför !


" Konspirationstorier " kan vara Sanna, men dom som ser alla Konspirationsteorier som Idioti, blandar gärna sånt Nonsens som VM-58 med Dom som det kan ligga något i . Detta ser man gång efter annan i DebattForum.

Jag har min syn klar, att Världen inte styrs som Gemene Man tror och har lärt sig från tidig Ålder.

Har upptäckt att Många Pusselbitar passar i det Stora Konspirations-Pusslet.








 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS