vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Presscensur i norska valrörelsen
#1


See User information
Vid stortingsvalet september 2013 var jag första kandidat för Kystpartiet, norsk mittenparti, i Byskerud fylke. Jag brukade chansen att tala om korruption och maktmisbruk i Norge, t.ex i det här innlägget på nätet: http://www.midtibuskerud.no/-/bulleti ... alget-2013?ref=checkpoint

Jag sände läsarinlägg åt lokala tidningar i Buskerud, men bara Hallingdølen ville publicera mitt inlägg. Tidningen Laagendalsposten, lokaltidning för staden Kongsberg, menade att mitt inlägg inte hade interässe för läsarna: http://mitt.dt.no/artikkel.php?aid=23769

I augusti sände jag et inlägg til Drammens Tidende (DT), största tidningen i Buskerud. Efter två veckor utan att jag såg något til inlägget, sände jag ett mail til DT og frågade om dom inte ville publicera inlägget, Jag fick svar från DT:s samhälleredaktör, Odd Myklebust, att DT inte ville publicera mitt inlägg. Enligt Myklebust kunne man mena vad man vil, men åsikterna måste ha stöd i fakta, och det hade inte mitt inlägg om maktmissbruk i Norge.

Jag skrev om dette på Fampos sida - www.fampo.info - och sände ett nytt mail till Myklebust och inviterade honom till att förklara varför mitt inlägg inte hade stöd i fakta. Jag har till nu inte fått svar från Myklebust.

Jag skrev så om at största tidningen i Buskerud inte ville publicera et inlägg från enstortingskandidat, olika ställen på nätet, till exempel här: http://www.midtibuskerud.no/-/bulleti ... t-innlegg-fra-kystpartiet

Jag postade det same inlägget på hemsidan till en annan tidning i Buskerud, Rinerikes Blad (lokaltidning i staden Hønefoss. Den här gången blev inlägget även tagit bort från nätet. Les mera om det på http://www.midtibuskerud.no/-/bulleti ... 808937_et-slettet-innlegg

Posted on: 2013/10/15 20:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Presscensur i norska valrörelsen
#2


See User information
Men många av dom här tidningarna är ju väldigt små och drivs egentligen av ytterst få personer. Det är väl ytterst troligt att många av dom själva är inblandade i den lokala partipolitiken på ett sådant sätt att dom är ytterst ointresserade av att lufta andras åsikter.

Själv har jag en viss erfarenhet av Modum Bygdepost, inte så langt från Hønefoss, och det är lustigt att du nämner psykiatrin i Norge som då sannerligen har en helt annan ställning än i Sverige (jag bodde ju på Modum Bad som engang hade celebriteter som Kejsar Franz Josef av Österrike och Karl Marx som gäster - samtidigt!!!)

Men fanns det inte en norsk läkare som fick nobelpriset eller nåt på grund av en förfalskad rapport om lobotomins välsignelsefulla inverkan?

Han gjorde flera tusen ingrepp och påstod att han botat nästan allihop men i själva verket avled 1500 patienter under operationen och de flesta av resten blev grönsaker under återstoden av sitt liv.

Läkaren blev sedan tvingad till eget självmord efter att en bekant till mig tältade utanför sjukhuset där han var överläkare för att tvinga sig in till behandling varefter han psykade överläkaren tills han hoppade ut genom fönstret.

Känner vi inte varandra? Har vi inte träffats i London kanske runt 1990?


Posted on: 2013/10/15 20:47
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Presscensur i norska valrörelsen
#3


See User information
Åtminstone en av tidninarna, DT, är ingen liten tidning; Drammen är en av Norges största städer.

Om jag kommer över vilken läkare det gäller, kan jag nämna det, men jag kommer inte i gåg det nu (om jag har läsit det).

Bygdeposten, som kommer ut bara några kilometer från Modum Bad, skrev om allvarlig maktmissbruk innan redaktören förlorade jobbet. âven lokalradion Radio Modum engagerade sej: http://detsomstatennorgeskjuler.origo ... sending-del-1-radio-modum

Jag var inte i London runt 1990 - det måste varit någon annan.

Posted on: 2013/10/18 19:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
68 user(s) are online (68 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 68

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS