vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 6 7 8 (9) 10 11 »

Anonym
Re: Syrien under attack!
Hej då på er allihopa.

Tackar för mig på forumet nu äntligen för sista gången. Kanske återkommer 2016 om ni blivit mogna män och fruktlösa.

Jag hade ett uppdrag här och den är så gott som slutförd!

förövrigt önskar jag att barnen här växer och slutar gå runt med nappar i munnen... och sluta drick chokald oboy...
Resized Image

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ha det gott iSky, "cya on the flip side"! <3!

Världen håller andan på vad som kan komma ske, medans parterna trilskas om bordsplaceringar, röda mattor... Kina skickar krigsskepp som skall ställas bredvis Ryssarnas och supernackisen är en PMs skor... Denna värld tycks bli galnare och galnare för var jag jag vaknar om dagarna...
Sicken teater!

En kanske kul tänkbar kampanj vore att skicka blöjor, nappar, nallar till samtliga dessa världsledare?

An Open Message To Congress On Syria

Posted on: 2013/9/6 9:37

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
NU IDENTIFIERADE – BARNEN SOM DÖDADES I SYREN DEN 21:A AUGUSTI
Kidnappade av “rebellerna” – mördade två veckor senare. Det var
inte gasen sarin..

http://kristofferhell.net/nu-identifi ... m-gasades-ihjal-i-syrien/

Posted on: 2013/9/7 9:16
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Mr Pikes Svamputsvävningar verkar vara något som blivit en mantra för dessa dårar...

Källor: Iran till attack om USA går in i Syrien

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17426045.ab

Putin: ”Vi hjälper Syrien om USA attackerar”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17424408.ab

Vidare sopade AB Sverige rent för sin egna rövslickeri för Obama och världen så att alla såg hur fint det var här;

”Hemlösa försvann inför Obamas besök”
Uppges ha tvingats bort från Stockholms innerstad
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17426065.ab

En snutt Max Igan i ämnet;
Syria and The Terrorist Governments of the Western World

I fred och <3!

Posted on: 2013/9/7 11:18

FRI

Bättring för alla!

See User information

Vilken jävla lobbu verksamhet... PR-byrons värsta panik-utsago!

Filmerna som övertygade Obama
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17429027.ab

Kerry: ”Många länder står bakom en attack”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17428971.ab

Ryktades om hela G20 gick i botten av Osa.... Obama kallade Putin för en (/&%/%(/(...

Och du kommer RÖSTA, i nästa teater!?

I fred och <3!

Posted on: 2013/9/7 23:53

FRI

Bättring för alla!

See User information
Vafan ska man göra det kan inte fortsätta såhär, listan blir bara längre ock längre, är så jävla trött på hela systemet å alla dessa jävla spel. Det ser dock mycket ljusare ut en för några år sen, men vi har fortfarande en lång bit att vandra.

Och egentligen är det bara vi som kan göra nånting åt det för det är VI som har gett dom makten och dom är där dom är idag pågrund av OSS, Dom är där för att vi tillåtit dom helt enkelt. Och det är så jävla sjukt hur djupt man kan gå genom att kontrollera en annan människa, vilket jävla intelligent system asså! Och dom som har tagit sig ut det eller är påväg! Grattis! Nu lagar vi världen, bit för bit...

Tack för mig!

Posted on: 2013/9/8 0:18

See User information
@ huyhona

Hör precis vad du säger, kanske att ta sitt ansvar och ej medverka är nyckeln? Jag själv tror inte på demonstrationer eller dylikt, utan var och en har sin röst. Vill folk spela fia med knuff, borde dom få det, dock ej dra in andra "ofrivilliga" i sina egna antaganden och syften.

Problemet med "Systemet" är dess regelverk som det ageras under, vilket tyvärr många missar efter sedvanliga indoktrineringen. Största bover ever, är en stat som inte vill ha en kritiskt tänkande massa, som tar sitt egna ansvar för sitt agerande utan medhåll för yttre faktorer.
Här faller samtliga stater i sitt fundament, då all bemyndigande fråntas en annan, för sin egna bättring till medmänsklighet och "växande" för inte enbart egna (egots) syften och förvar. Ett agerande för en annan, för bådas bättring via det, är vad jag efterlyser. I detta behövs inga cash, ägande, religioner eller något som delar en från en annan.

Dagens fånerier...

Sarinkemikalie såldes till Syrien – av britterna

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17429510.ab

Är detta ytterligare ett syfte att påvisa detta var "Regimen"?

Hollande antyder förestående attack
http://www.aftonbladet.se/senastenytt ... trikes/article17430353.ab

Vansinne!! Och människan skall påstå sig vara "the main man" på denna planet!? Skulle själv vilja påstå att storstadsråttan förbegår dom...

I fred och <3!

Posted on: 2013/9/8 10:07

FRI

Bättring för alla!

See User information
I aftonbladet länken du postade så står det med stor svart text högst upp:
Brittiska regeringen godkände export av natriumfluorid

Och vad får vi för resultat när vi Googlar Natriumfluorid?
Natriumfluorid används ofta i tandkräm för att stärka tändernas emalj genom att tillföra fluor.

Sorry för ot, men tyckte det var lite roligt.

Posted on: 2013/9/8 20:57

See User information
Quote:

$ten skrev:
I aftonbladet länken du postade så står det med stor svart text högst upp:
Brittiska regeringen godkände export av natriumfluorid

Och vad får vi för resultat när vi Googlar Natriumfluorid?
Natriumfluorid används ofta i tandkräm för att stärka tändernas emalj genom att tillföra fluor.

Sorry för ot, men tyckte det var lite roligt.

Precis!
Ungefär som att säja att saudarabien sålt bombkemikalie till Norge som bevis för att Norska regeringen skulle vara skyldig till Breiviks påstådda diesel/konstgödning-bomb

Posted on: 2013/9/8 21:39

See User information
Exakt men att ta steget att inte delta i systemet är ett väldigt stort steg att ta själv. För det första så kan du inte bruka pengar för redan där så gynnar man dom som kontrollerar det, vilket betyder att man isåfall skulle behöva bli självförsörjande.. Det jag tror är att vi måste ändra på detta tillsammans genom att precis som du säger ta ansvar , dock så är det svårt att se vad man ska ta ansvar ifrån när man inte kan se uppbygnaden av hur världen fungerar .. Steg ett är att informera vilket vi är i nu , när folk väl har blivit informerade så kommer dom som kan ta åt sig vilja ändra på det. Och det kommer komma den dagen, vi är för många som vet och det ökar varje dag .

Det simplaste sättet igentligen att lösa det på är att alla slutar gå till jobbet. Slut. Det kommet kollapsa hela alltet eftersom som sagt det är vi som håller upp systemet. Inga cash till dom ingen förverkligan av deras planer. Det är därför i varje val överallt i världen topp fråga nr1. Är hur politikerna ska lösa atbetslösheten.. Å vi går på det och röstat på de vi tror kan fixa mest jobb. Och så så har dom oss som marsvin i ett hjul.

Men det är inte lätt att ta sig ur , dom ligget långt i förväg i chackspelet. Men när man ser det så vet man direkt art deras drag är en bluff.

Det ända sätter att styra en annan människa på är genom rädsla och det är vad de har skapat i folks huvuden.

För övrigt håller jag med dig avatar det finns mycket sanning i det du skriver.

Nu vet jag inte hur mycket detta har att göra med just syrien men allt hör ju ihop så ursäkta om jag spann iväg

Ha det gott gott folk

Posted on: 2013/9/8 23:26

See User information
Quote:

sliparn skrev:
NU IDENTIFIERADE – BARNEN SOM DÖDADES I SYREN DEN 21:A AUGUSTI
Kidnappade av “rebellerna” – mördade två veckor senare. Det var
inte gasen sarin..

http://kristofferhell.net/nu-identifi ... m-gasades-ihjal-i-syrien/

Ser ut som det är samma flicka på på dessa bilder:

Av "rebellerna" Kidnappade kvinnor och barn från Alawite.
(pausa vid 0,29)
http://www.youtube.com/watch?v=JLhOJFgVD6g

Från gasattacken (vid 8,57)
http://www.youtube.com/watch?v=aYi6x_2pa-Q

Måste vara samma flicka, samma lugg osv.

Dom är inga "rebeller" eller ens "terrorister", dom är monster.

Posted on: 2013/9/9 0:52

See User information
@ sliparn

Nog är propagandamaskineriet i full gång. Kommer du ihåg att det fram kom efter det berömda nerslitandet av en viss staty i Irak, att det hade fotoshoppats in folk som hurra?
Och filmen av CNN folk som satt å kura bakom en bil för att återge en horribel bild av vad som sker, på samma gång som folk traskar runt utanför sjukhuset som inget händer.
Det är så mycket bluff å båg att det e helt galet, Hollywood style. Att folk klarar av att leva med sig själva efter vad dom gör har jag svårt å fatta.

@ huyhona

Visst är det som du säger att folk måste göras medvetna att dom ens har det valet, vilket undanhålls samtliga idag med alla medel. Det är härligt att se hur allt fler kvicknar till i detta. Försöker själv ha så lite som möjligt att göra med systemet idag och söker med ljus å lykta efter fler att starta egna projekt med för ett totalt friställese. Har för övrigt mer mat än jag självt kan käka det närmaste året.
Nog som du säger var det svårast i början och en gör sina misstag, vilket hör till.

Har dom inga deltagare, går dom knappast i krig själva.

Posted on: 2013/9/9 8:17

FRI

Bättring för alla!

See User information
Pågår en massa nu...

Obama: Vi avvaktar med attack om Syrien lämnar över sina kemiska vapen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17434958.ab

Men riktigt så enkelt är det nog inte... Speciellt inte om en "False flag" sker i USA eller inom EU. AIPAC kommer lägga på att lobba mot USAs congress...

Skulle detta hända, är alla bets off...

Lite mer från en annans vy;

I fred och <3!

Posted on: 2013/9/10 11:01

Edited by Avatar on 2013/9/10 11:22:15

FRI

Bättring för alla!

See User information
Knepigt att alla inblandade inklusive media inte tycks ha en aning om hur kemvapen ser ut och fungerar. Det rör sig oftast om ganska vanliga granater till ryska kanoner som är specialgjorda för gas men inte en enda kommentar om detta har synts till trots att militärt utbildade borde känna till detta.

Dessa praktiska och allsidiga kanoner tillverkades i stor mängd efter slutet av andra världskriget och exporterades i stor mängd till särskilt länderna i Mellanöstern där ryssarna var angelägna om ökat inflytande under det kalla kriget.

Det finns också artillerigranater som är specialgjorda för utbränt kärnbränsle, smittämnen, små papperslappar där det står "skit ner er era jävla svin" och mycket annat, jag tror det finns cirka femton olika användningsområden.

I media ser man blå plasttunnor och sånt, det är helt missvisande, så ser inte kemvapen ut.

Däremot skulle detta kunna förklara hur det gått till om verkligen kemvapen använts, granaterna ligger ju i precis likadana lådor som de andra sorterna av ammunition och skulle lätt kunna förväxlas. Det är kanske inte alla artillerister som kan läsa ryska bokstäver i arablandet Syrien...

Posted on: 2013/9/11 12:32

Edited by Asgeir on 2013/9/11 12:52:55
Edited by Asgeir on 2013/9/11 12:57:56
Edited by Asgeir on 2013/9/11 12:59:34
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Slog upp morgontidningen i dag och hittade en artikel om syrienkonflikten (förövrigt samma som ligger på varenda nättidning, som här tex: http://www.expressen.se/nyheter/diplomatoffensiv-om-syrien/)

Intill artikeln var det en bild med undertexten "En Syrisk rebell läser koranen under strider mot regeringsstyrkorna i Aleppo" på bilden sitter skäggprydd man med AL-QAIDA pannband brevid sin KSP och läser koranen.

När ska folk öppna ögonen?

Posted on: 2013/9/12 9:05

See User information
Min magkänsla säger mig att allihop ljuger. Obama ljuger om rebellernas status och USA:s verkliga bevekelsegrunder för ett ingripande. Ryssarna ljuger om sina egna syften i Syrien och de verkliga aktörerna ligger i bakgrunden och nämns aldrig.

Problemet är helt enkelt att ryssarna har intressen i området och att detta är transitområde för olja och gasledningar.

Ryssarna har tillika kontroll över parallella pipelinesystem norr om hela skiten. Oroligheterna bröt mycket riktigt ut samma dag som en pipeline från arabiska halvöns småstater genom Syrien invigdes.

USA tycker så klart inte att det är så käckt att ryssarna har baser utanför Svarta havet, och vill därför helst se dom lämna Syrien och Medelhavet helt.

Allt vi hör och ser i media är snömos och avsett att dölja den verkliga sanningen:

Det gäller kontrollen av gas- och olja. Av diverse olika skäl är alla de olika ledningsdragningarna komplicerade av olika anledningar och det finns bara två lösningar:

Att kontrollera Mellanöstern - eller att segla runt Afrika!

Posted on: 2013/9/12 9:52
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Quote:

sliparn skrev:
Slog upp morgontidningen i dag och hittade en artikel om syrienkonflikten (förövrigt samma som ligger på varenda nättidning, som här tex: http://www.expressen.se/nyheter/diplomatoffensiv-om-syrien/)

Intill artikeln var det en bild med undertexten "En Syrisk rebell läser koranen under strider mot regeringsstyrkorna i Aleppo" på bilden sitter skäggprydd man med AL-QAIDA pannband brevid sin KSP och läser koranen.

När ska folk öppna ögonen?

kunde inte låta bli att skicka ett mail till hallpressens VD
om detta, så här skrev jag:

"Tack för den informativa bilden"
"Jag vill bara tacka för den bild som var på sid 5, del 2 i tidningen i dag (12 sept)
den visar “En syrisk rebell som läser koranen under strider mot regeringsstyrkorna i Aleppo”
Tittar man på hans pannband så visar den Al-Qaidas omisskännliga logga!

SAFE medlemmar har flera gånger på debattsidan påpekat att de “syriska rebellerna” i själva verket är Al-Qaida krigare och andra jihadister.
och nu ger ni även bildbevis på detta.

Jag skulle föreslå att tidningen gör en intervju med Pelle Månsson eller
någon annan SAFE medlem som är insatt i ämnet , för det finns all anledning att reda ut vem som är vem i Syrien.

Så än en gång, Tack för den informativa bilden!"

Posted on: 2013/9/12 16:59

See User information
Jomen nån ger ju "oppositionen" pengar, redan under libyenkampanjen sa ju de sk "rebellerna" där "SYRIEN NÄSTA"!

Det har ju funnits prislistor för attacker mot olika mål i en berömd artikel i jag tror det var Washington Post, där man specificerade hur många dollar/dag man får per man i olika terrorkommandon, hur mycket det ger att överfalla en polisstation och så (Bingo!) att överfalla en flygplats...

Tänk om den prislistan skulle gälla i Sverige?

Det hela påminner en hel del om de gamla kaparbreven, faktiskt.

Tror någon att det skulle vara lugnt särskilt länge i Sverige om det utbetalades låt oss säga en miljon för ett eldöverfall på en polisstation?

Eller tio miljoner för en attack mot Arlanda?

Om sen Reinfeldt eller nån polis skulle få för sig att försvara sig skulle ropen skalla: "han skjuter på sina egna! Ett sånt jävla svin"!.

Tyvärr går det att lura med folk i den här olustiga leken.

Det har redan talats om att en del av bråkstakarna exempelvis i Rosengård inte alls bor där, utan fraktas dit för att bråka.

Tendensen finns redan, det finns redan härboende som åkt ner för att träna upp sig. Vem har sagt att vi skall klara oss i all evighet?

Posted on: 2013/9/13 11:52

See User information
Förbaskat bra intervju:

Red Ice Radio - William Engdahl - War in Syria & Manufactured Conflicts

Posted on: 2013/9/17 8:49

See User information
sliparn: Jag håller med och väntar på att del 2 av den intervjun skall släppas

Posted on: 2013/9/17 12:25
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
För att återknyta till det jag sagt tidigare så är det lätt att smäcka upp terrorkommandon. Om man tiodubblar summorna jag nämnde i förra inslaget skulle det börja smälla inom en månad.

Vafan skulle vi göra åt saken????

Hemvärnet är avväpnat nu när det verkligen behövs. Dom är ute efter jägarna på många sätt, fast jaktvapen sannerligen inte är förstavalet för terrorister.

Och alla snälla ordentliga präktiga människor håller sig lydigt för öronen när någon protesterar mot avväpningen av svenska folket.

Jag har sett detta komma i femton år och fruktar det värsta och brukar alltid få rätt.

Men jag har aldrig fått det minsta erkännande för detta...

Posted on: 2013/9/17 12:43

See User information
Help Kickstart World War III!
President Obama needs your help starting World War III! Find out how you can help!
<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/z-sdO6pwVHQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=z-sdO6pwVHQ

Posted on: 2013/9/22 0:25

See User information
En M7.8 (nergraderades till 7.4) slog till idag i Pakistan, jag undrar jag om inte HAARP var inblandad. Misstänker dom ligger lite efter i tidtabellen, kanske bankar på med en högre växel nu bär Syrien farsen inte nappades på av flera EU länder... Dom har nämligen börjat mer trumma om Iran igen...

Om en och en inte funkar längre, kanske dom tänker testa "grupp-rabatten" och slå samma sak på hela regionen på en gång?

Då det har börjat en jäkla massa jordbävningar även i usa, kan bero på att det pågår lite mer bakom kulisserna än som brukligt visas...

I fred och <3!

Posted on: 2013/9/24 17:33

Edited by Avatar on 2013/9/24 18:05:16

FRI

Bättring för alla!

See User information

Syria is NOT a civil war, it is a foreign intervention

Posted on: 2013/10/3 22:11

FRI

Bättring för alla!

« 1 ... 6 7 8 (9) 10 11 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper